[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:17

Steffiiy welkom!
Tia, fijn dat het goed ging. Ik kan me het wel voorstellen als het lekker loopt in de dressuur dat je dan de smaak te pakken krijgt.
Madelein, wat super dat het voor jullie beiden weer beter gaat, dat je het trainen weer kan oppakken.
percy, nieuw voor mij het chemische castreren. Wel prachtig middel om het uit te proberen of het de moeite waard is hem dan echt te laten castreren.
Rianne, hoop dat ze je laptop kunnen fixen.

Emy is hengstig dan is zeer moeilijk te rijden, met dit warme weer is het net niet het juiste...zweten voor beide hihi. Vandaag was ze al iets beter. Toch blijf ik wat ontevreden over haar voorwaartse beweging, vind dat ik haar veel been moet geven... Dus we zijn hier weer volop aan het trainen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:37

@rianne: Pfff nog even geduld dus. Hebben jullie nog wat leuks op de planning staan binnenkort? Wij gaan volgend weekend een beetje jullie kant op, een weekend weg naar Wateren ( bij drents friese wold). Is niet echt bij jou in de buurt of wel?
@Steffi: Tuurlijk, klets maar gezellig mee. Er zijn hier ook genoeg mensen die nog weinig SGW ervaring hebben ( waaronder wij, 3 weken terug ons debuut gemaakt) dus geeft helemaal niks als je er nu nog weinig ervaring mee hebt!
@Percy: Ik ben heel benieuwd hoe hij er op reageert. Hopelijk helpt het wat. En alle paardjes weer nieuwe nikes, ook altijd fijn :D
@Neesa: O pfff merries.. Precies de reden waarom ik perse een ruin wilde hihi! Ik kan daar helemaal niet mee omgaan. Maar wel weer een trainingspuntje dus.

@Hier: Wij hebben vandaag weer een springwedstrijd gereden. 2x B. Vanmorgen wilde ik eerst niet gaan omdat er op de site van de KNHS stond dat bij de B alleen het 1e parcours voor winstpunten geldt. Probleem met Ed is vaak dat hij het 1e parcours enorm kijkerig is, en onzeker is, waardoor ik gewoon niet aan punten toe kom het 1e parcours. Uiteindelijk toch maar gegaan met als motivatie dat het wel een goede training zou zijn voor ons allebei. En ben zo blij dat ik gegaan ben!!
Ondanks de keiharde regen en hagel en onweer en de afleidingen in de bak ( stond een waterbak met 2 grote paarse koeien erin }> ) toch 2 prima parcoursen gereden. Beide parcoursen 1 balkje, zelfde hindernis overigens. Ik had een fijn te rijden, oplettend, bijzonder op de hindernis trekkend paard onder me. Wat een topgevoel na deze dag!
Bij navraag op de lokatie wisten zowel deelnemers als organisatie niet beter dan dat beide parcoursen tellen voor punten, dus hopelijk heb ik 2 punten gehaald vandaag :D.
Stijlpunten stijgen ook, 1e parcours 71 punten en 2e wat lager doordat ik te veel risico nam ( was direct op tijd) maar toch nog 65 punten.

Even 2 foto's spammen:
Ed met zijn nieuwe vriend: De Beemster koe
Afbeelding

Trots op dit beeld!!
Afbeelding

Neesa

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:51

Madelein, inderdaad trots om op te zijn,mooie foto. Die koeien zijn goeie leer objecten hihi. Wat hebben jullie netjes gereden, na zo'n dip is dit precies wat jullie nodig hadden. Had hij geen last van zijn been en jij met je rug?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:54

Dank je wel :)
Ja geeft een enorme boost dit!
Hij had geen enkele last van z'n been, wel wat van de warmte dus was eigenlijk wel blij met de regen. Ik lig nu op de bank met rugpijn ;).

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:32

Die rugpijn is wat minder maar wat een leuke foto's en wat een nette prestatie +:)+

Kijk wel op van de regen en de hagel. Hier was het behoorlijk warm de hele dag.

Dat is dan weer een uitdaging Neesa. Ik ben ook niet zo'n merriemens.

