[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:13

Drukke dag Vief!

Ik heb net een zware hardlooptraining gehad. Ik had ook pijn aan de binnenkant van mijn kuiten, dus ik ga voortaan denk ik iets rustiger doen. Ik ga nu gauw naar stal, en vanavond JA :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:05

@ Mistid: Fijn dat je tentamen goed ging, om eerlijkte zijn vond ik M&O echt een kwalitatief uitermate teleurstellend :+ vak, en heb het dan ook gauw laten vallen.
@ Snoekiej: Wat is een polypad? *voelt zich erg dom :o *
Iets te fanatiek geweest met hardlopen, beterschap met je spierpijn.
@ LZ: Beterschap
@ Noorwijdenes: fijn dat je les goed ging
@ Bianca: Ik ben niet zo van de felle kleuren, maar die outfit is wel erg leuk!
@ vief: Fijn dat je tentamen goed ging
@ Corien: Startknoppen heb ik nu even een hekel aan, ik had gisteren mijn scooter opgehaald en gelijk doorgereden naar stal om die oude heer even te rijden, toen ik gisteren weg wilde rijden kreeg ik hem niet aan met de startknop, toen geprobeerd met de kickstart (terwijl hij nog niet op de standaard stond :+ ) , en heb hem zo ongeveer gesloopt denk ik, dus ik ben niet blij :\ .

Gisterochtend eindelijk weer springles gehad, de grote vriendelijke reus was nogal baldadig en wilde af en toe iets te graag springen maar hij sprong wel lekker. Die oude heer ging gisteravond lekker aan het lopen, bokken met aanspringen doet hij inmiddels al niet meer, alleen 2x uit het niets een hoge bok, pit heeft hij nog steeds dus }> .

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:09

@Snoekiej: Succes met je spierpijn! Hopelijk ben je er snel weer vanaf.
@Mistid: Fijn dat de pony's lekker wouden lopen! En dat je tentamen goed ging. M&O heb ik nooit gehad, was een keuzevak bij ons.
@Noor: Fijn dat je les zo lekker ging!
@Bianca: De fries ziet er inderdaad nog erg goed uit!
@Vief: Fijn dat je tentamen goed ging! En succes nog met je drukke planning van vandaag!
@LZ: Beterschap gewenst
@EB: Fijn dat je zo lekker hebt kunnen springen!
@Mandy: Zetje is nog niet toe aan zwangerschapsverlof dus :P Nika heb ik al die tijd toen ook eigenlijk doorgereden, was ook niet te stoppen. Op een gegeven moment gewoon veel mee naar buiten genomen, maar eigenlijk beide keren doorgereden tot aan de bevalling en 2 weken erna er voor het eerst weer op :o

Ik ben ook weer terug van wedstrijd. Erg lekker kunnen rijden, maar helaas kan ik weer niet goed tellen :+ na hindernis 10 over hindernis 15 blijkt toch niet echt de goeie volgorde te zijn :+ En hij sprong zo fijn en ik had zo'n fijn rondje, maar ja niks aan te doen. Morgen maar weer eens een dressuurproefje proberen ;) Net ook nog de schimmel gereden en die liep ook lekker. Nu is even douche en zo naar het werk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:12

Ja! Echt zonde dat je in de 2e fase een verkeerd parcours reed. Het zag er lekker uit in de 1e fase. Je reed netjes rond.

Zelf was ik ook niet ontevreden over mijn rondjes, zeker omdat ik 3 maanden geleden (SGW Barchem) voor het laatst een springparcours heb gereden. Heerlijk gereden, Sims trok mooi aan en wilde graag over de hindernissen. Op 1 complete misafstand na (eigen schuld, zag geen afstand en ipv dat ik gewoon door reed ging ik wat terug zitten mutsen waardoor het dus onmogelijk was voor Sim om te springen) nette afstanden kunnen rijden in een zelfde ritme.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:40

Fijn van alle springers :D
@ Evie, een Polypad is een dekje.
Ben net bij Vorstin geweest. Ik denk dat ik toch maar kijk of ik de Polypad niet terug kan sturen. De kleur is wel mooi, maar ik vind mijn eigen crosskleur mooier. Ik had verder geen VZH dekje nodig, dus dan moet ie maar terug :(:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:36

Hoi

@mo van dijk: die factuur is voor mij chinees. Ik zit niet bij eneco maar essent.
@rowo: ik zou zetje lekker door blijven rijden blijkbaar wil zij nog geen verlof. Wanneer komt het veulen?
@ JN jammer van je parcours. Je bent ondanks dat wel tevreden thuisgekomen en dat is ook erg fijn :D

Ik heb vandaag eindelijk een paard kunnen longeren. Mijn moeder had de merrie naar de manege gebracht want ik moest 1 uur lesgeven inhalen. Helaas waren zij mijn spullen vergeten dus ik heb maar een hoofdstel, peesbeschermers en een longeerlijn van de manege paarden gebruikt. aan het halster zag ik niet zitten. Eerst op een klein stukje haar laten uitrazen en daarna meer ruimte opgezocht. Dat paard was zo blij :D om weer normaal zand onder haar voeten te voelen ipv ijs en sneeuw. Na het longeren nog even losgelaten in de bak maar na een half rondje draf had zij het wel weer gezien.
Maandag gaat denk ik de ruin mee. Ben benieuwd wat voor een spektakel dat wordt (of niet want dat dier is redelijk onvoorspelbaar)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:40

Kun je thuis nog steeds helemaal niks Caroline? Balen zeg!
En Zetje is 14 april uit geteld, maar dus echt nog topfit. Te fit eigenlijk.

