[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:25

@ sussie dat zijn leuke projectjes. Ik vind het altijd leuk om te zien dat zo'n dier snel leert. Ik ga met zo'n jonkie altijd op stap. Hoofd maakt mij niet uit als je maar stuurbaar bent en in de goede galop aanspringt. Dat zo'n eentje wat zwabbert of maakt niet uit als ze maar rijdbaar blijven. Ik zit op die jonkies meestal alleen maar te lachen.

Longeren werd hem weer niet. De bak is keihard. Morgenochtend ga ik een uurtje lesgeven op de manege en dan komt mijn moeder de merrie brengen voor een 1e longeersessie. Ik hoop namelijk dat ik vanaf woensdag (date met de chirurg) weer wat mag doen. De fysio denkt namelijk van wel..

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:30

Zo dat is niet hard gegaan vandaag pff ;)

Ik ga richting amsterdam ben echt benieuwd :D

Snoek leuk foto van je kapsel!!

Billy is het mogelijk om zonder orun de spring jury curses te gaan doen?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:32

@coriienRN Volgens mij kan dat wel. Dat is toch geen vereiste. Schrijf een goede motievatiebrief. Ze willen graag de cursus geven aangezien er pas 8 man van heel nederland zich hebben opgegeven. Ik heb hem in 2006 gedaan. 25 man op papier en uiteindelijk 12/13 man die hem gedaan hebben. Het is leuk maar ik vond het pittiger dan de dressuurcursus..

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:26

CoriienRN schreef:
Billy is het mogelijk om zonder orun de spring jury curses te gaan doen?

Volgens mij staat dat los van elkaar, maar ik ben geen springjury........

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:07

Goedenavond!
Ben niet meer terug geweest naar de kapper. Een vriendin knipt me daar altijd, maar vandaag is haar paard ingeslapen |(, dus ze zal er denk ik toch niet zijn geweest. Met shoppen ben ik ook niet echt goed geslaagd. Ik kon echt niets vinden, alleen 1 vest en 1 t-shirt. Ik zoek een beetje stoere kleren, maar heb echt geen idee waar ik moet zoeken.

Lekker zo'n relaxdagje Kim!
Leuk project Sussie!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:17

Projectje liep vandaag weer naar behoren. Niet meer vastpakken en onbestuurbaar zoals gisteren. Vandaag weer mooi actief met zijn koppie bovenin. Alleen in de overgang van galop naar draf werd hij nog wel erg lang. Was vandaag in ieder geval erg tevreden. Vind projectjes ook altijd wel leuk. Het hoeft niet vanzelf te gaan, als de potentie en de wil om te werken er maar is.

Snoekiej: wat balen van het paard van je vriendin! Snap dat je haar verven dan even uitgesteld wordt.
Caroline: dat is wel heel erg weinig animo voor de springjury cursus. Het valt ook niet mee om juryleden te vinden voor een springwedstrijd als er in de buurt nog een wedstrijd is.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:37

Sussie: fijn dat het paardje mee wilde werken!
Snoekiej: vervelend van het paard van je vriendin... plotseling?

Ik heb vanmiddag erg fijn gelesd met Jer. Misschien waren die paar weken op een laag pitje helemaal niet zo slecht voor hem. Hij had er weer zin in!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:46

Noor, fijn dat je les goed ging. Ik denk zelf ook altijd dat de conditie van de paarden zo snel achteruit gaat als ze stil staan, maar dat valt eigenlijk altijd reuze mee :)

Ik heb vandaag ook even wat beweging gegeven aan mijn paard na een dikke week niks doen. Heb even fanatiek erachter lopen mennen en stukken gedraafd. Ook gelijk goed voor mijn conditie! Wil hem in het voorjaar ook wel eens voor de kar hebben, zou erg goed voor mijn paard zijn. Lekker bewegen en de rug ontlasten. Longeren wordt op een gegeven moment ook wel een beetje saai.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:07

@sussie ik ben sinds 2006 springjury hier in het noorden. Als ik 10x jureren per jaar haal is het veel. Ik heb 4/5 vaste wedstrijden en verder wordt ik last minute (de dag ervoor) vaak gebeld maar aangezien ikzelf ook wedstrijden rij is dat erg lastig.
Met dressuur haal ik ook geen 20 per jaar maar daar ben ik in 2009 voor geslaagd.

