[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 00:24

Zalig al die bergruimte, ideaal vr op cross! Mn auto wordt licht vracht zodat ik meer plek heb om die vol te stouwen :P. Want ik tzadelkamerke geraken er juist wat prullen in :+.

Bedoeling wel om met de landcruiser die van trekken wss? Hilux heeft minder trekkracht dan landcruiser. Al zal da wel nog lukken. Hilux is 2.2 wss.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 00:26

& ik ben Tans niet zo klein. Maar hij is om 1of andere reden heel erg hoog.

Als je hem ziet dan is het sowieso ik want op dit moment is het de enigste in de Benelux :). Hoop vooral dat hij niet te groot is voor te gebruiken maar dat zal de tijd uitwijzen.
Het is vooral om de grote zadelkamer gedaan, want al dat materiaal was echt te weinig plek in de vorige

Ohh dat weet ik eigenlijk niet! Moet ik dan nog eens nakijken. Leeg weegt hij 1750 en dat mag ook geladen worden. Dan zal het gene hilux worden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 00:29

Kweet nie zeker vd hilux, vriendin zei me da want die heeft onlangs ene tweedehands gekocht en die is 2.2. Mr dat is ook ouder model en je hebt daar ook wel verschillende in.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 00:30

Dan toch nog maar eens nakijken. Is opzich ook nog niet dringend maar wel iets voor in de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:43

Zalige trailer :)) Misschien toch doorsparen en BE ooit halen haha, al ben ik blij met mijn camionette om rond te tuffen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:07

Nice Daaphh!! Plaats hebben is luxe!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 07:59

Hihi, dank jullie wel!
Wij hebben vandaag de eerste EK training vzn een reeks van 3. Tussenin mogen we ook nog naar de WK training gaan voor de 7 jarige. Zijn drukke weken voor I.carus en D.irk

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:29

Er waait een nieuwe frisse wind binnen de eventing! Ik vind het goede zaak dat M.arc .Rgts zich er mee gaat bezig houden. En heel goed dat de kandidaat 6-7jarigen nu ook eens iets van begeleiding krijgen, dat is nog nooit eerder geweest.

Kversta alleen niet vir.ginie c.aulier in A kader zit. Die heeft toch al tijdje niets meer gereden?

Hoe was jumping Antonius?

Ik ben gisteren op dressuur geweest, kheb de twee proefjes gereden die ik dit jaar ga rijden de occ80 en B7 (B8 was er niet). Was tweemaal tweedes :D. Ondanks dat ik er maar 2 keer heb opgezeten deze week (na paar weekjes vakanties). Flink paard :+:. Ze heeft het goed gemaakt na onze mindere start van 2015 ;).

Alleen was er wéér in fout gebeurd in de occ80. Ik had 64.66 procent en ik had allemaal 7’s en één 6. En tijdens het uitstappen na mn tweede proef was ik heeltijd aan het denken, allez kmoe kik dan toch bijna 70% hebben toch? Als ik allemaal 7s heb juist één 6? Er telde iemand na en die zei tis thans juist ze… En toe viel het mij in, in de occ80 is er één punt (houding en zit) die op 20 is… en daar had ik dus ook een 7, mr had een 14 moeten zijn in feite. Maarja tbleek dat bij iedereen mis was dus kwam op zelfde neer :P. Al staat 69.66% nog beter dan 64.66 :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:30

Super gedaan gisteren! :D

Ik heb gisteren dressuurles gehad. In dat stom weer... Maar goed, Shuddy ging echt wel nog fijn. Zijn achterhand is nog te zwak, soms nog op de voorhand en struikelen. Vooral dingen gedaan waarbij z'n achterhand moest werken. :)

