[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:36

Idem hier, ook naar geinformeerd en nooit iets van gehoord.

Geen fijn nieuws snoek, hopelijk verbetert het eat.

Strakke actie lau ;)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:47

@Noor: morgen ben je een beetje "Remi" in het L-paarden :+ HvK is uit de lijst zag ik net.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:27

pff wel weer alles bij gelezen maar weinig onthouden.
net in de schuur opgeruimd en toch wel heel veel tegen gekomen wat weg mag. Dus meteen foto's gemaakt en even opgeschreven hoe en wat (maat etc) dus dat kan allemaal weer op internet.

Wat kun je je beroerd voelen zeg van hoofdpijn. het is heel flauwtjes/tintelend..
straks na het eten nog even ol rijden als het een beetje gaat anders morgen maar weer.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:37

Goedmiddag.
Snoek: het zit jullie ook niet mee :(:) , hopelijk verbeterd het nu met de Tildren.
Lau: Strakke actie, top van Maat!

In de paard en sport stonden inderdaad een heleboel interessante artikelen over eventing en sterk gerelateerd aan eventing. Wat mij opviel was dat de teamveterinair van het eventingkader aangaf dat het zinloos was om meer dan 24 uur voor een zware inspanning elektrolyten te voeren in het artikel over wrm weer, dus ik ga het voortaan weer een dag van tevoren geven.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:44

Ik ben weer terug van cc. Mijn draakje liep opzich wel redelijk. Alleen bij de eerste proef ging ze bij het binnenkomen steigeren naar de jury :') Helaas was meneer de jury daar niet van gecharmeerd. Ook galop rechts ging de mist in (lees: paard dacht dat steigeren in een dressuurproef hoort). Voor de rest vond ik het niet heel slecht. Maar denk dat de jury mijn paard niet sympathiek vond, want hij strooide met 3/4/5en en dat zonder commentaar ;( Had hier 157
Tweede proefje was paardje wel weer lief. Vond haar niet echt beter lopen dan de eerste proef, maar in ieder geval braaf en geen fouten. Hier 186 en een 4e prijs :)
Ik vond er persoonlijk geen 30 punten verschil in zitten, maarja iig blij met mijn 4e prijs. Ze moet nog wat meer ritme houden en iets meer erdoor blijven, maar dat is gewoon een kwestie van km maken

Laura: Slimme actie :+ Wel super van Maat!
Caro: Fijn dat je oude merrie het zo goed deed onder het zadel

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:48

Zo'n grapje op het begin is vaak al funest voor de beeldvorming van zo'n jury Anthea, vaak kan je het dan al bijna niet meer goed doen of dat terecht is valt uiteraard over te twisten ;) .
Wel fijn dat de tweede proef wel goed ging, dan weet je dat ze het wel gewoon kan.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:49

Ja denk ook dat de jury al meteen een slecht beeld had.
Misschien moet ik haar geen draak meer noemen, want nu moet ze dat iedere keer weer bewijzen :')

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:05

Jammer van je 1e proef Anthea. Gefeliciteerd met je 4e plaats. :)
Beterschap Itsme.
Hoe gaat het nu met Jack Corien eigenlijk? Hoop al wat beter..

Zag net dat ik een 3.4 had voor toets waarvan ik juist zo'n goed gevoel had. :? Heb dus ook mail gestuurd om te vragen om een inzage, dacht dat ik die goed gehaald had. Stage is dus denk ik echt overboord in september.. Ga maar een baantje zoeken dan. Al is dat lastig zat voor die 4/ 5 maanden.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 02-07-11 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:07

He bah Sannn dat is balen van je toets!

Anthea jammer van je eerste proef

Viesje vandaag weer gedraafd en nu ging het eigenlijk wel goed. Stiekem wel wat langere stukjes gepakt, want zodra ik aandraaf gaat dat hoofd omhoog, dus ik heb wat langer gedraafd zodat ik hem meer naar beneden kan rijden. Blijft wel moeilijk in draf.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:20

Snoek dat is wel echt naar.
Anne ik had nog geen proeven en kur gereden slechts geoefend en mijn proeven van vandaag gingen k*t met peren zie hieronder ;)
Gefeliciteerd met Maat's eerste prijs Lau
Super dat de merrie fijn liep Caro
Anthea gefeliciteerd met wp en prijs
San wat vervelend van je tentamen
Anne fijn dat Vies beter gaat

