[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:28

@ Andrea, wat fijn dat jouw opa hier achter is gekomen.
En wat super dat Madine vanmiddag zo lief was! Denk dat het rijden voor haar ook wel weer heel vertrouwd was en ze zich zo misschien wat meer op haar gemak voelde.

@ MM jammer dat hij zich niet liet zien zoals hij de vorige keer gedaan had. Helpen kiezen kan ik je niet, ik weet namelijk niet zoveel van die andere paarden en weet eigenlijk ook niet wat je van ze vindt en hoe ze rijden enzo.. Maar succes

MJ_

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:29

viefdepief schreef:
Hier het lieve verhaal van Sambal (heeft wel een hoog Penny-gehalte hoor )

Ik was dus vanmiddag met mijn vader naar de manege gegaan om nog even te oefenen voor morgen (Kringkampioenschappen)
Het rijden ging erg lekker en na een uurtje besloten we dat het genoeg was en gingen we afzadelen.
We hadden trouwens de hele tijd de grote bak voor ons alleen en ook in de kleine bak was niemand aan het rijden.
Toen we Sam afgezadeld hadden en hij even los in de hoek van de bak stond toen ik m'n jas aan het aandoen was, ging mijn vader naar de andere kant van de bak om het licht uit te doen.
Terwijl hij naar de andere kant van de bak liep begon hij zo'n klik geluidje met z'n tong te maken dus Sam wilde weg draven. Ik kon hem nog net pakken. Mijn vader zei: "Laat maar lopen joh hij wilde gewoon naar mij toe". Dus ik het halstertouw losgedaan. Mijn vader was intussen al helemaal aan de andere kant van de bak. En begon Sam weer te roepen. Die draafde aan en zo in een rechte lijn op mijn vader af

Dus mijn vader deed het licht uit en toen was het opeens hartstikke donker. Dus mijn vader loopt weer terug Sam sjokte braaf mee. Ik dacht laat ik het nou eens proberen dus ik roep hem, draaft ie aan ik hoorde alleen opeens z'n hoefjes en de gespjes van z'n deken rinkelen. Verder zag ik alleen een klein wit kolletje.
Vond het zo lief dat ie zomaar naar me toe kwam zo in het donker

Oh, dan kan je echt verliefd worden op je paardje , heerlijk zulke momenten!!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:54

Schattig Vief!

Jeetje MM, dat is een moeilijke keus!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:55

Ik stuur zo wel een paar een pb want ik denk wel dat jullie er ook wat van kunnen zeggen! zeg maar wie dat dan wil!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:00

ik wil wel een PB

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:07

ik ben ook benieuwd naar je pb MM! Ik kan er alleen morgen pas op reageren!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:13

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:16

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:22

viedepief: aaaah wat lief!!

Minni-muis: jammer

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:28

Ok ik heb nu een aantal een pb gestuurd!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:28

Vief: haha, wat lief!

MM: het is misschien heel erg moeilijk maar ik zou toch voor de Corland kiezen denk ik. Ik zal de uitleg even PB-en

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:45

Mijn PB'tje heb je nu als het goed is ook gekregen

Ik heb net mijn cap met azijn en water schoongemaakt
Stinkt hier nu wel een beetje

Nu mijn laarzen maar eens onderhanden nemen.
En mijn zadel en hoofdstel niet te vergeten

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:50

Ja dankje!! Dat word goed nadenken!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:55

wat lief vief!!!

nou waar blijven al die wanroyers

andrea16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:56

Biertabje schreef:
wat lief vief!!!

nou waar blijven al die wanroyers

Ja, daar wacht ik ook op!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:08

Maar ik ga!! doei!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:59

Nou, hier de eerste Wanroij-er dan

Eerst dressuur met Rex. Hij was nogal een scheiterd in die donkere bak en hij bleef erg achter mijn been. Volgens mij schatten we hem altijd verkeerd in. Hij lijkt heel stoer, maar ik denk dat hij het toch echt eng vindt, want ik kwam dus nu niet eens lekker een L SGW proefje door en was gewoon moe van het drijven aan het eind. Reslutaat 162 punten.

Daarna Pico, heb sinds vorige week een manier gevonden om haar iets meer voorwaarts en daardoor veel vloeiender door de proef heen te loodsen. Ze was echt heel braaf en alleen het halthouden was een onvoldoende (3), resultaat: 177 punten, 5de plaats. Oja, met een 8,5 voor de houding en zit en reageren op de hulpen....welk onderdeel ook nog eens dubbel telt

Springen met Rex was een drama. Het springen zou om 19.00 uur beginnen en om 18.10 hoorden we ineens dat jet om 18.00 uur zou gaan beginnen. Niets omgeroepen, nergens iets opgehangen (ze beweerden van wel, maar niemand had iets gezien)....ik moet er 2 opzadelen, want ik zou zowiezo geen tijd hebben om tussendoor te wisselen.

Ik de losspringbak waren ze met 20! paarden (waarvan de ruiters allemaal gestresst waren omdat niemand dus wist dat we ineens veel eerder moesten starten) aan het losrijden en waren en waar de met 2 grote tractoren picknicktafels ed aan het plaatsen waren. Een levensgevaarlijke situatie. Een aantal waren aan het schelden, sommige paarden flipten compleet en 1 meisje dat met een paard aan de hand dat helemaal door het lint ging even de "crosshal" inliep om de traktors te ontwijken, werd op onvriendelijke wijze gesommeerd de hal onmiddelllijk te verlaten als ze morgen nog wilde starten.

