[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:54

Penelope,

mr ja hangt nog beetje af of het hengst of merrie is

ik hoop wel graag nog engelse namen :J.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:23

Pilorado? Das gemakkelijker om uit te spreken. :)

En idd tevreden over m'n proefje. Te laat begonnen met inrijden. :+ ni genoeg tijd gehad maar goed... Shuddy zn achterhand is nog niet sterk genoeg. En kzag dat terug op protocol op de voorhand soms dusja. Kwestie van trainen eigenlijk. :) kvond wel leuk iets anders. Heel vorig jaar E5 en E7 gereden. Kwam da beu gezien. :+

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:57

Pirato....kun je als koosnaampje <3 en als scheldnaampje gebruiken ~~}> :=

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:14

Heb ook een ado :) ! Pilona vind ik ook gewoon wel leuk. Pirato doet me aan chips van de aldi denken ;).
Ben de kalender aant opmaken... (hoewel ik meestal niet zelf rijd doe ik wel al die dingen...) en pfff er zijn zoveel mooie crossen en dan nog lrv ertussen... heb al medelijden met de paarden ;)

Hebben jullie misschien een idee of de J/L in arville moeilijk staat of wel mogelijk om het de eerste keer daar te starten?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:10

Bedankt voor het meedenken! Wordt nog een moeilijk beslissing...

Heb 2 jaar terug in Arville Lo gereden en vond het echt makkelijk staan. Je hebt natuurlijk het heuvelachtige terrein dat het wel conditioneel zwaar maakt, maar qua hindernissen vond ik hem makkelijk: geen combinaties, water inlopen, geen coffin... Heb er echter ook een jaar of 6 geleden L gereden en toen vond ik hem wel aan de maat, veel grote bakken toen. Maar nu organiseren ze een nationale echt apart van de internationale, dus wie weet welke veranderingen ze nu doen?
Ik laat mijn jonge paard normaal gezien in Genk overgaan naar L. Vindt dat een zeer uitnodigende,vriendelijke cross voor de paarden, wel moeilijk water en de haaientand moeten ze wel wat lef hebben.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:41

Pina colada vind ik ook leuk van naam. Nr da drankje genoemd en is spaans. Kan ook wel zowel merrie als hengstje

Geen idee hoe die L is. Heb het wel al gezien mr kan mij er niets van herinneren :p.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 12:37

De L die ik al laatste heb gezien was inderdaad makkelijk. Daar zou ik ook willen overgaan maar we hebben dan het nationaal van de LRV..

Misschien dat ik in Tongeren al overga. Daar kan ik meerderdeel van de hindernissen al eens springen., ofwel Genk, daar kan ik dat ook.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:29

Pina colada vind ik ook leuk, heb alleen wa 'schrik' dat die veel zal gekozen worden. Maar hij staat zeker op het lijstje!

Tongeren vind ik wel één van de zwaarste crossen van het seizoen eigenlijk. Je zit met heuvelachtig terrein waardoor de paarden sneller moe zijn en dan nog eens veel grote massieve bakken en ook veel kijkerige sprongen, vorig jaar als ik me goed herinner 5 coffins/trakheners, 2x water, dat smal waterputje heuvelop... Voor een 1e keer zou ik die toch niet aanraden.

Misschien dat Tielt of Gavere wel wat lichter zal zijn, omdat zij voor het eerst nationaal organiseren, zullen ze misschien geen te grote risico's nemen? Maar dat is een gok natuurlijk. Wat je ook kan doen: beide organisatoren zijn zeker goed te benaderen, mocht je daar vooraf een mailtje naar sturen om te vragen of hun cross geschikt is om over te gaan, zal je daar wel een eerlijk antwoord krijgen. Zit je wel wat vroeger in het seizoen...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:38

Kan mij iemand toevallig vertellen of er 'moeilijkere' occ's zijn?