Ik weet niet wat Ferrose had vandaag maar ik kon er veel te weinig mee voor een M2proef. Bij het losrijden raakte ik de overgang stap-draf kwijt (werd stap-galop) en de overgang galop-draf haperde ook flink. Verder haperde mijn stuur ook al wat en ik kreeg het maar slecht opgelost. Eerste proef ging naar omstandigheden redelijk (overgangen waren in de proef redelijk terug gevonden) alleen was ik toen mijn gas kwijt en miste impuls. Voor de tweede proef werd ze helemaal vreemd te rijden en zowel lief zijn als streng zijn had geen enkele invloed meer. Het was zelfs zo erg dat ik van de ringmeester eerder op het terrein bij de ringen mocht rijden in de hoop dat ze normaler werd (super zo een meedenkende ringmeester). Ze was behoorlijk over haar zeik maar bij het rondje om de ring leek ze te kalmeren, duurde alleen precies tot het bordje A daarna haperde zowel mijn gas, stuur als rem, zelfs de simpelste dingen kwamen er niet uit zoals het hoorde. Ik had echt even flink de balen van haar en ik vrees voor morgen met de kur. Punten vielen nog mee 168 en 166. Maar ik start morgen dan die kur en dan laat ik een maand de dressuurwedstrijden links liggen, zo is er weinig aan.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:23

Hm balen Barbara! Hoe komt dat zo? Is het niet juist omdat je heel veel geoefend hebt dat ze blokkeerd? Dat ze het gewoon niet leuk vindt? Of ben jij zo gespannen?

Voor de mensen die op een pensionstal staan trouwens heb ik trouwens een vraag: van hoelaat tot hoelaat kunnen jullie bij je paard?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:28

Nee ik heb in verhouding te weinig geoefend en ik ben normaal ook niet zo gespannen dus denk niet dat het daaraan ligt. Misschien iets met haar hormonen want Ferrose is nog al extreem in haar hormonen en anders geen idee. Ik zie morgen of het iets eenmaligs was of dat ze even een break ofzo nodig heeft.

Op mijn huidige pensionstal zijn de openingstijden:
ma-vrij: 8.30 - 23.30
za : 8.00 - 23.30
zo : 8.30 - 22:00

Op mijn vorige pensionstal:
ma-vrij : 8.00 - 22.00
za en zo: 8.00 - 18.00 (en dat was best irritant)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:31

Mijn pensionstal is open om elke tijd die je wilt, de laatste checkt alle stallen, sluit af en doet alle lichten uit. Als je s'ochtends vroeg op wedstrijd moet kan je ook gewoon komen, ideaal.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:39

Hoi hoi

Dat lijkt me super leuk Sim!!
Heb je lekker gereden Joki vandaag?
Dat is wel balen Shanoek.. Tildren is wel super.
Texelse dat is een leuk voornemen!! Maak je altijd mensen blij mee. En ja de blos is weggetrokken ;)
Annetje wat deed ie dan met zijn achterbenen? Misschien moet ie effe zijn balans zoeken? Als zijn rug behandeld is en jij draaft voor het eerst zal het waarschijnlijk anders voelen voor Vies. (denk ik)
Waarom heb je 3 !!! maand in het ziekenhuis gelegen Mootje?
Het lijkt mij super leuk terrein jury te zijn... Snap niet dat er niet meer jury's zijn. Is toch super leuk ''werk''
Gefeliciteerd Laura! Knap gereden met Maat!! Balen van je planning met Hetje.
Jeee Anthea das wel heel weinig!!! En gefeliciteerd met je wp en je prijs!!
Jee Sannn wat balen! Hopelijk vind je een leuk baantje!!
Balen Joki zo is dressuur rijden echt niet leuk.
Meisje wat bij ons op stal staan mag komen wanneer ze wil. No Problemo. Wil wel graag weten als ze heel vroeg weg moet hoelaat ze weg wil want dan zorg ik dat hij ruim voor de tijd zijn ontbijtje gehad heeft. (wij hebben natuurlijk maar 1 pensionklant---en dat is ook een hele leuke, nette meid)

Ik heb net heerlijke nasi gegeten met kip gebakken in ketjap en een pannekoek ei er door heen :Y) , en ga zo rijden en Zeus wassen. Heb morgen om half 10!!! cross les in Renswoude :z Maar Geert kan filmpjes maken want hij heeft na mij les en zowaar eens niet tegelijk :D :D Kan me nu al op verheugen dat ik morgen weer filmpjes kan kijken :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:42

Wat zonde Joki!

