[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:51

M_vainquer jammer dat je niet meer kan crossen dit jaat, maar super dat hij weer fit is

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:01

Ik ga zondag lessen, en dan volgende week crossen :):) volgend jaar gaan we de wedstrijdplanning van Harm beter afstemmen op mijn werk zodat hij in het najaar meer kan crossen. We hadden nu alleen Ysselsteijn op gegeven. Het is ook lastig plannen omdat ik om het weekend moet werken.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:25

Ik heb nog barchem dit jaar en dan is mijn seizoen ook over. Dan weer wachten tot maart volgend jaar. De indoorcrossen sla ik over dus dan gaan we ons van de winter richten op springen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:30

Wij gaan ook springen en dressuur wedstrijden opgeven. Harm wil nu voor beide de B uit en de L in. Ik ga mee doen met het clubkampioenschap van de rijvereniging. Zijn 4 onderlinge wedstrijden dressuur en springen, eerste is 22 november. Twijfel nog of ik het bij springen laat of dat ik ook dressuur start. Oja, en puissance springen rond oud en nieuw op stal. Moet mijn titel verdedigen natuurlijk :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:38

M_Vainqueur schreef:
Ik moet je filmpje nogsteeds kijken, Elke! Maar zit altijd op de ipad dus moet even de laptop gaan aanslingeren! Ben wel heel benieuwd!

Hier goed en slecht nieuws, het goede: mijn paardje is weer fit gezond en rad verklaard! Het slechte nieuws, ik moet 2 weken de tijd nemen om op te bouwen dus helaas geen crossen meer dit jaar:( Barchem had ik al afgezegd maar ga nu ook Bathmen afzeggen. Jammer maar gelukkig kan ik weer rijden! Dan maar eens kijken of ik wat kan gaan springen.

Dat is inderdaad erg jammer. Maar blijven rijden is wel fijn ;)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:55

Dressuur is mijn van bedoeling om 1 of 2 keer te starten, maar ik wil direct de m1 in dus ik kijk wel of het haalbaar is en zo niet dan vind ik het niet erg om alleen te springen :+

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:25

Is een van jullie wel es op indoor cross geweest? Ik ga misschien in Utrecht mee doen..

Voor de rest selecties springen en af en toe dressuur wedstrijdje in de winter..

Deze week nog cross training en dan bathmen als laatste cross! Zin in hoor!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:35

Ik ben al 4x (2 jaar) naar Utrecht geweest indoor (en meerdere keren in Lisse gekeken), en ik vind het een leuke afwisseling in de winter! Maar ja wat wil je weten, alles gaat in 1 keer door en er is 1 ideale tijd en daar moet je het dichtst bij komen. Op 1 x na zat er steeds 1 of meerdere op en afsprongen in en verder allemaal hindernissen vanuit Maarsbergen. Wat wil je nog meer weten?

Edit; ik heb een gopro filmpje op mijn facebook staan!
Laatst bijgewerkt door M_Vainqueur op 17-10-14 19:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:35

Ik ben wel eens bij indoor Beukers geweest.
Buiten vind ik leuker, maar het was zeker de moeite waard.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:42

Ik ging vroeger wel naar de indoorsgw van deurne, maar sinds de uitspraak over niet goed vastgezette hindernissen heb ik besloten om geen indoorcrossen meer te rijden omdat een vaste hindernis indoor eigenlijk nooit echt vast staat. Dus hoe leuk ik het ook vond, ik houd het nu bij gewone hindernissen binnen

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:18

Aah Mariska die ga ik ff bekijken!
Het leek mij een beetje krap ofzo.

Ach ik kijk wel of het in wedstrijd ritme van binnen past! :-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:22

Ik ga vanmiddag nog even buiten crossen, mag ik het zadel uitproberen wat we vandaag op proef hebben. Nu maar hopen dat ik hem een beetje schoon kan houden :=

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:28

Veel plezier Suzan!!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:41

Dank je :) gaat vast goed komen. Mag met een club Haflingers mee crossen, past Chap goed tussen :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:02

Veel plezier!

Ik zit me alweer op de vreten hier! Krijg een foto door van vriendin (zij is nu bij cross in schaijk) waarop staat dat je niet met een gopro mag crossen.

De knhs raad het af en zij gaan het meteen verbieden. Ik vind dat zo makkelijk gedacht hè. Ik heb er zelf ook een op mijn cap. Netjes aan de voorkant. Er is nog nooit iemand gewond geraakt door een gopro tijdens crossen. En omdat iemand met skiën (scheren zij over dezelfde kam als paardrijden) wel een ongeluk heeft gehad met een gopro op gaan ze het meteen verbieden! En wat mij dan nog het meest irriteert is dat ze nog niet eens wéten of het wel door de camera is gekomen!!!!

