Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hrov is nog te technisch voor paardlief vrees ik.
! Als veulen al heel rillig en echt veel praatjes. Moeilijk om zadelmak te maken maar dat is wel heel rustig gebeurd (3m over gedaan). Dan heeft m'n vader ze bij een springruiter gezet. Dat ging minder goed, die jongen reed heel erg goed maar wilde haar "dwingen" op een bepaalde manier te lopen en dat werkte niet altijd (lees: ze liep tegen de muur). Maar af en toe "gaf" ze zich wel en dan ging het heel goed. Hij vond het wel echt geen simpel paard, geraakte niet opgestapt, ging nog zeker een jaar nodig hebben om op wedstrijd te kunnen, ... dan hebben we ze 3m op de weide gezet. En toen bij die kennissen van ons. Die heeft veel ervaring met jonge paarden, en dat ging eigenlijk best goed. Daar kon ze overdag ook op de weide, en werd er niet "te veel" van haar gevraagd. Ze moest niet persé aan de teugel lopen etc, en alles ging zeer gemoedelijk. Zo heeft ze haar eerste crossjes en jumpings gelopen. Idd als ze in de stress schiet gaat het minder, maar als ze ontspannen is dan doet en kan ze alles!
.
uit welke moederlijn komt die van jullie?
. Maar eerlijk is ze wel en door het vuur zou ze ook voor je gaan, en veel meer kwaliteit dan haar moeder!
. Ze is wel braaf, want moet altijd de straat over naar piste en zelfs als ze weken niet gereden is, dan is dat geen probleem. Springen doet ze ook goed, alleen moet hij wel aan 'haar vel zitten' om ze actief te laten lopen. Nu ook haar eerste crossjes gedaan in het najaar en daar bleef ze heel koel in, enkel water keek ze, maar had dat ook nog nooit gedaan.
. 
'k Denk dat 'k mij ga vervelen met echt een automatiek.
Maar een koekebraaf paard moet ik niet hebben.