[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:28

Hahaha ja hebt gelijk! De wijntjes gaan er hier ook hard doorheen :D Ach je leeft maar 1x.

Weet iemand hier trouwens hoe het zit met het flexibel starten? Stel dat ik eind van de zomer L startgerechtigd ben ( wat we wel moeten redden als we zo door gaan) kan ik dan in de B blijven rijden ( tot aan de 40 wp) en af en toe een L parcoursje rijden om te kijken of we daar al klaar voor zijn? Vind het zo onduidelijk, kan het niet goed terug vinden in het reglement.

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:29

@percy: we reageerden tegelijk geloof ik :D
Wat spannend dat ze nu weer een ander paard op het oog heeft, maare ze kan natuurlijk niet elk paard mee naar huis nemen ;)
Wat balen dat ze niet kan starten met Shetan...

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:41

mistid, klinkt leuk. Je hebt geen tijd om te vervelen ;)
Rianne *\o/* goed nieuws stuur filmpje maar door!
tia, haha leuk dat je dit met ons deelt.
Madelein, fijn dat alle twee voor punten waren. Geniet van je wijntjes!
Percy, o dat is jammer

Hier paard nog afentoe de bokkenpruik op, been begint er op te lijken. Probeer alles voor te zijn. Nu volhouden hihi

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:40

Rianne ik wil je filmpjes wel zien! Gelukkig staan alle foto's er nog op, wat een opluchting!
Madelein ik had eerst een fruitkrat maar die was niet afsluitbaar en ook niet zo diep. Mijn ding van nu is echt huge! Fijn dat beide parcoursen voor punten waren!
Haha Percy, krijgt iedereen geloof ik wel last van dat ze een beetje vergeetachtig zijn. Met het warme weer ben ik trouwens ook veel vergeetachtiger. Balen van Merksplas, kan je niet bijschrijven of op een wachtlijst voor als er iemand uitvalt? Ik weet ook niet hoe dat in België gaat eigenlijk :o
Madelein volgens mij mag je als je 1 actieve startpas in het springen hebt oneindig doorgaan in een klasse, zelfs als je flexibel start.
Neesa af en toe is die bokkenpruik ook nog wel grappig :P

Hier is net een wonder gebeurd... heb altijd geroepen geen Stubben en geen Kieffer. Stubben rijd ik inmiddels een klein halfjaartje mee en zit er als een huis op, Kieffer vandaag geprobeerd en kon er ook fijn op zitten. Wel een glad ding, gelukkig heb ik een gripstick :Y)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:06

Blij dat de jongere garde soms ook vergeetachtig is, dat geeft weer moed :D

Hier in België is sluitingsdatum ook echt sluitingsdatum. Wachtlijsten doen ze hier niet aan. Startplaatsen wisselen mag ook niet dus Shetan kan niet in Merksplas startDen. Baal er wel van dat de vereniging waar ze lid is dat niet zelf even aangaf.

Stubben en Kieffer heb ik trouwens altijd hele fijne zadels gevonden. Wij hebben een Kieffer te koop omdat hij niet op onze paarden past maar [naam] heeft een nieuwe Stubben gekocht voor Daimler en is daar heel blij mee.

Hoe het werkt met flexibel starten weet ik ook nog steeds niet.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:42

Wijntjes zijn zeker lekker maar foiii tijd om te slapen nu ze kwamen nogal aan vanavond haha. Ga morgen de filmpjes doorsturen en op jullie reageren truste!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 05:15

@neesa: nog steeds een draakje dus! Hou vol!
@mistid: dus als ik het goed begrijp mag ik als ik de punten voor het L heb af en toe een L parcours rijden, maar ook in de B blijven uitkomen? Hoe zit het dan met winstpunten in de L? Worden die wel gewoon toegekend of moet je dan echt over zijn naar een hogere klasse? Ik wil eigenlijk in de B blijven tot we foutloze parcoursen rijden, maar lijkt me wel leuk om dan af en toe een L parcours mee te pakken, gewoon voor de uitdaging ;)
En jij een mooi zadel erbij, super!
@percy: haha iedereen is wel eens vergeetachtig toch? Hoort denk ik ook een beetje bij deze tijd. Iedereen is zo druk en bezig.
@rianne: hahahaha! Hoop dat je geen kater hebt vandaag!

Nou ik ga aan het werk, doeg!!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 05:30

volgens mij mag je tot je 4 punten in de L hebt B blijven starten, daarna moet je over. Maar weet t niet zeker. Anders even googlen, kom je vanzelf bij reglementen.
Ben ook wel benieuwd naar filmpje Rianne :D
leuk he merries, Neesa, heb er soms ook last van.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 07:57

madelein schreef:
Hahaha ja hebt gelijk! De wijntjes gaan er hier ook hard doorheen :D Ach je leeft maar 1x.

