[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:10

Hebben jullie trouwens de paard en sport al gelezen? Staat wel interessant stuk in over koelen na de cross/ endurance. Maar ook informatie over de nieuwe module eventing. Denk dat er weinig mensen hem gaan volgen aangezien je instructeursfase 3 moet hebben.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:11

Ik kom even binnenvallen.... Jan wordt maandag pas geopereerd ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:12

SNOEK @ jeetje wat een verhaal, ik ben geen arts of zo maar het klinkt me niet fijn in de oren, een gat lijkt me dan ook een punt in het bot dat heel makkelijk gaat breken ?? Sterkte met alles, ik vind het wel heel dapper dat je dan toch ook nog tildren gedaan hebt. Het kost toch allemaal een hoop geld. Moeilijk keuzes waar je voor komt te staan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:14

ilse18 schreef:
Ik kom even binnenvallen.... Jan wordt maandag pas geopereerd ;)

Toch! Ben ik niet gek. Bedankt Ilse!

Ik heb die artikelen ook gelezen Sannnn. Ben benieuwd hoe eea gaat met de module Eventing. Is het er toch van gekomen; was al een poosje sprake van.
Laatst bijgewerkt door Sim op 02-07-11 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:15

Goedemorgen!
Ik heb vanmiddag wedstrijd, hopelijk kan La Draak zich vandaag gedragen.

Noor: Wat een mooie tattoo!
Marijke: Leuk dat je zoveel complimentjes kreeg :D
Snoek: Wat balen zeg van Vorstin :(:)
Caro: Jammer dat Vechta waarschijnlijk niet door gaat voor jou. Die training klinkt leuk, jammer dat ik dan niet kan
Joki: Veel succes!
Sann: Heb het ook gelezen, vond dat inderdaad een interessant stuk!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:20

Goedemorgen!

@ Sannn, ik heb het gelezen ja. Interessant stukje!
@ Anthea, veel succes vanmiddag!
@ Snoek, ai dat is niet het nieuws waar je/we op hoopte(n)!! :(:)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:37

Morgen!

Eerst deze voor snoek :(:) Wat een *** nieuws zeg, ik heb er nog nooit van gehoord. Maar klinkt niet lekker. Heel veel sterkte er mee!
Noor: Je tattoo is erg mooi geworden!
Marijke: Leuk dat je zoveel complimentjes kreeg!

En de rest ben ik even vergeten! En ik moet ook gauw verder gaan. Vannacht gaan we weg en ik hem nog niet eens al me kleren :P
Straks nog ff lekker rijden. En dan 2,5 week niet meer ;(

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:11

Ik val even binnen. Voor de geinteresseerden: op www.clipmyhorse.de kun je nu de cross zien van het duitse kampioenschap eventing in Windreich

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:19

@Sim, Jan is een "collega"jurylid, dus ik tref hem wel vaker ja. En met onze sgw is hij ook actief, als ruiter, stijljury. Maar dit jaar dus alleen als stijljury.
@Snoek :(:) meid, het zit niet mee. Volg je gevoel, en doe het zoals je denkt dat je het doen moet, nadat je alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen hebt.
@Caro: neu versen - paardje - ~~}>
@ Ilse, laatste nieuws van Jan, operatie op maandag. Nou dan is dat na dinsdagmorgen weer veranderd dus. Westfries Gasthuis :n
@ Sim: aan jouw geestelijke vermogens heb ik ook geen moment getwijfeld hoor!! ;) :D
@ Marijke: is de blos weer een beetje weggetrokken? Complimentjes geven is zo eenvoudig, en het kan zo fijn zijn om gewoon eens een complimentje te krijgen! Eigenlijk deel ik zelf ze ook veel te weinig uit. Nieuw voornemen: iedere dag minstens 3 complimentjes uitdelen.
@Sanurie: Fijne vakantie toegewenst! Geniet ervan.

Landje ruil weer gedaan vanmorgen, want er kwamen klachten dat de singel te kort was...... beetje veel gras gehad. Dus maar weer een beetje switschen. De dikke witte schim is het hier niet altijd mee eens, maar die zijn grote mond moeten we toch de komende weken gaan inbinden. Dus hij heeft even geen recht van spreken nu.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:25

Westfries Slachthuis, bedoel je misschien Margriet?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:55

Wat een verhaal van Jan! Dan baal je ook als een stekker :(:) hopen dat de verlaatte operatie gewenst resultaat oplevert.
Snoek, wat een k*t uitkomst. Sterkte!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:56

Zozo, jullie hebben veel gekletst!

Noor heeft een tatoo laten zetten

TG gaat naar Derek...

