[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:54

Avond :wave:
Ik ben ook gesloopt. Vanmorgen eerst 5 paarden gereden, daarna 's middags rondje Zuidlaardermeer geschaatst. Heel handig om meteen zo'n grote ronde te doen als je nog niet op de schaats hebt gestaan :P Net draakje nog even gereden, die ging wel fijn. Had ook een sprongetje neer gezet en ze was een beetje te fanatiek haha.

Mootje: Gefeliciteerd!
Texelse: Gave pony! Jammer dat ie niet door is
Noor: Super dat je officieel Z2 bent. Ik ben nu wel benieuwd naar die blonde actie :P
Evony: Succes met taarten bakken

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:42

Mo, gefeliciteerd!!!!!
Een hoop fanatieke schaatsers hier.
Lau, via facebook nog wel. Die heeft lef :+ Sommige mensen hebben gewoon geen leven.
Karen, succes morgen!
Noor, gefeliciteerd met je winstpunt!
Leli, wat een knappe pony.

Voor de rest is er niets blijven hangen :o

Vandaag met de mannen gesprongen, Caap sprong top en was voor zijn doen erg rustig. Scene was nog erg moe van gister maar was super braaf en heeft geen domme dingen gedaan. :) Morgen lekker longeren, ze zijn een dagje vrij.

Net lekker sushi gegeten met twee vriendinnetjes. Heerlijk!
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 11-02-12 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:43

Even voor een vriendin van mij: Is er nog iemand geinteresseerd in een jong springpaard. Ik weet een leuke Canturano te koop <5000 euro Geboren in 2008 en zadelmak. Rond de 1.70m-1.75m. Hij heeft onder het zadel nog niet gesprongen. Ruin. Rontgenologisch gekeurd. Zit wat haast bij.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:46

@Evelien, ik heb een hoop knappe pony's, maar ik denk dat je nu Texelse bedoelt :D .

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:52

Foutje :P Toch niet helemaal goed onthouden haha!

Caro, ik weet helaas niemand... Ken alleen mensen die van paarden af moeten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:52

:D dat dacht ik ook Leliaardje, maar soms ben ik ook gewoon in de war met alle namen en posts die je leest,...
geeft niets Evelien, dank je wel voor je positieve reactie, en ach, die verkeerde naam maakt niet uit hoor.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:26

caro29 schreef:
@ Texelse die is om te kwijlen en ook nog in de juiste kleur. Gelijk heb je dat je hem nog even houdt. Leuke naam trouwens. Ithalo.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Noor @ Joepie Z2 gefeliciteerd !!
Ik had 197 en 186, tweede proef kreeg ik het echt TE koud zo in de avond rijden en waren we er allebei niet echt meer, kreeg dat ook als commentaar in de impuls en lengtebuiging. Eerste proef zaten hele mooie stukken in, maar ook wat groffe fouten door wat scherpte en koppigheid van Bull, dus flink wat 3-en en 7-ens, maar 197 was ik trots op zo voor de eerste keer.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:00

*\o/* *D :o

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:22

gefeliciteerd watapatje

bianca, dat is toch nog niet zo slecht. Helemaal de eerste proef. :j

Texelse, gaaf beessie zeg!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:24

Tjonge: alweer een jarige *\o/* *\o/* . Gefeliciteerd!
Ik vond het helemaal niet erg dat Evelien dacht dat die beauty van mij was :D .

Net kwam er iemand aan de deur: hij was met de auto de sloot in gegleden. Dat is dan nummer 3 deze week!
Al met al is het niet zo gek dat ik hier niet wil rijden met de trailer als er sneeuw ligt. Het is hier echt zo verraderlijk glad. Echt heel venijnig.

