[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:00

Fijn dat je les zo goed bevallen is Sannn! Helemaal als je er zelf thuis lekker mee aan de slag kunt en daarop voortborduren tot je volgende les.
Ik zou ook wel eens een dressuurles van een Johan Hamminga ofzo willen hebben, maar dan moet ik eerst eens aan het werk geraken om dat te kunnen bekostigen en dat werk vinden schiet maar niet op.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:23

Ja, hij zag gelijk binnen 5 minuten wat mijn oude dressuurinstructrice na 6/ 7 maanden zag. Aan de hand van Vero's bouw zag die ook gelijk de beperkingen. Gelijk goede tips gegeven, omdat Vero scheef loopt doordat ik zelf scheef zit. Nu wel spierpijn omdat ik voor mijn gevoel juist nu scheef zit. Maar Vero liep gelijk stuk beter! Heb tot eind november ofzo toch niets geen dressuur wedstrijden staan dus kan nu wel even lekker prutsen!
Was ook niet van plan om vaker te gaan, maar het is me zo goed bevallen dat ik graag nog een keer ga. :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:34

Goedenavond.
Kim: was dit maar voor 1 week of moet je volgende week weer zo vroeg?
Noor: gelukkig was Jer zo safe op het water, moet goedkomen zaterdag!
Caro: Leuk dat de merrie zo goed sprong, doe je je bodyprotector aan als je op de oude merrie gaat of valt ze wel mee?
PB: Gelukkig geen activiteit van achteren, was nogal wat opruimen geweest :+ .
Sann: Fijn dat de les zo goed beviel dat je vaker wilt lessen!
Simmie: Lastig als je geen werk kan vinden, in wat voor sector werk je, als ik dat vragen mag?

Buitenritje van 2,5 uur heeft wel een positief effect gehad op Bam :D , wilde hem gisteren even kort loswerken omdat hij wel stijf zou zijn, hij liep zo lekker dat ik me in moest houden om niet fanatiek te gaan dressuren. Toen nog even snel een dressuurlesje voor vandaag geregeld, en hij liep echt goed, begon echt lekker te zwaaien met die benen. Af en toe probeert hij nog wel met me aan de haal te gaan }> maar Bam begint wel al een stuk minder drammerig te worden terwijl alle activiteit van achter steeds groter wordt, heerlijk gevoel als ik hem dan "van achter naar voor onder me door" aan het sjouwen krijg.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 22:49

Goedeavond!

Sannn, Leuk dat de les zo geslaagd was en je weer een lesje hebt afgesproken :D
Noor, Jammer dat de paarden het land niet meer opkunnen. Fijn dat Jer zo het water in liep!
Kim, Slaap lekker.
EB, Fijn dat Bam meteen zo fijn liep!

Ik had vanavond springles. Paard was strontvervelend.. Als hij 1x een hindernis heeft gesprongen is er de tweede keer niets mee te beginnen. Hij loopt dan gewoon op de hindernis af en zit in een bubble... Met instructeur afgespoken dat ik geen 2x hetzelfde parcours op cc ga springen, maar bijschrijf wanneer het parcours veranderd wordt voor de tweede omloop!
Paardje van CharlieBrown staat op stal, arm paard: Volgende week meteen hakkie takkie van zijn ballen :D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 07:48

Goeiemorgen!
@Mootje: Balen dat je paard niet helemaal mee wou werken, hopelijk vandaag weer beter!
@Sann: Fijn dat de les bij Johan zo goed is bevallen! En dat je voorlopig wel weer vooruit kan met de tips. Ik ga binnenkort ook een keertje bij hem lessen, samen met instructeur van de vereniging. We wouden beiden niet alleen, maar zouden het wel erg leerzaam vinden dus zo is een mooie oplossing ;)
@Kim: Wat een dagen maak jij zeg als je praktijkweken hebt!!! Gelukkig vrijdag lekker vrij om even bij te komen.
@Simmie: Balen dat je nog steeds geen werk kunt vinden....
@Noor: Fijn dat Jer zo braaf was met het water! Komt vast helemaal goed met jullie in Gorssel!
@EB: Fijn dat Bam zo lekker aanpakte.
@PB: Die shetlanders, haha! Wij hebben ook zo'n eigenwijs mormel hier lopen die ook wel eens van die fratsen heeft.
@Caro: Wat fijn dat de merrie zo lekker ging! Ben benieuwd wat de oude merrie gaat doen :P