'k Ga normaal geen dressuurwedstrijden meer rijden, en meer focussen op de jumpings. Aleja meer oefenen op het parcoursrijden. Vrijdag weer oefenparcours. En volgende week 8 februari naar Moorsele. Begin maart nog een jumping wss. Eind maart is er een eerste occ in Waregem (TBC). 'k Ben nog aan het twijfelen of ik eerst de 60 of 80 zou doen. Maar het feit is wel dat op eventingkamp Shuddy alles al gesprongen heeft daar op dat crossveldje. (tot en met 80cm en op einde van het kamp minicrossje 80 gedaan, stops op enkel 1 sprong) Dus hij heeft t wel gezien... Eerst zien hoe het gaat op jumpings in de 80 denk ik. De bute en het water enzo heeft hij nu totaal geen problemen meer mee. Hij doet de bute zelfs heel graag. :)
Dan zou ik Gavere willen meerijden. Moeilijke occ? Als Shuddy heel goed aanpakt in Waregem de 80 (als ik die zou rijden), is Gavere de 80 moeilijk/eng? Zodat 'k daar mss sowieso eerst toch nog een 60 ga doen. Daarna is er dan Tielt dat is alleen maar 80 en geen 60. 'k Zou eerst zien hoe Waregem en Gavere was of ik daar aan zou meedoen. Ingelmunster, Deurle en Merendree zou ik dan ook doen.
Moesten we nu heel de tijd 80 doen en het gaat echt heel fijn. Dan mss de 90 ofzo op einde van het seizoen. Maar dat is toekomstmuziek. :+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:53

Hanne, normaal is er in waregem alleen OCC 80 en mss 60 vr clubleden. Mr je kan zowiezo wel altijd overslaan wat je niet ziet zitten enzo en dan iets van de 60 springen als die optie er is.

Gavere vind ik één van de moeilijkere, ookal staat er nie direkt iets moeilijks tgebeurd wel veel omda da voor velen de eerste is van het seizoen.

*edit, 60 gavere is wel te doen mr 90 is wel moeilijk.

Tielt cava nog, deurle de 80 ook cava. Ingelmunster is ook nie zo moeilijk. brugge is nie aangeraden mr je hebt ook wel 60 denk ik.

Vindt Tongeren ook wel moeilijk om dan over te gaan. De meeste hebben iets van als ze goed in tongeren de B lopen dan kan ik over naar de L.

Da zal idd mss populaire naam zijn pina colada.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:59

Ik heb aanstaande zondag laatste oefenwedstrijd dressuur, maar ben zo verkouden als wat. Dus tot nu toe heeft paardlief nog steeds vakantie :o Het regent en waait hier flink, zie het niet zitten om dan met een zieke kop daar even doorheen te baggeren. Hopelijk valt het de komende dagen nog mee qua weer, of het wordt afzeggen vrees ik.

Ik ga proberen om m'n B-brevet dressuur te halen via wedstrijden. Als je 4x 60% rijdt in niveau 0 geldt dat als gelijkwaardig. Vorig jaar heb ik 1x >60% gehad in de sub E7, maar wel gewoon winstpunten voor gehad. Ga de VLP even mailen binnenkort of die meetellen, en of het per protocol telt (dus elke proef apart) of alleen de hoogst gereden proef van die bepaalde wedstrijddag, zoals ze het klassement doen. Deze manier is tikje omslachtiger dan gewoon brevetafname, helaas heb ik zelden vrij op de dagen dat er brevetafnames gedaan worden of het is een fiks eind rijden.

Behalve Heusden, zijn er nog wedstrijden waaraan je kan meedoen in de cross met daglicentie? Zou graag paar data op de planning zetten voor dit jaar als kennismaking en om naartoe te kunnen werken.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 15:31

Maar ik rij de paarden voor de mensen van de cross in Tongeren dus rij mijn paarden ook op hun terrein/wei/crossterrein. Dacht dat dat wel een voordeel zou zijn om over te gaan. Maar weet het nog niet, als ze niet klaar zijn/als ik niet klaar ben doe ik het sowieso nog niet.

