[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nana_x0x

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:11

dat is waar :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:15

Ik heb mijn rijbewijs zonder school gehaald. Ging goed.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:27

En waar moet ik heel goed opletten? achterwaarts kan ik al goed en nu ben ik vooral aan het oefenen op het inparkeren. Dat lukt op zich wel, maar nog niet helemaal perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:46

Op je tijdslimiet per onderdeel, bij mij stond de examinator echt met een chrono te kijken. Op je lijnen, dat je er niet overheen gaat. En je afstanden van stoeprand tot auto/aanhanger en aanhanger/laadbrug.
En vooral dat je combinatie voldoet aan de eisen :+ Vriendin van me mocht haar eigen combi niet gebruiken omdat die 5cm te kort was.

Ik heb het met rijschool gedaan en 2x moeten doen. 1e keer gebuisd omdat ik echt compleet kierewiet ging van de zenuwen. 2e keer ook zenuwen, de examinator afgeblaft (vent bezorgde me net geen hartaanval tijdens het examen) maar was wel geslaagd :').

@HiFive: bodyprotector is bij elke cross verplicht, ook bij de oefencrossen. Je bedoelt toch niet de cross in St-Jan-in-Eremo op 16 en 17 maart? Dat is een LRV-cross, en geen oefencross. De laagste klasse voor paarden is de A, staat op 70-80 geloof ik en daar is bodyprotector dus effectief verplicht.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 20:42

@Winnie: Sporthorloge meedoen die gemiddelde snelheid toont. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 20:44

Hier zal mijn BE ook zonder lessen zijn. Mijn papa gaat het me aanleren. :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:11

Dat ge dicht genoeg aan de rand staat. Bij mijn eerste keer, stond ik 10 cm te ver van de stoeprand...

En idd dat uw combinatie voldoet aan de voorwaarde, maar voor de rest valt het eigenlijk wel mee.

Ik had geluk mijn 2de keer. Ik reed een straat in waar ik volgens de examinator niet in mocht. Maar eigenlijk mocht ik er wel in. Dus een hele discussie en ondertussen moest ik terug rijden. Ik was echt op 1km van het examencentrum. Toen ging die binnen aan zijn collegas vragen, ik had gelijk en heb ik toch mijn rijbewijs gekregen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:26

Ik heb het met de rijschool gedaan, was er van eerste keer door. Je moet het protocolleke wel kennen ook, in juiste volgorde aan- en afkoppelen. En bij het parkeren idd niet te ver vd stoeprand en evenwijdig staan.
En idd zeker uw combinatie opvoorhand laten checken of die in orde is, anders zijde al gebuisd voor je mag beginnen, en ze zijn daarop wel echt streng.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:50

@Varekaj: neen was nog een andere waarvan de datum mij even ontschiet. 03/03 is er ook een oefencross te M.oerbeke. Is vlak aan mijn deur. Dan is er binnenkort ook nog eentje in Westdorpe. Nu ik dit typ besef ik dat het misschien toch wel de moeite is om eentje aan te schaffen :()

Wat betreft de rijbewijzen: ik heb dit afgelegd met rijschool. Ze geven je tips & tricks en ik vond het erg nuttig. Of het is dat je er al erg goed mee overweg kan, dat was in mijn geval niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:10

Voor wie uit de buurt van Aalst is: Horse Lounge houdt uitverkoop, ze stoppen ermee. Materiaal is aan -40% en kledij aan -50%.
Vriendin heeft zelfs een wedstrijdjas aan -70% op de kop kunnen tikken := Ook de jassen van Lamantia zijn dus aan halve prijs...

Heb een paar bruine springschoenen mee, paar peesbeschermers voor bij springen en nieuwe rijbroek. Een witte helaas niet.

@HiFive: oh kijk fijn dat ze ook oefencross doen!
Onze club organiseert dit najaar normaal een oefenderby, vrije inschrijving. Datum wordt nog bepaald.
Reden te meer om een BP aan te schaffen en dan kom je bij ons ook maar eens meerijden :))

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:21

Hebben ze ook een webshop? Ik heb (dringend) een singel met bont nodig voor mijn paard haar teer velleke.

Haha ja ik kom je veel tegen op bokt, wie weet dan ook eens in RL ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:16

Nee geen webshop helaas. Denk dat die dan al helemaal zou geplunderd zijn intussen.
Singels heb ik eerlijk gezegd niet op gelet, dus kan het je ook niet zeggen.

Mijn God, wat een k*kweer vandaag. Ben echt blij dat ik met de trailer maar klein stukje moest ivm hoefsmid. Had er vanavond niet graag in gezeten voor 2x 45min naar de les.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:25

Het is idd geen weer om met de trailer door te rijden nu. Ik ben al blij dat ik niet van mijn paard gewaaid ben. Het is precies herfst ipv winter ^)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:35

Ik ben er wel doorgegaan met de vanne vandaag. Zodat ik in een binnenpiste kon rijden. Khad zin om op mij gemak te rijden, deze week was hij al genoeg jippidijee. Tviel nog mee met de vanne op de gewone baan. Op autostrade zo idd een no go geweest zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:24

Ik moet voor de les heel wat stukken die gedurig draaien en keren en die in compleet open veld liggen. De wind heeft daar volledig vrij spel op de zijkanten, had soms al werk om de auto alleen op zijn vak te houden. En als ik dan vandaag hoorde wat de les maar inhield, dat was het mij zeker niet waard geweest.

