[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

16easer24

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:25

vlietlanden is ook al open

_NoorJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:53

16easer24 schreef:
vlietlanden is ook al open

Er staat inderdaad geen inschrijfdatum in het (voorlopig) vp... ook vroeg hoor.
Ik wil daar M starten, dus dat zal niet zo'n vaart lopen toch?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:58

Dat vond ik ook nog te vroeg. Ik wil eerst wel even kijken of Giga het crossen weer aan pakt zoals vorig jaar. Eerst dus maar een training zien te volgen, maar ja, dat schiet natuurlijk niet op met dit weer.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:09

Lielle schreef:
ronduit belachelijk, van de organisatie en toch ook van degenen die nu al inschrijven. Zo maak je elkaar gek, en zo wordt het steeds erger.

Nickeltje schreef:
Maar ze accepteren dus al wel inschrijvingen.
En dat vind ik eigenlijk niet netjes. Tegen de tijd dat een normalere inschrijftermijn aanbreekt zijn de lijsten dus al een eind gevuld als je pech hebt.

Ik wil toch even reageren op deze opmerkingen over Vlietland..

Daar zit namelijk een fantastische secretaresse die echt altijd 100% haar best doet om het iedereen naar zijn zin te maken. Toen ik een jaar of 8 geleden nog in het bestuur zat gebeurde het ook al dat er in januari 1 of 2 inschrijvingen binnen kwamen. Verder heeft Vlietland volgens mij nog niet zoveel last van vroege-inschrijving-hysterie. Dus zal het secretariaat er ook mogelijk niet zo bij stilstaan om met een opening van inschrijving te werken. Misschien is dat best een goed idee voor de toekomst, maar om nou te zeggen dat het ronduit belachelijk is wat deze enthousiaste secretaresse allemaal regelt, of niet netjes... dat vind ik nou juist niet zo netjes!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:14

Daar heb je gelijk in, dat is ook niet netjes en daarvoor dan ook mijn excuses. Maar ik vind het wel naief, dit is echt niet iets dat het laatste jaar pas is ontstaan. Overigens zeg ik niet dat alles wat ze regelt belachelijk is, dat vind ik ook een onterecht en niet nette conclusie.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:20

Ja daar reageer ik misschien wat te gevoelig, die conclusie neem ik ook terug.

Waar het mij om gaat, de inschrijving van deze SGW en de eerdere wedstrijden in Wassenaar hebben denk nog nooit met een opening inschrijving gewerkt en dat was ook nooit nodig. Tijden veranderen nu, en misschien moeten wedstrijden daar op aan gaan passen, maar de bedoelingen van de secretariaten zijn goed.

Het zijn de deelnemers die dit probleem in eerste instantie creëren, als ik lees hoeveel mensen hier in het topic zeggen dat ze zich maar vast opgeven, ze kunnen zich altijd nog afmelden of wijzigingen doorgeven... die mensen starten het probleem. Die mensen hebben waarschijnlijk geen idee hoeveel werk ze de organisaties met hun instelling bezorgen. Ik denk dat het nog eens toegaat naar een systeem van betalen bij inschrijving, dan ben je al die te makkelijke en vroege inschrijvers wel weer kwijt.

Mensen mogen natuurlijk best zeggen hoe het beter kan, maar dit kwam toch wel als onterechte kritiek over op mij.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:25

ik denk niet dat de kritiek onterecht is, wel de verwoording. Primair ligt de verantwoordelijkheid bij deelnemers, dan ben ik helemaal met je eens. Maar ook een organisatie (en de KNHS) heeft er een rol in om dit netjes en eerlijk te laten verlopen. Overigens werkt betalen bij inschrijven niet zolang je je geld terugkrijgt bij afmelden voor de sluitingsdatum. Doet me eraan denken dat ik nog moet controleren of ik mijn geld van Chaam terug heb gekregen.
En het basisprobleem is natuurlijk dat er meer deelnemers dan wedstrijden zijn, mn in de lagere klasses. En je zult altijd populaire en minder geliefde wedstrijden houden, maar als er meer wedstrijden komen (zoals dit jaar iig wel het geval is) wordt het probleem wel minder.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:30

Het is een beetje een kip en een ei verhaal. Mensen schrijven in met die instelling omdat wedstrijden nu eenmaal snel vol zitten en wedstrijden zitten snel vol omdat mensen onder vage omstandigheden inschrijven.

Het vastzetten van inscrhijfdatum/termijn zou dit kunnen doorbreken.

