[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Anja

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:43

Zoo ik ben ook weer thuis..Samos gereden en kon het merken dat ik hem gisteren flink aan het werk had gezet...Hij liep al beter dan begin van de week..
Maar op het laatst werd ie gigantisch heet en d8 hij dat ie weer mocht springen en kan ik m bijna niet eens op de volte houden..Dan betrap ik mezelf erop dat ik mn handen niet laag hou en mn buiten been dan afsteek..Dan denk ik steeds kom op ga eens rijden..Dan maak ik mn been lang hand eraan en dan loopt ie netjes zn voltetje..is gewoon mn eigen domme schuld en baal er wel van dat ik dat steeds vergeet,,

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:39

anja15 schreef:
Zoo ik ben ook weer thuis..Samos gereden en kon het merken dat ik hem gisteren flink aan het werk had gezet...Hij liep al beter dan begin van de week..
Maar op het laatst werd ie gigantisch heet en d8 hij dat ie weer mocht springen en kan ik m bijna niet eens op de volte houden..Dan betrap ik mezelf erop dat ik mn handen niet laag hou en mn buiten been dan afsteek..Dan denk ik steeds kom op ga eens rijden..Dan maak ik mn been lang hand eraan en dan loopt ie netjes zn voltetje..is gewoon mn eigen domme schuld en baal er wel van dat ik dat steeds vergeet,,

Ja, maar als je je er nu steeds bewuster van wordt, komt het echt wel goed!!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:28

Ik ben ook benieuwd naar de Wanroy SGWers. Morgenvroeg eerst uitslapen, daarna paardjes rijden en dan naar Wanroy toe.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:34

Canter schreef:
GvdT, hoe is het met je hoofd, wordt het al weer een beetje helder daarboven?

Volgens mij is het daar nooit helder geweest
Het gaat redelijk alleen als ik me te veel inspan wordt ik erg misselijk en moet ik me even vasthouden.
Ik hoop er nu volgend weekend weer op te stappen.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:49

hoi! Hij is niet door! Ik vertel zo wel waarom niet nu even geen tijd!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:59

He jammer MM!
Kom maar op met dat verhaal.
Ik ga zo eerst even een hapje eten en dan ga ik jullie een lief verhaal van Sam vertellen

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:00

Jammer Margriet, wel balen.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:01

Afbeelding
Weten jullie trouwens wat dit is
Ik vond het erg verdacht

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:02

Dit ook nog
Afbeelding

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:07

Wat is dat nou??

Er gaat een speciaal topic over he..

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:08

Echt?
Bij FZ ofzo?
Ben de computer nu maar eens grondig aan het scannen met Norton, misschien dat we wel een virus hebben ofzo

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:09

ja dat heb ik ook net gehad!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:10

Overigens, de nieuwe reglementen voor de Vive la Vie Eventing Cup zijn gereed. Te vinden op de SGW-eventing site.
Heel veel aanpassingen zijn er niet. Het belangrijkste is dat de beste tien resultaten zullen tellen.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:11

MM: jammer zeg, ben wel benieuwd waarom niet

Ik ben zo blij
Ben vanmiddag weer naar de paarden geweest en eerst even gehad over wat er nou was gebeurd. Mijn opa heeft van alles uitgezocht over de jacht vorige week donderdag. En hij gaat contact opnemen met die lui en waarschijnlijk aangifte doen als er wat meer duidelijkheid is. En mijn opa vertelde even wat hij van Madine dacht. Hij vond dat we haar een kans moesten geven om hier overheen te komen, de slacht vond hij nog geen goed idee Hij had ook wel gelijk over de slacht want zoals ze vorige week was was ze echt niet meer geschikt als rijpaard, gewoon bloedlink. Hij zei dat hij wel denkt dat we er wel een halfjaar mee bezig zullen zijn maar dat het wel kan lukken.

Maargoed, waarom ik zo blij ben... Ik ging Madine uit de wei halen en eerst draafde ze wel weg maar ze kwam eigenlijk al heel snel naar me toe. Ik ben gewoon weer blijven staan, net zoals ik donderdag had gedaan. Ik kon haar heel ontspannen aan het touw meenemen
Daarna in de stal even geborsteld en toch maar het zadel erop gedaan. Had even overlegd met mijn vader en opa en ik moest het maar gewoon weer proberen. Wel met slofteugel, zo kon ze in ieder geval niet omhoog komen als er wat gebeurde. Maar er gebeurde echt helemaal niets, ik stapte erop en alles was normaal, ze liep zelfs hartstikke lekker ontspannen en had er plezier in. Toen mijn vader eraan kwam stond ze weer te briesen, maar we hebben dat een paar keer gedaan en toen ging ze uit zichzelf al naar mijn vader toe dus dat is ook weer vertrouwd.
Toen ben ik nog even wat gaan springen, mijn vader erbij om te helpen en dat ging perfect!

Haar weer op stal gezet en ze leek helemaal veranderd in een uurtje. Ze stond weer normaal op stal en was niet onrustig meer. Ik ben echt zo blij dat ik erop gestapt ben vandaag, volgens mij is dat echt goed geweest om haar vertrouwen weer te winnen!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:11

Jammer MM, ben benieuwd naar je verslag!