Weet iemand hier trouwens hoe het zit met het flexibel starten? Stel dat ik eind van de zomer L startgerechtigd ben ( wat we wel moeten redden als we zo door gaan) kan ik dan in de B blijven rijden ( tot aan de 40 wp) en af en toe een L parcoursje rijden om te kijken of we daar al klaar voor zijn? Vind het zo onduidelijk, kan het niet goed terug vinden in het reglement.
dan moet je alleen het 2e parcours L starten of hc

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:06

Percy: Balen dat het is misgegaan met inschrijven!

Madelein: Voor zover ik weet wanneer je L bent gestart en 1 paard hebt mag je oneindig in de B blijven starten. (Vriendin had ook 99 wp in de B ofzo en was ook al L gestart) Enige is dat je dan op kampioenschappen in de hoogst gestarte klasse moet starten, dus in jouw geval dan L.

Haha Mistid :D Ik had ook altijd een kieffer bij de pony, was wel een fijn zadel.

Haha nee geen kater hoor Madelein, maar zittend wijntjes drinken voel je altijd zo erg op het moment dat je dan opstaat :')

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:24

volgens mij gaat het om starten in 2 klases met zelfde paard

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:59

ik heb de regelementen gister door gespit maar zie het niet duidelijk terug. Wel dat je met maar 1 actieve startpas oneindig in de B mag blijven rijden, maar ik vind nergens terug hoe het flexibel starten precies werkt.
Kampioenschappen inderdaad in hoogste klasse dat had ik ook gelezen.
Je rijdt dan inderdaad in 2 klasses met hetzelfde paard thia.
@rianne: haha ken het hoor :)

Ik heb gisteren de planning tot onze vakantie gemaakt, we gaan nog 6x op pad! Helemaal zin in :). Even nog wat kilometers maken voor de vakantie, dan de cross in Lisse en dan mag ed even 2 weken bijkomen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:53

aangezien ik hier af en toe meelees, toch even een reactie. Madelein, gaat het om flexibel starten met springen of met sgw?

Met springen mag je in twee klasses naast elkaar starten, en als je maar een startkaart met springen hebt mag je dat ook nog eens onbeperkt (dus meer dan 40 wp'en). Je mag dus ook op een dag zowel B als L starten.

Met crossen mag je zo lang je nog geen 4 wp'en in een hogere klasse hebt (dwz L+4 geklasseerd bv) ook in een klasse lager starten. Ik ben bv in Etten Leur M sgw gestart (de enige keer tot nu toe), maar mag dus ook nog L starten voor prijzen en punten. Ik mag alleen niet op het NK L starten. Ik heb dit jaar maar een eventing startkaart actief, dat betekent ook nog eens dat ik onbeperkt L mag starten ook al heb ik meer dan 30 (of 40, weet ik niet uit mijn hoofd) winstpunten. Maar op het moment dat ik M+4 word, vervalt die regeling en moet ik dus M doorstarten (anders dan met springen).

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:14

Aaaaa! Bedankt lielle! Ging me om het springen, maar ook handig om gelijk te weten hoe het voor de sgw zit :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:23

Wat balen Percy dat dicht ook echt dicht is! Ik vond Kieffer en Stubben altijd veel te hard, maar ben er al achter dat met gewoon netjes onderhoud (en veel gebruik) het hartstikke meevalt. De Kieffer is een dressuurzadel dus zal nooit helemaal weg zijn van dat zadel, maar hij zit een stuk beter dan de Rossner, die heeft veeeeeel te veel wrong voor mij.
Haha Rianne, wijntjes :Y) had ik zaterdag ook iets te veel van op.
Madelein als je flexibel springt tellen alle punten die je rijdt :) dus als je af en toe L start en daar rijd je punten dan worden die gewoon bijgeschreven in de L. Als je in de L op -10 komt dan ben je ook meteen je wp's in de B kwijt, dat is wel makkelijk als je meer dan 1 actieve startpas in het springen hebt haha :Y)
Wat Tiahastrona zegt geldt bij de SGW, daar mag je niet onbeperkt flexibel starten. Ik heb het nu alleen over springen.
Wat Francien zegt mag overigens niet, alleen het tweede parcours in een bepaalde klasse (dus progressief zegmaar). Als je flexibel B en L start, rijd je 2x het 1e (klassieke) parcours. HC in een hogere klasse mag ook niet, wel in de klasse waar je al eerder in bent gestart.

