[SGW] Setjes ruiter en paard in de sgw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:18

AntheaV schreef:
Wat is eigenlijk het voordeel van een dichte vork? :o?

Zelfde vraag hier... Vind het wel erg mooi (maarja, die lengte van de vork gaat dus echt veel te groot zijn gok ik)...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:19

is volgens mij vooral voor hengsten die de 'losse' martigaalvorken vast (willen) pakken en het is minder ruim dan een gewone martingaal...

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:27

Ah oke, dat klinkt wel logisch

TeeGee

Re: Setjes ruiter en paard in de sgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:31

Het is inderdaad tegen het bijten en je kan ze wat rechter houden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:05

M_i_R schreef:
is volgens mij vooral voor hengsten die de 'losse' martigaalvorken vast (willen) pakken en het is minder ruim dan een gewone martingaal...

Mijn merrie voelde zich ook wat hengst idd.

En nog een 'stomme' reden, als ze ineens haar hoofd omhoog gooit en ze is al wat bezweet maakt het een klappend geluid. Dan doet ze het die keer tijdens het rijden niet weer :o .

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:08

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:40

Die martingaal valt wel op! Maar vind het persoonlijk niet mooi

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:30

ik heb een fijne martingaal rox, jij mag hem wel hebben ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:16

Ik denk dat Rox mij bedoelt ivm mijn blauwe set ;) , maar ik vind deze idd ook niet zo mooi. Heb een mooi zwart leren met donkerblauw elastiek en een dun geel streepje erin.
dit is echt voor endurance en lijkt me niet heel sterk voor het echte werk.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:19

Ik heb me destijds helemaal suf gezocht naar de perfecte martingaal. UIteindelijk gevonden op equitana. Probleem waar ik telkens tegenaan liep is dat mijn merrie (blijkbaar) lange schouderbladen heeft waardoor vrijwel elke martingaal op de wurgstand stond. Nu een hele fijne vijfpunts, zonder wol, en precies de juiste kleur bruin... zelfs een jaar later ben ik nog volledig in <3 met die martingaal :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:20

bianca1980 schreef:
Ik denk dat Rox mij bedoelt ivm mijn blauwe set ;) , maar ik vind deze idd ook niet zo mooi. Heb een mooi zwart leren met donkerblauw elastiek en een dun geel streepje erin.
dit is echt voor endurance en lijkt me niet heel sterk voor het echte werk.

Het is van biothane, dat is nog sterker dan leer ;)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:22

Beide Bianca's hebben dezelfde kleur blauw ;) dus maakte niet uit wie ik aansprak haha.
Ik heb sinds een jaar een 5 punts van Hooks. Wat een super ding!! Heel mooi soepel leer en erg mooi kleurtje :j

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:22

Ja maar wat ik niet fijn vind is dat de riemen heel dun lijken en het is zowieso geen 5 punts. Ik vind die dunne riemen dus niets om daar mee te crossen ed.
Maar meer voor het paard dat het op de huid niet fijn zit. En een 5 punts heb ik zelf een keer goed in kunnen hangen toen ik er bijna af lag dus dat is wel een voordeel van 5 punts.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:24

Ik moet nog even een 5 punts bij Hooks bestellen. En een nieuw hoofdstel.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:28

'even' loopt er nog/weer een besteltopic?

Ik ben aan het dubben wat ik qua (achter)been bescherming wil... Zandra wordt er zo kwaad van als het niet helemaal super zit, dan staat ze alleen nog maar te stampen óók als alles nog netjes op de plaats zit. Nu ze op één van haar achterbenen een behoorlijke schieffel heeft zitten (minsten 1 cm uitstekend opzij) krijg je ook de een beschermer daar veel strakker zit dan elders, met het risico dat ik daarmee de schieffel weer 'activeer'... zit nu te denken aan een zachte beschermer, soort 3-1, die dus onder geen beding mag afzakken. Heb tot nu toe nog niet gevonden wat ik zoek. Iemand hier nog een suggestie?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:31

Nee, ze hebben nu ook een Europese site. Dan kost het verzonden iets van 10 euro, dus dan bestel ik liever alleen. Heb je ook geen gedoe met bestelling weer opsplitsen enzo.