Ben ook benieuwd naar het lieve verhaal over Sam

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:12

Fijn dat het met Madine vandaag beter ging andrea!!!!!!

Wat is er dan volgens je opa gebeurt met de jagers??

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:17

Ok even kort. Hij liet zich buiten super zien! Binnen op het zacht helemaal niet! En in de kooi eigenlijk ook niet! Hij was veel te blij dat hij los was en ging keihard crossen!! Dus ja de jury kon hem niet goed beoordelen. Springen deed hij ook minder dan de vorige keer! Dus alles bij elkaar opgeteld en daarbij dat hij 'maar' 1.62 is was een nee. Heel jammer. Maar ja ik maak zo wel een heel topic met het hele verhaal! En foto's en filmpjes van vandaag!

En ik heb nu een dilemma! Ik moet/mag kiezen! Of deze Corland blijft en daar mag ik op gaan rijden en 2 anderen gaan weg! Of deze Corland gaat weg en de andere 2 blijven! Verdere uitleg stuur maar een pb zal ik alles uitleggen! Heb wel advies nodig!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:18

miss_jumpy schreef:
Fijn dat het met Madine vandaag beter ging andrea!!!!!!

Wat is er dan volgens je opa gebeurt met de jagers??

Ja ik snap het ook niet helemaal haha, heel ingewikkeld. Hij kent iemand die weer van een andere groep jagers is ofzo en die heeft gezien dat ze bij mijn opa naast het land aan het jagen waren. Hij wou dus wel getuigen. Maar er heeft dus iemand lopen stropen (of hoe dat heet), op het pad naast onze weilanden, waar Madine dus ook loopt. Daar kan wat mee gebeurt zijn terwijl mijn opa geen vergunning had gegeven om daar te jagen.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:18

Super Andrea!

MM, dat is jammer, ben wel benieuwd naar het verhaal.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:20

Jammer MM, ik kan me voorstellen dat spanning bij een paard een wereld van verschil kan uitmaken bij een keuring.

Lastig dat je nu moet kiezen. Ik kan me niet voorstellen dat ik je daarbij kan helpen, maar het lijkt me belangrijk in te schatten van welk paard(en) je het meeste plezier denkt te kunnen gaan hebben. Waar rij je graag op en heb je vertrouwen in?!

Succes in ieder geval met je keuze, en hou ons op de hoogte!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:21

he wat super andrea!!! hopelijk blijft het de goede kant opgaan!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:22

jeetje andrea, wel fijn als je er stukje bij beetje achter komt wat er gebeurt is, kan je het tenminste een beetje begrijpen. Bij ons wordt ook gelaagd, als je weet dat ze dichtbij komen blijven de paarden altijd binnen. Als je van niets weet kan je er niks aan doen. Kan me voorstellen als het echt dichtbij is dat het heel bedreigend was voor je paard. In de verte wennen ze meestal wel aan. Wel goed dat jullie dan stappen ondernemen om ze aan te geven, want hier horen ze niet zomaar mee weg te komen!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:24

Ik denk inderdaad ook dat je moet kijken welk paard je het liefst rijdt en die je het beste vertrouwt.

miss_jumpy: Inderdaad, dat was ook onze gedachte. Maar ik ga me daar verder niet mee bemoeien, ik weet niet hoe dat allemaal in elkaar zit. Mijn opa heeft er echter al een hele studie van gemaakt haha.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:24

Hier het lieve verhaal van Sambal (heeft wel een hoog Penny-gehalte hoor )

Ik was dus vanmiddag met mijn vader naar de manege gegaan om nog even te oefenen voor morgen (Kringkampioenschappen)
Het rijden ging erg lekker en na een uurtje besloten we dat het genoeg was en gingen we afzadelen.
We hadden trouwens de hele tijd de grote bak voor ons alleen en ook in de kleine bak was niemand aan het rijden.
Toen we Sam afgezadeld hadden en hij even los in de hoek van de bak stond toen ik m'n jas aan het aandoen was, ging mijn vader naar de andere kant van de bak om het licht uit te doen.
Terwijl hij naar de andere kant van de bak liep begon hij zo'n klik geluidje met z'n tong te maken dus Sam wilde weg draven. Ik kon hem nog net pakken. Mijn vader zei: "Laat maar lopen joh hij wilde gewoon naar mij toe". Dus ik het halstertouw losgedaan. Mijn vader was intussen al helemaal aan de andere kant van de bak. En begon Sam weer te roepen. Die draafde aan en zo in een rechte lijn op mijn vader af

Dus mijn vader deed het licht uit en toen was het opeens hartstikke donker. Dus mijn vader loopt weer terug Sam sjokte braaf mee. Ik dacht laat ik het nou eens proberen dus ik roep hem, draaft ie aan ik hoorde alleen opeens z'n hoefjes en de gespjes van z'n deken rinkelen. Verder zag ik alleen een klein wit kolletje.
Vond het zo lief dat ie zomaar naar me toe kwam zo in het donker

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:26

Haha, wat lief
Dat kon ik ook met Madine, hopen dat dat ook weer terugkomt.