Chemisch castreren is duidelijk gebruikelijker in België. Toch worden in Nederland vaak honden ook chemisch gecastreerd. Het principe is hetzelfde. We moeten nog een dikke week wachten op het resultaat.

[naam] heeft vandaag dressuur en springen in Nokere gedaan en zit in de middenmoot want de dressuur was niet top. Morgen (beter straks) is de cross aan de beurt.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 08:33

dank je wel! Was hier ook een flink warme dag, en de buien zijn erg plaatselijk geweest. Wij hebben de volle laag gekregen ( flinke onweer, windstoten, regen en hagel) maar op stal, 30 km zuidelijker, is geen druppel gevallen.

Ben alleen wel erg benieuwd naar de punten, organisatie wist zelf niet eens dat er op het vraagprogramma stond dat er maar 1 parcours voor puntenregistratie was. Ook de deelnemers dachten dat beide parcoursen voor punten waren. Er was een meisje die nog 2 punten nodig had voor promotie naar de L, zij haalde in elk parcours 1 punt en ze gaat promoveren... Er hangt op zich niks van af, maar ben toch nieuwsgierig :D.

succes in de cross vandaag!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 11:24

Neesa: Das het lastige aan merries haha! En wat betreft dat voorwaartse herken ik wel een beetje met die van mij. Daar moet ik ook best veel eraan rijden. Maak heel veel gebruik van m'n zweep, zodat ik niet hele tijd loop te schoppen. Gebruik mn zweep vaak net wat achter mn rechterkuit, om mn beenhulp wat te versterken en dat helpt wel fijn. En als die er eenmaal door is is die goed aan m'n been en kan ik rustig zitten en hoef ik er alleen maar een beetje achteraan te rijden.

Madelein: Ik heb 16 augustus overijsselse kampioenschappen. Wil voor de 24e nog kijken of ik ergens kan crosstrainen en dan de 14e SGW Gorssel alweer. En wil kijken of ik ergens nog een keer wat kan springen. Nee ik zit net wat lager, volgens mij is dat meer bij Mistid in de buurt :)
Super gedaan jullie gaan echt goed vooruit! En fotoś zijn ook gaaf :D
Fijn dat ie geen last had van z'n been en jij sterkte nu met je rug :(:)

Percy:Hoe heeft Caressa gecrosst?

Ik heb vandaag weer 2 keer B gesprongen. Eerste parcour ging niet zo goed, allemaal balken al kon ik m al beter rijden dan de vorige keer. Tweede parcour al stuk beter 2 balkjes. En een 'weigering' omdat hij een zwarte vlag écht eng vond. Nouja daar is hij jong voor, uiteindelijk uit draf gedaan was toch laag steiltje.
Hij springt zo simpel, maar hij blijft wel een beetje 'hangen' boven de sprong. Daarbij heeft ie wel een iets traag achterbeen waardoor hij snel van het achterbeen afloopt en sluiten moeilijk vindt. Hij wordt dan wat lang en omdat ik toch wat ritme wil hebben kukelt die helemaal op de voorkant, vandaar die balken ook in het eerste parcour denk ik.
Achja ik ben verder tevreden, we moeten het beide nog leren!

Als iemand tips heeft om hem wat 'sneller' te maken, zodat ie wat makkelijker doorspringt...ik sta open om dingen te proberen :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:17

Lastig iets rianne! Die van mij wordt juist super heet en fel in het parcours, en vliegt er doorheen waardoor hij soms wat vlak springt. Hem moet ik dus juist wat meer terug rijden en op zijn achterbeen zetten.
Wat gebeurd er als je hem uit volle galop laat springen? Ik zou dat eens proberen en dan eens beginnen met een stel lage kruisjes, kijken wat hij doet. Doet ie dit in de cross ook?