Lielle komt het ook even duidelijk maken :D dat is echt de reglement-goeroe op Bokt! Ik weet vrij veel uit het reglement maar Lielle weet écht alles.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:47

De reglementen zijn inderdaad soms best verwarrend.

Kieffer heb ik nooit hard gevonden, Stübben wel in het verleden maar dat is flink verbeterd inmiddels.

Het Hulseboszadel van [naam] is met stip het meest zachte zadel.

Wij vinden het ook erg jammer dat Shetan nu niet kan starten in Merksplas. Zijn debuut gaat nu Lisse worden.

Wel een leuk nieuwtje: [naam] is uitgenodigd voor de Rabo talentenplan selectiedag omdat ze op haar leeftijd met een paard M eventing start. Dat wil absoluut niet zeggen dat ze opgenomen wordt want ze is natuurlijk niet de enige maar zo'n dag alleen al is natuurlijk een super ervaring.

We zullen we vrij moeten vragen van haar school daarvoor maar omdat ze de sportopleiding volgt zal dat geen probleem zijn.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:37

Wat leuk voor Caressa, dat is zeker een leuke ervaring!

Gisteren springles gehad, had de filmpjes ook even aan mn instructeur laten zien dus gisteren mooi kunnen oefenen. Conclusie is eigenlijk dat ik er gewoon arrogant op moet zitten en rijden! Mn instructeur zegt ook ja hij loopt er dan braaf naartoe maar hij let niet echt op en wordt dan wat flegmatiek. Dus gisteren mooi voorwaarts gereden en dan springt ie echt heel fijn. (Eigenlijk altijd op les, maarja dan zit mn instructeur me wel achter de broek haha.) Hij zegt ook gewoon km's maken dat dat parcour je eigen wordt en hem achter de broek aanzitten.

Klopt ook wel, want zo is het paard ook wel gewoon. Je moet echt ontzettend consequent zijn en dat vind ik ook nog wel eens lastig. Mn instructrice zegt ook altijd je moet er eigenlijk altijd al chagrijnig op gaan zitten van 'ik zal je krijgen' . conclusie is dus eigenlijk dat ik veel te lief ben :')

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:20

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:25

Ik zag het al op fb maar volgens mij zit alles al vol haha. Wel erg leuk initiatief.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:17

Die indruk had ik ook al Rianne. Herken dat van [naam]'s pony Tarik. Die kon heel fel zijn maar soms te flegmatiek en te traag worden in het parcours waardoor hij balken pakte terwijl hij het gemakkelijk aankon.

Leuk initiatief maar Daimler heeft al erg veel op zijn bord dus lijkt me niet handig. Zag nu ook de trainingen voorbij komen in België maar het is zo jammer dat het midden in het seizoen is. Dit weekend is er een training bij ons in het dorp maar Merksplas is ook dit weekend.

Fijne vakantie Tia!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:23

Oja Tia veel plezier! :D

Kan nu niet meer edit'ten maar heb nog een filmpje van de springles van gisteren. Ging al veel beter dan afgelopen weekend. Hij moet niet persé harder maar wel actiever en daar gaan we nu lekker mee bezig.

View My Video

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:51

Even een snelle reactie van mij, ben nogal moe.
Clinic had ik gezien thia, maar zit volgens mij al vol. Daarbij ga ik springen dan. Ga tot aan onze vakantie eind september 1x en soms zelfs 2x per week op pad. Even knallen nog voor de vakantie! Dus heb weinig speling in mn planning ;)

@rianne: ga zo je filmpjes bekijken :) Goed te merken dat het springen al veel beter ging!
@percy: wat super voor Caressa dat ze naar de talentendag mag! Gefeliciteerd!

Ik heb eddy maar weer vrij gegeven vandaag, wat een rot weer is het ineens! Morgen maar weer trainen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:48

Hier viel het zoals heel vaak weer mee met de regen. Wel wat regen maar niet extreem.

Haha trouwens madelein, ik heb bij jou echt een 'madelein' gevoel als persoon.. elke keer denk ik echt Ojaaa ze heet helemaal geen madelein, hoop niet dat ik je ooit in het echt aanspreek met madelein. Haha komt echt omdat ik in de veronderstelling was dat je zo heette :')

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:06

Hahaha wat grappig!
Het is mijn 2e naam, dus wordt wel regelmatig zo genoemd. Dus geen probleem als je je een keer vergist! :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:28

Ga nog niet op vakantie, 30-8 pas :(

Maar je kan meedoen met loting voor gratis training (dus die plekken zijn er volgens mij nog)