Ik ben gisteren naar springles geweest met Anoes, kan haar nu al wat beter opsluiten en daardoor fijnere afstanden rijden vanuit de galop. Mevrouw had er weer zin in en werkte dus lekker mee <3 Vandaag even rustig dressuur en dan morgen crosstraining :D Nu dus eerst even Anoes en Blue rijden, daarna naar school en vanavond nog dressuurles met Jipje.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 08:04

Goedemorgen. Mijn laatste dag voor het weekend :D

JN, Vind je dat niet té.. Gisteren springen en morgen crosstraining? Ik ga zondag crossen, maar dan heb ik volgende week geen springles afgesproken.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:20

Morgen!

JN, fijn dat het goed ging!
Mo, Corion was dus een beetje stout!

Ik ben gister met Uk en mijn zusje naar Bathmen geweest crosstrainen. Daar staan altijd nog wat hindernissen uit de cross. Ben wel trots op Uk en marielle. Ze deden het super goed en vlogen overal overheen. Echt super! Zelfs wat sprongen wat er normaal in staat voor de M, deden ze met 2 vingers in de neus. Leuk om te zien dat ze zoveel vertrouwen hebben en op naar Gorssel.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:27

Goedemorgen!
@ Mootje: morgen lekker vrij dus? Bij ons is het tweede parcours eigenlijk altijd wel (iets) anders. Bij jullie dus niet?
@ Tientjeh: wat fijn dat Uk en je zusje het zo goed kunnen vinden! Heeft ze haar eigen paard al verkocht?
@ JN: fijn dat Anous het goed oppakt!
@ Sannn: mooi dat de les goed bevallen is. Hopelijk volgende keer ook weer!
@ Evie: lekker gereden dus.

Vanmorgen snel even de dekens bij de paarden omgegooid, dus het moet wel gaan regenen :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 08:30

Tientjeh, Leuk dat Uk en Marielle zo'n goede match zijn!
Noor, Ja.. Vanavond feestje en vond wel dat ik dat verdient had na afgelopen weekend :D

Het hangt af van de parcoursbouwer. Sommigen zijn zo lui.... De M-Z-ZZ pony's was gelijk aan de BB en de B paarden... Ik snap echt niet dat parcoursbouwers alleen de hoogte aanpassen. In het binnenseizoen is meestal de 2de B de 1ste L en de tweede L de eerste M, maar je hebt er dus rare vogels tussen zitten!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:37

@JN: Leuk dat je er ook heen gaat. Benieuwd hoe jij het vindt. Fijn dat springen gisteren goed ging!
@Mootje: Jammer dat springles niet zo lekker ging. Bij ons zijn 2e parcoursen ook bijna altijd anders. Vaak klassiek en 2 fasen of progressief.
@Tientjuh: Dat is fijn! Kunnen ze vol vertrouwen op naar Gorssel.
@Noor: Haha, ik hoop dat het niet gaat regenen :P

Ik ben weer terug. Stond op het station te wachten op de trein. De trein moest 7:24 gaan en om 7:50 riepen ze om dat hij niet meer reed en de volgende stoptrein ook al 10 minuten vertraging had. Dus ben maar weer naar huis gegaan.. Je mag de les bij ons niet meer in als je te laat bent. Nou, dat was ik dus dik en daarna pas weer om 12.15 les. Dus ga dan wel weer.. Had ik beter uit kunnen slapen! :P
Maar mag nu wel de auto mee van vaders :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 08:39

Ik sta met mijn gekke hoofd op de site van alpadventures.com _O-
Afbeelding

Sannn, Balen van de NS!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:44

Leuke foto! Wintersport, daar krijg ik echt weer zin in nu :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:48

Mmmm, doe mij maar een reisje naar de zon hoor. Hoewel ik het best een keer wil proberen, wintersport :j . Komend jaar zal het niks worden i.v.m. huis denk ik! Leuke foto Mootje!

