[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 12:24

Ik kan helaas mijn paard niet binnen laten staan, als de rest naar buiten gaat. Meneer breekt zijn stal af door op het randje te gaan staan :+ Ik wil mijn paard ook scheren, maar volgens degene die hem gaat scheren kan ik beter wachten tot hij weer binnen staat... Laat dat vorig jaar eind oktober zijn geweest! Met de regendeken lijkt het aanmaken van teddyvacht wel te stoppen :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:38

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 12:39

PB, maar hij was zo braaf <3

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:41

Hij deed het toch maar!

Dit was ongeveer z'n 5de sprong en z'n techniek valt zo nog niet tegen. Van de week gewoon weer een keer doen. Ze moeten het toch leren door te doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 12:45

Hij was ook zo leuk met Elizabeth :D Totdat hij naar haar uithaalde met zijn voorbenen!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:48

Haha, ja. Ze zien haar echt als speelgoed. Nu heeft ze natuurlijk ook het formaat van een speelgoedpaard.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 12:49

Gelukkig is die kleine snel zat om zonder kleerscheuren de bakrand onderdoor te rennen naar een veilige plek :=

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:51

Ze is wel erger gewend met Amati. Dan hou ik mijn hart wel een vast.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 12:56

Ik vond het ook zo leuk dat Celtic al zo op Elisabeth ge-ent was, terwijl hij nog maar een dag bij jou op stal stond!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:04

VIEF @ mooi foto's hoor, hij heb lucht zat !!!!
NOOR @ hahaha komische JER.. :P
PB @ lekker naar het Z gaan !!!
MOOTJE @ hahaha jou paard heeft het gewoon koud !! ik loop zelf ook niet in de regen dus mijn paard ook niet ... :D Bull heeft al vanaf augustus de deken op, maar dat heeft natuurlijk ook een noodzaak.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:09

Die mini is inderdaad geweldig, dat ondeugende koppie :D !

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:20

@ pb: toch vind ik Celtic alsnog een leuk paard. En jullie Shetlander wordt dus gepest :P

@ Lielle: k heb dus hetzelfde als jouw. Soms een lekker rustig weekend vind ik ook heel belangrijk. Vooral als je wederhelft niets/weinig met paarden heeft.

En verder lees ik veel over wedstrijden en dekens?
Onze paarden gaan weer of geen weer naar buiten. Alleen zoals gister zijn ze na 5 uur wel naar binnen gegaan ivm veulen. Die wil ik niet zo lang binnen hebben.
En Zetje is de enige die met regen een regendeken op heeft. Verder hebben ze niks op, ook niet s nachts. K ben blij dat ze de vliegendekens af kunnen. Die rotdazen zijn eindelijk weg.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:31

Die van mij gaan ook naar buiten, tenzij het echt stormt! Nudine blijft sowieso het liefst de hele dag binnen, lekker stro vreten :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:40

Bij ons staan ze echt het liefst buiten. Ze willen altijd wel graag naar binnen, maar das omdat er altijd vreten in de stal ligt.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:53

Hier staan ze ook het liefst buiten, maar naar binnen is ook nooit en probleem want er ligt net als bij rowo hier altijd wat te eten in de stal. Alleen als het erg slecht weer is, zoals storm met harde regen of toen er sneeuw lag, dan staan ze na een paar uurtjes weer aan de poort. Pancho is erg op zijn vast schema gesteld. Die wil precies op tijd weer naar binnen. Ben je wat later dan loopt hij langs de draad heen en weer. Maar ook met buiten zetten zijn ze erg op hun tijd gesteld. Ben je wat later dan gaan ze timmeren zodra ze je horen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:54

Goeiemiddag!
Ik zit echt te stressen de laatste 2 dagen. Moet echt zo gigantisch opschieten om overal op tijd te zijn! Nu heb ik me dus op het rooster verkeken, en heb nu een verplicht uur gemist. Heb nu wel een extra bijkom-uurtje, hoef nu pas om 15:00 uur op de uni te zijn.
Vorstin was vandaag weer behoorlijk stijf, maar door het werk kwam ze goed los. Haar achterbenen waren ook heel dik. Ik had haar gisteren in de ochtend gereden. Daarna is ze er niet meer uit geweest. Vanochtend waren ze ook niet in de molen geweest vanwege de regen. Nu mag ze vanavond nog even in de molen.

Qua dekens staat Vorstin nog dekenloos. Die ga ik toch scheren. Regendek heeft ze wel op als ze in de regen in de molen gaat.
Binnen/buiten is voor mij geen vraagstuk, want Vorstin mag nog alleen op stal. Maandag weer terug naar de DA!