Moo laat een duur paard zien

MM had een moeder die liedjes zong al MM op de jonge paarden naar buiten ging. Mijn moeder gaat ook best op de fiets mee, maar ze vindt het doodeng, dus daar heb ik niet zoveel aan.

Joki heeft twee mooie proeven gereden (wat voorn punten had je?) en een iets mindere kur. Succes nog met de laatste twee proeven.

muts_marijke schreef:
Super Annetje ! Gefeliciteerd. Hoe was Vies vandaag?
Mwoah... hij stapte vanaf het begin vrij goed los, maar ik mocht ook stukjes draven gisteren en mijn juf vond hem iets geks doen met zijn achterbenen. Ik heb wel gewoon een paar stukken gedraafd en ga dat vandaag ook doen en dan de fysio weer bellen met hoe het gegaan is.
Zijn rug is niet gevoelig meer met borstelen e.d. dus dat zit in elk geval goed denk ik.

:oo evelien!!!

Snoek wat balen! :(:) Weten ze ook waar het door komt? en of het er al lang zit?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:04

_Noor schreef:
Westfries Slachthuis, bedoel je misschien Margriet?

Jij zeg het...... :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:07

Ik heb ook 3 maanden in de 'hel' gelegen. Inmiddels heet dit het ZMC. :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:39

Ach... geen enkel ziekenhuis is leuk natuurlijk!
Karen, hoe was Derek?
En Mootje, hoe gaat ie met jou?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:52

Ilse, wens Sandra en vooral Jan veel sterkte (kan je misschien zijn adres pb-en voor een kaartje) Alles voor de rest goed?

Geen enkel ziekenhuis is leuk en over elk ziekenhuis hoor je goede en slechte dingen. Over het wel iets meer dan over het ander ;)

Snoekiej, nog niet echt veel duidelijkheid dus en weer afwachten. Hoewel het niet positief overkomt als ik je verhaal zo lees. Hopelijk doet de Tildren zijn werk.

Annetje, jammer dat je nog niet een enorme verbetering opmerkt bij Vies.

Heb de P&S ook gelezen, stond zowaar iets interessants in. Heb me alleen verbaasd dat ze geen bijscholing oid organiseren voor (toekomstige) terreinjury's. Daar is echt een behoorlijk tekort aan. Ik kreeg ook al een mail om 9 juli in Oenkerk te komen jureren. Ik kan dan niet, maar als ik zie waar ik allemaal voor gevraagd wordt dan blijft het niet bij de wedstrijden in de buurt en ik weet dat er hier ook enthousiaste mensen zijn die zo'n dagje best kunnen waarderen. Oudkarspel hebben ze ontheffing gevraagd, MB had maar 1 jury, Princehage had vorig jaar ook al ontheffing gevraagd omdat ze er 4 nodig hadden en er maar 1 konden vinden...

Bruiloft was erg gezellig, ik ben mijn oude gewoonte om het licht uit te doen niet verleerd en was om 03.00 thuis :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:10

Middag!!

Noor wat een super mooie tatoo!! :j
Snoek :(:) word er zo niet makkelijker op zeg :(
Eef := arm vriendje haha zou er ook best om kunnen lachen :o

Net me scooter weg gebracht, kijken voor hoeveel die opgeknapt moet worden en dan ga ik die verkopen en koop ik er in de loop van de tijd 1 terug.
Ik ga de P&S ook eens lezen!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:10

Nou ik was weer lekker blond gisteren/vandaag. Was in de veronderstelling dat ik zondag moest springen. HAd donderdag immers gesprongen en gisteren met Hetje een hele flinke conditietraining gedaan. De dag erna (vandaag dus) moet je gewoon kalm aandoen, want ze zijn echt moe dan. Maar goed moeders wist mij gisteravond om 8uur te vertellen dat ik dus vandaag moest springen :Y)
Kortgezegd wasgeen succes. Er stond echt een ernstig dik M parcours. Had niet eerder zo'n dik parcours gesprongen met Het. Hij sprong echt heel braaf, maar miste gewoon echt de kracht voor de driesprong. Uiteindelijk 2 fouten.
Maatje was super en 1ste in het L. <3

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:16

Netjes lau! toppers! ahaha

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:04

caro dat is jammer dat je niet naar die cross kan. Ik kan ook met moeite vrij krijgen op de vrijdag.
en leuk dat oefen terrein
sann ik heb het ook gelezen. lijkt me ook wel leuk maarja moet ik eerst 3 gaan halen voordat ik dat mag
anthea succes met je wedstrijd
lau toch netjes ondanks die conditietraining de dag ervoor.