Hier wordt meestal het parcours aangepast, soms alleen de volgorde (bijvoorbeeld rondje andersom)!
Balen van de NS, Sannn. Wel mooi dat je de auto mee kan!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 10:02

Volgens mij vind men mij niet aardig in het voorbesprekingstopic van Lisse :=
Ik ben 8 jaar geleden voor het laatst op zomervakantie geweest :oo Vind de wintersport veel leuker :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:22

Haha Mootje, je maakt je niet populair nee.
Nu ben ik in Markelo onreglementair doorgereden, maar goed daar had ik zo mijn redenen voor. Dan moet je ook de consequenties accepteren. Het feit dat je niet uit een cross gehaald wordt, betekent niet dat je je niet aan de regels moet houden idd!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:25

Haha, ging het net ook even lezen. Maar in Oudkarspel wouden ze mij ook de cross laten starten terwijl ik uitgebeld was met 3 weigeringen op de laatste hindernis. Was dat ik zelf zei dat het niet mocht, maar veel zeiden toen tegen mij dat het wel mocht maar dan HC. Dan ga je wel even twijfelen hoor op je 1e SGW. Had gelukkig regelementen mee, dus wist het vrijwel zeker. Maar denk dat velen de reglementen niet lezen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:47

Dat weet ik wel zeker, Sannn! ;)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:52

@Mootje: Gisteren niet zo heel veel gesprongen en vandaag even wat rustig gedressuurd dan denk ik dat ze morgen nog wel een crosstraining kan lopen :o Krijgt ze zaterdag een dagje vrij en dan volgende week rustig voorbereiden op Heino :D Wat een leuke foto trouwens!
@Sann: Wat balen van de NS!! Wel fijn dat je de auto vanmiddag mee mag :D
@Tientjeh: Fijn dat het zo goed gaat met Marielle en Uk! Is voor jou vast ook erg leuk om te zien! En heeft ze haar eigen paard al verkocht?

Ik heb ook alweer zin in de wintersport :D Ben alweer aan het rondkijken voor een leuk, goedkoop reisje zodat ik samen met mijn vriendin weer even kan gaan genieten van de sneeuw. In de zomer ga ik altijd alleen naar Ermelo een weekje en dat is mijn zomervakantie. Ik hou van de wintersport ;)
De 4-jarige was weer erg braaf net, ook even in de wei gereden en ook daar laat hij zich gemakkelijk rondsturen <3 Daarna Anoes nog even wat gedressuurd en mevrouw begint het spelletje steeds beter te snappen, lekker uitgestapt over de weg en nu loopt alles lekker buiten feest te vieren. Ik ga me zo klaarmaken voor een paar uur college, ik hoop dat het wat boeiender is als gisteren... :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 11:15

Fijn dat paard zo braaf was, JN!
Noor & Sannn, Misschien ben ik zo'n moraalridder, maar ik vind het echt not done om door te rijden. Zeker niet als je gewoon officieel start en als je het doet neem je idd bewust de consequenties voor lief! KNHS heeft met de serie over SGW wat dat betreft de plank aardig misgeslagen door te vertellen hoe geweldig Alice is ipv het uitleggen van de regels en de consequenties ervan :+
Zelfs 'ervaren' hindernisjury's en broodruiters rijden bewust door tot 9 weigeringen, dus ook de mensen die de reglementen kennen, doen alsof hun neus bloeden....

