[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:50

Gelukkig maar dat het bij jullie allebei weer de goede kant op gaat +:)+

Tja, als ik een paard was geweest hadden ze me allang afgekeurd :D

Kan best zijn dat het voor Daimler allemaal wat veel is. Hij zou eigenlijk vanavond mee naar Jan gaan maar hij blijft even een paar dagen thuis en op rust. Shetan gaat wel vanavond daar naartoe. Verder gaat het wel goed met hem maar het gaat natuurlijk allemaal zo snel.

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:59

jammer, beentje toch weer wat warm en wat dikker gisteren. Morgen komt de dierenarts toch maar even scannen voor de zekerheid.

Dat is wel lekker voor hem denk ik, even een paar dagen rust thuis. Soms kunnen ze dat gewoon even nodig hebben.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:12

Hé wat vervelend Madelein, hoop dat het mee zal vallen.

Voor Daimler is een paard daagjes rust inderdaad wel even goed. Morgenavond gaan we hem ook naar Jan brengen.

Het heeft hier heel hard geonweerd en geregend, alles is hier in één klap drijfnat geworden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:06

Hoi!

Madelein wat een pech elke keer :(
Leuke foto Percy! Jammer van Daimler, maar het weer is ook wat raar de laatste tijd. Met die hitte hebben ze maar een paar graden over om zichzelf te koelen.
Hier komt vanavond wat regen.

Chall liep dit weekend weer een foutloze cross in Oenkerk :)
Afbeelding
:+:
Volgend weekend starten we in Wieringerwerf. Heb vanmiddag Hattem en Neede ingeschreven. Zit nog te twijfelen over Gorssel.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:07

Oeps, door de Facebook kwaliteit is m'n gezicht heel pixelig geworden en lijk ik net een verlept oud wijf :')

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:53

Haha, vind t een stoere foto

Hier vanmorgen wel onweer en regen, nu weer zon. {:}

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:10

Ik vind het ook wel een stoere foto en ach, jij hebt misschien door de pixels een wat ouder gezicht, ik heb daar geen pixels voor nodig :D

Hier is het nu weer gewoon benauwd.

Shetan doet het goed op zijn tijdelijke nieuwe locatie alleen weet iedereen dat hij er is want hij laat nogal van zich horen :) Morgen gaan ze op crosstraining.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:17

Halloo, weer even een berichtje van mij.
Heb niet zoveel te melden haha. Baal wel ontzettend, onze laptop is vorige week kapot gegaan (nog geen jaar oud) en ik heb geen backup gemaakt van mn fotos |( Ik hoop echt dat ze het kunnen maken. Wss is de videokaart kapot want het beeldscherm ging niet meer aan, dus lijkt me verder met de opslag niks mis maarja.. mijn broer is ICT'er en zegt dat ik wss alles kwijt ben. Nou vind hij het heerlijk om mij op de kast te jagen dus ik wacht het wel eerst af.

Mette volgens mij zit je instructieweek er alweer op. Hoe was het? Veel plezier in Tunesië.

Tia wat mega cool dat je die ervaring hebt kunnen op doen!

Jeetje Madelein, wat balen zeg. Hopelijk knappen jij en ed snel op!

Mistid: Pff balen van die tweede prijs, raar ook dat je dan helemaal niks wint haha.
Goed van Oenkerk en gave foto hoor! Ik heb op foto's ook van zon verlept oud gezicht :')
Leuk dat je Neede ook start, kunnen we misschien wel meeten, ik herken je wel denk ik als je je blikje energy meeneemt haha!

Neesa: Gewoon doen idd!!

Percy: Shetan droogt mooi op, leuke foto! Verstandig om Daimler even wat rust te gunnen.
Hoe gaat het nu met just??

Ik heb vandaag de hele dag in korte broek gelopen en lekker op het terras in de zon gezeten. Nu regent het hier al vanaf 18 uur ofzo.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:36

Madelein, he wat een pech zeg. Hoop dat jullie alle twee snel herstellen!
percy, denk ook goed ff wat rust voor Daimler zal niet verkeer voor hem zijn. Leuke foto van Shetan, hij is echt heel groot. Emy is een pony naast hem hihi
Mistid, stoere foto haha een ouwd wijf die cross doet. Valt best mee. Dat vind ik ook raar waarom je geen prijs krijgt als je 2de bent is toch een goeie presatie, mag ook beloond worden. Dacht ik zo. leuke wedstrijden om naar uit te kijken.
Rianne, dat is balen zeg alle je foto's weg. Daar mag je wel ff om balen...

Vandaag wezen springen bij een springstal waar je gebruik mag maken van hun springtuin voor klein bedrag. Super leuk om te doen en voor ons leerzaam. Ze sprong alles wat ik haar vroeg.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:44

Hoop dat er nog iets te redden is van je laptop Rianne. Met Just gaat het eigenlijk super goed maar gisteren is [naam] met hem gaan springen onder begeleiding van haar vader.