@ benthe: Na 10 komt idd geen 15, niet zo slim ;) Maar fijn dat je lekker gesprongen hebt!

@ vief: wat leuk dat mijn broertje genoemd werd. Dat ze er toch nog wat aan doen!
Je hebt dus maar een druk dagje gehad. Nog lekker op Woll gereden? Ik zag haar nog slapend in de wei aan de straatkant :D

Ik hb lekker geshopt vanmiddag. Dat was ook echt hoognodig. Ook de carnavalsspullen gekocht. Nu nog de laatste dingetjes en dan klaar!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:47

Nee thuis kan ik niks. de bak is kei en keihard. Compleet bevroren met ijs. ik zou zo;n fitte merrie gewoon lekker doorrijden. Is alleen maar goed voor haar en een teken dat zij nog geen last heeft van de dracht. Ik heb een andere merrie drachtig maar die wordt vanaf 2003 niet meer gereden. Zij is in juli uitgerekend maar past nog net door de deur _O- Groeit van lucht....

Hier wordt carnaval echt amper gevierd

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:08

Goede avond :)

Zo lekker weertje met de regen!

Snoek balen van je pad!
Carolien lekker dat je toch even wat hebt kunnen doen!
Benthe blond ;) zonde van je parcours!!
Simmie leker dat het bij jou ook goed ging na zo'n lange tijd!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:10

Goeieavond :wave:

Benthe, jammer dat je nummer 15 sprong :P , volgende keer beter!!
Simmie, fijn van je lekkere rondjes met Sims, zeker na zo'n lange tijd!! :D
Vief & Ilse, ik begon vandeweek ook te verkouden te worden en niet zo'n beetje ook. Ik haal bij de HEMA Echinacea bruistabletten en daar knap ik altijd heel goed van op!! Lekker met appel-peren smaak :9 !!
Vief, heel ritje gemaakt dus ;) . Druk, druk, druk!! :):) Jammer dat de film niet leuk was, Men who stare at goats, schijnt ook niet echt heel leuk te zijn, ook met George Clooney..

Pffff... wat een weer vandaag %) .. Aardig wat afgesjeest vandaag, nog foto's gemaakt bij de wal in de Vlietlanden en wat op stal.. Laatste thema helaas niet kunnen doen vanwege het weer.. Het was best wat frips zo in dit weer :o .
Helaas al twee, drie dagen weinig tijd voor Wolin :(:) . Heb het op het moment ook echt enorm druk, kom uren tekort op een dag :roll: . Heb net even geslapen weer, want ik ga straks de nachtdienst weer in, maarliefst 4 stuks..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:12

Jeetje lotte das een druk dage!!
Succes met je nachtdienst!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:37

caroline78 schreef:
Nee thuis kan ik niks. de bak is kei en keihard. Compleet bevroren met ijs. ik zou zo;n fitte merrie gewoon lekker doorrijden. Is alleen maar goed voor haar en een teken dat zij nog geen last heeft van de dracht. Ik heb een andere merrie drachtig maar die wordt vanaf 2003 niet meer gereden. Zij is in juli uitgerekend maar past nog net door de deur _O- Groeit van lucht....

Hier wordt carnaval echt amper gevierd

Ik rijd ook het liefst zo lang mogelijk door. Was ook het advies van mijn instructrice en DA. Maar uiteraard zal het op het laatst bijna niets meer zijn, buitenritje ofzo. Maar ze kan nog zomaar ineens het niet meer willen, we zullen zien. Laatste weken gaat ze helemaal op rust iig.
Mijn bak was gister nog echt heel goed. Vanmorgen helaas wel hard, maar heb hem ff gesleept. Dan kan ik morgen hopelijk avi nog doen, maar ik vrees ervoor :(

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:39

Tis hier ook al aan het sneeuwen gelukkig natte sneeuw..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:40

Hier is het droog.. hele dag al. Maar wij zouden morgen de regen/natte sneeuw krijgen.
Volgende week zou het alweer koud worden, grrrr!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:41

Ja wij kunnen nu ook weer alle paarden lekker buiten zetten en longeren, allen als het gaat vriezen niet, aangezien het de hele middag heeft geregent :(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:42

Buiten lopen ze sowieso altijd, ongeacht het weer. Maar k vond het wel weer heeeeerlijk om gewoon thuis te kunnen rijden. :j

Maar wat je zegt; als het hier regent of sneeuwt en dan vriest kan ik ook niks meer :n

