[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:53

Ik heb helemaal geen last gehad van verzuring/spierpijn na chaam terwijl ik er zelf helemaal niets aan gedaan heb deze keer door voetblessure... Daat was ik eigenlijk wel verbaast over. Had wel enigszins spierpijn in mijn benen verwacht....

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:54

Ik heb er ook nooit last van, maar ik voetbal er dan ook 2 keer in de week naast. De eerste voetbal wedstrijd van het seizoen is dan ook altijd wel weer een drama. Of nouja the day's after haha. Dan kan ik amper lopen hihi.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:56

Dat heb ik normaal dus ook bij de eerste wedstrijd en had het nu ook verwacht omdat ik niks aan galoptraining heb kunnen doen door de bodem en het weer en ik heb al een poos niet hard kunnen lopen door een voetblessure van mijzelf.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:03

Evony schreef:
Ik heb er ook nooit last van, maar ik voetbal er dan ook 2 keer in de week naast. De eerste voetbal wedstrijd van het seizoen is dan ook altijd wel weer een drama. Of nouja the day's after haha. Dan kan ik amper lopen hihi.

Ik voetbal ook en heb er ook nooit last van met het rijde. Benen zijn wel wat gewend :')

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:05

Toen ik nog fanatiek wielrende had ik ook geen last van mijn benen. Maar goed bij een gebrek daaraan word ik nu gestraft :))

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:06

Ik heb een tijdje bikram yoga gedaan om zo mn spieren wat langer te krijgen, dat was wel echt super.
Zelf kon ik namelijk niet eens bij de grond met mn handen en mn benen rechthouden. Of zitten met je benen rechtvooruit, kon ik niet eens bij mn tenen.

En dit was dan het doel:
Afbeelding

Afbeelding

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:08

Dan pas je zowat in je eigen poetskist TG :D
Heb ook een tijdje yoga gedaan en vind het heerlijk, maar dat was een power yoga waarbij ik erg voor mijn scheenbenen moest oppassen :j

Pijnlijkste voor mij is dan ook bij/om het crossen het opdraven van het paard hihi.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:10

TG heb je het doel ook gehaald?!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:13

ik heb mijn beugels inmiddels ook aardig kort, kan er steeds beter mee rijden, nog wel spierpijn de dag erna. Wil vanaf deze week eigenlijk weer gaan mountainbiken, goed voor mn benen...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:13

TeeGee schreef:
Ik heb een tijdje bikram yoga gedaan om zo mn spieren wat langer te krijgen, dat was wel echt super.
Zelf kon ik namelijk niet eens bij de grond met mn handen en mn benen rechthouden. Of zitten met je benen rechtvooruit, kon ik niet eens bij mn tenen.

En dit was dan het doel:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Nou... Als ik sta en mijn benen recht moet houden kom ik zeker 40 cm te kort om met mijn handen de grond te raken. En bij mijn tenen kom ik ook echt niet.

Ik wil als mijn spierpijn over is sowieso het sporten met de Wii weer oppakken maar ik zal daarin ook wat meer gaan rekken. :j

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:14

Oh dat is ook een goed idee Splash! Ik heb toevallig net een wii gekocht van een collega van me!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:17

Nee maar het ging wel elke les beter. Toen brak in mn pols en met gips kon ik niet naar die lessen ivm de temperatuur.

Splash, je kan ook thuis onder de douche of in bad elke dag even oefenen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:21

TeeGee schreef:

En dit was dan het doel:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wow, zo lenig ben ik niet :oo

Kan wel met mijn handen bij de grond als ik sta, geen idee of ik het ook zittend kan, geloof het wel.. Maar dat doet best zeer aan mijn bovenbenen en knieën.

Ik heb paar jaar geleden ongeveer eens per 2 weken een buitenrit van 2 uur gemaakt met de pony. En dan minstens de helft in verlichte zit (anders krijg ik een zere kont :Y) toen wel vaak spierpijn gehad in mijn kuiten maar nu eigenlijk nooit meer. Heb ook wel dikke kuiten daardoor gekregen :=

TeeGee schreef:
Nee maar het ging wel elke les beter. Toen brak in mn pols en met gips kon ik niet naar die lessen ivm de temperatuur.

Splash, je kan ook thuis onder de douche of in bad elke dag even oefenen.