In plaats van dat ze naar een oplossing gaan zoeken (bijvoorbeeld de gopro aan je arm oid) gaan ze het meteen verbieden. Zo jammer want het is zo gaaf om terug zien en ook nog eens leerzaam. Heb je je aan je voorbedachte lijnen gehouden. Wat vond ze eng enzovoort.

Heel jammer vind ik dit..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:05

Gaat er toch wel van komen British Eventing heeft alle helm camera's al verboden hoorde ik. Dan zal de KNHS wel niet achter blijven. Zou wel erg jammer zijn idd. Heb er zelf geen maar vind de filmpjes van anderen altijd leuk om te kijken. En zie zelf ook niet in wat het extra risico zou zijn.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:32

Echt? Damm heb er net eentje aangeschaft grrrrr

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:41

Veel plezier vandaag Snsan!

Zag het op facebook voorbij komen Elke :( opzich kan ik mij ergens wel voorstellen dat het de werking van de cap kan verminderen als je voorover op de grond valt. En ik verbaas me dan ook niks dat ze niet meer op de cap mogen. Maar ik had zelf al wat zitten bedenken, maar plat tegen de bodyprotector zou niet uit moeten maken! Gopro heeft wel Zo een harnas maar die is volgens mij nog redelijk laag, maar ik ga eens aan de slag om er zelf een te maken. Alhoewel, ik denk dat het bij alle wedstrijden verboden gaat worden en zou dus sowieso eerst met de organisatie moeten overleggen of het op de bodyprotector wel mag...of gewoon doen en hopen dat het niet opvalt:p

Wel balen Jenny en Elke! Hebben jullie net zo een ding... Toen ik hem net had kwam er net dat bericht over dat die alleen voorop mocht, toen zag ik de bui al hangen...

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:54

Inderdaad
Misschien op bodyprotector wel. En dan met wat crea bea gedachten hoger plaatsen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:11

In Diepenheim was het gister en wsl vandaag ook verboden tot nader besluit vd KNHS. Na de ernstige ongelukken en uitspraken van de rechter kan ik me heel goed voorstellen dat organisaties op safe spelen. Vind je reactie dan ook beetje overdreven.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:09

Zag het ook al in Diepenhiem, echt balen zeg. Heb er net een sinds een half jaar.
Misschien inderdaad dat het straks wel mag op een BP, dan is er toch nauwelijks kans op extra letsel door de camera.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:21

gr_roos schreef:
In Diepenheim was het gister en wsl vandaag ook verboden tot nader besluit vd KNHS. Na de ernstige ongelukken en uitspraken van de rechter kan ik me heel goed voorstellen dat organisaties op safe spelen. Vind je reactie dan ook beetje overdreven.

Tot nader besluit. Er is dus nog niets besloten. Er is nog nooit een ongeval geweest met ernstiger letsel door de gopro.. Michael Schumacher heeft letsel maar ze weten niet 100% of het door de camera komt. Tuurlijk moet er gekeken worden naar veiligheid. Ik vind het gewoon simpel en kort door de bocht om het te verbieden. Kom dan met oplossingen.

Ik vind ook dat er reglementen kunnen komen waarin staat dat het eigen risico etc is.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:27

Deelname aan een wedstrijd is altijd op eigen risico, maar als het misgaat dan is het zinnetje eigen risico niets waard. Kijk maar naar Vrouwenpolder en Princehage. Ik geef de organisaties alleen maar gelijk. Stel dat jij eraf klapt en er enorme kosten ontstaan, dan zullen je naasten die willen verhalen en het feit dat de camera's in meerdere landen verboden worden, de KNHS adviseert om het voorlopig niet toe te staan is een mooie stok om mee te slaan als je er wel afklapt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:30

Vroeger was het zelfs verboden om in de skisport iets aan je helm te doen, verven was al genoeg voor een fabrikant om de veiligheid niet meer te waarborgen. Zolang men geen veilig alternatief heeft is negatief advies geven de veiligste optie. Dit is vrijdag bekend geworden, erg kort dag om dan zaterdag al een 100% sluitend en veilig alternatief te hebben.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:38

Luister ik ben echt voor veiligheid , liever mijn hoofd heel dan een tof filmpje. Misschien ben ik daar ook wel eigenwijs in maar ik vind verbieden zo negatief klinken.

Maar goed ik ben ook nog in de enorme baal status omdat ik dat ding net een week heb en het ontzettend jammer vind!!

Maar we gaan hopen dat het goed opgelost gaat worden en we toch weer toffe filmpjes kunnen maken!