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:48

(natte) sneeuw... fijn dat kan mijn bevroren bak zeker gebruiken :( :+ :+

Mijn paarden lopen gewoon buiten ongeacht het weer. Het zijn bikkels haha. Mijn ruin die dacht gisteren dat hij kon schaatsen. Ging volledig uit zijn plaat alleen had hij zijn ogen wer niet open want hij schoof zo over een plaat ijs. Dat was even eng want zijn voorbenen gingen even een eigen leven leiden en daarna hield hij zijn voorbeen even omhoog. Hij was gelijk rustig. Het blijft een aparte :?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:55

Pfff, sorry hoor, wel bijgelezen maar weet het allemaal niet meer.
Wel dat Vief een wereldreis heeft gemaakt, Simmie lekker heeft gesprongen met een misafstand, kan gebeuren, Bente opnieuw moet leren tellen, maar het ook fijn ging en nog wat rotweer.

Ik ben vanochtend op school geweest op de open dag voor de toekomstige atheneumplus bruggertjes, moest info geven over topsportspul op school. Was gezellig, leuk, en heb er nog een leuk t-shirt aan over gehouden. Een witte met heet LOOT logo & het logo van mijn school.
Daarna nog even gereden, Kino maar weer over de weg gedaan en die was weer vlug. Begin me echt af te vragen waarmee ze gekruisd is, hackney maal nrps denk ik, of andersom.
Meno past zijn nieuwe hoofdstel bij nader inzien niet, die is nu van Ul.

En heb even op de tuiger die bij ons op stal staat gezeten (volle zus Netter's Unaniem). Leuk dier :) , maar wordt niet bereden, alleen voor de kar. Zie de eigenaar er ook niet zo snel opzitten _O-

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:55

Nou mijn paard komt met sneeuw echt niet meer buiten :n er zijn bij ons in de longeercirkel in 1 week tijd 6 paarden onder uit gegaan dus nee dan rij ik hem liever.

En idd het vriezen is niet zo erg allen met sneeuw en regen :(

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:22

Maar werden ze daar dan gewoon gelongeerd Corien? Lijkt me ook niet erg verstandig als er sneeuw ligt of de longeercirkel hard is van de vorst :=.

Bij ons komen de paarden gewoon elke dag even in de paddock ongeacht het weer. Verder rij ik Sofie eigenlijk ook elke dag. Dan maar naar een binnenbak als het thuis niet kan.
Als de paddock hard is dan ga ik haar daar niet in longeren.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:44

Als de grond bevroren is doe ik thuis niks. Als er geen sneeuw of ijzel ligt ga ik vaak op straat stukje buiten rijden, daar wat trainen. Dat scheelt een hoop gesleep naar de manege. Maar t scheelt sowieso dat ze altijd in de wei lopen, sneeuw of geen sneeuw, bevroren of niet.

Elke dag rijden doe ik niet. Kan me niet voorstellen dat een paard blij wordt van 7 dagen in de week gereden worden :n Meestal hebben ze wel 1 of 2 dagen per week rust, of buitenritje.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:10

Ja buiten kant was goed midden niet, maar ja somige waren niet zo slim en vielen :+

Nou ja rijden doe ik dan niet 7 dagen hoor :n word jackson niet vrolijk van.
Maar dan loop ik in de bak met hem, en doe wat dressuur aan de hand :)
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 24-01-10 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:22

Als ik mijn paarden opeens binnen hou terwijl zij hun hele leven overdag buiten staan dan denk ik dat ik vast een bed weer kan reserveren in het ziekenhuis en dat ik geen stal meer over heb :( . daarnaast merk ik dat wanneer ze teveel binnen staan dat zij in omgang er onrustig worden.
Die van mij letten op en lopen normaal gesproken op als de bodem hard en glad is. (uitzondering mijn ruin zonder verstand :+ ). Ik ben van mening dat ze vierbenen, ogen en een stel hersens hebben en tot nu toe gaat het goed.
Ik heb helaas geen binnenbak of iets dergelijks dus weinig keus.
Als ik naar de manege ga om te longeren en los te gooien dan longeer ik eerst (gecontroleerd uitrazen) en daarna gooi ik pas los. Andersom is niet verstandig denk ik aangezien de paarden sinds half december niet meer op zand hebben gelopen. Alleen op bevroren grond en sneeuw.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:24

Jackson had ook toen zo iets van hoe oke ik kan dus niet gek doen dus blijf braaaaf op het randje lopen :)

Ach ja word tijd voor zomer!!

Ik ga op bed!! :wave:

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:42

Nou, ik baal ook weer verschrikkelijk van de sneeuw :(

Mijn paarden lopen met deze sneeuw ook gewoon buiten, ze rennen ook door de wei en spelen in de sneeuw, met ijzers.
Maar het gaat eigenlijk altijd goed (afkloppen...)
Uitje is een wever, die moet zowiezo naar buiten. Weer of geen weer.

Ik was vandaag op Jumping Amsterdam, kür op muziek. Was erg mooi!