[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 13:24

Wij gaan ook vaak trainen in Overpelt , Zutendaal en Lummen. Weet niet of Baarle nassau een optie is, daar id ook heel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:12

Baarle Nassau is wel alles op 1 groot plein als je gewoon gaat trainen en ik denk €10. Ik moest iig bijbetalen toen ik daar stage had met G*iel.

Ik heb een (luxe)dilemma. Ben aan het kijken voor wedstrijden in 2015, en ik dacht eerst HGVBB te starten omdat daar alles relatief dichtbij leek (altijd tussen 30 en 45 minuten rijden). Voor de zekerheid met google maps toch maar even de afstanden gecheckt van HROV, en die zitten bijna allemaal tussen 25 en 35 minuten rijden. Maar HGVBB zou "makkelijker" zijn, al is HROV naar het schijnt wel betere accmmodaties maar dikkere concurrentie.
Argh :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:19

Betalen voor terrein zit ik niet mee in, als het de moeite is...

Ga even kijken voor de locaties die jullie zeggen. BN had ik al gehoord dat dit wel een aanrader kan zijn. Bij de anderen, Overpelt, Lummen, Zutendaal, staan daar wat 'specialere' dingen ook? Coffins, trakheners, water...?

Varekaj: ik ben aangesloten bij HROV, nu rij ik nauwelijks nog jumping of dressuur in de zomer, maar ik ken wel de meeste locaties. Zijn echt wel mooie accomodaties, goeie parcoursen, grote pistes! Ook altijd correcte timing enzo. Waarom zou HGVBB makkelijker zijn voor jou? Woon je eigenlijk in Oost-Vlaanderen? Want ik weet niet als je in Oost-Vl woont, of je dan kan aansluiten bij een andere provinciale?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:17

Ik woon op 5 km van de grens :p het kan, stalgenote is vorig jaar kampioen geworden in 80 cm hgvbb terwijl ze in Oost-vlaanderen woont. Ze was wel ingeschreven in een hgvbb club. Maar ik heb ook geen problemen gehad eigenlijk.

Hgvbb zou iets gemoedelijker zijn dan hrov maar yep, hun accommodaties zijn wel tiptop. Kom ik 1 aandraven met mijn hobbelknol.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:00

Bij HROV zit nog een subprovinciale, namelijk HRVV. Die wedstrijden worden georganiseerd op quasi dezelfde accomodaties als HROV, maar starten lager (en gaan ook maar tot 1.10) en zijn dus ook gemoedelijker, maar door deze lossere sfeer, gaat men dan ook niet strikt om met startvolgorde, bij-inschrijvingen en noem maar op, waardoor een proef makkelijk 2u later begint dan voorzien. Dat erger ik mij dan wel enorm aan. Maar je kan niet alles hebben natuurlijk...
Naar een ander zou ik niet kijken, als jij je maar amuseert met jou paard, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:06

Voor springen zou ik weer de promo's starten van hgvbb. Die zijn ook gemoedelijker maar meestal wel goed georganiseerd :) hrov is nog te technisch voor paardlief vrees ik.

Dressuur wordt de gewone hrov als.ik er goed over nadenk. Hou wel van goede organisatie en een planning die ze goed opvolgen. Ik rij vooral voor de lol, maar beetje prestatiedruk mag wel.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:31

Antonius: jep de a'do :) ! Als veulen al heel rillig en echt veel praatjes. Moeilijk om zadelmak te maken maar dat is wel heel rustig gebeurd (3m over gedaan). Dan heeft m'n vader ze bij een springruiter gezet. Dat ging minder goed, die jongen reed heel erg goed maar wilde haar "dwingen" op een bepaalde manier te lopen en dat werkte niet altijd (lees: ze liep tegen de muur). Maar af en toe "gaf" ze zich wel en dan ging het heel goed. Hij vond het wel echt geen simpel paard, geraakte niet opgestapt, ging nog zeker een jaar nodig hebben om op wedstrijd te kunnen, ... dan hebben we ze 3m op de weide gezet. En toen bij die kennissen van ons. Die heeft veel ervaring met jonge paarden, en dat ging eigenlijk best goed. Daar kon ze overdag ook op de weide, en werd er niet "te veel" van haar gevraagd. Ze moest niet persé aan de teugel lopen etc, en alles ging zeer gemoedelijk. Zo heeft ze haar eerste crossjes en jumpings gelopen. Idd als ze in de stress schiet gaat het minder, maar als ze ontspannen is dan doet en kan ze alles!
Nu met mijn vriend, tsja, hij blijft ook rustig en vriendelijk maar heeft weinig ervaring met dat soort paarden en jonge paarden in het algemeen. Ik heb de indruk dat ze nerveuzer en nerveuzer wordt, hoewel hij haar echt niet streng rijdt ofzo...
Het is wel een echt enorm eerlijk en lief paard hoor. Ze wil echt alles voor je doen, alleen lijkt het of ze soms geen blijf weet met zichzelf en haar energie! Bvb de eerste keer op wedstrijd stond ze te gillen en te roepen, één brok spanning, maar ze bleef wel gewoon rustig staan terwijl we het zadel wat meer naar voor legden etc.
Moet je weten dat ik uit haar moeder nog een ruin heb van een jaar ouder, die zadelmak geboren is, en het meest tamme en bomproof paard is dat ik ken :p. Hij is alleen wel koppig en springt en loopt wel minder. Je kan niet alles hebben blijkbaar.