Kleine situatieschets: wij hebben eigenlijk niet echt buren maar aan de andere kant van een landbouwveld waar nu de mais heel hoog staat hebben wij de dichts bijzijnde buren. Een lieve oude man met een Belgisch trekpaard die nu een veulen heeft en nieuwe buren die internationale springruiters zijn en nu drie paarden bij hun huis hebben.

Een van die paarden, we denken de trekpaardmerrie, hinnikte gisteren toen [naam] aan het rijden was en ze is 20 minuten bezig geweest om Just weer tot de orde te roepen.

Zij wil hem eigenlijk wel laten castreren. Hij heeft een hele goede afstamming en een zus die internationaal super presteert maar er moet wel mee gereden kunnen worden. Jan vond hem eng en juicht het toe als we hem laten castreren. Verkleint natuurlijk wel de kansen want dekhengst worden is wat lastig als ruin ;)

Thuis is hij zo mak als een schaap maar als hij het in zijn bol krijgt is hij toch minder leuk. Ik heb maar één [naam] en daar ben ik natuurlijk wel super zuinig op. Die gaat voor de paarden uiteraard. Bovendien is het haar paard, door haar gekocht en zij maakt de keuze's. We laten haar daar niet alleen in maar zij moet er mee omgaan en ik laat de uitiendelijke beslissing dan ook aan haar over.

Leuk zo'n springstal Neesa!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:11

@Mistid: Mooie foto hoor! En mooi resultaat weer van je cross, super! Hattem staan wij ook ingeschreven als het goed is.
@Rianne: O wat zou dat zonde zijn!! Weet je al meer? Ik maak eens in de zoveel tijd een backup van onze fotos op een externe harde schijf voor het geval de laptop crasht.
@neesa: Lekker gesprongen dus, super! Debuut al gepland?

Hier is gister de dierenarts geweest. Hij was het met me eens dat het nog dik was, dus compleet onderzoek met echo gedaan. Buigproef vond ed niet leuk, deed hem zeer, maar na 1 pas liep hij weer rad. Hij loopt absoluut niet kreupel. Op de echo was niks te zien, behalve zwelling in de huid en iets vocht rond de pees. Maar geen schade van de pees of bot, dus de dierenarts denkt dat het nog vocht is wat er met beweging uit moet gaan. Ik mag alles weer doen! :D Dus we gaan zaterdag gewoon springen! Mijn rug gaat een stuk beter, ga straks voor het eerst weer rijden. Nu hopen dat we even een aantal maanden lekker kunnen trainen zonder blessures, ben er wel een beetje klaar mee!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:41

Leuke foto mistid!

En wat een mooi nieuws madelein, gelukkig is het niks in de pees.

Percy lastige keuze, maar veiligheid staat voorop natuurlijk. Ik zou hem dan ook laten castreren, maar ik heb natuurlijk makkelijk praten met mijn merrietjes aan huis.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:47

Goed nieuws Madelein! Hoop dat het rijden met je rug gaat.

Heb met de dierenarts overlegd en daarna met dochter. Nu castreren kan wel maar het is natuurlijk niet de ideale tijd zo midden in de zomer. We gaan hem dus chemisch laten castreren. Zo kunnen we zien of zijn gedrag onder het zadel inderdaad gaat verbeteren en, zo ja, kunnen we hem in het najaar laten castreren wanneer er minder beestjes zijn.

Verder is hij een beetje flegmatiek dus ik hoop dat hij niet te flegmatiek gaat worden.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:00

Met m'n rug ging het prima! Goed opletten dat ik het niet vast zet met doorzitten, maar dat ging goed :). Had gelijk een lesje gepland zodat m'n instructeur ook even mee kon kijken, en ging lekker.

Castreren is inderdaad onvermijdelijk denk ik, helemaal als je ook op concours wil met dit paard. Chemisch castreren, gaat dat met hormonen? Nooit gehoord eigenlijk dus ben wel nieuwsgierig. zou wel een goede test zijn om te zien of hij veranderd.
Dat hij flegmatieker wordt kan je denk ik wel vanuit gaan. Maar dat is er bij de meeste paarden ook wel weer uit te trainen. Veel overgangen en veel variatie in training helpt vaak al een heel eind. Ed heeft het thuis ook wel eens een beetje, dan ga ik galopwerk doen. Vanuit galop halt houden en daarvandaan weer weg in galop. werkt als een trein bij hem. Is even zoeken voor jullie waar just wakkerder van wordt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:01

Mag ik mij hier melden :D?

Ik ben van nature niet echt een crosser, mijn ding is meer bij het dressuur.
Nu heb ik een merrie die veel afwisseling nodig heeft, als je enkel dressuur met haar rijd dan gaat ze vervelen.
Nu heb ik zelf altijd de ''droom'' gehad om een keer een cross parcours met haar te doen(gewoon puppy niveau) en mocht ze dit leuk vinden dan kan ik hier altijd mee verder gaan.

