[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:36

suikermeisje, dat klinkt als iemand waar ik niet mee door 1 deur zou kunnen
Leliaard mijn moeder had ook zo'n kerstpakket. Dus ik had een rugzak daaruit gekozen omdat ik die nodig heb voor school Wat denk je? Zijn die niet leverbaar en hebben ze een weekendtas daarvoor in de plaats :+ Wat heb ik daar nu weer aan?!
Moo is jarig *\o/* Gefeliciteerd! Wel een beetje vreemd om jezelf op je verjaardag zo af te beulen hoor...
Lau is ook al niet goed wijs en heeft veeeeeel te veel geschaatst

Klei, daar verbaas ik me altijd over. Mensen smeren dat echt OVERAL op. Ik moet zeggen, ik vind het onzin. Een dier/menselijk lichaam kan zichzelf vaak goed genoeg redden en daar is geen groene klei voor nodig.

Viesje mocht vandaag weer écht rijden met het opgevulde zadel en hij liep nu voor het eerst stukjes écht lekker! Ik verbaasde me vooral over de galop. Ik had gedacht dat me dat niet ging lukken op de manier die de DA zei, maar linksom had ik zomaar ineens een paard dat perfect nagevelijk liep en nog veel sprong had in de galop ook nog. Ik schrok er bijna van! Haha!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:48

Gefeliciteerd Mo!
Suikermeisje, klinkt een beetje alsof je je vriend goed zat bent :o
Leliaardje, leuke puzzel!
Caro, dat was dus echt supergoedkoop winkelen!
Balen dat Dakar wss een hoefzweer heeft SM!
Auw Mo, klinkt pijnlijk van je knie! Balen dat het ijs zo slecht was
Lastig Caro dat je ouders niets opvalt. Ik zie van afstand al als er iets niet goed is. De Vos zijn gebit moet ook gedaan worden viel mij op. Zusje zag er niets aan van de buitenkant maar ik overduidelijk. Heb toen maar even gevoeld en toen was het helemaal duidelijk.
Handige tip MM! Die ga ik onthouden
Wat fijn Anne!

Ik heb vandaag een stukje Bruggentocht geschaatst. 5 km, toen wilde mijn neefje niet meer (die had bij de eerste controlepost op 2,5 km zijn eindstempel + medaille gehaald :') dat pikte mijn tante niet dus heeft hij zijn stempel toch nog weer bij de post waar we waren opgestapte gehaald), m'n kleine zusje wilde ook niet meer en ze hadden een oppas nodig. Het lukte mij niet zo best dus ik ben toen maar gaan oppassen. Leuk eerst negeren ze me dood en daarna kregen ze ruzie :o heb ze mooi hun gang laten gaan, ik ben niet zo'n goeie oppasser

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:51

Ik word dressuurprikker 8-)

Perfect kreeg 192 punten en een 5e prijs!
Tweede proef 181 punten, concentratie weg :P

Mootje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:59

Goed gedaan, Danielle!
Mirthe, Jij ook blauwe knieën? Je neefje :=

Mijn vader had nog winterbanden liggen van zijn vorige auto die op de mijne past! Scheelt weer wat geld :)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:59

Nog zo'n schaats-held :D .
Annetje, dat is ook wat: dat je dan een ander cadeau krijgt.
Nou heb ik gekozen voor een verrassingspakket, dus dat zit sowieso goed :+ .
Fijn dat Viesje zo lekker liep!
Danielle gefeliciteerd met je prijs en de punten!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:01

Super Danielle!!
Mirthe: Hahaha als het je eigen kinders zijn komt dat vanzelf ;)

En ik verbaas mij weer over wat voor valse krengen vrouwen soms kunnen zijn!!! Echt... Ben er gelukkig tegen op gewassen en lijk bleuer en onschuldiger dan ik ben (dat helpt en verwachten ze niet). Maar leuk is anders.