Wij wonen dicht bij M*eer en M*inderhout. Vooral in M*inderhout staat wel wat vind ik, hoewel de laatste keer niet allemaal even goed onderhouden. In G*enk staat er blijkbaar ook nog wel één en ander, zag een filmpje van een vriendin (die B rijdt in cross), die die Z hindernis deed, die heel enge op-en afsprong. Gelukkig ging het goed!

HROV is idd wel minder gemoedelijk maar heel fijne wedstrijden, fijne lijnen in het parcours, goede pistes, op uur starten, ... dat is idd in de subprovinciales wel anders. Het meest hinderlijke vind ik de "beginnende" parcoursbouwers waardoor je vaak rare lijnen hebt in het parcours. Ik vind het vooral minder gemoedelijk, niet zozeer door het niveau van rijden, maar eerder het dure "materiaal", wedstrijdvestje, tok, ... die zaken. Maar dat kan ook aan mij liggen dat ik daar te veel op let ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:58

In baarle nassau is er een kleine trakhener en een coffin als ik me.goed herinner. En een hele leuke heuvel waar je op verschillende manieren op en over en af kan. Ook een combi van sprong op heuveltje, naar beneden met coffin en gelijk weer omhoog om stijltje op heuveltje. Hele leuke combinatie!

Uiterlijke tralala doe ik niet aan :p maar ik wil niet meer zoals vorig jaar op jochri in wemmel inrijden met 20 man in een paddock van 20x20 voor springen waar dan nog een flippende merrie tussen zit.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:00

Oei oei, de merrie die ik heb die ook zo heet is, heb ik laten dekken van adorado in het idee de scherpe kanten eraf te krijgen. Zou kunnen tegenvallen dus :') uit welke moederlijn komt die van jullie?

Ik ga sowieso eens naar Genk gaan trainen, ben alleen nog aan het twijfelen tussen minderhout en Baarle-Nassau. Ben in minderhout al geweest en daar rijd ik wel graag.

Losrijden in een kleine piste kom je in hrov niet tegen bij mijn weten, zijn allemaal grote locaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:03

Op zich valt een kleinere piste wel mee, zolang iedereen beetje uitkijkt en je niet als haringen in een ton rond elkaar moet draaien.

Baarle is zandbodem trouwens.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:26

Komt uit helemaal geen speciale moeder (had ik eigenlijk niet mee moeten fokken om commercieel te zijn), was m'n eerste paard en doodbraaf, maar kon ook wel veel innerlijke stress hebben. Vader van de vader was een volbloed maar voor de rest heel klassiek hannoveraans bloed. Dus a'do heeft zeker dat punt niet verbeterd :). Maar eerlijk is ze wel en door het vuur zou ze ook voor je gaan, en veel meer kwaliteit dan haar moeder!
Als je niet "chaotisch" wil inrijden zou ik zeker zo "hoog" mogelijk gaan rijden. In de subprovinciale is dat meestal een ramp.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:05

Mijn man rijdt ook een Ad.orado en die is heel wisselend. De ene moment kan ze heel lui zijn, maar de andere moment kan ze heet worden. Meestal is het wel eerder aan de luie kant :). Ze is wel braaf, want moet altijd de straat over naar piste en zelfs als ze weken niet gereden is, dan is dat geen probleem. Springen doet ze ook goed, alleen moet hij wel aan 'haar vel zitten' om ze actief te laten lopen. Nu ook haar eerste crossjes gedaan in het najaar en daar bleef ze heel koel in, enkel water keek ze, maar had dat ook nog nooit gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:26

Ik had op mijn proef zondag 65.79% blijkbaar. Trainster had protocol bij en 2x een mooi 8, 1x een 5 en de rest 6 en 7. Aanleuning mocht constanter en 2x klein stuurfoutje van mijn kant (te ruime cirkels). Kan me er volledig in vinden.