En nu maar eens naar bed. Heb het helemaal koud gekregen: kachel en verwarming zijn inmiddels al eventjes uit. :brr:

Oh, bijna vergeten: 197 is toppie voor je debuut Bianca! Goed hoor!!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:36

Sanne, van harte gefeliciteerd en een fijne dag.
Hilde, speciaal voor jou: stoere moeder, zoiets vind ik echt super. Dan denk ik ook weleens was blijven rijden maar ja tussen denken en doen....
Ithalo is super maar dat had ik denk op Fb al duidelijk gemaakt.
Bianca, goed debuut hoor, als je zelf tevreden bent met de punten dan weet je ook waaraan je moet werken maar dat wist je vast zelf al.
Mooie foto's gezien van toertochten of was dat nu op Fb?

Ga nu nog even boven opruimen zodat de schilder morgen ruim baan heeft, Niels komt nog even om de laatste paardenspullen naar Noor te brengen en vanmiddag trainen met Ta en To.

En het sneeuwt hier flink!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:45

Gefeliciteerd Sanne!
Jammer van je punten Bianca.
Super van Noor haar 1e WP in het Z2! Wat minder van het verkeerd rijden, maar dat overkomt ons allemaal wel eens!
Wat een mooie pony Texelse! Die gaat hoge ogen gooien met zijn amazone.
Respect voor iedereen die 25 km of meer geschaatst heeft!
Succes Karen! Misschien tot zo, maar ik denk dat je al weg bent als ik kom.

Gisteren open dag gehad van de diergeneeskunde faculteit, echt super leuk. Voelde mijn studentijd weer opkomen met om 11 uur al aan de berenburg haha. Verder echt veel gezien o.a. snijzaal, MRI/ CT's, loopband en nog veel meer. Vond het echt interessant, baalde bijna dat ik daar niet studeerde. ;)
Vanmiddag rondje L springen met What als het niet te hard gaat sneeuwen. *duimduim*

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:02

Texelse gefeliciteerd.

Noor gefeliciteerd.

Mootje ook nog gefeliciteerd.

Hier (15 km) boven A'dam sneeuwt het ook en ze verwachten hier ook ijzel. Ga ook snel de paarden doen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:24

@Watapatja: gefeliciteerd!!
@Bianca: niet gek voor een eerste keer. Die tweede proef was gewoon niet "winterproof" moet je maar denken
@Hilde: top van je moeder!! Leuk hoor!! Echt super goed.

Hier is de wedstrijd van vandaag afgelast. I.m.o. terecht, maar uiteraard komt er al weer commentaar op. "maar 1cm die zo weggedooid is". Vergeten wordt dat je 's morgens om 7 u een beslissing moet nemen omdat er ook juryleden de weg op moeten. En achteraf weten we allemaal wel hoe het had gemoeten.
Fijne dag allemaal. Als de weersvoorspellingen kloppen, dan is dinsdag of woensdag de bak wel weer begaanbaar. Yes!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:28

Gefeliciteerd Watapatja.
Geen slecht debuut Bianca.
Helemaal mee eens Texelse en Lelie. Ik vind ook dat er regelmatig te makkelijk gedacht wordt over het de weg op kunnen met een paard in deze veraderlijke omstandigheden. Vanmiddag wordt het link met de sneeuw die overgaat in regen en ijzelvorming veroorzaakt.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:35

Ik heb veel liever dat ze het aflassen dan dat ze het door laten gaan om geld te vangen, dat gebeurd hier in de buurt regelmatig!! In Oosteind was de bodem van de bak bevroren, belachelijk dat ze het springen (!) dan door laten gaan.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:37

dat is echt belagelijk ja!
Bijj ons ging de wedstrijd ook door, maar losrijbinnenbak hoort gewoon bij de proevenbak, is normaal 1 grote bak die in een L loopt. Meeste konden wel komen, meeste wegen waren alweer aardig schoon en het hele terrein was ook schoon mankeerde niks meer aan.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:40

Als de bodem van de bak bevroren is, is het inderdaad belachelijk dat ze het door laten gaan. Vooral springen, dressuur ook. Maar alsnog ligt de verantwoordelijkheid bij de ruiter.. Je start immers dan zelf op een bevroren bodem.
Qua de verwachting die ze geven voor de kust snap ik dat jullie de wedstrijd aflassen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:49