Sorry ff frustratie venten ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:07

Lau _O-

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:14

Oh echt hoor. Denkt iemand op Facebook mij onzeker te kunnen maken helaas...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:18

@Marjolein: vanharte gefeliciteerd met je verjaardag!!
@Bianca: spannend Z-debuut!!
@suikermeisje: "ping pong, weg jong" :o Balen als het een hoefzweer blijkt te zijn.. maar 1 voordeel, duurt maar kort.
@Lelieaardje: beetje veel blauw met groen..... ik zou nu denk ik puur naar het model van de stukjes kijken
@FE: zo gaat dat hier ook. Het is de toon die de muziek maakt, en van vals spelen hou ik niet.
@Pffff paard dat uit de trailer springt, je moet er niet aan denken. Eenjaar of 2 terug kwam er eentje op de A7 aan de voorkant van een nieuwe Ifor Williams naar buiten zetten. Was vlakbij Drachten. Akelig zulke dingen.
@sanurie: nog op jacht naar het laatste winstpuntje. rustig aan, dan opeens heb je 'm!
@mistid: ambieert geen carriere als oppas.
@Danielle: gefeliciteerd met je punten en je prijs.
@Lautje: even stoom afblazen...

http://www.dyonnebos.nl/evenementen2012 ... _1810.html
Fotootje van onze Egg Land's Ithalo. Jammer genoeg is hij niet door. Gisteren haalde hij niet alles uit de kast. Buiten liet hijzich wel weer heel goed zien. Maar vandaag bleef de kast zowat dicht. Zo jammer. Vooraf buiten was hij het mannetje, en na afloop ook, maar in de baan miste hij misschien wat collega's, en was hij te mat in de beweging. Op basis van wat hij vandaag liet zien heeft de jury gelijk. In de wetenschap van wat hij kan, en normaal laat zien, had hij zeker op zijn plaats geweest tussen de hengsten die wel door zijn. Het zij zo. Het jurycommentaar was heel positief, o.a. "schitterende pony", dus we zijn evengoed tevreden. Toen wij na de keuring naar zijn box liepen stond de eerste koper hem al op te wachten. Er is nu een "lijstje" van gegadigden, maar voorlopig verkopen we hem niet, of er moet echt "goud geld" geboden worden, en de koper er een geschikt ruitertje voor hebben. Nu staat hij weer in Friesland bij een talentvolle amazone die samen met hem gaat schitteren in de dressuurbaan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:20

Wauw texelse wat een pony!!!!
Daar heb ik wel een ruitertje voor over een paar jaar, maar dan is hij denk ik al verkocht ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:26

Inderdaad een gave pony! Lau, je nichtje?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:28

Top Danielle! Gefeliciteerd
Mo, blauwe knieen valt mee, maar wel een blauwe kont denk ik. Was ineens heel slecht ijs en boem daar ging ik vol op m'n bakkes :') . Neefje is een geval apart :+
Lau, er zitten echt rare wijven tussen! Kinders, tsja, ik weet niet of ik een exemplaar wil, en al helemaal niet of ik er meerdere wil :=
Gaaf beest Texelse, bij wie staat ie nu? Ik heb al wel een idee, maar weet niet meer hoe zij heet. Heb haar of haar zus(je?) ook op facebook maar kom nog niet op de naam :')
Enne Noor, gefeliciteerd :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:29

Ja ;)
Denk dat die echt heel veel gevoel heeft en ia nergens bang van. Maar goed die zit al sinds ze 2 is op een pony.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:33

@ Texelse die is om te kwijlen en ook nog in de juiste kleur. Gelijk heb je dat je hem nog even houdt. Leuke naam trouwens. Ithalo.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:41