Vorstin moet ik trouwens echt niet ieder weekend meenemen naar wedstrijd. Die trekt dat echt niet. 2/3 keer is wel de max voor haar.
Straks als ze weer helemaal goed is wil ik trouwens om de week springlessen en 1/2 keer in de week dressuurlessen. En dan 1x in de maand crossen en om de week buitenrit/galoptraining.

Die ziet er goed uit op de sprong PB! Braaf hoor!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:56

@ suussie: zo gaat het bij ons ook. Ze weten exact dat ze 17.00 of 18.00 naar binnen gaan. Zet ik ze na het voeren weer buiten dan staan ze om half 11 weer aan de draad omdat het tijd voor hooi is :+

@ snoekiej: arme vorstin. Ze komt er dus alleen maar uit om te rijden met dit weer. Dikke benen is dan niet zo gek... Hopelijk zakt het snel af.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:04

Ik vind het ook heel vervelend. Hopelijk mag ze van de DA volgende week weer alles doen! Ze komt zowiezo ook wel in de molen, maar nu waren ze 's ochtends niet in de molen geweest, maar gingen ze er net in toen ik klaar was met rijden. Toen was Vorstin nog heel nat, dus dat ging niet. Maar gelukkig mag ze vanavond. Ik wil wel kijken of ik kan zorgen dat ze er structureel nog een keer op de dag komt, maar ik weet nog niet of dat haalbaar is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:08

T is jammer dat je zelf niet meer tijd hebt, of iemand kan vinden die het wil, maar aan de hand stappen zou imo veel beter zijn. Een molen vind ik zo geestdodend.

Hoe lang mag je nog 'niks' doen met haar van de DA?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:13

In de molen leeft ze zich altijd wel heerlijk uit gelukkig :) Ik heb het idee dat ze aan de hand vervelender vind. Misschien valt er straks met een stalgenootje wel iets te regelen, dat we elkaars paarden losgooien. Maar vaak zijn we er rond dezelfde tijd. Ik mocht deze maand iig nog niks met haar doen van de DA. De maand is nu voorbij, maandag weer terug en dan hoor ik hoe het verder gaat. Ik hoop dat ze iig weer los mag. Voor het land ben ik heel bang dat dat niets meer gaat worden. Als het dit weer blijft, gaan ze binnenkort allemaal niet meer naar buiten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:15

We duimen gewoon nog voor een hittegolf met iig droog weer :D
Maar s winters zijn er ook geen paddocks ofzo?

K hoop dat je snel weer wat met haar kan doen. Zo is het ook niet wat met dat geklungel.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:19

Ik hoop idd op een superlange warme nazomer :D
In de winter hebben we binnen 1 paddock en buiten 1 paddock. Buiten wordt meestal gebruikt voor de jonge paarden. Meestal gaat er 's ochtends een groepje en 's middags een groepje. Maar ik weet niet welke veulens er hier blijven, dus misschien kan ze daar in de winter wel in. Nadeel is wel dat die heel nat is, ze geen andere paarden ziet (alles is binnen), en dat ze zich verveelt en vaak heen en weer gaat rennen. Hooi bijvoeren mag niet. Binnen vervelen ze zich ook best wel, want daar zit een hoog schot boven de deur, dus daar zien ze ook niks. Daar ligt ook geen hooi, en in dat bakje moeten praktisch alle paarden (+- 20). Dus handig is het helaas allemaal niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:25

Ik lees wel weer dat ik bof met de paarden aan huis. 1.6 ha grond voor 3 (nu 4 met veulen) paarden en dan na te gaan dat we bezig zijn voor meer grond omdat we het te weinig vinden :o

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:38

Wij hebben een dikke 2 ha grond voor 3 paarden en een a pony. Ook de luxe om ze aan huis te hebben (wat soms ook een nadeel is, maar meestal een voordeel). In de zomer staan ze achter het huis en in de winter ook op de hoge wei. In de zomer hooien we (minimaal) 2 keer van de hoge wei. Afgelopen maandag 216 kleine pakjes. De paarden gaan er hier iedere dag uit weer of geen weer. Als ze de ene wei kaalgegeten hebben verhuizen ze door naar de volgende wei. Ze hebben het luxe hier.

Rowo: grappig hé dat ze zo'n tijdschema in hun hoofd hebben!
Shanouk: wat sneu voor Vorstin! Hopelijk krijg je maandag goed nieuws!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:47

Wij kunnen niet hooien omdat we de grond echt nodig hebben voor de paarden. Daarom zijn we ook bezig met nog een extra stuk en ook om te hooien. Even afwachten wat de buurman er van vind :+