Annetje, 's ochtends zo vroeg als ik wil, moet wel zelf voeren als het heel vroeg is (cross) 's avonds tot een uur of tien, maar laat terug komen (wedstrijd oid) is geen probleem. We hebben sowieso geen officiële openingstijden.

Heb een erg enerverend dagje achter de rug. Eerst al het verhaal
van Ukkie en Raimaer die zich hadden ontfermd over een vannacht geboren veulen. Die was nl uit de wei gelopen/kropen en uiteindelijk in hun wei (twee weien verder) terecht gekomen, waar raimaer en ukkie er echt over stonden te waken. Moeders natuurlijk helemaal van slag, heeft de stalbaas wakker gemaakt met het gehinnik. Die heeft het veulen weer in de juiste wei gekregen en terug naar bed. Tien minuten later Ukkie en raimaer hinnikend door de wei aan het galopperen, was de hond (die geen vlieg kwaad doet) in de wei bij het veulen , en zij waren dus ongerust. Hun moedergevoel doet het duidelijk wel. Ukkie hinnikte zelfs naar me toen ik later in de wei kwam om ze halen en dat doet ze echt nooit. Echt heel apart allemaal.

Daarna ook Ojee nog gereden en op weg naar huis stopt de auto ermee. ANWB erbij, die het uiteindelijk weer aan de praat heeft gekregen met tie-wraps en een brandstofpompje voor een oude benzinemotor. hulde!
Uiteindelijk om zes uur thuis terwijl
ik vanochtend om kwart over negen al weg was. En ik moet nog boodschappen doen :x

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:14

lielle dat is balen van je auto. leuk dat hun zo lief en bezorgd waren over het veulen.
marijke. Leuk dat geert een keer na jou de training heeft. zo kunnen jullie van elkaar filmpjes maken.
joki jammer van je proeven
anthea jammer van je eerste proef maar gefeliciteerd met je 4e prijs
sannn balen van je cijfer
annetje zou toch nog wel niet zo'n groot probleem zijn dat je iets langer hebt gereden. beter iets langer en in de juiste houding dan kort en nog met het hoofd omhoog.

Ik ga morgen met bay voor het eerst naar rob toe. Ben benieuwd wat bay er van vind

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:44

Balen Joki!
Marijke succesmorgen met trainen!
Lielle: Ach gut, echte mama´s dus!

Ik zit echt weer in een bittencrisis met Hetje. De myler level is 3 is nu te heftig voor met springen, maar de baucher werkt niet genoeg. Pelham breekt hij op af en een gewoon bitje, tsja laten we het daar maar niet over hebben :Y)
Zit nu te denken een een mylerlevel 2. Weten jullie of die minder inwerktdan de level 3? Of andere suggesties?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:12

Eef_Bam schreef:
Wat mij opviel was dat de teamveterinair van het eventingkader aangaf dat het zinloos was om meer dan 24 uur voor een zware inspanning elektrolyten te voeren in het artikel over warm weer, dus ik ga het voortaan weer een dag van tevoren geven.

Maar ook dat het niet gemengd moest worden met water....

LAU @ ik heb nooit met een level 1 of 3 gereden dus weet niet hoe en of het anders inwerkt. Ik rijd zelf wel met een myler level 2.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:21

Ik heb ook een level 2. Die schijnt minder sterk in te werken dan een 3. Helaas accepteert mijn paard die momenteel niet dus ik weet wat je doormaakt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:31

texelse schreef:
@ Noor, er is (nog) geen speciale opleiding voor stijljury. Volgens mij hebben ze bij het ingaan van de regel dat ook de cross beoordeelt wordt door juryleden, mensen gekozen die "verstand" van zaken hebben, als het kan ook ruime ervaring in het crossen, en voor een deel zijn het ook springjuryleden met affiniteit voor de sgw. Zelf heb ik ook vorig jaar een mailtje gestuurd naar Gert Naber met de vraag wat voor eisen/voorwaarden er zijn om stijljury te worden. Er is echt een dramatisch tekort aan. Maar helaas.... en antwoord is er nog niet gekomen..... Dus misschien is het tekort toch niet zo erg als we denken.... :D

