[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 19:28

Ik weet niet meer goed of er een ander bruin paard zou zijn. :P
Was geschoren en deed voor het eerst mee op oefenjumping. 50 en 60 cm. Met blauw dekje en blauw zweetdeken na haar rondje in de 60cm.

Je rondje helaas niet kunnen zien! Allez kheb deeltje gezien over de betonnen muur maar ik zag enkel jou en klein stukje van Pieter uitsteken. :+

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:21

Mag ik mij hier ook melden? Ik doe geen eventing maar ik lees al een tijdje stilletjes mee :+ Altijd fijn om tips uit te wisselen.
@Laurie ik was zaterdag één paard achter jou, is het wat gegaan bij jou, heb het net gemist...

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:31

Nana_x0x schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Ik doe geen eventing maar ik lees al een tijdje stilletjes mee :+ Altijd fijn om tips uit te wisselen.
@Laurie ik was zaterdag één paard achter jou, is het wat gegaan bij jou, heb het net gemist...
Wahaha heel erge ups en downs, podverdekke. Het was m'n dagje niet :+ Twenty was in 95 cm wel heeeeel goed dubbel nul. Was ik heel blij mee. Maar Genesis, die heeft ferm met m'n voeten gespeeld in 105cm... Eerste parcours kreeg ik een stopje. Mijn fout, maar wilde toch herstarten om het gevoel beter te maken. De lijn waar ze in het 1e parcours een stop op kreeg ging nu top! Gevoel was kei goed, tot ze opeens besloot voor de waterbak de rem erop te gooien en ik lag ernaast. Echt heel boos en teleurgesteld. Beest liep 125 vorig jaar, en nu de rem voor een waterbak op 105? Anyway, thuis terug opgezadeld en gesprongen en niks aan het handje. We gooien het nu op gebrek aan parcourslopen. Ik train heel veel op oefeningen en balkjes, maar weinig echt parcours. Dus daar gaan we nu verandering in brengen! :)

Maargoed, nu weer weekend werken, vanaf half maart stage op Sentower. Veel ritme opbouwen ga ik gewoon niet kunnen doen, dus vrees er een beetje voor dat ik niet heel veel ga starten tot juni... -O-

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:37

ah zo zonde! ik moet toegeven dat het wel pittig gebouwd was van lijnen (vond ik). Met mijn merrie is het ook met ups en downs, twee weken gelden zandhappen in Lier en nu 2weken op rij top 10 gereden 8)7
Merries :Y)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:37

Ja tis echt :+ Ja ik kende de bouwer en heb het zo ook even op een sarcastische manier gezegd :+ Wat reed je mee?

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:51

ik deed 95cm mee. Het doel is om in de zomer 105cm te starten maar moet zelf goed ritme leren aanhouden en zelfvertrouwen hebben anders zegt mevrouw "nee" :+ Maar als het vertrouwen er is doet ze alles voor mij en vergeeft ze mij mijn foutjes :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:53

Nana_x0x schreef:
ik deed 95cm mee. Het doel is om in de zomer 105cm te starten maar moet zelf goed ritme leren aanhouden en zelfvertrouwen hebben anders zegt mevrouw "nee" :+ Maar als het vertrouwen er is doet ze alles voor mij en vergeeft ze mij mijn foutjes :D

Ohja dat ken ik! Met zo 'lang' niet meer die hogere proeven te rijden merk ik ook dat ik terug dat vertrouwen moet tonen want mijn liefste schimmel maakt er anders ook dankbaar gebruik van lol. Thuis dus weer even dat gaatje hoger trainen.

Was blij, Twenty was zo rustig in de paddock. Normaal ben ik daar degene met de halve zot onder mij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:28

Mijn verlof is aangevraagd vanaf 29/5 tot en met 16/6. Als Icaro tegen dan weer terug deftig in het werk staat (zoals ik altijd geluk heb met mijn planning...) en een leuk parcourtje kan rondbollen is de kans groot dat ie op bootcamp mag bij jou Laurie :Y)

Gisteren ook weer buitenrit gemaakt. Vol gas door een hele hoop grote plassen. Of er overheen als ze niet te breed waren. Hij had er enorm veel lol in, was fijn te rijden ook. Mijn gevoel zegt me dat het wel in orde gaat komen.

Laurie, hoe zeggen ze dat? 't Zijn zotten die werken? Awelja, Twenty aant werk is het zot in de kop :+

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:41

Twenty is echt met recht een zot te noemen :+ heeeeel speciaal paard, maar wel echt een schatje <3

Ik houd een plekje vrij voor Icaro haha :D

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:32

van de goeie is er altijd een hoekje af! dat zeg ik ook altijd tegen mezelf als die van mij haar kuren heeft |o

Vraagje: heeft er iemand ervaring met de bow balance stijgbeugels? mijn voeten steken vrij veel naar buiten en iemand opperde dat dit mss door deze stijgbeugels komt? kan dat :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:05

Dat kan diverse oorzaken hebben. Je zadel is te breed waardoor je knieën (en bijgevolg ook je voeten) naar buiten geforceerd worden. Je draait je voeten om been/spoor te kunnen geven. Of je voeten staan anatomisch gezien al naar buiten gedraaid. Dat laatste heb ik. 1x enkelblessure en 1x bekkenblessure waarbij kine wel op souplesse van de enkel werkte om te stappen en voet afrollen, maar niet op de stand. Mijn voeten staan dus in Charlie Chaplin-stand :P

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 09:48

@varakej bedankt voor de uitleg! ik denk inderdaad dat het misschien een combinatie van verschillende factoren is.. ik ga eens kijken of ik een filmpje kan plaatsen. krijg je veel commentaar op je voeten dan? ik mag het allesinds vaak aanhoren -O-

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:12

https://youtu.be/Yd9fm39IOC8

Feedback over het parcours mag ook altijd. Ben nu ongeveer 2jaar aan het springen dus er is zeker nog werk aan de winkel. Maar we hebben veel ups en downs gehad...