Erg onaangenaam allemaal dus. Rez was overstuur en doodsbang voor die grote grommende dingen met felle lampen. Toen ik over een klein steiltje wilde springen weigerde hij heel onverwachts en klapte ik eraf. daarna bleef hij maar weigeren en toen moet ik maar de ring in. Alle vertrouwen bij mij en bij Rex weg, dus ik reed echt een kamikaze rit met 1 weigering (en dat viel me nog alles mee) en een stuk of 4 balken.

bah ik kon wel janken....en dan niet eens om mijn paard of die val, maar gewoon om het feit dat sommige mensen (lees: ringmeesters) zo ongelooflijk onredelijk en irritant zijn. Zo waagden ze ze zeggen dat ik blij mocht zijn dat ik uberhaubt mocht starten, nu ik veel te laat was....ik moet me dan dus echt inhouden om niet de meest vreselijke verwensingen naar zo'n mens der kop te slingeren

Gelijk daarna op Pico, 1 kruisje en een oxertje en toen gelijk erin (jaaaaa, anders mag je niet meer starten hoor *wurgsmilie*)....Pico was weer zo super lief en braaf en gooide alleen een balk op 1 eraf, en dat vond ik ook niet erg, want 1 was ook een vreemde lijn om aan te rijden.

Al met al dus slecht en goed nieuws. Rex laat ik morgen thuis. Ga morgenochtend met hem naar de binnenbak in de buurt om te dressuren. ga een plan voor hem opstellen met dressuur, spring, cross en conditietraining en geeft hem een goed half jaar om te laten zien wat hij kan. Ben ik dan niet heel veel verder dan nu, dan ga ik hem verkopen. Het is een lief en ondeugend paard, maar hij wil niet voor me aan het werk, alleen als het hem uitkomt. Dat hij vandaag niet aanpakte met springen neem ik hem niet kwalijk, hij heeft al veel te lang niets gedaan en was ook echt overstuur door die traktors. Toch denk ik dat hij een hele consequente ruiter nodig heeft die hem elke dag op nieuw op zijn plek zet en het komende half jaar moet maar uitwijzen of mij dat gaat lukken.

Sorry van het lange verhaal, maar ik ben nog behoorlijk frusti van het hele gebeuren en nu kan ik het mooi even van me af typen!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:11

dubbel gevoel dus!!! nou ik vind het toch stoer hoor dat je het toch maar doet!! wel een gedoe zeg met die tijden en iedereen te stressen enz!! en dan van dei irritante mensen die het ALTIJD beter weten!!

netjes dat je Rex thuis laat, ik ben erg benieuwd of je training gaat werken!!
in ieder geval veel succes mrgen met Pico!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:14

Tja, als ik Rex meeneem is de kans groot dat het vertrouwen in elkaar helemaal tot een dieptepunt daalt en dat zou ook zonde zijn. Beter met een frisse blik naar de toekomst en naar Chaam kijken he....toch merk ik wel dat ik over het algemeen beter overweg kan met paarden die wat te heet en overijverig zijn dan ietsje lui

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:33

ja dat vind ik ook hoor!! en je ziet tenminste in dat je je op dat moment beter kan terug trekken!! dat vind ik knap!! en erg ook erg goed!!

ik kan over het algemeen ook beter overweg met hete paarden dan die luie

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:49

Vief wat is sam een lieverd
andrea: fijn dat het goed ging met madine

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:58

Andrea; fijn bericht over Madine! Lijkt er op dat jullie weer op de goede weg zitten.

vief; lief sammetje.

Marieke: wat ontzettend jammer van Rex. Wel goeie beslissing om hem morgen thuis te laten.
Veel succes met Pico morgen.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:32

zo even een paar daagjes heel druk geweest, moest weer wat bijlezen.

Andrea> fijn dat het nu weer goed gaat met Madine!

Vief> wat lief van Sam.

GvdT> ,Waarom worden die deurtjes ook altijd zo klein gemaakt

Marieke> Wat jammer dat het zo in de soep liep. Wel een dappere en verstandige beslissing om Rex morgen thuis te laten. En heel veel succes met Pico morgen.
Ook de andere Wanroij gangers succes morgen!!

MM> jammer dat Wonderland er niet door is, maar misschien wel een mooi rijpaard voor je. Ik kan je niet echt advies geven, maar uitgaande van dat je wel eens wat problemen met de schimmel hebt en je andere paard een merrie is waarmee gefokt wordt, dan is de keuze voor Wonderland een optie. Lijkt me iig wel een leuk paard.

Vonden jullie het vandaag ook zo koud?
Heb vandaag de volbloed, de Indoctro en de 3jr Fries gereden. Wel lekker gereden. MOrgen met de Indoctro springwedstrijd. Hopen dat ze fijn aanpakt. We zien wel.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:35

zie je morgen wel!!
zeker koud vandaag...en helemaal als je een paard moet wassen met koud water

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:37

BT> Arme Twinkel met dat koude water
ik heb bij de Indoctro ook alleen maar de benen ff afgespoten en de staart flink met equistar ingesproeid. en dan zien we morgen wel weer