@noor fijn dat de les goed ging. Ik ben benieuwd hoe die van mij uit hun vakantie komen..

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 20:45

Snoekiej: eh bah, dat zijn geen leuke dingen
Suusie: fijn dat die zo lekker ging
Noor: mooi dat je les goed ging.
Rosalie: leuke afwisseling :D

Vandaag hele dag gewerkt, was gister zo min als wat, ben echt strondverkouden. Na het werk geen puf meer, dus hopelijk morgen wel, dan even longeren en zondag lekker rijden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:39

Balen Shanouk, dat is inderdaad niet leuk nee. Jammer dat je niet echt bent geslaagd met shoppen.
Balen dat je nog niet hebt kunnen longeren Caroline, zal wel even duimen woensdag!
Fijn dat het projectje beter ging Sussie, ik hou ook van projectjes!
Dat is idd een leuke afwisseling Rosalie!

Pffff, ik heb vandaag M&O toets gehad, die ging wel goed volgens mij. Nog geen toets gehad waarbij ik een echt slecht gevoel had.
Daarna even weer een beetje mijn harde schijf opgeruimd (drastisch tekort aan schijfruimte, wil wel graag een externe maar dat moet ook worden betaald :o ), foto's uitgewisseld met zusje, scheelde weer een 3 GB :)) .
Daarna even weer een rondje met Kino gedaan, dat was bar koud. Kino had er wel zin an.
Toen nog even Yoeri gereden, in zijn stal stond hij een partij idioot te doen. Ik kon hem nieteens een halster aandoen. En maar draaien, hij was heel vervelend. Rijden daarintegen ging erg fijn.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:21

Haar paard was een paar weken geleden ineens hoefbevangen. Alle medicijnen sloegen niet (voldoende) aan, dus hij is vandaag ingeslapen. Hij is wel bijna 19 geworden. Een mooie leeftijd.

Fijn dat je lekker gelest hebt Noor!
Goed idee Rosalie!
Sterkte Ilse :(:)
Fijn dat je lekker gereden hebt Mirthe :)

Ik heb mijn Polypad binnen :D De kleur is toch wat donkerder dan ik had gehoopt (bijna donkerblauw ipv felblauw) maar hij is toch mooi!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:21

Hoi meiden, even spammen voordat ik bijlees :D

[LZP] Factuur van Eneco

Tientjeh, Leuk dat je er weer zo'n zin in hebt met Uk. Lieve opmerking van je zusje
Billy, Wat een verhaal zeg, gelukkig was dat goed afgelopen! Fijn vriendje heb je!
Snoekiej, Balen voor je vriendin :(:) . Jammer dat het shoppen niet zo gelukt is.
Corien, Veel plezier
Sussie en Noor hebben allebei fijn gereden
Rosalie, Ik kan mij herrineren dat paarden er pas na 6 weken niets doen qua conditie en spieren op achteruit gaan.
Mistid, Fijn dat M&O goed ging.
Laatst bijgewerkt door Mootje op 22-01-10 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:31

Avond :wave:

Ik heb net even gereden, dat ging heel fijn :) Morgenochtend op concours, hopelijk loopt ze dan ook zo fijn.

Mistid: Fijn dat je toets goed ging!
Snoek: Wat erg voor je vriendin :(:)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:41

Omdat wij het laatst hadden over zwangere buikjes van onze bokkers paarden hier twee foto's gemaakt van de Fries op 1 januari, ik reed hier een kur op muziek op onze stal, de laatste dag dat ik met dit paard intensief werktte, want 1 april is zij uitgerekend. Dat is dus nu al vrij snel, ze begint nu wel lekker uit te zakken, wat ook wel mag want op de foto zou je haast niet zeggen dat dit paard 8 maanden drachtig is. ;)
Afbeelding
Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:54

Hoeveel verschillende dressuur-outfits heb jij Bianca?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:11

Simmie schreef:
Hoeveel verschillende dressuur-outfits heb jij Bianca?