Ik ben destijds door Gert Naber en Pleun van der Marel benaderd. Gert had me zien trainen via trainingen van West en was behoorlijk gecharmeerd van mijn paard en ik denk ook wel van mij als ruiter. Ze zijn na de les na me toe gekomen en hebben het gevraagd. Daarna ben ik 1 avond naar de bijscholing van springjury's geweest die helemaal in het teken van rijstijl beoordelen stond en in 2009? was er een bijscholing voor terreinjuryleden in en tijdens Bathmen (was het jaar van Billy der examen). Het was echt heel leuk en leerzaam en ik heb vorig jaar nog een mail gestuurd naar de KNHS of het weer kwam, maar daar liggen niet de prioriteiten, terwijl het best "simpel" georganiseerd was, maar het was wel heel leerzaam. Roelie Bril was degene die de cursus gaf, we zijn de cross door gegaan en je mocht aangeven waarom je een onvoldoende gaf. Ik was met Pleun van der Marel een van de strengste en ik was de enige vrouwelijke deelneemer. Vooral de discussies onderling waren ook erg leerzaam. Mooiste opmerking van de dag werd gemaakt over een 1 of 2 ster ruiter die B hc reed. Kreeg van alle jury's 3 onvoldoendes want het was echt een dressuurmeisje. Ik kon ze geen ongelijk geven, maar ik was denk ik de enige die de amazone herkende :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:36

Joki, balen dat het niet zo lekker gaat met de wedstrijden.

Annetje, fijn dat Vies beter aan voelde.

Lielle, dag om snel te vergeten dus. Niets zo erg als autopech.

Dames die morgen gaan crossen, veel plezier.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:51

bianca1980 schreef:
Eef_Bam schreef:
Wat mij opviel was dat de teamveterinair van het eventingkader aangaf dat het zinloos was om meer dan 24 uur voor een zware inspanning elektrolyten te voeren in het artikel over warm weer, dus ik ga het voortaan weer een dag van tevoren geven.

Maar ook dat het niet gemengd moest worden met water....

Vergeet niet dat het in het artikel wel om extremen gaat, het test event in Hong Kong met de enorme luchtvochtigheidsgraad is ter voorbeeld genomen. Dat je dan koelt met ijswater ala, hier hoef je dat niet te doen met de Nederlandse temperarturen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:53

ik ben dat stuk nu ook helemaal aan het lezen.
had alleen dat pas van de opleidingen etc gelezen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:07

van welk merk gebruiken jullie de elektrolyten?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:09

Shanouk: wat een kl*te nieuws! Echt enorm balen.
Joki: balen dat het niet fijn gaat met de dressuurwedstrijden.
Annetje: fijn dat Vies nu wel beter aanvoelde.
Lielle: had autopech, maar gelukkig een behulpzame ANWB.
Laura: ik rij Weltsieger met een level 1 myler. Wel een watertrens nu, op een D-trens ging hij vastpakken. Gefeliciteerd met je prijzen met Maat!
Marijke: succes morgen!
Caro: leuk dat je dinsdagavond in Neu Versen gaat trainen!
Anthea: jammer van je eerste proef, maar super van je tweede! Helaas blijven sommige jury's in hun eerste indruk hangen, ook al gaat het daarna wel beter.
Sann: balen van je cijfer en de studievertraging!
Texelse: heeft een goed voornemen om meer complimentjes te geven.
Mootje: wow jij hebt lang in het ziekenhuis gelegen! Hoe kwam dat zo? Mag ook per pb hoor.
Mendy: beterschap met je hoofdpijn!

Ik had vandaag wedstrijd met Weltsieger in het L1. Hij was vandaag heel relaxt maar wel fijn voorwaarts. Voor mijn gevoel ging de eerste proef beter. De 1ste proef had ik 191 punten en elfde van de 29. De tweede proef had ik de zesde prijs met 203 punten. Ik had zoveel punten niet verwacht eigenlijk. Maar ik was wel tevreden vandaag. Morgen nog met Pancho in het Z1.