Ben nu bezig met de wedstrijdkalender voor de club en die van de eventings ziet er toch wel leuk uit. Ik had gedacht dat er maar 3 meer waren en dan nationaal, maar blijkbaar komen er daar nog 3 achter: Lummen, Scheldewindeke en Maarkedal. Twijfel er nu toch over om daar voorlopig mijn pijlen op te zetten, om daar eens een A te proberen starten. Op voorwaarde dat ik zijn conditie wat kan opkrikken en het springen goed kan herpakken.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:04

Ik rij hier ook wel in met de trailer.

Voor een A cross hebben ze geen extra conditie nodig. Gewoon basis conditie is meer als voldoende.

Ik heb vandaag nog eens met Jomo geoefend op de waterbak op de cross. Hij pakte super aan! Inlopen, inspringen, hindernis erin springen, over een boom inspringen hij deed het allemaal. Had het niet verwacht! Wel heel tevreden.

Filmke staat op insta/ facebook

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:25

Zag het filmpje! Ziet er echt wel goed en gemakkelijk uit he zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:33

Voor de moment is de basisconditie vatbaar voor verbetering. Hij heeft met dat weer en tijdsgebrek de voorbije weken niet bijster veel gedaan en ook veel op stal moeten blijven ivm de ondergrond. Vorige week op buitenrit op de gewoonlijke plek een stukje galop laten doen, denk iets van 1,5km afstand? Hij was niet aan het zweten maar wel aan het pompen nadien. Dat is voor hem wel een indicatie dat er werk aan de winkel is :) Gelukkig is dat wel snel weer opgebouwd.

Zag het filmpje, ziet er fijn uit zeg!

Wij willen met de club eens op oefening gaan voor de eventers, maar zitten een beetje vast qua locatie. De eerstvolgende keer gaan we naar Puyenbroeck, al zitten we daar beperkt tot max. B qua hoogte. Het merendeel is daarmee wel voorzien, maar we zoeken nog iets waar onze ruiters van L en M ook wat aan hebben op termijn.
KC is op dit moment nog niet afgewerkt, VM kennen we, Baarle Nassau en Minderhout ook. Zijn er nog plekken waar we (eventueel gratis) kunnen gaan oefenen of een terrein huren? Iemand een idee hoe het er in de Mosten nog bijligt? Ben daar al lang niet meer geweest...

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:30

Is Puyenbroeck vrij te gebruiken? Of moet je je daarvoor ergens aanmelden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:50

Puyenbroeck is vrij te gebruiken, parkeren doe je best op P2. Dan achteraan de parking naar rechts, voorbij de poort van het zwembad geloof ik en je komt er vanzelf op uit. Staat beetje vanalles tot B. Juist opletten voor wandelaars en andere recreanten in het park, het is geen afgesloten parcours en sommige hindernissen liggen vlak voor/na een bocht. Je ziet dus niet overal of er iemand van de andere kant komt of net zijn hond een drol laat draaien tegen die prachtige boomstam of struik :+

5 mei is het 50 jaar puyenbroeck, onze club gaat dan aanwezig zijn met allerlei demo's, ponyritjes etc. Ze voorzien om dat ginder heel groots aan te pakken qua festiviteiten, dus die dag kan het daar bij mooi weer flink druk zijn in het hele domein.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 20:41

Jomo doet idd superchill amaai! Daar kan ik van dromen. :+

Ondertussen ook al zo'n equiline soundless oornetje gereserveerd. Kan eentje voor 15 euro overkopen en ziet er nog heel netjes uit. Goed prijsje. :D De 24e op dressuur. Kan het ineens uittesten tijdens het inrijden. Luxor is bang van grote paarden die veel lawaai maken. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:04

Hier is er vandaag een bak water uit de lucht gevallen, amai. Hopelijk blijft het vannacht beetje uit en kan ik morgenvroeg voor het werk rap eventjes rijden. Als ik op tijd uit mijn bed geraak :o

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:35

Hier was het ook kei hard aan het regenen. Mja als het wedstrijd is, moet het ook.

Ja Jomo pakte goed aan op het water, ik was echt tevreden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:49

Bij wedstrijd trek ik mij dat niet zo hard aan, meestal is dat in de winter toch ergens met een binnenpiste met een propere accommodatie. Als mijn paard terug op de trailer staat is dat kwestie van eventjes in de toiletten u te gaan omkleden en iets droog/warm aan te doen. Koffie, warme chocomelk of soep en je kan voort.
Bij ons op stal is er niks verwarmd of opwarmmogelijkheid en ik ga mij niet omkleden in een open stal waar de buren en andere stalgenoten redelijk wat doorkijk hebben :))

De piste trekt de regen nu ook niet meer, maar dat komt vooral omdat de drainage het water niet meer (voldoende) kan afvoeren. De plek waar de buizen uitkomen staat nu ook zo goed als volledig onder water en door het teveel aan water wat tussen het zand blijft krijgen we een soort van drijfzand.

Gelukkig geven de ze komende dagen weer droger, dan trekt dat hopelijk weer rap recht. Da's gewoon een nadeel in de winter van in een overstromingsgevoelige regio te zitten.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:04

Hier is het eigenlijk vrij droog ondanks alle regen. Je merkt dat het grondwaterpeil heel erg laag is. Er blijven geen plassen staan deze winter. Alles trekt onmiddellijk weg.