Leuke plannen heb je!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:35

Uit volle galop gaat niet werken denk ik dan wordt ie nog sterker en wordt ie nog langerwaardoor die nóg meer balken raakt. In de cross springt ie wel meer door, maar moet ie nog meet tempo maken. Maar dit is ook een kwestie van kms denk ik omdat ie het ook nog wel spannend vind. Kreeg ook al se tip en grondbalk voor en na de hindernis te leggen en dan wat schakelen en drafbalk voor een kruisje en dat steeds wat hoger zetten..dat wil ik ook proberen. Hij mist net die power een beetje wat die van jou dan dus teveel heeft idd. :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:37

Ja dat maakt het heel lastig. Zou het niet goed weten eerlijk gezegd. Heb je een instructeur waar je hiermee aan de slag kan? Grondbalk klinkt wel logisch, maar twijfel een beetje of het je helpt qua lengte. Je afzet is dan alleen wat beter getimed waarschijnlijk

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:59

Schijnt dat ze daar wat sneller van worden. Denk als dat al verbeterd het ook al veel scheelt. Achja balkjes is ook wel typisch jongigheid en is nog maar zn tweede keer B dus komt goed. Neem iig de camera mee naar les dinsdag dan kan ik mn instructeur de filmpjes laten zien. Tis denk ik ook wel een stukje spanning want laatst op les was die superfanatiek en springt ie juist heel ruig en dan staat het ook zeker een meter. Denk dus dat het voornamelijk kwestie is van kms maken en zelf ook meer vertrouwd raken met de hoogte enzo :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:12

Neesa, ik heb gelukkig geen last van de hengstigheid. Misschien een keer kijken om ieets te geven, wil vaak wel schelen.
Gave foto's Sanne <3
Rianne, je kunt ook proberen om galopbalken wat verder uit elkaar te leggen of in-uitjes/lijntje iets ruimer, gaan ze van vooruit denken. En veel schakelen in je rijden en voldoende afwisseling (al doen we dat hier denk allemaal wel)
Ben ook benieuwd Percy....

Die van mij even 2 dagen vrij gegeven, leek een beetje moe, misschien van het warme weer. Vanavond weer rijden.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:28

Dat met die galopbalken heb ik ook al eens gedaan idd, schakelen tussen 4 en 5 galop sprongen. Bedankt voor de tips! En wat betreft die afwisseling kan het haast niet meer afwisseling haha. :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:55

We zijn weer thuis! Het ging echt supergoed. Hele mooie en wat pittige cross. De eerste twee winstpunten voor het M zijn binnen.

Alleen waren er 11 prijzen en nr. 11 en 12 hadden dezelfde strafpunten maar nr. 11 zat iets dichter bij de ideale tijd en [naam] was nr. 12 :D Maakt verder niet uit. Hij heeft voor het eerst een flinke afsprong in het water gehad en hij aarzelde gewoon geen seconde.
[naam] is helemaal blij uiteraard. Heb het water geprobeerd te filmen maar nog niet van de camera gehaald.

Zou zo geen raad weten Rianne, misschien meer dressuurmatig oplossen door veel te schakelen in de training?
Druk maar leuk programma trouwens.

Raar dat het zo verwarrend was Madelein maar in elk geval heb je lekker gesprongen.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:17

Percy, gefeliciteerd met de winstpunten. Knap van die afsprong!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:20

Goed van caressa!

Het klinkt zoals ik het schrijf "erger" dan het is hoor. Hij springt eigk heel braaf rond en heb net filmpje gezien en vooral tweede parcour was echt niet verkeerd. Die balk viel twee keer bij een hindernis die in een "daling" stond dus sws lastig. Vroeg me meer af of jullie nog tips hadden die ik in de training kan toepassen maar heb al paar goeie tips gekregen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:29

+:)+ voor Caressa

Wil wel 2 filmpjes zien :o

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:39

Kan ze niet op de laptop zetten omdat die nog bij de maker is heb ze op de tv bekeken. Zal ze later keer laten zien.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:32

Filmpje van ons houden jullie even tegoed Heb het zelf nog niet terug gezien. We komen steeds vaker bekenden tegen, dat is wel heel erg leuk. [naam] is nu even een paar dagen thuis maar vrijdag en zaterdag zat Jan omhoog dus dan gaat ze daar weer naartoe. Hij pakt Daimler dan wat dressuurmatig door want daar zit het grootste probleem.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:18

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:47

Hoihoi!