Dank jullie wel, bloos, bloos.... :o
Mistid meiske is enig kind, dus dat is een ander dan jij denkt. Ze rijdt zelf een 6-jarige merrie in het Z1, en het leuke is dat onze pony en haar pony allebei niet alleen afstammen van Boginov, maar de moeder van haar merrie, is de oma van onze hengst. Dus halfbroer/zus maar ook tante/neef of oom/nicht. En ze is net regiokampioen geworden in de M2 met haar andere pony. Bovendien staan haar ouders er helemaal achter en zijn ze alledrie daar helemaal gek van onze zwarte.
Lau: geen idee wat we gaan doen, maar we hebben alle vertrouwen in deze amazone, en laat zij hem eerst maar eens het Z in rijden. We hebben nog wel een volle zus van hem die van de zomer te koop komt. Ook een topper, maar wat rilliger, en een vosje. Die liep haar eerste wedstrijd op vreemd terrein, pakte direct de 1e plaats met 201 punten -2, zonder 1 pas linkergalop. Dat was toen nog het probleempje. Maar de rest was zo goed dat ze zich dat kon permiteren :oo ;) :D
Caro: Ithalo doet nu zijn naam geen eer aan. Toen hij geboren werd zag ik vanaf dag 1 dat het een hele bijzondere was. En omdat het de wens van de fokker is om een ggk dekhengst hebben, heb ik de naam Ithalo verzonnen. Vernoemd naar de Italo uit Voetbalvrouwen (de tv-serie) die ook alles dekte wat er op zijn weg kwam :o

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:47

Wat een gave pony !! <3

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:48

Ik had al het vermoeden dat het uit voetbalvrouwen kwam. Dat was de enige plek waar ik die naam eerder heb gehoord. Mag hij bijvoorbeeld volgend jaar nogmaals aangeboden worden en dan onder het zadel?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:51

Goedenavond.
Lau: gewoon boven staan, dat soort mensen!
Mistid: Wat een ontaarde moeder zou jij op dit moment zijn :P .
Texelse: Wauw wat een gave pony, en leuke verwijzing van de naam :D , zonde dat hij niet ggk is!

Schaatsen vanmiddag was erg leuk, bij thuiskomst terwijl de ovenschotel al in de oven stond ging ik nog even huiswerk maken met mijn oudste oppaskindje, de jongste was bezig met een geheim project, mailt ze me net het eindresultaat: heeft ze speciaal voor mij een hele powerpoint gemaakt over paarden, gangen uiterlijk enzovoorts, lief :D !
Als ik later kinderen heb hoop ik dat ze op mijn oppaskindjes lijken, zo goed opgevoed en lief!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:52

Nou Noor is officieel Z2 hoor maar wat een doos zeg...... de rest mag ze morgen zelf vertellen.
Was wel aangenaam verrast door de vorderingen van Jer, gaat echt heel mooi bergop lopen alhoewel Noor vindt dat hij nog steeds maar op 10% van z'n kunnen loopt.
Prettige avond allemaal.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:58

Caro: volgens mij mag dat wel, maar ik weet het niet zeker. Ik weet ook niet of we dat nog een keer willen. Eerst maar eens kijken hoe het gaat. Dat zijn sperma goed is weten we en ook dat hij mooi doorfokt. Tja, zo'n ongelukje als onze Egg Land's Charlotte zit je niet op te wachten, maar is nu toch wel heel leuk, en zegt ook iets over wat hij door kan geven. Die kleine kan ook zo giga bewegen, dat je er kippenvel van krijgt.

Margreet: mooi dat Noor winst reed, en ach, een blonde actie hebben we toch allemaal wel eens op z'n tijd?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:00

Texelse wat jammer! Maar toch super dat hij zo ver gekomen is
Noor: gefeliciteerd
Bianca: succes met je debuut!

En nu ga ik weer taarten bakken voor morgen :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:02

Lekker Evony, hoe laat is de koffie klaar? ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:22

Wauw Texelse wat een pony zeg! Ik wil hem wel reserveren voor onze kleine voor straks ;)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:26

Gave pony Texelse!! Mooi hoor. En wat heerlijk dat je er zo'n goede ruiter voor hebt. Ik weet hoe problematisch dat kan zijn: het zoeken naar een ruiter voor je pony('s). Ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
En wat heerlijk dat je al een mooie nakomeling van hem hebt lopen :D .

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:27

:wave:

Mootje, gefeliciteerd meis!!!

Verder wel bijgelezen maar ben echt kapot! Lekker paardjes gedaan, hele middag geschaatst en net uiteten geweest. Morgen met Bari naar Bunschoten dus nu lekker naar bed.