Ik bedenk net dat haver niet in kilo's gaat maar in scheppen want een schep haver is veel lichter dan een schep biks dus dat is geen kilo.
Ferrose mag al jaren geen biks ivm suiker (alleen had ik gehoopt dat ze er over heen gegroeid was maar dat is duidelijk niet zo) dus mijn keuze zijn granen, muesli (melassevrij) of haver. En deze stal voert alleen biks of haver dus dan is de keus beperkt (natuurlijk kan je dan je eigen voer geven dan betaal je volledig stalgeld + al je eigen voer, dus dat ga ik niet doen). Vandaar haver, ik geef zelf de voorkeur aan een granenmix. Ik weet dat de verhouding bij haver niet kloppend is vandaar dat ik zelf muesli bijvoer. Dieet is trouwens door een DA bepaald (en eind oktober 2011 nog eens gecontroleerd). Ferrose krijgt op 4,5 schep net genoeg binnen om zich te onderhouden maar kan dan geen spieren opbouwen, vandaar de 5 kilo.
Ruwvoer verdubbelen zou ik graag willen maar ook dat geeft de stal en dan moet ik dus ruwvoer zelf bij gaan kopen en ik heb geen plek waar ik dat op kan slaan.
Kijk als Ferrose thuis zou staan dan kan je vanalles gaan uittesten met voer, maar op een pensionstal behoort dat over het algemeen niet tot de mogelijkheden
Laatst bijgewerkt door Joki op 12-02-12 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt