[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:55

Naja ik rij ook niet 7 dagen in de week intensief hoor. Minimaal 1x in de week een buitenritje, en 1x longeren. Verder probeer ik zoveel mogelijk te rijden.
Zeker met het koude weer. Sofie is erg gevoelig op de spieren. De DA heeft ons aanbevolen haar elke dag beweging te geven (naast dat ze elke dag buiten komt).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 04:11

caroline78 schreef:
Als ik mijn paarden opeens binnen hou terwijl zij hun hele leven overdag buiten staan dan denk ik dat ik vast een bed weer kan reserveren in het ziekenhuis en dat ik geen stal meer over heb :( . daarnaast merk ik dat wanneer ze teveel binnen staan dat zij in omgang er onrustig worden.
Die van mij letten op en lopen normaal gesproken op als de bodem hard en glad is. (uitzondering mijn ruin zonder verstand :+ ). Ik ben van mening dat ze vierbenen, ogen en een stel hersens hebben en tot nu toe gaat het goed.
Ik heb helaas geen binnenbak of iets dergelijks dus weinig keus.
Als ik naar de manege ga om te longeren en los te gooien dan longeer ik eerst (gecontroleerd uitrazen) en daarna gooi ik pas los. Andersom is niet verstandig denk ik aangezien de paarden sinds half december niet meer op zand hebben gelopen. Alleen op bevroren grond en sneeuw.

Dat denk ik dus ook Caroline.. Toen met die sneeuw en vorst hield iedereen de paarden binnen die op ijzers stonden.. zelfs sommige paarden zonder ijzers :? .. Je kan het ook te bond maken vind ik.. Wolin heeft gewoon elke dag, vaak zelfs twee keer buitengelopen in de paddock in de sneeuw.. Ze heeft voorijzers.. Het was af en toe wat glibberen, maar ik wil Wolin elke dag los hebben en ze vermaakte zich prima in de sneeuw.. En weer of geen weer, Wolin gaat naar buiten. Wolin was een van de weinig paarden die tot op de laatste dag op het land heeft gestaan (op die andere stal zelfs 2 weken langer). Met die sneeuw heb ik ook buitengelopen, had een hamer en een krabber op zak voor de sneeuwballen :P . Het blijven paarden en hou niet van paarden waar watjes van gemaakt zijn :n . Ik heb wel een binnenbak, maar die heb ik alleen gebruikt toen het hevig sneeuwde buiten of regende, anders ben ik toch echt buiten.

En overigens rij ik wanneer het mij uitkomt of wanneer ik zin heb :) , heb zat andere leuke dingen die ik met Wo kan ondernemen, sinds kort ook fietsen :D , dus als ik zin heb om te kl00tviolen met haar dan doe ik dat en als het zonnetje schijnt en ik heb zin om een eindje te rijden met haar dan doe ik dat ook :) . Ze wordt dan ongeveer 3 keer in de week gereden of soms zelfs minder.. Zij komt zo snel op conditie, als ik haar veel rij en het kan even een periode minder, dan staat ze echt te springen. Als ik weet dat ik een periode meer tijd heb, ga ik haar ook wat meer rijden. Pas mijn voer hier dan ook echt op aan :) . Ik bekijk het echt per dag wat ik ga doen, hoe Wo is en hoe ik ben. Voorheen wilde ik echt routine in mijn rijden hebben, maar dat werkt niet bij mij en ook niet bij Wo :P . Wel krijgt ze elke dag beweging en/of wordt er een beetje braintraining met d'r gedaan ;) . Ze raakt snel verveeld.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 04:19

heleenxx schreef:
Uitje is een wever, die moet zowiezo naar buiten. Weer of geen weer.

We hebben op stal een luchtzuiger, een kribbebijter, een klepperaar met de lippen en ook een wever, voor die dieren is het helemaal een kwelling om nu op stal te staan :(:) ..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 09:36

Goedemorgen!

Balen dat het weer sneeuwt. Ik ben gezegend met een binnenbaan. Het lijkt mij persoonlijk een hoop gedoe om elke keer met de trailer naar de binnenbak te moeten rijden. Hoeveel extra tijd zijn jullie daarvoor kwijt?

Vief, Jeetje wat een reis!

Mijn paard heeft met de sneeuw wel buiten gestaan. Hij staat rondom op ijzers. Aangezien ik hem ook niet weg kon brengen voor training, en ik niet wil dat iemand van stal hem rijd, moesten we toch iets.