Ben er uit, ga gewoon hrov niveau 0 starten. We zien wel waar we komen, paar keer springen tussendoor en verder oefenen richting cross :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:15

Afbeelding

Nieuwe crossgetten, zien er wel fancy uit, maar nogal prijzig :P, tzal nie voor nu zijn :+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:18

Ik was al fan van ADO.rado vanaf da ze hem kochten en altijd resultaten wat gevold. Kzie altijd dat ik daar een veulen van wilde, maar nu ik zo een aantal mensen ken met nakomeling van hem ben ik er toch van afgestapt. Ben nog altijd fan van de hengst mr nie vr te dekken, tzijn er toch veel met speciale gevallen. Wel allemaal genoeg talent, maar allemaal maal moeilijk genoeg. Tzou daar iets niet tofs uit kolmen moest ik hem op Canch zetten, wel een heel mooi wss ;).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:10

Hoeveel kosten die crossgetten? Ziet er idd prijzig uit. :+
Ado en Canch zou idd wel knap zijn! 'k Heb het wel een beetje voor moeilijkere karakters. :P 'k Denk dat 'k mij ga vervelen met echt een automatiek.
Maar idd je hebt verschillende gradaties van 'stout'. :j Maar een koekebraaf paard moet ik niet hebben. :P

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:16

240 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:17

Een prettig gestoord twistje mag altijd, zolang ze maar niet de onnozelaar gaan uithangen met bokken, steigeren, meppen en dat soort zaken. Daarom vind ik mijn hengst zo leuk: hij heeft zijn "scherpe" kantjes, het is aandacht erbij houden tegenwoordig heb ik al gemerkt maar hij blijft prima te corrigeren én ik kan de energie prima omzetten in mijn voordeel. Het is geen lamme zak op poten, maar ook geen levensgevaarlijk geschift monster. Mijn merrie had eveneens een handleiding, die dierf echter wél een boksessie inzetten als ze het echt strontbeu was maar algemeen gezien was ook zij eentje met een prettig hoekje af maar perfect in haar job. Dat houdt je fris en geeft uitdaging en van zo'n paarden kan je ontzettend veel leren.

Ado.rado ken ik niet echt als hengst. Al van gehoord, maar daar blijft het bij.

PP: €240 voor de volledige set van 4 of €240 voor vooraan en €240 voor achteraan :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:22

Ja tis dat! :D Zo'n stout kantje mag wel! ~~}> Zolang het idd deftig te corrigeren valt. Maar dat het idd geen geschift paard is ofzo.
Nuja Shuddy was vroeger ook wat geschift hoor. := Amai, al eens m'n leven voorbij zien flitsen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:35

Ach, eens je weet waar de knoppen zitten en je kan ermee aan de slag heb je er wel een wereldpaard aan én een superwijs maatje om gekke dingen mee uit te vreten :P

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:36

Set voor en achter samen ;)

De mijne heeft zo soms haar wacko momentjes mr tvalt heel goed mee te rijden nu ;). Vroeger was het wel even anders, theeft jaren geduurd tegen dat je normaal kon opstappen bv. Kwil het niet verergeren met een hengst die da blijkbaar aansterkt die rare hoeken :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:37

Als het nu al eens vierkant draait met je er geen achthoek van maken idd :Y) Aan de andere kant, als je dat vlot draaiende kan krijgen rij je misschien wel de crossen van je leven.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:59

Kheb me net inschreven voor een stage met Hend.rik de,gros . Wordt hopelijk goeie voorbereiding op de eerste cross.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:04

Kheb alleen gemist van reeks, hopelijk kan da nog veranderen

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 23:45

Waar ga je die stage volgen? Wanneer is ie?
Leuke getten!!
De hengst waar jullie over praten zegt me eigenlijk niets. Zal hem eend opzoeken.
Blits heeft ook wel een aardigkantje. Super braaf en werkwillig van karakter, maar ohwee al er ne witte of ne hond te dicht in Zijne buurt komt, dan kan ik me gaan vasthouden. Hij vindt het ook niet leuk als andere paarden dichtbij komen galopperen, hij kijkt zuur maar zal niet schotten.
Cas is opzich heel braaf zolang hij niet van een groep paarden weg moet of er heen moet maar dan toch niet mag, dan gaat hij omhoog of weet ik veel wat, maar de laatste tijd al super verbeterd.

Ik denk dat doe dressuurclinic in maart toch niet zal doorgaan. Op dit moment zijn alleen ik en Dirk ingeschreven dn ik weet maar van 1 persoon dat ze ook nog gaan. Snap ook niet dat de vlp in Wallonië gaat organiseer ..,