Mir, prolite heeft een speciale foam volgens mij in de crossbeschermers, misschien is dat wat?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:33

Mir, ik zou inderdaad ook voor Prolite gaan! Die heb ik ook en vind ze echt super fijn, precies wat Mirthe ook al aangeeft

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:43

mistid schreef:
Nee, ze hebben nu ook een Europese site.

ohoh :')

Thanks voor de tip, ga eens zoeken :))

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:51

Ik heb ook hetzelfde probleem met een paard wat echt een enorme schieffel op dr achterbeen heeft. Nu ook de prolite, waardoor ze van de schieffel geen last heeft, alleen die zakken dus af bij mij.. Misschien moet ik een keer op zoek naar een maatje kleiner, want verder zijn het wel superfijne beschermers!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:56

hm. Ik vind het toch lastig hoor... heb nu nl. gewoon full maar dat is echt te groot, ben dan bang dat M weer te klein is. En als ze nou gratis waren dan bestelde ik gewoon op goed geluk maar ja, dat is (zeker met de prolites) niet echt het geval helaas. Heb in WB zonder bescherming achter gereden maar dat wil ik liever niet te lang, toch wat huiverig dat ze dan een keer aantikt.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:28

bianca1980 schreef:
Ja maar wat ik niet fijn vind is dat de riemen heel dun lijken en het is zowieso geen 5 punts. Ik vind die dunne riemen dus niets om daar mee te crossen ed.
Maar meer voor het paard dat het op de huid niet fijn zit. En een 5 punts heb ik zelf een keer goed in kunnen hangen toen ik er bijna af lag dus dat is wel een voordeel van 5 punts.

ik vind de riemen ook heel dun lijken, heb echt het idee dat het heel erg kan gaan snijden

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:41

bvw schreef:
bianca1980 schreef:

ik vind de riemen ook heel dun lijken, heb echt het idee dat het heel erg kan gaan snijden

Je kan dikker kiezen mocht je willen. Het is vrij zacht spul maar de kwaliteit verschilt nogal. Je kan ook onderlegd kiezen met schapenwol of neopreen, maar snijden doet het niet.
Maar endurance is wel een hele andere tak van sport dan eventing dus kan me voorstellen dat je dan liever iets anders wilt.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:14

M_i_R schreef:
'even' loopt er nog/weer een besteltopic?

Ik ben aan het dubben wat ik qua (achter)been bescherming wil... Zandra wordt er zo kwaad van als het niet helemaal super zit, dan staat ze alleen nog maar te stampen óók als alles nog netjes op de plaats zit. Nu ze op één van haar achterbenen een behoorlijke schieffel heeft zitten (minsten 1 cm uitstekend opzij) krijg je ook de een beschermer daar veel strakker zit dan elders, met het risico dat ik daarmee de schieffel weer 'activeer'... zit nu te denken aan een zachte beschermer, soort 3-1, die dus onder geen beding mag afzakken. Heb tot nu toe nog niet gevonden wat ik zoek. Iemand hier nog een suggestie?

Kun je niet een soort van likdoornpleister (je weet wel zo'n rond viltje met een gat erin) maken die om de schieffel past en daarna je beschermers omdoen?

saffierah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:15

Ik rijd in 'friesland setje' :P
Afbeelding
Friese vlag dekje
Witte peesbeschermers met blauwe tape
Martingaal met blauwe strass steentjes
En een friese vlag frontriem (zie je niet goed op de foto)

En zelf heb ik een witte rijbroek met een blauw shirt/vest aan

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:16

Is jou pony gefokt in Eibergen? Weet je ook bij wie? (gezien haar naam :) )