Ik ben nog maar pas begonnen met crossen en ik vond (en vind) de manier van inschrijven voor de SGW wedstrijden best wel een drempel en een hoop geregel. Ik begrijp ook de andere kant, maar denk wel dat er het een en ander te verbeteren valt.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:34

Maar loopt de inschrijving dan niet netjes en eerlijk als je je al vroeg kan inschrijven??
Vlietland raakt voor de lagere klasses vaak op het eind wel vol, maar niet eerder dan op het eind. Dus wat is daar dan niet eerlijk en netjes aan?? Volgens mij is de organisatie zelf de enige die de dupe is van dit systeem, deelnemers kunnen zich maar te pas en te onpas overal aanmelden en vrijblijvend afmelden voor sluitingsdatum, daar is toch niks oneerlijks aan??

Is een systeem als bij Chaam dan zo fijn, waarbij mensen om 12 uur 's nachts klaar moeten zitten om de mail te verzenden? Heeft dat iets opgelost van de inschrijfgekte?

Dan moet het hele systeem om, een inschrijfperiode van bijvoorbeeld 4 weken, die 6 weken van te voren open gaat en 2 weken van te voren weer sluit en bij teveel inschrijvingen gaan loten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:45

Het oneerlijke eraan is dat ruiters die het graag netjes willen spelen, en nu nog niet inschrijven voor Vlietlanden, bv omdat ze ook nog helemaal niet weten in welke klasse ze dan willen starten daarmee nog wel eens achter het net kunnen vissen. De oplossing van Chaam (maar dat is sowieso als eerste wedstrijd van het jaar een geval apart) en Maarsbergen is ook niet ideaal, maar iig wel eerlijker en duidelijker.

dat laatste zou ik absoluut voorstander van zijn. En nog beter is zorgen voor meer startgelegenheid, bv door meer wedstrijden. De oplossing van Belgie, waar ze zo'n 300 starts op een dag hebben door de dressuur en springen de dag ervoor te rijden (en dan in combinatie met goed geregelde stalling!) is ook het uitzoeken waard.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:59

Ja ik denk dat het systeem met loten en kort voor wedstrijd een inschrijfperiode ook wel het meest eerlijk is.

Er kan sowieso nog wel meer verbeterd worden aan het inschrijven. Als je op wedstrijddagen op het secretariaat zit wordt je gek van ruiters met meerdere paarden die constant wijzigen en toch weer andere paarden mee hebben, je blijft met die coupons wisselen tot niemand het meer snapt.

Ik vraag me wel eens af of een systeem van inschrijven voor op naam ruiter per klasse niet ook kan werken, en dat ruiters op de dag zelf de juiste coupons direct aan jury geven. Dan hoeft het secretariaat niets met die coupons te doen, maar krijgt de ruiter meer verantwoordelijkheid om coupons op orde en juist ingevuld mee te hebben. als je dan toch niet start, hoef je ook niet weer achter je coupons aan.

Dat betekent wel dat de rekenkamer de combinatienummers pas kan gaan invullen op de dag zelf nadat dressuuruitslagen binnen zijn, maar dat zou volgens onze rekenkamer geen problemen hoeven geven, misschien nog wel liever dan dat gewissel op het laatste moment.

Op deze manier kunnen de mensen met meerdere paarden ook zelf bepalen op welke volgorde ze ze starten.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 14:07

MJ_ schreef:
Ja ik denk dat het systeem met loten en kort voor wedstrijd een inschrijfperiode ook wel het meest eerlijk is.

Er kan sowieso nog wel meer verbeterd worden aan het inschrijven. Als je op wedstrijddagen op het secretariaat zit wordt je gek van ruiters met meerdere paarden die constant wijzigen en toch weer andere paarden mee hebben, je blijft met die coupons wisselen tot niemand het meer snapt.

Ik vraag me wel eens af of een systeem van inschrijven voor op naam ruiter per klasse niet ook kan werken, en dat ruiters op de dag zelf de juiste coupons direct aan jury geven. Dan hoeft het secretariaat niets met die coupons te doen, maar krijgt de ruiter meer verantwoordelijkheid om coupons op orde en juist ingevuld mee te hebben. als je dan toch niet start, hoef je ook niet weer achter je coupons aan.

Dat betekent wel dat de rekenkamer de combinatienummers pas kan gaan invullen op de dag zelf nadat dressuuruitslagen binnen zijn, maar dat zou volgens onze rekenkamer geen problemen hoeven geven, misschien nog wel liever dan dat gewissel op het laatste moment.

Op deze manier kunnen de mensen met meerdere paarden ook zelf bepalen op welke volgorde ze ze starten.

Coupons?????

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:08

startcoupons.. heet dat niet meer zo??

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:09

Die bestaan niet meer :Y)

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 14:10

MJ_ schreef:
startcoupons.. heet dat niet meer zo??