Leliaardje succes met de puzzel
Caro dat doe je goed
Danielle fijn dat Tessa zo vrolijk wordt van springen. Gefeliciteerd met je wps
Suikermeisje balen zeg
Lau wat knap 50 km schaatsen _/-\o_
MM die truc kende ik ook nog niet
Anne fijn dat Vies het zo goed deed
Texelse jammer dat hij niet door is
Bianca fijn dat je tevreden was over je debuut
Watapatja gefeliciteerd met je b-day

Ik heb denk ik de oorzaak beredeneerd waarom Ferrose op het moment zo extreem niet te rijden is. Ik ben iets van 1,5 week geleden overgegaan op het bijgeven van 1 kilo biks naast haar standaard 4 kilo haver (biks kwam ipv 1 kilo muesli omdat ik de muesli zelf moet betalen en de biks van stal is en ik vond dat ik wel genoeg betaalde) maar ik denk dat Ferrose gewoon knettergek wordt van de melasse in biks want eigenlijk is het sinds toen geëscaleerd (of hoe je het ook spelt ;) ). Dus vanaf vandaag gaat ze terug naar 4 kilo haver (had ze al) en 1 kilo muesli en dan hoop ik dat ze met een week of 2 weer rijdbaarder wordt.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:53

wow krijgt ze in totaal 5kg op een dag :O als ik dat aan m'n paard geef ga ik vliegen. Die krijgt zo'n 2 a 2,5 en dan is hij vrij druk als hij 2 dagen niet gereden wordt :P

maar wel fijn dat je het nu een beetje weet :j

btw die lijnzaad truc wist ik ook niet. Wel handig om te weten. Maar het was geen hoefzweer. Hij heeft alleen een erg gevoelige zool, is ook z'n enige witte hoef.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:01

Waarom geef je haar haver ipv (sport)brok? Je geeft haar wel ontzettend veel voer hoor... 5 kg per dag. Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:03

Ik vroeg me ook al af waarom ze zoveel voer krijgt Joki? En dan ook nog haver? Benieuwd naar de achterliggende gedachte/reden, want die zul je vast hebben.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:04

5kg is inderdaad erg veel. Paarden kunnen krachtvoer ook helemaal niet zo goed verwerken.

Sann, het is ook wel zo maar je komt toch voor jan l ul naar zo'n wedstrijd toe, beetje zonde van je tijd.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:05

Moggel :z

Lau wat zielig zeg, en dan ook nog via fb proberen.
Evie wat lief van je oppaskindje!
Noor/Margreet gefeliciteerd, goed gedaan!
TG veel plezier en succes in Bunschoten
Bianca netjes gedaan hoor :) Jammer van de kou, nog even en dan is dat ook voorbij!
Watapatja precies om 12 uur haha! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Sann veel succes als het doorgaat. :)
Wow dat is veel voer, mijn paarden krijgen 2x daags 1 kilo brok en daar moeten ze het maar mee doen. Stuiteren al genoeg door de baan..

Gisteren toch nog maar mee uit geweest.. Was erg leuk :j
Valt alleen zo tegen als je er om half 5 in ligt, en de wekker 4 uur later gaat.. Zondag is 'zelfservice' wat betreft de paarden buiten doen.
Maar van een stukje fietsen word je goed wakker van :D

Perfect was gisteren nog op de foto gezet tijdens de proef *-:)
Jammer genoeg bij de tweede die een stuk minder ging, maar ben wel benieuwd hoe ze zijn geworden.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:09

Sanne: Gefeliciteerd met je verjaardag!
Bianca: Netjes debuut! Je weet nu waar je aan moet werken
Joki: Wat krijgt Ferrose onwijs veel voer! Volgens mij is het helemaal niet goed om 5 kilo op een dag te voeren. Kun je niet gaan minderen tot ongeveer 3 kilo? Of anders ander voer proberen waar ze minder van nodig heeft? Mijne krijgt maar 2 kilo per dag en daar doet ze het super op.