Welkom Steffy
Rianne haha blikjes energy laat ik eerst weer achterwege :P
Percy chemisch castreren had ik alleen nog maar bij huisdieren gehoord idd. Hopelijk biedt het een uitkomst, castreren met dit weer is niet zo lekker nee. Kan chemische castratie ook weer teruggedraaid worden eigenlijk?
Neesa leuk he merries :+
Mooie foto's Madelein! Hopelijk was de wedstrijd toch 2x voor punten. Die stijlpunten moet je ook niet al te veel waarde aan hechten, ze willen allemaal iets anders zien. Balen van je rugpijn!
Rianne, als ik ze wat vlugger wil hebben zet ik een lijntje op van bijv. 3 inuitjes (kruis), 1 galopssprong stijl, 2 galopssprongen oxer en dan allemaal net wat krapper dan hoe het hoort. Om ze oplettend te houden varieer ik wel een klein beetje in de afstanden. Drafbalken vind ik niet fijn werken, ik raak er mijn oog voor de afstanden wat van kwijt. Wij hebben er ook 1 die thuis helemaal niet dom springt, maar op concours alles plat kan krijgen van de spanning. Gaat wel af maar daar blijft het ook bij.
Percy, wat goed van Caressa!
Tiahastrona dat bericht had ik net gezien :') :') :')

Hier een druk weekje gehad, ouders waren op vakantie dus zusje en ik stonden er wbt de paarden alleen voor. Allemaal goed gelukt. Ondertussen al inkopen gedaan voor mijn vakantie, ga woensdag naar Noord Holland met Chall en dan zaterdag de cross rijden en zondag een ring dressuur schrijven op de cross. Helemaal zin in maar alles moet wel 'even' gebeuren. Voor de cross heb ik een grote box gekocht bij de Action waar in principe alles in kan, dat is wel super makkelijk. Anders heb ik alles door de hele auto haha.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:15

Mistid wat leuk, wel druk dus!!

WOEHOE mn laptop is terug en de foto's staan er nog allemaal op! Van de week maar even een externe harde schijf kopen.

Voor degene die filmpje willen zien van zondag wil ik wel pb'en :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:02

@mistid: Jemig dat klinkt druk ja! Ik heb inderdaad ook een krat waar mn beschermers en rugnummerhouder enzo in gaan. Wel zo handig.
@Rianne: Jaaaaa wat goed! Pb je filmpje maar :)
@percy: Mooi resultaat, gefeliciteerd!

Hier vandaag duidelijkheid gekregen wat betreft de punten, beide parcoursen waren inderdaad voor punten :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:23

Super Madelein! stuur ze morgen nu eerst wijntjes nuttigen op t terras haha. Ernstig...tis wat met die zomer en al die mooie dagen + veel terrasjes in de stadhaha

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:27

Rianne: ben benieuwd naar je filmpje! Wat fijn dat alles op je laptop gered is. Lekker hé wijntjes :D

Klinkt druk maar gezellig Mistid. Grappig, kwam jouw boktnaam opeens ergens tegen maar ben nu dus weer vergeten waar, is de overgang zullen we maar zeggen :o

Fijn Madelein dat je toch voor beide omlopen punten krijgt.

Wij hebben zo'n grote flexibele emmer voor de spullen, zijn super goedkoop bij de action en echt ideaal. Die kan je ook met één hand dragen en wij sjouwen er op het terrein ook mee rond om spullen te wisselen. We hebben ze ook als waterbak in de wei en in een kleiner formaat als voeremmer.

Dank voor de felicitatie's :) [naam] is echt heel erg blij met haar Daimler. Inmiddels is ze stiekem ook een beetje verliefd geworden op een paard wat ze een paar weken voor Jan heeft gereden dus waar dat nu weer toe gaat leiden? Paardje is wel al aangemeld voor een veiling in Engeland. We wachten het maar weer af.

Helaas kan Shetan niet starten in Merksplas vanwege een misverstand. Ik wist niet dat ik zelf moest aanmelden en niet via de lrv. De lrv heeft dat niet op tijd gemeld en nu is de sluitingsdatum achter de rug. Shetan zal zijn vuurdoop dus waarschijnlijk in Lisse krijgen. Althans, dat hoop ik want ik heb alleen maar standaarsmails van ze gehad en voor de zekerheid maar gewoon betaald in de hoop dat...