Ik hoop dat ik hier mee mag praten om meer informatie hierover te krijgen en een beetje de feeling te krijgen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:00

Welkom steffiY!
Je bent wel een klein beetje alleen, hier zijn over het algemeen mensen die het springen en crossen op nr1 hebben staan. Maar wat mij betreft ben je meer dan welkom :D.
Heb je al crosstrainingen of zo gevolgd?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:09

Welkom SteffiY. Eigenlijk ben ik ook een vreemde eend in de bijt want ik rij zelf niet meer maar supporter en groom mijn dochter die gek is op de sgw :)

Fijn dat jouw rug nu ook weer aan de beterende hand is. Wordt toch eens tijd dat jullie samen weer uit die lappenmand kruipen :)

Had het in het inschrijftopic ook al geschreven. Ik word een beetje simpel van Lisse. Ben nu een paar mails verder maar reactie, ho maar. Als dit weer een voorbode is van hoe het vorig jaar met de uitslagen verliep weet ik niet of we dit nog zo leuk gaan vinden. Dan worden het een paar crosjes in België met het zwarte monster.

Een hengst zou in principe gewoon mee moeten kunnen draaien. Shetan doet het ook heel goed maar de ene hengst is de andere niet. Rare is dat Just veel rustiger overkomt dat onze brulboei Shetan. Maar als het er op aan komt houdt Shetan het hoofd koel en Just dus niet.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:30

Welkom SteffiY :+

Ik heb het crossen ook niet perse op 1 staan hoor. Vind het erg gaaf, maar dressuur of springwedstrijd is wel sneller/makkelijker gereden.

Fijn dat het met jou en Ed goed gaat Sanne *\o/*
Rianne, hoe is het afgelopen met je PC?
Neesa lekker gesprongen :D . Zulke locaties zijn altijd fijn :D
Percy, castreren is denk beter, misschien dat ie dan ook wat vlotter is/wordt

Ik vandaag proefjes geoefend, viel alles mee :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:40

Ik ben zelf niet zo goed met jurysport, vind de dressuur soms op zn zachtst gezegd bijzonder beoordeeld. Vandaar dat ik er geen bal aan vind. Maar in de winter pakken wij zeker wel wedstrijdjes mee hoor.

@percy: Ja communicatie met lisse verloopt erg moeizaam... Super irritant.
Nee de ene hengst is zeker de ander niet. Je hebt kans dat just meer hengst is dan shetan, meer last heeft van de hormonen. Heeft Just ooit mogen dekken? Dat schijnt dat ook al veel te schelen.

@Thia: Wanneer moet je starten?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:20

9 en 10 augustus :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:35

Dan heb je nog even :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:49

Welkom steffiy! De meeste hier in het topic zijn idd wel bewust bezig met (het trainen naar) sgw's, maar als jij dat ook wil gaan doen mag je van mij mee kletsen hoor. :)

Nee nog niks geen nieuws over mn laptop...kan wel drie weken duren en is net een week weg pffff :(

Percy miss is castreren dan idd de beste keus. Daarbij is een ruin ook makkelijker mee te nemen op cc dan een hengst maargoed ik heb er verder geen ervaring mee :)

Madelein goed nieuws!!! Fijn :)

Neesa super van het springen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:22

Fijn dat ik hier welkom ben ondanks dat ik ''nog geen'' fanatiek SGW'er ben :D
Droom is om dit wel te worden, want het lijkt mij ontzettend gaaf. Maar of mijn paard er geschikt voor is, ja dat is de vraag!

Ik vind het daarnaast wel leuk om jullie lekker te volgen!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:14

Als je het een keer gedaan hebt ben je verkocht <3

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:00

Het is inderdaad superleuk maar ik geniet nu maar mee met mijn dochter :)

Gewoon eens oefencrosjes gaan rijden, meeste paarden vinden het toch wel leuk om te doen heb ik het idee.

Je hebt dus nog even tijd om te oefenen Tia :D

Balen van die laptop, hopen maar wel dat ze alle gegevens terug kunnen krijgen.

Just heeft zijn spuit van het chemisch castreren inmiddels gehad. Willen we hem langere tijd hengst houden dan moet hij volgende maand nog een spuit en anders is hij even een paar maanden hengst af en kunnen we hem in de goede tijd laten castreren. Over tien dagen moet de spuit gaan werken, ben benieuwd. Hij reageerde totaal niet op die prik. Wat dat betreft is hij zo gemakkelijk. Het is een of ander medicijn wat zijn hormonen onderdrukt waardoor hij hormonaal ruin wordt. In België doen ze dit volgens mij vaker dan in Nederland. Heb ook wel eens gehoord dat ze in België en Nederland een ander middel gebruiken en het Nederlandse middel meer bijwerkingen heeft.

We hebben een nieuwe hoefsmid. Mijn bankrekening is erg blij met hem en de paarden waren volgens mij ook wel tevreden ;) Vijf staan weer netjes op hun hoeven en nr. 6, Daimler, heeft nieuwe ijzers met schroefgaten. Hij is eerst naar Rijsbergen gereden omdat Daimler en Shetan bij Jan staan en daarna naar ons huis gekomen.
Aardige jongen die ook eventing heeft gereden maar nu beroepsmatig paarden op jumping uitbrengt. Hij vond Just ook een erg mooi paard maar als particulier is het erg lastig om een paard goedgekeurd te krijgen.