[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:31

Ik ben er ook niet blij mee. Kon eindelijk longeren, maar vandaag alleen Trakkie durven doen. Heb morgen dressuurwedstrijd met hem, dus be benieuwd. Hetje gaat maar niet mee. Alhoewel hij dan waarschijnlijk wel nog het beste loopt :Y)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:35

Goedenavond!

Ik ben de sneeuw ook hartstikke beu. Van mij mag de dooi nu definitief doorzetten en de sneeuw en vorst mag wegblijven tot volgend jaar. Ik wil rijden! Nu dienen onze paarden meer als weide-accessoire.

Billy: gelukkig is het hier niet glad. Vervelend dat het bij jullie wel zo glad is.
TG: Auw! blauwe knieën zijn niet fijn. Broeken zijn dan al snel pijnlijk. Lief dat Rem ook zo fanatiek is met je paarden.
Mandy: succes met behangen! (heb er geen verstand van. Ik laat dat altijd aan mijn moeder over)
Noor: succes met de huiswerkopdracht!
Weule, TG: van wanneer is de IDS? Ik kan me geen editie herinneren met kerstpuzzel. Misschien is deze editie ook weer wel verdwenen bij de TNT post.
Evelien: lijkt me leerzaam zo'n trainingsweek. Jammer dat het zo duur is!
Mootje: hier heeft het niet gesneeuwd, alleen ijswater geregend.

Gaat er iemand van jullie morgen naar de instructeursbijscholing in Ermelo? Ik ben aanwezig met een vriendin van mij.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:36

Heb er geen uitnodiging voor gehad. Maar heb hem ook al een jaar of 6 geleden gehaald.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:39

Je mag ook zonder uitnodiging hoor Lautje. De aankondiging heeft een hele tijd op de knhs-site gestaan met het e-mail adres waar je kon opgeven. Volgens mij mag je zelfs gewoon op de dag zelf komen zonder opgeven. Ik heb het namelijk nog nooit meegemaakt dat ze een lijst hadden waarop ze afstreepten of je aanwezig was.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:43

Hmmm, misschien wel eens interessant. Morgen gaat hem alleen niet worden aangezien ik moet dressuren.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:44

Ik ga zwemmen :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:47

Ik ga er niet heen Sussie. Ze doen het helaas elk jaar op een doordeweekse dag. En ik moet echt werken.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:54

Normaal ga ik altijd met mijn vader naar de bijscholing, maar die moest dit jaar ook gewoon werken tussen kerst&oud en nieuw. Ik begrijp ook niet goed waarom ze het op een doordeweekse dag doen in de winter. In het voorjaar op een dag in het weekend zou ik een stuk logischer vinden.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:13

goedenavond!!!

net blingh gereden en de pony. Blingh ging erg goed, pony beter... (gelukkig, want als ik gister een geweer had gehad schoot ik dat kreng ter plekke dood...... dusss....)

Morgen een aantal naar de bijscholing lees ik..
Billy doet uitglijden (wist je niet dat sneeuw/ijs glad was? :P )
TG heeft zere knieën, maar gelukkig is dat alles..., wel ff vervelend, maar kan erger.
Sussie: hij kwam donderdag of vrijdag (net voor kerst) en daar staat idd de puzzel in die dienke/ik gemaakt hebben.
Mandy: succes met behangen (niks voor mij..)
Corienn: Zwemse...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:20

Nou die IDS hebben we dus niet gekregen. Hopelijk komt die nog dan. Anders maar weer een nieuw exemplaar aanvragen. Moesten we pas ook al bij de Paard&Sport. De post is echt waardeloos momenteel.

Fijn dat Blingh en de pony fijn gingen vandaag!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:22

Zo, ben klaar met werken. Nu snel omkleden en eindelijk weer eens met Oro naar een binnenbak. We zouden er nu met een trailer door moeten kunnen. Ben benieuwd of hij erg fris zal zijn na al die weken mooi vakantie te hebben gehad.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:22

Wij krijgen hem meestal wel 1 dag later, maar hij komt eigenlijk altijd...
Wel vervelend als ie niet komt (ik kijk er ook altijd enorm naar uit, leesvoer :P )

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:26

Goeieavond iedereen!

Even snel een teken van leven, lees morgen de boel even bij.

