Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
caroline78 schreef:Als ik mijn paarden opeens binnen hou terwijl zij hun hele leven overdag buiten staan dan denk ik dat ik vast een bed weer kan reserveren in het ziekenhuis en dat ik geen stal meer over heb. daarnaast merk ik dat wanneer ze teveel binnen staan dat zij in omgang er onrustig worden.
Die van mij letten op en lopen normaal gesproken op als de bodem hard en glad is. (uitzondering mijn ruin zonder verstand). Ik ben van mening dat ze vierbenen, ogen en een stel hersens hebben en tot nu toe gaat het goed.
Ik heb helaas geen binnenbak of iets dergelijks dus weinig keus.
Als ik naar de manege ga om te longeren en los te gooien dan longeer ik eerst (gecontroleerd uitrazen) en daarna gooi ik pas los. Andersom is niet verstandig denk ik aangezien de paarden sinds half december niet meer op zand hebben gelopen. Alleen op bevroren grond en sneeuw.
.. Je kan het ook te bond maken vind ik.. Wolin heeft gewoon elke dag, vaak zelfs twee keer buitengelopen in de paddock in de sneeuw.. Ze heeft voorijzers.. Het was af en toe wat glibberen, maar ik wil Wolin elke dag los hebben en ze vermaakte zich prima in de sneeuw.. En weer of geen weer, Wolin gaat naar buiten. Wolin was een van de weinig paarden die tot op de laatste dag op het land heeft gestaan (op die andere stal zelfs 2 weken langer). Met die sneeuw heb ik ook buitengelopen, had een hamer en een krabber op zak voor de sneeuwballen
. Het blijven paarden en hou niet van paarden waar watjes van gemaakt zijn
. Ik heb wel een binnenbak, maar die heb ik alleen gebruikt toen het hevig sneeuwde buiten of regende, anders ben ik toch echt buiten.
, heb zat andere leuke dingen die ik met Wo kan ondernemen, sinds kort ook fietsen
, dus als ik zin heb om te kl00tviolen met haar dan doe ik dat en als het zonnetje schijnt en ik heb zin om een eindje te rijden met haar dan doe ik dat ook
. Ze wordt dan ongeveer 3 keer in de week gereden of soms zelfs minder.. Zij komt zo snel op conditie, als ik haar veel rij en het kan even een periode minder, dan staat ze echt te springen. Als ik weet dat ik een periode meer tijd heb, ga ik haar ook wat meer rijden. Pas mijn voer hier dan ook echt op aan
. Ik bekijk het echt per dag wat ik ga doen, hoe Wo is en hoe ik ben. Voorheen wilde ik echt routine in mijn rijden hebben, maar dat werkt niet bij mij en ook niet bij Wo
. Wel krijgt ze elke dag beweging en/of wordt er een beetje braintraining met d'r gedaan
. Ze raakt snel verveeld.
's Ochtends hoefden mijn schoonzusje en ik niet zoveel te doen, dus lekker een beetje rondgelummeld, bij het losrijden gekeken en geld uitgegeven...(nieuwe jas, springschoenen)
Tweede deel eerst een tijdje bij het losrijden van Edward Gal gekeken en natuurlijk de proef zelf
. Daarna moesten we flink aan het werk met de parcoursbouwers en het laatste parcours zaten we in het parcours voor herstelwerkzaamheden. Jacht 1.40 m, dat gaat HARD niet normaal! Die paarden gaan gewoon plat door de bochten!
malloesje schreef::
Simmie; jammer van de miscommunicatie maar toch lekker dat je na 3 maand met een fijn gevoel hebt rondgereden. Heb je de paarden bewust wat wedstrijdrust gegeven?

we hebben echt de grootste lol daarom gehad, maar die kerel van de slagboom kwam niet achter me aan. Hadden ze maar beter moeten regelen allemaal, nergens duidelijke aanwijzingen hoe of wat en ik vond het allang best, kon dus ook zonder parkeerkaart zo weer weg rijden....
maar missten dus ook de eerste twee van de kur. Het springen vond ik ook waanzinnig savonds .... wat een hoogte.....
) maar ook daarin zit een een apart randje met swarovski, heel subtiel maar poepiechique, deze word nu op mijn maat gemaakt zoals ik hem samengesteld heb uit Duitsland. Duurt ongveer 3 weken.

.
Toen heb ik hem nog met een lang teugeltje achter zijn voddden aangezeten. Uiteindelijk kon ik weeer been geven zonder dat hij begon te bokken. Ik ga inderdaad maar naar buiten met een braaf paard. Dan moet het wel weer eerst mooi weer worden. Ik heb ook nog niet in de buitenbak kunnen rijden sinds ik hem heb.
jonge paarden
, in Boekelo zijn we ook achter een stel auto's aan gescheurd met een l*lverhaal over Rabobank sponsoring en ze geloofde het nog ook
.
. Ik raad je aan om de eerste paar keer zeker met een ervaren paard naar buiten te gaan
. Die kunnen de rust net even wat meer terugbrengen als het nodig mocht zijn. Ik ben met Wo ook wel vrij snel alleen naar buiten gegaan, weliswaar op een veilig fietspad.
).
.
lekker gek doen met dit weer of valt het mee?
.