Die worden sinds 1-1-2012 niet meer gebruikt, zijn nog aardig wat discussies over geweest.....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:16

..... :+
het is wel duidelijk, ik start zelf niet meer en zit ook niet meer in de organisatie dus mijn kennis is nog van de afgelopen wedstrijd toen ik wel het weekend heb geholpen 8)7

Ik zag hier wel iets over inschrijfformulieren, maar ging er vanuit dat daar nog wel coupons achteraan moesten. Klinkt fijn, afschaffing van de coupons!!
Maar goed, ik kruip weer in mijn leesmodus, iedereen een heel succesvol wedstrijdseizoen gewenst, dat jullie maar alle wedstrijden kunnen starten die je graag zou willen!!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:32

Lielle schreef:
De oplossing van Belgie, waar ze zo'n 300 starts op een dag hebben door de dressuur en springen de dag ervoor te rijden (en dan in combinatie met goed geregelde stalling!) is ook het uitzoeken waard.

_/-\o_

Over de coupons, je wilt niet weten hoeveel mails ik nog heb gehad over waar ze de coupons heen kunnen sturen. Uhhhh onder welke steen hebben jullie gezeten? }:0

Noor, het M is nooit zo snel vol dus daar zou ik me niet druk over maken.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 09-02-12 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:34

EvelienH schreef:
Lielle schreef:
De oplossing van Belgie, waar ze zo'n 300 starts op een dag hebben door de dressuur en springen de dag ervoor te rijden (en dan in combinatie met goed geregelde stalling!) is ook het uitzoeken waard.

_/-\o_

Maar daardoor wordt het bijvoorbeeld wel voor mij een heel stuk minder interessant als ze dat overal zouden gaan doen. Ik moet er niet aan denken altijd over 2 dagen te moeten dr, spr en crossen. Eenmalig, zoals vorig jaar Barchem bijv., vind ik niet zo erg.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:35

Klopt, maar ze hoeven ook niet alle wedstrijden zo in te richten maar de paar echt populaire.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:35

Indien er geloot gaat worden krijg je wel weer een ander probleem. Mensen gaan dan op meerdere paarden wennen. Als ze dan bij de ene wedstrijd worden uitgeloot, kunnen ze wellicht naar de andere.
Daarnaast zou ik het ook niet bepaald fijn vinden voor het plannen als je pas heel kort van te voren te horen krijgt of je wel of niet mag starten...
Verder is het met dressuur en springen, vooral indoor, ook wie het eerst komt wie het eerst maalt. En de ene vereniging opent de inschrijving een maand van te voren, een ander 3 maanden of zelfs langer. Dat is toch niet per definitie oneerlijk? Zolang de opening voor de inschrijving maar voor iedereen duidelijk is, heeft iedereen gelijke kansen..

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:06

16easer24 schreef:
post niet zo vaak maar lees wel gezellig mee..... iedereeen heeft al aardig zijn planning ornd voor het jaar. Ik heb der ook weer zin in.

ik heb mij inmiddels ingeschreven voor chaam, ettenleur en maarsbergen in de B
rij de 17 maart nog een oefencross om er weer even in te komen.
Ik heb mij ook opgegeven voor de regio trainingen zuidholland,

Zijn er hier nog meer mensen die op de maandagavond meedoen met de regiotrainingen van zuidhollan?

EL en MB vallen in 1 week wat de B betreft, namelijk maandag en vrijdag, volgens mij mag je dan niet beide starten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:15

volgens mij is dat al nagevraagd en mag het wel.

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:39

Freggle_Edge schreef:
16easer24 schreef:
post niet zo vaak maar lees wel gezellig mee..... iedereeen heeft al aardig zijn planning ornd voor het jaar. Ik heb der ook weer zin in.

ik heb mij inmiddels ingeschreven voor chaam, ettenleur en maarsbergen in de B
rij de 17 maart nog een oefencross om er weer even in te komen.
Ik heb mij ook opgegeven voor de regio trainingen zuidholland,

Zijn er hier nog meer mensen die op de maandagavond meedoen met de regiotrainingen van zuidhollan?

EL en MB vallen in 1 week wat de B betreft, namelijk maandag en vrijdag, volgens mij mag je dan niet beide starten.

Naar mijn weten is dit inderdaad al nagevraagd bij de knhs en is het wel toegestaan omdat je 2 weekeinden achter elkaar mag starten.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:47

Oke Lielle, een tijdje terug las ik nog dat het niet mocht omdat het maandag/vrijdag is en vrijdag niet tot het weekeind werd gerekend of zoiets.
Zelf heb ik gekozen voor MB, vind het toch wel erg vlot op elkaar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:49

Ik heb zelf niet gemaild (rijd L) maar er is idd NAC die discussie een mail gestuurd want dat werd idd in 1e instantie gezegd.