Voor officiele wedstrijden alleen de witte hoor ;) !!!! en uiteraard nog het standaard zwarte jasje van harry horse. Dit blauwe jasje is echter dezelfde als de witte en ga ik korter laten maken (het is nu een soort slipjas), dan heb ik er een blauwe set bij, omdat dat mijn lievelingskleur is, daar wil ik met Bull wel mee starten. Ga ervan uit dat dat wel mooi word. Ik hou wel van wat kleur in die ringen.... :D en vind het heerlijk om daar ook gebruik van te maken..... }>

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:58

Shanouk, balen zeg van dat paard!
Bianca, heftige kleurtjes, is niet aan mij besteed. Vind het wel leuk voor de cross!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 02:42

Goedeee...eeehhh nacht :P ..

Heb heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk gegeten bij Dok 2 in Leiden :9 , wat eet ik toch graag daar _/-\o_ en toen zijn vriendinnetje en ik lekker onderuit gezakt bij Sherlock Holmes en heb genoten van die film ;) . Daarna nog even een cocktail gedronken en nu lekker mijn bed in :) .

Heb morgen een fotoshoot *-:) .. Wat doe ik mezelf aan :') , heb tijdje terug al 'Ja' gezegd toen ze mij vroeg, maar ik blijf het komisch vinden dat gedoe voor de camera :)) en wordt er nogal zenuwachtig van. Hopelijk levert het wel leuke plaatjes op 8)7 .

@Snoekiej: Ach wat triest zeg van het paardje, sterkte aan je vriendin :(:) .. en 19 jaar is eigenlijk nog te jong ;) .

billy1 schreef:
WL wanneer heb jij zelf je cross debuut op de planning staan? Groomen is wel leuk, maar zelf rijden is natuurlijk veeeeel leuker!

Ik hoop echt dat ik dit jaar lekker met Wo kan gaan crossen :D . We hebben natuurlijk wat pech gehad met de voeten :(:) en Wo heeft nog angst voor de trailer.. In April gaan Wo en ik een week onder begeleiding intensief trailer training volgen, ook op andere locaties, om haar angst weg te nemen en dan wil ik haar wat vaker meenemen naar crosstrainingen voor de routine en dan gaat het balletje denk ik vanzelf rollen :j .
Groomen is leuk en ik kijk ook wel weer heel erg uit naar de trainingen van Lucinda, maar zélf rijden is inderdaad wel veel leuker!! Zeker nu ik ervaren heb dat Wo er wel de feeling voor heeft ;) .

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 08:38

Ik hoop ook voor je dat je dit jaar lekker kan gaan crossen Lotte! Dat hoop ik voor ons allemaal in de lappenmand natuurlijk, zoals bijv. Shanouk en mezelf :o

Ik ga weer aan het werk vandaag! :evaw:

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 09:35

Goeiemorgen :wave:

@ bianca: jeeetje dat zou je idd echt niet zeggen. Moet zeggen dat Zetje niet veel meer heeft, nog steeds niet. Je bent nu dus aan het afbouwen?
Hoe vaak rijdt je nog per week?

Zetje wou ik nu om de dag doen, maar na 1 week ben k dat al zat :+ Dat beest is dan zo fris dat ze bijna niet te rijden is. En in de wei staat ze de hele dag met de kop aan de grond en rent geen meter :))

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:42

rowo schreef:
@ bianca: jeeetje dat zou je idd echt niet zeggen. Moet zeggen dat Zetje niet veel meer heeft, nog steeds niet. Je bent nu dus aan het afbouwen?
Hoe vaak rijdt je nog per week?