Ik ben al naar het voorjaar aan het toewerken. Hoe hebben jullie jullie eerste buitenritten met jullie jonge paard gemaakt? Volgens mijn instructeur moet ik gewoon naar buiten gaan en gewoon gaan rijden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:26

Misschien is het wel verstandig om een nuchter, ervaren paard mee te hebben de eerste keer Mo. Zelf vind ik dat altijd wel prettig, je weet toch nooit hoe ze reageren. Voor hetzelfde geld is er niets aan de hand, maar ze kunnen het ook best heel eng/vreemd vinden. Mocht er iets gebeuren, sta je niet in je eentje.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:49

Goedemorgen!
Wat een verhalen. Ik heb niet alles onthouden, maar..
@ Snoek: jammer van je polypad, maar als het toch niet naar je smaak is, is het ook zonde geld toch?
Gefeliciteerd met het goede gevoel bij het springen Simmie en J_N. Verder zijn er nog een paar tentamens goed gemaakt volgens mij en verder..... :+
@ Lotte: zijn Echinea-bruistabletten niet 'zum kotsen' :x

Ik was gister de hele dag op JA aan het helpen. Superleuk, maar wat een dag zeg! We gingen om 7 uur weg en ik was om kwart voor 2 weer thuis :D 's Ochtends hoefden mijn schoonzusje en ik niet zoveel te doen, dus lekker een beetje rondgelummeld, bij het losrijden gekeken en geld uitgegeven...(nieuwe jas, springschoenen)
Het eerste deel van de kür mochten we het hekje open en dicht doen (hele verantwoording natuurlijk) ;) Tweede deel eerst een tijdje bij het losrijden van Edward Gal gekeken en natuurlijk de proef zelf :j . Daarna moesten we flink aan het werk met de parcoursbouwers en het laatste parcours zaten we in het parcours voor herstelwerkzaamheden. Jacht 1.40 m, dat gaat HARD niet normaal! Die paarden gaan gewoon plat door de bochten!

Inderdaad weer ontzettend balen van de sneeuw. Ik kan er niet uit met de trailer dus ga mijn hoofdstel maar poetsen ofzo... :+

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:51

:wave:

Mo; ik ga ook meestal de eerste keer met een ervaren paard mee en dat werkt prima :j
Mistid; mooi dat de open dag leuk was.
Caroline; mooi dat je weer kon longeren. En dat blije herken ik helemaal. Fari had dat ook heel erg.. hopelijk gaat het morgen met de ruin ook goed!
Simmie; jammer van de miscommunicatie maar toch lekker dat je na 3 maand met een fijn gevoel hebt rondgereden. Heb je de paarden bewust wat wedstrijdrust gegeven?
JN; wat balen zeg, maar volgens mij overkomt iedereen wel eens zoiets. Zal je vast niet snel weer gebeuren ;)

Verder lees ik veel over paarden naar buiten of niet. Hier staan ze ook gewoon hele dagen buiten ongeacht de weersomstandigheden. Als het in de zomer nou te warm is staan ze de hele ochtend en avond/nacht buiten en gaan ze rond het warmste tijdstip naar binnen.

Gister kringkampioenschappen dressuur gehad met Fari en was net langs de prijzen. Na een hele tijd geen ring meer gezien te hebben was ik niet ontevreden. De basis zit er weer fijn in nu de afwerking en het sterker worden nog. Had wel 208 en 209 en ben ook nog eens door naar de regiokampioenschappen :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:53

Hoi,

@mo ik zou een lekker rustig onverstoorbaar paard meenemen.
@WL die van mij zijn erg terug gezet in krachtvoer. Normaal krijgen zij 2x per dag 1 schep sportbrok, halve schep lucerne en kwart haver (merrie) en wat meusli.
Zij zijn gehalvereerd maar krijgen nu meer hooi.
Gelukkig hebben wij geen paarden met stalgebreken. Alleen een sloper haha. Bij ons schoppen ze hoogstens tegen de deur maar alleen als je bij de stal bezig bent.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:53

malloesje schreef:
:
Simmie; jammer van de miscommunicatie maar toch lekker dat je na 3 maand met een fijn gevoel hebt rondgereden. Heb je de paarden bewust wat wedstrijdrust gegeven?

Ja, dat doe ik altijd na het cross-seizoen. Voor mezelf en het paard wel even zo lekker.
Gefeliciteerd met je startbewijs voor de kampioenschappen!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:57

Is idd ook wel lekker even rust. Ik probeer zo'n periode altijd aan eind van indoor en outdoor-seizoen te plannen, maar dat gaat dan over een maandje. Iig wat minder trainen en de druk er wat meer afhalen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:06

Deze keer was het ook iets langer dan gepland omdat er een paar wedstrijden waren afgelast vanwege het weer. Meestal doe ik 2 maanden rustig aan (geen wedstrijden, vaker buiten rijden) en begin dan halverwege januari weer echt met de training en wedstrijdjes rijden ter voorbereiding op het SGW-seizoen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:04

Middag :wave:

Mijn wedstrijd gisteren ging best goed. Ze is er nog net niet helemaal fijn doorheen waardoor de oefeningen er nog net niet helemaal goed uitkomen, maar ze liet zich in ieder geval weer fatsoenlijk rijden in de proef. Zaten geen grote fouten in en had 189 punten :)
Ik heb echt het idee dat ze haar leven aan het beteren is :D

Marloes: gefeliciteerd met je startbewijs voor de regio!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:03

Goede dag!!

Noor erg leuke dag gehad dus!! lijkt me ook wel wat om lekker te helpen daar ;)
Toe vallig zag ik de parcour bouwer uit lisse ook jos slotje liep vrijdag avond ook in zijn pak door het parcour :)

Marloe gefeliciteerd zeg!!

Zo heb ook gereden, nou ja gesprongen ging lekker, jackson maakt zich soms toch nog wat sterk dus ben benieuwd volgende week :=

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:51

Ik was ook op Jumping Amsterdam, parkeren was drama alleen was ik heel bijdehand nadat ik mijn geduld al kwijt was om vol gas achter een stel dure auto's aan te crossen en stond dus op de VIP plekken recht voor de hoofdingang... :P we hebben echt de grootste lol daarom gehad, maar die kerel van de slagboom kwam niet achter me aan. Hadden ze maar beter moeten regelen allemaal, nergens duidelijke aanwijzingen hoe of wat en ik vond het allang best, kon dus ook zonder parkeerkaart zo weer weg rijden.... :o maar missten dus ook de eerste twee van de kur. Het springen vond ik ook waanzinnig savonds .... wat een hoogte..... :wow:

Ik heb besloten toch voor een Shamshield cap te gaan, dit is een super chique cap. Ik wil dan een swarovski rand in de cap zelf. Het zal nog even duren eer ik hem bestel, ongeveer april wil ik hem hebben. Heb nu wel dus een winkel gevonden in Garderen die hem verkoopt. Heel apart want toen ik probeerde te googlen kwam ik nergens in Nederland uit....maar goed.....ik heb de cap wel gepast maar wil er wat meer tijd voor nemen in de winkel zelf.

Zo'n beurs is echt de gelegenheid om exclusieve ideeen op te doen. :j

Ook heb ik een onwijs mooie plastron besteld (kostte wel 95 euro :o ) maar ook daarin zit een een apart randje met swarovski, heel subtiel maar poepiechique, deze word nu op mijn maat gemaakt zoals ik hem samengesteld heb uit Duitsland. Duurt ongveer 3 weken.

Ook heb ik van Houte Couture een dressurhoed gezien waar een subtiel randje swarovksi in zat, dit kan je op je huidige hoed laten maken dus dat wil ik ook tzt wel doen, de prijs daarvan viel reuzemee. Maar het zal september zijn eer ik weer Z start dus dat heeft wel even de tijd.
Ook heb ik een enorm gaaf hoofdstel van Rob Schumacher gezien, de hele neusriem en frontriem geheel in Swarovski, echt waanzinnig mooi, maar de prijs was er ook naar, die moet nog even wachten.......... 550 euries... 8)7

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:13

Marloes en ANthea gefeliciteerd!

Ik heb gisteren heerlijk sushi gegeten in Rotterdam. Was errug lekker.

Samshield is erg mooi, maar heb nog 3 GPA's liggen, een CO en een crosshelm.... Dus ga het er niet doorkrijgen dat nog een cap noodzakelijk is ben ik bang.

Onze bak lag helemaal vol met 5cm sneeuw, maar na veel werk is hij weer begaanbaar.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 16:16

Mo: Toen ik deze net had, ben ik een buitenrit gaan maken met een braaf paard erbij. Omdat mijn paard het niet kende.
Noor: leuk :D
Marloes: Mooi dat je tevreden was, wel jammer dat je net buiten de prijzen zat.
Simmie: dat is idd wel lekker en goed wat rust.
Anthea: gefeliciteerd, nette punten
Corien: mooi dat het springen lekker ging.
Bianca: zooo dat is een dure speld!!!

gereden, heb volgens mij een beetje te veel vertrouwen :+
Had er dinsdag voor het eerst opgezeten na 5 week, en de hele week verder niks gedaan. Gister was ze er niet uitgeweest, en dacht vandaag stap er gewoon zo op. Eerste 5 min ging ook goed, maar daarna toch even een boksessie Maar ben blijven zitten en heb daarna gewoon nog fijn kunnen rijden :D.

Vindt het maar koud buiten hier! brrrr, we hebben gelukkig alleen geen sneeuw :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:04

WL, Succes met je nachtdiensten :(:)
Noor, Leuk dat je mocht helpen op JA!
PB, Jeetje wat heb je al een hoop caps!
LZ, Goed dat je de boksessie hebt uitgezeten en dat je daarna nog lekker hebt gereden.
Bianca, Wat een geld voor een plastron. Zo'n beurs is nooit goed voor de inhoud van de portomonnee :D

Vandaag had mijn paard iets nieuws: Ik heb geen zin dus ga heel gemeen bokken. Hij sloeg bijna over de boarding heen :+ Toen heb ik hem nog met een lang teugeltje achter zijn voddden aangezeten. Uiteindelijk kon ik weeer been geven zonder dat hij begon te bokken. Ik ga inderdaad maar naar buiten met een braaf paard. Dan moet het wel weer eerst mooi weer worden. Ik heb ook nog niet in de buitenbak kunnen rijden sinds ik hem heb.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:31

Pb jeetje heb er hoop ik van de week 1 bij van Uvex bruin zitten echt heerlijk en je voelt ze niet!! je kan ze verstellen in hoogte en in breete.

LZ netjes dat je bent blijven zitten :P jonge paarden ;)
BIanca jeetje wat een geld, haha nee ik hou het wel bij me mooie plastron, met me mega grote parels en swarovski's er in ;)

Zag net de barage van het 160 in JA, die Opium wat een smakert maakte hij zich na de finich!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:40

Goeiemorgen :P

@Noorwijdenes: Nee die zijn niet vies, want ze hebben appel peren smaak en zijn dus niet om 'zum kotsen'.
@Bianca: Zozo ;) , in Boekelo zijn we ook achter een stel auto's aan gescheurd met een l*lverhaal over Rabobank sponsoring en ze geloofde het nog ook _O- .
@Mo_van_Dijk: Haha jong en ondeugend dus ;) . Ik raad je aan om de eerste paar keer zeker met een ervaren paard naar buiten te gaan :j . Die kunnen de rust net even wat meer terugbrengen als het nodig mocht zijn. Ik ben met Wo ook wel vrij snel alleen naar buiten gegaan, weliswaar op een veilig fietspad.
@LZ: Hihihi lekker frips aan de bips dus (zoals Malloesje dat zo leuk kon zeggen :+ ).

Ik heb heerlijk geslapen... al is het in het weekend hier altijd wel vrij rumoerig, veel vrienden die langs komen.. Gelukkig zijn ze wel redelijk stil geweest. Wo heeft al lekker buitengespeeld, dus die ga ik zo nog maar eens even wat laten doen ~~}> .

Nog 3 nachtdiensten te gaan...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:42

Succes lotte met wollin ;) lekker gek doen met dit weer of valt het mee?
En succes vanacht.

Ik ga echt niet te laat op me bed :+

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 18:43

Mo: haha ook al lekker fris, het was ook koud vandaag brrrr.
Wel verstandig om niet direct alleen te gaan.
Wl: lekker dat je goed hebt kunnen slapen. Succes met je nachtdiensten :(:)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:48

Wo heeft door tijdgebrek van de afgelopen dagen denk ik wel energie over :roll: .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:07

Dat denk ik ook wel :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:13

Ik zag net ook de koprol van Opium. Het blijft een aparte. Zag hem niet fit lopen maar hoop dat het meevalt anders heeft de bonscoach straks echt een probleem.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:14

Ja idd dat dacht ik ookal, het was nier zo'n slime actie van Opium :+