[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

winnie10

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:04

Oh zo jaloers dat jullie (bijna) geen sneeuw hadden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:08

Ik reed vanavond met de auto achter opa tegen 20km/u en ik kon er niet langs. De straat was volledig sneeuwvrij en niet gladder dan na een gewone bui :+

Sneeuw is mooi om te zien maar alles behalve praktisch.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 21:56

Jaaa Hatelijk Varekaj. :') Vandaag ook van die mensjes die veel te traag reden. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 21:57

Zeg, iemand van jullie blinkers op zijkant hoofdstel bij paard? Helpt dat?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:00

Ik heb er bij Julie gehad maar merkte er weinig verschil mee.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 22:04

Damn, wou die mss proberen bij Luxor.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:06

Ken ook veel paarden die er wel mee gebaat worden hoor. Hier liggen ze in de kast, wil ze wel eens opsturen om te proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:53

Bij blinkers denk ik aan glinstertjes enzo, ik gok dat je iets anders nodig hebt?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:01

Aaaah, minuscule oogklepjes :D Is dat toegestaan op wedstrijd? Ik heb er Geen ervaring mee en ken ook niemand die dat gebruikt...

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:09

Jumping zoiezo wel. Rest geen idee :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:12

Dressuur niet gok ik. Van die geluiddempende oortjes heb ik wel al gezien.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:16

winnie10 schreef:
Ik heb de enquête ook ingevuld! Ik kijk eigenlijk wel al vaak filmpjes op YouTube! Vooral om inspiratie op te doen voor springoefeningen enzo zoals masterclassen van bekende eventingruiters. Echt interessant!

Ik moet Aruba altijd dagelijks werken om geen bommetje te hebben, maar nu met de sneeuw was dat niet mogelijk en amai het is een monstertje. Zondag rodeo gehad maar gelukkig kunnen blijven zitten (maandag wel megastijf van mn benen toe te klemmen haha) en nu gisteren weer gereden maar het was echt niet normaal dusja wel redelijk hard gevallen! Tis toch soms echt een bitch! Kvoel me een bomma als ik net uit bed stapte :D
En nu ligt er weer sneeuw ;(

Zooooo herkenbaar! Ferro heeft mij deze winter ookal 3 giga boksessies gegeven. En echt eerst super hoog omhoog springen en dan hoofd tussen zijn benen en gaan }> iskander loopt ook zo onnozel of iets, wegspringen en bokken. De winter mag gedaan zijn.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:20

Hanne: ik ga ook eens proberen met geluiddempende oortjes rijden. Maar die oogklepjes geloof ik ook nietveel van.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:13

Varekaj: wij hebben ook een recuptex light dan. Wij doen hem aan voor de wedstrijd of training zo 2 uur op voorhand en onze vos heeft daar ook veel baat bij. Ik overweeg ook de winter versie te kopen als onderdeken nu ik gezien heb wat het doet met hem.
Voor furrie heb ik van BOT de stal beschermers en beenbeschermers daar ben ik ook heel te vreden over. Tijdens het rijden en longeren hebben de benen nooit warm warm onder de beenbeschermers gekomen. Terwijl ze vroeger altijd nat waren. Ik ben pro.

Hanne: wij gebruiken ook dempende oortjes zowel bij dressuur als voor mijn merrie vroeger dan bij het springen. Ze was toch minder afgeleid.

Fris zullen alle paarden zijn denk ik voor de moment. Met die sneeuw en koude vele zullen wss niet veel buiten kunnen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 12:59

Kan dat inderdaad ook eens proberen... Maar ik merk dat Luxor meest verschiet van dingen die plots verschijnen. Ofwel koekeloeren naar hoeken. Maarja kan moeilijk oogkleppen opdoen zoals de koetspaarden. :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 13:01

@Laurie: Is heel vriendelijk! Maar zonde van de verzendingskosten, zal proberen om iemand in de buurt te zoeken. ;)
Iemand met geluiddempende oortjes zal ik ook eens zoeken. :P

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:02

Hanne_SP schreef:
@Laurie: Is heel vriendelijk! Maar zonde van de verzendingskosten, zal proberen om iemand in de buurt te zoeken. ;)
Iemand met geluiddempende oortjes zal ik ook eens zoeken. :P

Als je niemand vindt dan gil je maar, ik heb beide (blinkers + oortjes) liggen :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:49

Je kan wolletjes aan de zijkant doen Hanne om te proberen.

Winston is in de winter ook gebaad met een muts op, zeker als het winderig is. Maar *hout vast houden* deze winter vallen zijn keuren reuze mee ivm vorig jaar. (morgen lig ik er wss af :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:40

Ik ga echt niet klagen als ik het zo hoor _O- Die van mij verzet dus geen voet de verkeerde kant op. Juist in galop in het veld moest ik hem woensdag wat bijhouden. Ik had mijn dressuurzadel gepakt, zat wat lang qua beugels en dat was alles behalve comfortabel met zijn gespring over/door de plassen :o
Als het weer zondag meezit opnieuw opzadelen en eens langer rondje maken.

Zo'n mutsje ga ik denk ik wel aanschaffen, in het zwart. Gewoon om zijn oren vrij te houden van vliegen in de zomer en dan valt mijn miserabele vlechtkunst van de voorpluk niet op O:)

Hanne, heeft Luxor al geen wolletjes aan zijn hoofdstel? Denk dat die blinkers niet veel verder gaan uitkomen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 16:52

@Varekaj: Wolletjes aan zijn teugels :) Zal binnenkort weer mogen beginnen. Vorig jaar rond deze periode ook kale plekken gehad. 't Is precies bij de wissel van winter- naar zomerseizoen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 16:52

@PP: Aub niet, geen brunch in de kliniek e :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:28

Ah dan hebben ze hier ook al eens makkelijker wat schralere plekken :j

Jaja, tgaat weer beginnen. Bij Tibor komt er alweer een goed pak haar af als ik er eens stevig overheen wrijf. Dat is nu eens iets wat ik niet mis, al dat ruiven.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 23:57

Heb Pieter van Lene voor het eerst gezien vandaag. :P Lene in volle concentratie! :D

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 00:22

Haha ja inderdaad :-) met wie was je mee? Dat grote bruine paard? Pieter was echt de harige halve ijslander van de hoop hahaha. Niet naast te kijken. Laat het verharen maar komen ;)

Was dus deze avond op oefenjumping in stal boc.age. Plan was rondje 80 rijden maar zat er ruim op tijd op om los te rijden en het liep wat uit dus de reeks lager ook meegereden om op te warmen. Dat rondje ging echt suuupersmooth. Maar dan wordt t maar iets hoger en dan begin ik te kloten met afstanden en tempo... 1 balkje dus door mijn fout. Vrij groot op de eerste van een lange rechte lijn en dan te veel terug gereden op de tweede. Pony was wel weer heerlijk braaf. Geen last van winterkuren die. De andere paarden in de piste daarentegen :D