Vrijdag heb 'k weer oefenparcours gedaan. En daar 4 keer parcoursje rond gesprongen. De ene beter dan de andere. :+ 't Ging wel beter dan de vorige keer. Hij tikte niet zo superveel meer aan. Maar wel meer balkjes. 't Feit dat hij voldoende over de rest gaat, is al goed. :) Trekt leuk naar de sprong. Geen echt getwijfel meer. Hekjes en plankjes geen probleem, heeft er totaal niet naar gekeken. Daarom heb ik me ingescheven voor de jumping in Moorsele zondag. :) We gaan 1 klassementsrit doen en 1 x BW. Ik ben echt benieuwd! :) Zolang hij naar de overkant wilt, maakt me voor deze keer echt niet uit hoeveel balkjes. :P Als ik maar rond geraak, dat zou fijn zijn. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:42

Ik las eerst "als ik de grond maar raak" ipv "als ik maar rond geraak" :') Zat echt met zo'n wtf? kop naar mijn scherm te kijken :+

Februari wordt voor mij wedstrijdloze maand. Camionette moet hersteld worden (pinkers werken niet meer) en heb paar fikse rekeningen die voorrang krijgen. Is maandje kalm aan voor paard, maar wel fiks aan de slag.

Gisteren de laatste van de 4 wedstrijden meegereden op S*tal F*onck voor clubkampioenschap. Omdat ik in de namiddag nog moest gaan werken heb ik enkel ingeschreven voor de E7. Had het heerlijke geluk om te mogen inrijden in dat snertweer, paard en ik waren aardig nat (en dat was koud!).
Proef als 1e gestart, ging lekker en dan als een speer paard opgeladen, richting stal, paard eraf en op stal, naar huis, snelle douche omkleden en hup naar werk. 1u30 tussen start proef en vertrekmoment naar werk, dat doe ik toch niet meer :+ Mijn lesgeefster zou mijn protocol bijhouden.

's Avonds telefoon: in de E7 ben ik gisteren 2e geworden en over de 4 wedstrijden in de E7 ook clubkampioen! Geheel buiten verwachting haha. Er deden paar aardige concurrenten niet mee door het slechte weer, en daarmee hadden die geen 3 verplichte deelnames. Helemaal blij :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:50

Hahaha. :D Vorig jaar in Moorsele in 2 wedstrijden (en 4 parcoursjes) 2x gevallen, 3x uitgesloten en 1x rondgeraakt met 1 weigering, 1 balk en heel veel getwijfel en in draf vallen. :+ Niet bepaald een succes te noemen. :P Genoeg de grond gezien. :+

En gefeliciteerd met je titel van clubkampioen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:40

Je moet zo een trui laten maken met "professioneel zandhapper" :P

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:56

Hola proficiat zeg :D!!!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:17

Wat een schitterend idee. :') Soms kan ik er echt niet aan doen dat ik er van lig. Hij stopt soms zoooo gemeen! :+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:57

Afbeelding

Hihi mijn paard als bijna jaarling :D.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:23

Proficiat PP en Varekaj! Mooie resultaten!!

Hoe ging de training Daaphh? Lijkt mij ook een mooie kans om mee te trainen OLV M.arc r.igouts.

Veel succes Hanne voor je komende wedstrijd!

Ik ben niet op jumping kunnen gaan... Eigen stomme schuld. Laatste keer dat ik met de camion gereden heb, ben ik hem vergeten aan de elektriciteit te hangen en als de batterij in de mobilhome plat is, pakt hij van de batterij van de camion zelf. Dus... Hij startte niet :( heb wel thuis gesprongen, maar ja, toch niet hetzelfde...

Heb nog enkele vragen voor jullie, in arville de intern. reeksen is de keuring op woensdagavond of pas op donderdagochtend? Kwestie te weten welk verlof ik moet aanvragen.

En eind deze maand wil ik een 'trainingsweekendje' plannen, mijn idee was op zaterdag naar minderhout gaan, dan doorrijden naar Genk, ginder overnachten en op zondag dan in Genk trainen. Zijn er andere locaties ginder in de buurt die misschien meer de moeite zijn? Ik wil wat vanalles oefenen, zeker een locatie waar coffins/trakheners te vinden zijn en ook wel wat plaats om te rijden, dus niet 1 plein waar vanalles staat, maar ruimte om te galopperen ook.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:54

Aach dju, stom!