Ul was gruwelijk heet in Zuidbroek, had gister het 1e parcours 3 balken (hij heeft wat beter naar mijn htc instructrice geluisterd als mij, ik moest het basistempo met springen omhooggooien, maar dat wilde ik niet zo eigenwijs als ik ben. Ul wilde dat wel, maar ik plaatste hem in het eerste parcours nog alsof hij langzamer liep zoals eerst, wat dus 3 balken opleverde). 2e parcours (2-fasen) ging heel fijn, tot hij voor hindernis 7 ineens bedacht dat hij wel even een volte kon inlassen, kon er niets meer mee. Dus een volte en een tijdfout. Vandaag 3e parcours, progressief, begon slecht met een balk op 2, 3 en 4, maar sprong daarna wel prima door. Wel gruwelijk heet, niets aan te rijden. Heb alles maar vooruit opgelost, terugrijden lukte haast niet. Dan gooide hij z'n kop heul omhoog. Hadden geen finale (logisch). Ga even regelen dat ik volgende week de myler van een vriendin kan lenen, hij beukt gewoon dwars door die pelham heen. Had hem na het 1e parcours wel een gat lager gehangen, had toen al wat meer stuur.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:28

Pelham worden paarden naar mijn ervaring soms ook angstig op of breken dan af. Wat voor myler ga je gebruiken?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:30

Hallo!
Oew heerlijk lijkt me dat Noor! Wij hebben ook de offerte binnen voor vloerverwarming, die viel ook al mee!
Bianca fijn dat het zo goed ging! :D En super dat hij zo denkt.
Caro beterschap!
Whahah TG wij hadden ze ook al niet meer! :D Dacht dat ik het zo ook wel wist, maar viel tegen. Hij is inmiddels wel opgelost.
Jammer dat het niet zo goed ging Mirthe!

Hier gelukkig geen sneeuw gehad! Hardstikke druk op het werk gehad. En bijna ging mijn leuke nieuwtje niet door. :( Dus was stront chaggie. Nog 3 dagen, wat waarschijnlijk nog veel drukker word.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:31

billy1 schreef:
Nou ik ben ook niet echt blij met die halve dooi, alles is hier nu spiegelglad.....Ging net al weer bijna aan de grond!

Idem hier. Spekglad door de dooi. Maar van mij mag die dooi flink doorzetten! Kan ik tenminste weer eens met de trailer op pad. Dat gaat nu echt niet bij ons. Grote wegen zijn prima, maar ik kom echt het terrein en oprijlaan bij ons niet af. Dan nog de smalle weg met flink ijs/sneeuw langs de kanten tot aan de grote weg, dus geen uitwijkmogelijkheid als je met de trailer rijdt. Heb vorige week echt mazzel gehad dat ik naar springles kon!

Ik heb trouwens vandaag voor het eerst van mijn leven een paard geschoren. :o Staleigenaresse zou het 3 weken geleden al voor me doen, maar ze is zo druk dat het er maar niet van komt. Nu heb ik uiteindelijk haar scheerapparaat mogen lenen en heb ik het zelf gedaan. Vond het nog niet meevallen om het netjes te doen, maar Sim kan zich gelukkig nog wel in het openbaar vertonen. :D

Sannnn, jammer dat je uiteindelijk toch niet mocht rijden. Voel je je nog wel goed of is het wat minder geworden?
Lau, succes op dressuurwedstrijd!
Scum, pas maar op dat Online je er niet afbokt! Nee hoor, geintje, dat doettie niet!
Weule, pony mag dus nog even blijven?
Sussie, hopelijk is de bijscholing nuttig. Hoor nog wel eens andere verhalen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:38

Ach je hoort ieder jaar weer wat je allang weet. Maar het is wel fijn om af en toe iemand anders met meer ervaring les te zien geven en uitleg zien geven. Is goed voor mijn ego. Meestal kom ik erachter dat ik hetzelfde denk als degene die in de bak staat. Ik ben vorig jaar niet geweest, toen kwam het niet uit. Was ook geen ramp want echt iets missen doe je niet. Ik ben toen mee geweest naar de hoger kader bijscholing. Die was een stuk interessanter.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:44

@ sim: pony is van mijn oom/buurman. rijdt een meisje uit het dorp op, maar die was er eigenlijk nog bijna te klein/jong voor (E-pony) en kreng is flink lastig, dus help haar er nu al maand of 2 mee, maar hij moet nu echt keer vooruit gaan, anders moet ie echt weg, dan wordt het niks voor haar...

knap hoor, een paard helemaal scheren! ik heb het nog nooit gedaan...
Laatst bijgewerkt door weule op 28-12-10 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:45

Avond!
@ Sim: foto ter bewijs?? :D
@ Scum: goed vasthouden hè ;)
@ Sussie: heb je de Orun gedaan?