Dat is een goede! Ga het proberen te onthouden :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:38

Ik ben wel vrij lenig (al zou je dat in eerste instantie niet denken als je me ziet :D ) en kan met gestrekte benen nog met mijn handen plat op de grond komen. Het eerste plaatje uit TG haar post kom ik aardig bij in de buurt.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:39

Ik ga het gewoon oefenen :Y)

Staand kan ik ook wel goed, als ik geen spierpijn heb van mijn hardloopacties :P

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:39

ik doe ook aan yoga, al jaren. daar ben ik mee begonnen toen ik eigenlijk mijn cap aan de wilgen had gehangen en nooit meer op een paard wilde stappen :D. nu ga ik nog steeds voor de souplesse. ik kanbij m'n tenen, maar dat heeft wel even geduurd. inmiddels kan ik zelfs deze oefening:

Afbeelding

moet wel zeggen dat ik erg slechte verhalen over Bikram hoor, met vervelende blessures. schijnt toch dat je door warmte al snel geneigd bent "te ver" te rekken, in ieder geval verder dan goed is. heeft ook wel eens een groot verhaal in NY Times over gestaan, over afgescheurde kniebanden die verzwakt waren doordat ze jarenlang te ver waren opgerekt. in mijn yogaklasje zit nu iemand die een bekkenverzakking heeft gekregen van bikram-yoga en daardoor maanden moest revalideren. en dat was echt iemand die het jarenlang drie keer per week deed. ik heb zelf eens een proefles gedaan, maar ben er geen fan van, ook omdat ik veel mensen in hun knieën en ruggen zag hangen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:40

Das ook een spannende pose, missbay! Die ga ik eens proberen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:20

Ik heb mijn planning iets veranderd, Etten-leur ga ik niet heen omdat het de dag voor mijn tentamen is, in plaats daarvan gaan we naar Waregem (Belgie) twee weken later, als ik een week vakantie heb, is het gat voor Maarsbergen ook wat kleiner:

14-04 Westerbork Z
20/21-04 Waregem Z (Belgisch M)
24/25-05 Maarsbergen CIC*
05/09-06 Renswoude CCI* (als t daarvoor allemaal goed gaat)
29-06 Vlietlanden Z

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:31

_Sim_ schreef:
Das ook een spannende pose, missbay! Die ga ik eens proberen.

_/-\o_ wat een heerlijke verhalen weer over trainen...
Ik had nergens last van behalve wat spanning in de spieren op de schouder / nek gordel, maar dat komt niet zozeer van het rijden van de cross, daar zit ik namelijk vaak vast en daar ga ik elk kwartaal voor naar de chiropractor.

Ik zat voorheen ook vaak te ver naar voren, nu vaak juist wat meer het tegenovergestelde, met sprongen die neerwaarts gaan ga ik nu te ver terug zitten (vind het er niet zo mooi uitzien in ieder geval), maar daar moet ik even ergens een middenweg in gaan vinden. Voorheen kreeg ik flinke klappers omdat Vaya gewoon niet veel zakt.... :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:37

http://www.horseandcountry.tv/episode/d ... y-position

Voor het oefenen van de juiste houding. Ik werk wekelijks aan mijn positie op deze manier.

Ik heb net ook een beetje mijn kalender proberen samen te stellen.
20-22 juli Arville CCI1*
maand later is er in Hunxe zowel een 1* als een 2** en als Arville goed gaat wil ik hier 2** rijden.
In Augustus dan in Helvoirt ook 2**.
Daarna zien we wel weer. Denk dat het alleen dan nog Varsseveld wordt eind september.

Beli wil ik in Maarsbergen 1 juni L rijden en in Arville, Nokere (en wellicht Brugge) M. Als dit heel simpel loopt misschien Varsseveld 1*.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:12

Das een handig filmpje zeg!

Ik heb nu wel wat crossen met Cairo staan, maar moet even kijken of ik die ook daadwerkelijk ga starten.
Met What hoop ik eind juni in Vlietland weer aan de start te verschijnen.... Exact een jaar later, wat gaat de tijd hard... Wat ben ik blij als ik daar echt met hem aan de start kan verschijnen. Is het allemaal niet voor niets geweest... Hoop echt dat het gaat lukken. :)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:36

zie ik nu goed dat ze in het filmpje wel de handen op de manenkam hebben liggen? (dank voor de tip!) is trouwens wel slim, dat je je houding verandert als er een hindernis aankomt, zodat paard ook weet dat hij op moet letten.

enne, wat rijden jullie allemaal hoog hier :D!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:44

@ Itsme gelukkig ligt het niet aan mij! Hahaha!
@ TG ik had het ook niet verwacht maar ook nergens last van! Behalve me knie dan, die moet weer ff inkomen :P
@ Lau handig!
@ Evie cool!! Vlietlanden Z kom ik bij je kijken en neem ik me camera mee!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:27

Jeetje missbay, hoe krijg je het voor elkaar op die foto, heb ik wel respect voor!
Ik rij ook niet hoog hoor, kom net kijken, heb ze beide in de klasse B sgw lopen

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:35

bah bah bah, dit weekend gaat het weer sneeuwen en vriezen :(. hopelijk valt het mee en kan de regiotraining doorgaan.

Bonny, zat jij afgelopen jaar niet bij de KNHS instructieweek allround?