Zover ik mij herinner was het alleen maar de donderdag keuring en vorig jaar wast zelfs geen keuring vr de een ster, enkel de zondag na de cross.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:32

Is het dan haalbaar om pas op donderdag te vertrekken of komt iedereen al op woensdag aan?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:38

Tzijn er zeker die pas de donderdag vertrekken. Mensen met examens enzo die vragen om bv de vrijdag pas te moeten rijden. Als je da ook op voorhand vraagt zou da wel moeten lukken.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 21:42

Ik reageer even kort via mijn gsm.

Over de training, leerrijk maar hij probeert de manier van werken in een uur om te gooien wat soms wat moeilijk is. Maar geeft wel hele nuttige tips.
Over Arville,
Er is wel een keurig voor dressuur geloof ik. Maar de tijden worden pas opgehangen op woensdag avond.
Maar ge kunt inderdaad vragen voor op vrijdag te dressuezn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:52

@Hanne: ik wil ooit een trui, shirt of sticker voor op m'n camionette met "opgelet hengst. Dekt alles behalve schade" :+

Heb gezien dat G*iel in het B-kader zit! Alvast 1 ruiter waarvoor ik kan supporteren haha.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:12

Sjieke trailer idd!
Proficiat Pietpiraat en Varekaj! Dressuur vond ik vroeger super saai, maar een aantal keer "verplicht" moeten rijden (LRV etc), en eigenlijk vond ik het wel super leuk!
Veel succes in Moorsele Hanne_SP!

Het plan was met onze 5j een poging te doen om ze klaar te krijgen voor het BK. Vandaar de vraag of in A*rville de J/L te doen was... Ik had er zelf nog niet opgezeten, nu ik klaar ben met mijn examens dan dit weekend toch eens de stap gewaagd. Ben er na 5 minuten afgestapt... wel braaf maar echt (nog) niet mijn type paard. Heel voorwaarts en "nerveus" en vanaf dat je ze dan terugneemt vooraan, wordt ze nog nerveuzer en heter. Pfff. Vandaag had ik verlof en ik dacht, ik zet ze even op de paddock, misschien kan ze wat stoom aflaten: niet echt! Ik ben ondertussen een uur boodschappen gaan doen, en toen ik terugkwam op stal was het net 5 minuten aan het sneeuwen, resultaat: extreem gestresseerd paard, gans nat en bezweet, het schuim stond onder haar deken. Vanaf dat ik ze dan in de hand heb is ze wel braaf maar dat is toch niet normaal?
Vrijdag heeft m'n vriend nog eens springles met haar, ben benieuwd. Ze heeft met een andere ruiter twee aspirantencrossen meegelopen en ook 2 springwedstrijden op 1m, ze pakte het allemaal zodanig goed op, en heel meewerkend. Maar nu dat nerveuze en dat "hete"... hoop dat het beter gaat als ze terug thuis staat en weer buiten kan elke dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:17

Dat nerveuze en hete komt je wel prima van pas als je die energie kan ombuigen in jouw voordeel, dan krijg je waarschijnlijk een heel werklustig paard.

Vroeger vond ik dressuur ook oersaai, tot ik met m'n merrie wat meer dingen kon gaan ontdekken dan halfslachtig wijken. Wereld ging voor me open en nu vind ik het nog redelijk leuk zelfs!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:50

Cancha was (en is nog altijd ;) ) supercute!!

Idd 'k zag dat ook van Gie.l en had zelfde gedachte. :P

En dankje voor de succeswensen. :) 'k Ga alleszins proberen een filmpje te scoren van moorsele! ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:01

Steph: is dat die adorado? Ik heb ook zo ene als je beschrijft, dat vraagt veel rust van jezelf als ruiter, heel ontspannen kunnen zitten en eigenlijk zo goed als niets doen vooraan, enkel op de zit. Het is mijn minst 'zekere' paard op wedstrijd, van zodra ze in de stress schiet, is het om zeep, maar als ze ontspant, dan is het ook het beste paard dat ik ooit gereden heb.
Hoe ging het met die andere ruiter? En met je vriend?

Iemand nog suggesties behalve Minderhout en Genk om te trainen, die echt wel de moeite waard zijn?