Zo vanmorgen al lesgegeven. nu zo even in de schuur wat opruimen en foto's maken wat weg mag.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:27

@ Texelse dat wordt idd even lekker aanpakken. Gelukkig loopt zij tot nu toe in de cross altijd nul alleen hebben greppels wat extra aandacht nodig.
@ Lau netjes toch!
@ Anthea succes vandaag. Die van jou La Draak en de mijne La Diva :D

Ik heb vandaag voor het eerst in 7 jaar weer op mijn oude merrie gereden. In oktober heeft iemand anders er even opgezeten omdat we niet wisten hoe zij zou reageren. Vandaag even gelongeerd en daarna was het opstappen en wegrijden alsof ik er gisteren nog op had gezeten. Liep gelijk keurig met hoofd naar beneden. Na 5 minuten afgestapt. Veulen maakte zijn eigen feest ervan maar moeders maakte zich niet druk. Morgen weer even 5 minuten en dan maar eens zonder veulen proberen. Schimmels liepen ook fijn..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:49

Goeiemiddag,
Vorstin is weer thuis. Van de stress van het ergens anders staan heeft ze natuurlijk weer slecht gegeten, dus ze is weer aardig afgevallen.
Ik moet haar nu 2 weken longeren, daarna rijden en een afspraak maken bij een fysio ook voor rijtechnische begeleiding (Jarko Dun). Na 4 weken weer bellen.
Als ze niet verbeterd is, is het einde verhaal. Dan stoppen we ermee.
Over die botcyste, ik wist voor gisteren niet eens wat het was, en nu nog niet helemaal. Geen idee ook hoe lang het er al zat etc. Dus als mensen hier wat meer informatie hebben, graag!

@ Sim, omdat je in een gewricht zit te wroeten etc. Ik weet het ook niet precies, alleen dat het geen goede optie was.
@ Sannn, hoezo dan precies? Wat is het risico? Met een operatie zouden ze idd het gat opvullen. Ik verwacht trouwens er niet mee te crossen ofzo, daar zal ze vrees ik zowiezo niet goed genoeg voor worden. Maar misschien wel voor de dressuur.
@ Caro, jammer dat je niet kan
@ Roos, was wel erg gezellig dan gister!
@ Lau, netjes gedaan!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:20

Jarko is fijne man Shanouk. Ben ik met Vero ook heen geweest, komt die dan naar jou of moet je richting deze kant? Je moet nagaan dat er een gat in haar bot zit waardoor de belasting die nu op het bot komt anders aankomt. Dat bot is op die plek een stuk zwakker, zoals bij bv. osteoporose ook, kan bij plotselinge of verkeerde klappen/ bewegingen sneller breken. Gebeurt bij mensen ook vaak, vooral naarmate ze ouder worden omdat je dan al minder cellen hebt die het botaanmaken etc. Ik weet niet hoe het zit i.c.m. het gewricht, zit het bij een gewricht? Maar wat ik op mijn studie geleerd heb is dat mensen met een botcyste veel problemen hebben met hun dagelijkse functioneren, afhankelijk waar de cyste natuurlijk zit. Het kan geopereerd worden maar het komt dan ook met regelmaat weer terug.
Gefeliciteerd Laura!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:22

Roos, mooi feessie gehad dus :D Wat voor opleiding moet je doen voor terreinjury? Eerst gewone jurycursus?
Snoek, ik hoop echt voor je dat het werkt! Paardje dat voorheen bij ons op stal stond, had ook een cyste maar dan in haar hoef - is hetzelfde paardje waar ik je laatst een pb over stuurde - dat is helaas niet meer goed gekomen. Nogmaals, hopelijk bij jullie wel!
Caro, brave merrie dus!
Lau, knap van Maat!

Jer had weer praatjes, dus langer gereden dan ik van plan was. Nou ja, dan moet ie maar meteen luisteren toch? Morgen springen!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:26

@ Noor, er is (nog) geen speciale opleiding voor stijljury. Volgens mij hebben ze bij het ingaan van de regel dat ook de cross beoordeelt wordt door juryleden, mensen gekozen die "verstand" van zaken hebben, als het kan ook ruime ervaring in het crossen, en voor een deel zijn het ook springjuryleden met affiniteit voor de sgw. Zelf heb ik ook vorig jaar een mailtje gestuurd naar Gert Naber met de vraag wat voor eisen/voorwaarden er zijn om stijljury te worden. Er is echt een dramatisch tekort aan. Maar helaas.... en antwoord is er nog niet gekomen..... Dus misschien is het tekort toch niet zo erg als we denken.... :D