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:54

Mooi ritje! Je hebt een mooi, constant ritme. Kan ik nog wat van leren lol :+ Ik zou bv naar de BMW dubbel hem nog meer de hoek in hebben willen zien, dat je die lijn mooier had kunnen afwerken.
Nu herken ik je inderdaad, dat jachtpatroon zie je niet elke dag :D

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:59

Laurievc schreef:
Mooi ritje! Je hebt een mooi, constant ritme. Kan ik nog wat van leren lol :+ Ik zou bv naar de BMW dubbel hem nog meer de hoek in hebben willen zien, dat je die lijn mooier had kunnen afwerken.
Nu herken ik je inderdaad, dat jachtpatroon zie je niet elke dag :D

haha idd :D ze staat veel buiten op de wei en de eerste keer geschoren dus wou niet te zot doen. Ja ik snpa wat je bedoelt met die lijn. Mijn lesgever zegt mooie lijnen rijden en de stal eigenaar zegt zo weinig mogelijk lijnen rijden :+ het probleem is vaak als ik te ver weg rij dat ik begin te prutsen met afstanden. hoe korter hoe minder ik kan nadenken...

Ik heb straks terug les ben benieuw wat mijn lesgever er van vindt...
Als ik het filmpje zie mis ik toch nog wat impuls..?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:02

Ik vond het zeker niet slecht! Tis soms moeilijk te zien zo ver weg haha. Dat met die lijnen heb ik inderdaad ook, voor mij ook een groot werkpunt. Stilzitten, been sluiten en zachte hand houden. NIET PRUTSEN :+

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:08

Hey,

Zijn er mensen die in Sint-jan-in-eremo meedoen?
Ik zou erg graag een oefencross meedoen maar heb dit nog nooit gedaan. Moet je bij de beginnersklasse ook een bodyprotector aandoen? Want net dat heb ik niet, en dat aanschaffen voor wie weet 1x zie ik ook niet zitten eerlijk gezegd.

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:28

@ Laurie is makkelijker gezegd dan gedaan :Y) zaterdag rij ik 1m 8-)
@HiFive5 ik doe niet mee maar misschien kan je op de website van de organisatie een reglement terug vinden? Anders even een mail/belletje doen naar de organisator dan ben je zeker!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:27

Zonder bodyprotector zal sowieso niet mogen. Zou om het te proberen ergens één proberen lenen?
Ik heb er eventueel wel eentje te leen maar geen idee waar je woont :Y)

@Hanne: was inderdaad dat paard! Heb nog kort eventjes gepraat met de eigenares. Pieter kwam inderdaad niet echt boven de muur uit :P Misschien dat ik het filmpje nog eens probeer te delen. Vriendlief had toch zo braaf gefilmd :D je vroeg ook nog of ik ook endurance zou starten. Zou graag nog wel eens een 20km rijden, just for fun. Maar dan moet ik iets regelmatiger rijden :Y) vroeger wel nog gedaan met vorig paardje en met de paarden van mijn hoefsmid, die heel serieus endurance rijdt. Bee.rnem is hier bij mij om de hoek maar dat weekend ben ik er niet. Week voordien is er wel de "proefronde". Misschien dat ik die eens meerijd, of Ste.kene later op het seizoen.

gaat er zaterdag iemand naar de showproeven in de R.anch? Ik kom ms wel supporteren. Deelnemen laat ik aan anderen over }:0

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:54

Hier niet, ik zit op Sentower. Showoffice en daarna lekker de jonge hengsten spotten op de hengstencompetitie :D

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:03

Kheb je een pb gestuurd, lene :-)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 15:25

Ben benieuwd naar het filmpje lene!

Hier zou ik dit jaar graag eens de 30 km rijden. :D Heb in een gewone training al 16km gedaan en voelde wel dat Luxor zéker nog wat verder kon. Denk de 1e endurance 20km in Beernem en dan zien hoe dat gaat en misschien 30km doen in Stekene ofzo. :) Jammer dat je de officiële van Beernem niet kan! Konden we samen rijden. ;) Al heeft Luxor wel een vlot tempo. :+

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:47

Endurance lijkt mij ook wel echt tof! Lijkt me alleen wel moeilijk om in te schatten hoe snel je precies moet gaan?
Beernem is in Bulskampveld dan? Ben ik ook al paar keer gaan wandelen, heel mooi!

Zijn er hier mensen die hun BE rijbewijs afgelegd hebben zonder rijschool?
Ik ben namelijk van plan om dat te doen, maar misschien zijn wat tips nog handig!

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:54

Endurance lijkt me ook wel eens leuk! alleen moeilijk om te trainen hier in de omgeving denk ik...

@winnie ik heb mijn BE niet maar heb mij gewoon rijbewijs volledig via de rijschool gedaan en ben wel via via gehoord dat als je alles via rijschool doet ze je wel makkelijker doorlaten....

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:00

Ik heb mn gewoon rijbewijs ook gewoon zonder lessen gedaan en van de eerste keer door dus daar ben ik niet echt bang voor. Zou het graag eerst zonder proberen want lukt het van de eerste keer zonder rijlessen ben ik maar 35 euro ofso kwijt terwijl met lessen het al richting 1000 euro gaat. Dus dat is wel een verschilletje :')