Wegen vallen erg mee, het is helemaal niet glad!! Had dus best met Jer op pad kunnen gaan :( Hij was aan de hand behoorlijk frips!! Nudine had ik weer in de paddock staan, die heeft wel 2 hele rondjes gelopen en de rest van de tijd bij het hek naar onze wandelverrichtingen staan kijken ;) Ze is al flink aan het verharen trouwens!
Ga snel aan die opdracht beginnen, anders krijg ik het niet af.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:47

Jep ik heb in 2006 de ORUN gedaan (niveau 2 met rijden). Geen tijd en geld om verder te gaan (nog afgezien van of ik het nou zo nuttig zou vinden).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:52

Sussie85 schreef:
Jep ik heb in 2006 de ORUN gedaan (niveau 2 met rijden). Geen tijd en geld om verder te gaan (nog afgezien van of ik het nou zo nuttig zou vinden).

Lijkt me ook nog wel eens leuk om te doen. Maar voorlopig geen tijd (en geld ook niet) voor aangezien ik al met een opleiding bezig ben en dan straks het huis... Maar ach, lesgeven doe ik toch niet meer, dus da's verspild geld ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:53

@ Sim mijn eerste keer scheren vond ik ook wel spannend, toen had ik wel strepen... :o het gaat al steeds beter maar had laatst al weer wat botte messen, dat werkt ook niet echt. Vervelend dat je de oprijlaan niet afkomt, tis nl prima te doen met de trailer op de weg, ook met tegenliggers maar dan zet ik hem stil.. :+
@ mistid balen van je rotte parcours....
@ scum...rijdze .. ;)

@ VIEF ik gebruik gewoon internet explorer. Als je daar ook iets voor weet let me now... :P vind die spelling ideaal.

Bull ik en zijn veilig en wel bij Wanroij, wegen waren uitstekend, staat nu lekker op zijn stalletje en ik bij vriendin, hier sneeuwt het niet op dit moment.

Mootje

Scum, Jij bent laat klaar met werken! Wat doe jij voor werk?
Sussie, Veel plezier in Ermelo morgen.
Lau, Jij durft: morgen meteen op cc met trakkie :oo
Corien, Ik ben ook klaar met dit weer -O-
Billy & Sim, Hier is het ook spekglad!
Noor, Nudine heeft zich dus vermaakt :D
Weule heeft lekker gereden.
Rowo, Is het behangen nog gelukt?
Mirthe, Balen dat het springen niet zo goed ging.

Paard ging goed vanavond (en ik deed ook weinig verkeerd) :D Wel was er sneeuw&ijs aan 't glijden van het dak... Af en toe was het dus een beetje spannend!

Sannnn

_Sim_ schreef:
Sannnn, jammer dat je uiteindelijk toch niet mocht rijden. Voel je je nog wel goed of is het wat minder geworden?

Jaa, gaat opzich wel redelijk! Vandaag zelf naar de fysio (Utrecht) heen gereden. Moeders terug, want toen ging het toch wat minder. Maar het is opzich ook wel slim om even rust te houden m.b.t. het rijden, vooral omdat ze in de kleine bak alles aan het opbouwen zijn voor het oud en nieuw feest en het dus een lawaai is. In de grote bak moet dus iedereen rijden, menners en alles door elkaar. Niet echt ideaal als je er voor het eerst weer op gaat. Dus snap het wel, maar baalde even. Maar ach, weekje vakantie zal Vero ook geen kwaad doen.
We krijgen trouwens een agterberg bodem bij ons op de club! Moet voor winter 2011 klaar zijn. *\o/* *\o/*

Mooi dat Sim geschoren is! Foto :D
Hoe gaat ie met Nudine Noor?!
Leuk dat je naar Ermelo gaat Sussie, ben je hier in de buurt. ;) Succes alvast!

De wegen zijn hier ook niet glad, gelukkig maar. Wel in het dorp, daar glij je bijna op je snufferd.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:56

Fijn dat je al wat beter voelt, Sannnn!
Met Nudine gaat het denk ik wel goed. :) Mijn instrutrice zag het veulentje bewegen (ik was weer te laat met kijken... :Y) ) en mijn moeder heeft het ook al gezien/gevoeld. Moet in ieder geval tot 15 maart blijven zitten en liefst nog 2 weken langer ;)

Ga nu echt aan de slag!!