Hiltsje is ook erg fris, reed al steeds zonder slof, maar kreeg van de week alweer even alle hoeken van bak te zien, strot erop en snuiven. Ik rijd meestal 4 a 5 keer per week, maar ze hoeft dus geen enkele zijgang meer te doen. Ik laat het een beetje aan het paard over wat ze aangeeft nog te willen, maar vooralsnog is dat gewoon ook lekker draven en gallopperen. Rijd met goed weer het liefst nu buiten, kan ze lekker rechtuit en het belangrijkste vind ik eigenlijk alleen maar om een beetje de conditie bij te houden, meer niet. Ik zie nu wel omdat de foto alweer 3 weken terug is natuurlijk dat ze wat begint te zakken in bespiering van de lendenen en het veulen zie ik soms knoert hard schoppen, dus een druktemaker is het al wel, net als moeders.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:09

Goede middag!!

Oke ik zal eens informeren bij de knhs :+

Snoek tis nooit leuk een paard of ander beest in te moeten laten slapen, sterkte voor je vriendin!

Zo gister avond was het echt gaaf!!
Zou morgen zo weer gaan :j (wie wil mee :P )

ZO ga me paard doen, want het gaat nu regenen :(

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:21

Morgen :wave:

Mistid: Fijn dat je toets goed ging :)
Shanouk: Gelukkig is hij wel mooi :)
LZ: Vervelend he, ik werd woensdag ook echt heel erg verkouden. Verschrikkelijk irritant, maar het gaat gelukkig al weer beter :)
Noor: Lekker dat je fijn gelest hebt :D
Bianca: Haha jij bent wel echt van de opvallende outfits he :D Vervelend dat ze zo druk is. Vind haar er nog strak uitzien hoor :)

Ik had gister tentamen, ging beter dan de vorige keer, maar zaten echt weer hele vervelende feitjes-vragen tussen en wist niet alle open vragen, maar denk dat ik hem wel gehaald heb :) Ging iig beter dan de vorige keer. Dus niet voor niks zo hard geleerd :D

Daarna gewerkt bij de bios in Enschede. Was een soort van nieuwjaarsreceptie voor alle medewerkers van het Saxion. Moest 2 uurtjes werken: kaartjes voor de juiste film incl. consumptiebonnen uitdelen en mocht daarna gratis met iemand naar de film. Was prima werk en met een vriendinnetje naar Up in the Air geweest. Voordat de film begon hield de directeur nog een praatje. Waarin ook even ter sprake kwam dat hij blij was dat iedereen er was (waren echt veel mensen gekomen) en dat dit eigenlijk niet zo vanzelfsprekend was, Mandy jouw broertje werd toen ook nog genoemd. Vond het erg bijzonder en moest wel even slikken.
De film, met Clooney was gek, anders dan verwacht, wel leuk, maar niet echt een aanrader.

Vanochtend weer met de truck meegeweest naar Deventer. Vriendje zou me wakker bellen maar had mijn telefoon nog op stil staan dus die stond voor niks voor de stoep want ik sliep nog :o Later wakker geschrokken om half 8 en toen kon hij me na het lossen bij het eerste filiaal nog ophalen. In Deventer opgepikt door mijn ouders en toen doorgegaan naar de Toyota-dealer. Hebben een proefrit gemaakt in een Prius (paps moet een nieuwe lease-auto) nogal futuristische auto, met een power knop om te starten en dat gaat dan op elektriciteit, best maf zonder geluid wel kunnen wegrijden en hij had ook allemaal gekke dingen. Stop gemaakt bij de manege in Bathmen, moest zo nodig plassen :+ En even de nieuwe manege gespiekt en gezellig hoi gezegd :D Wat is dat mooi geworden zeg! Wauw :) Toen zelf naar Diepenveen gereden, was echt leuk :D Nu even lunchen hier, jasje op de foto zetten en naar Enschede om Woll te rijden, koken en studeren vanavond :)
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 23-01-10 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:26

Vief druk avond je gehad dus, jetske der auto start ook met een start knop das ook vaag :+
Druke dag ook nog :)

Ik ga naar me paardje!