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:41

:wave:

Mootje: Wat een geweldige foto _O-
Sann: Stomme NS ook weer... :\ Wel lekker dat je de auto nu mee mag!
JN: Fijn dat het zo goed ging :)
Tientjuh: Moet vast erg leuk zijn om te zien dat je paardje en je zusje het samen zo goed doen :)

Ik zit op de uni... Om half 1 vergaderen en pas om half 4 weer college, maar nog genoeg voor te bereiden dus daar ga ik na deze hyves/bokt-pauze maar hard mee aan de slag.. :) Ben trouwens begonnen aan een instroomminor/pre-master Bestuurskunde. Vind mijn studie niet leuk genoeg om er ook nog een master in te gaan doen, dus nu even een jaartje heel hard aan de slag (moet nog wel mijn 3e communicatiejaar afronden met oa nog een bacheloropdracht en een verschrikkelijk statistiek3 vak :x) maar als dat allemaal gaat lukken hoop ik volgend jaar aan een Bestuurskunde master te kunnen beginnen :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 11:44

Drukke jaarplanning Vief! Bachelor-opdracht is over het algemeen wel te doen toch? Statistiek vind ik ook verschikkelijk :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:48

Heb het nog niet eerder gedaan, maar 't lijkt me toch van wel :D Zal alleen even veel tijd in gaan zitten, maar goed.... :)

Wij hebben hier op de uni echt zware statistiek en ik ben er ook echt slecht in, dus dat is wel een behoorlijke hindernis telkens :o
Als het goed is, is dit wel echt het laatste statistiek-vak (al zal ik het nog vaak moeten toepassen.. ;))

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:50

viefdepief schreef:
Ben trouwens begonnen aan een instroomminor/pre-master Bestuurskunde. Vind mijn studie niet leuk genoeg om er ook nog een master in te gaan doen, dus nu even een jaartje heel hard aan de slag (moet nog wel mijn 3e communicatiejaar afronden met oa nog een bacheloropdracht en een verschrikkelijk statistiek3 vak :x) maar als dat allemaal gaat lukken hoop ik volgend jaar aan een Bestuurskunde master te kunnen beginnen :D

Als je nog een stage zoekt dan Vief... Wel in Noord-Holland, kun je wel bij me logeren. :P

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:52

Keek net op m'n mobiel had ik 10 gemiste oproepen en 4 berichten. College vanmiddag valt uit, docent is ziek. Vervelend voor hem, minder vervelend ovor mij. :D

Ik zou ook niet snel doorrijden Mootje. Misschien als ik al paar keer zoiets heben ze telkens staakt tijdens de cross. Of een andere situatie ofzo. Want BB heeft ook dezelfde regels toch?

Fijn dat het goed ging met springen gister JN! Succes morgen alvast.
Schakel jaar bedoel je Vief? Doet vriendin van mij nu ook, die wil graag bedrijfskunde Master volgen maar doet geen bedrijfskunde. Succes met je bachelor opdracht!
Ik vond statistiek ook altijd zo'n rotvak! Vooral dat computerprogramma. Even naam kwijt, dacht SPSS. Blij dat ik dat met deze studie niet heb! :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:54

_Noor schreef:
viefdepief schreef:
Ben trouwens begonnen aan een instroomminor/pre-master Bestuurskunde. Vind mijn studie niet leuk genoeg om er ook nog een master in te gaan doen, dus nu even een jaartje heel hard aan de slag (moet nog wel mijn 3e communicatiejaar afronden met oa nog een bacheloropdracht en een verschrikkelijk statistiek3 vak :x) maar als dat allemaal gaat lukken hoop ik volgend jaar aan een Bestuurskunde master te kunnen beginnen :D

Als je nog een stage zoekt dan Vief... Wel in Noord-Holland, kun je wel bij me logeren. :P

Mag Woll dan ook mee logeren :D?

Sann: Lekker zeg een middagje vrij :)!