Gaat iemand van jullie trouwens naar die dressuurwedtrijd waar de eventingprozcen gereden kunnen worden met commentaar van de jury?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:06

Bij de OCC's heb je meer 'ruimte' om te oefenen, je kan sprongen overslaan, en je mag meer dan 4 stops hebben, dus ik zou zeker wel naar Waregem enzo gaan ook al is dat direct 80, wat je echt niet ziet zitten, sla je over.

Ik ga niet naar die dressuurdag Daaphh: voor mij is Gesves heel ver en mijn werkpunt ligt sowieso in jumping, niet zozeer in dressuur. En ik laat al mijn dressuurproeven filmen en bekijk het altijd met de commentaar die op mijn protocol staat, vind ik eigenlijk wel voldoende.

Varekaj: sub is volgens mij niet gelijkgesteld aan de gewone niveau 0, dus dat zou je even moeten navragen. Hoe kan je het dan doen met springen? Of ook jumpings rijden om vrijstelling te krijgen? Moet je niet sowieso je theorie nog ergens doen?

Zonder licentie kan je in Heusden, Zwijnaarde, Deurle en Merendree rijden, zijn volgens mij de enige? Is zonder daglicentie, is gewoon proef betalen.
Maar als je dressuurwedstrijden zou rijden, dan heb je een licentie bij de VLP, dus mag je zelfs niet deelnemen aan deze vrije crossen, maar moet je OCC rijden, dus ook dressuur en jumpinggedeelte. Met een provinciale licentie, ongeacht de discipline, mag je elke wedstrijd starten op provinciaal niveau, zowel dress, jumping als OCC.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:18

Hé bedankt voor de reacties!! Heb ik zeker heel wat aan! :j

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 18:17

Ik denk dat wel inteessant is die dressuur en voor ons is dat niet zo ver denk ik

Vandaag eindelijk de nieuwe trailer gaan halen!! Maar hij is wel heeel erg groot!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:11

Hihi kzag het! Is da vr drie paarden?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:12

Kvind da ook te ver vr beetje dressuur te gaan rijden :P.

Ik ben nog steeds in blijde verwachting mijn nieuwe automobiel :\

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 19:21

Nee voor 2 paarden! Maar super grote zadelkamer.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:26

Amaaie tis echt gigaaaaaantisch :D. Met welke auto trek je dat?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:32

Ben benieuwd naar een foto! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:32

Van wat ik begreep op de site van de VLP staat 4x 60% op niveau 0 gelijk aan je B-dressuur. Voor springen moet je 4x succesvol 90cm gesprongen hebben denk ik. Dat is nog een stap te ver, dus voorlopig zou ik gewoon al proberen om die 4x 60% te halen, dan krijg ik vrijstelling tem B-dressuur. Dan moet ik later alleen nog het springgedeelte afleggen. Over de theorie wordt niets gezegd, dus ik vermoed dat dat gedeelte dan ook vrijgesteld wordt.

Voorlopig ga ik gewoon alles op daglicenties starten, zonder brevet krijg je geen voor een heel seizoen. Maar alvast bedankt voor de info, ben ik alweer een stap verder mee :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:23

Varekaj: ik denk alleen dat sub e5 niveau 00 is en gewone e5 niveau 0. En theorie kwijtschelden gaan ze volgens mij niet doen, hechten ze vrij veel belang aan. Ik zou het zeker eens goed navragen bij vlp, dat je dan niet aan het eind van het seizoen alsnog je brevet moet halen.

Daaphh ik wil ook foto zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:25

Over de theorie staat er niks specifiek, dus yep, ik ga eens mailen denk ik :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 23:59

Afbeelding
Zadelkamer (2m op 1.40)
Afbeelding
Stuk van paarde gedeelte.
Afbeelding

We trekken hem op dit moment met toyota landcruiser maar waarschijnlijk komt er ook nog een toyota hilux bij zodat er steeds 1 auto ter beschikking is.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 00:10

Zalig! :D Idd huuuuge! Je ziet er klein uit daarnaast. :P