Met losrijden voor dressuur beide voorijzers los getrapt, dus de proef begon al struikelend.. Bij de middendraf dusdanig gestruikeld dat 1 ijzer er af lag, verder liep de proef redelijk.. Na de proef op zoek naar het ijzer, en naar de smid om ze beide weer vast te zetten! Tijdens het vast zetten bp aan, en daarna beschermers om bij Doly..
Door naar het springen.. Stomme balk op 2 na licht te hebben geraakt met het achterbeen, verder foutloos maar ooh wat was ze sterk!
De cross in.. Goed van start, 1 t/m 4 geen probleem, bij 5a gooide mevrouw op het laatste moment de ankers uit (en ik lag daardoor uiteraard op dr hals), terug in het zadel gekrabbeld en het alternatief gereden, verder weer alles foutloos.. Zelfs bij het water geen pas achterwaarts! Wel 1 min buiten tijd, maar dat neem ik voor lief!
We hebben weer wat meer ervaring opgedaan vandaag, en gaan vol goede moed naar diepenheim!
p.s. Voor degene die in de L paarden hebben gereden vandaag, ik heb enkele combinaties gefotografeerd tussen startnummers 108 en 130.. Deze staan bij het topic over de voorbespreking van Gelselaar..
Voor mij ook qua crossen ysselsteyn en hattem. Van het weekend even een springwedstrijdje meegepakt. Wel een wp maar ik heb wel betere parcoursen gereden dus geen echt fijn gevoel
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 29-09-14 08:15
Wij gaan volgende week ook naar Ysselsteijn. Mijn man heeft zaterdag een fijne les gehad en heeft nu weer veel vertrouwen. Hij heeft een paar hindernissen gesprongen die ook in de 1 ster zaten waaronder een smalle borstelbak van dik 1.20 hoog, en 1 meter lang. Eerste 2 keer liep hij erlangs, daarna sprong hij hem super, ook vanuit het lijntje wat mijn man moest springen (eerst 2 puntjes, dan de borstelbak).
Hier mijn verslagje van de Bollert Brons, hele leuke cross!
Hier ook een heerlijke dag gehad gisteren! Uitslagen van gisteren staan er al op btw, echt top!!
Dressuur ging met ons leenzadel eindelijk weer stukken beter dan de vorige keer (eigen zadel bleek niet goed meer te liggen dus die word nu aangepast). Echt fijn om weer lekker dressuur te kunnen rijden, wat een verschil! Dressuur hadden we 196, springen foutloos binnen de tijd. Toen de cross in, jeej wat had ze een energie om te starten, hihi! Helaas ging madam vol in de remmen op 5, de greppel, draaide zich acuut om waarnaar ik nog net d'r hals kon vastgrijpen en terug kon klimmen in t zadel Na gestuntel om m'n beugel weer teug te krijgen (ze bleef maar hyper rondjes galopperen) heb ik t nog een keer geprobeerd, nja dat was wederom weer geen succes, toen besloten t alternatief te nemen en gas te geven. Dat ging verder weer super!! Tot t water Hebben we normaal niet echt problemen meer mee, had tijdens t verkennen besloten erin te springen, tijdens t rijden dacht ik, doe toch te waterinloop maar voor de zekerheid, kwam veel te veel terug en hop er scheef langs, maar daarna alsnog erin. Nja..Over twee weken maar weer een nieuwe poging in Hattum. Paardje weer goed gekeurd bij de da en heb echt een heerlijke dag gehad!! Wat is sgw rijden toch leuk!!
Ben wel benieuwd wie er nog foto's hebben gemaakt die dag.
Neede is inderdaad een geweldige cross. Ik baal ik dat ik hem dit jaar niet gereden heb. Volgend jaar zeker weer op de planning
sorsie
Geplaatst: 29-09-14 10:17
M_Vainqueur, nog gefeliciteerd! Super cijfer zeg! Wat een leuke verslagen allemaal weer! Ik heb nu al zin om mijn officiële sgw debuut te gaan maken Ik heb gister 2x BB laag gesprongen in Harich, 2 keer foutloos en een derde prijs dus super tevreden Helaas on ik niet mee doen aan de cross die later op de dag was, want Win staat niet meer op ijzers, dus dat wordt pas volgend seizoen weer crossen
Ik lees stiekem een beetje mee. Leuk te lezen dat jullie zo enthousiast zijn over sgw Neede! Ik heb zelf Gister meegedraaid in de reken kamer. Leuk om eens daar mee te kijken. Super tof ook om elke keer zo snel na de laatste in de klasse de uitslagen te kunnen op hangen. De startlijsten heb ik ook mee mogen helpen. Hihi wat een "eisen" hebben sommige ruiters! Erg leuk om van die grote puzzel een zo goed mogelijk passende oplossing te maken!
Ik baal dat het weekend al weer voor bij Is! pfff een jaar wachten tot de volgende bollert!!!!! Duurt lang! Op naar volgend jaar!!!!
ik had ook een goeie dag, dressuur goed, maar soms een beetje drammerig (stappen??? ik wil niet stappen!!), toch nog 5de.
springen foutloos, hindernissen gevreten!!
cross goed, bij 5C ging ik helemaal over de linkerkant, bordje eraf gesprongen, dus voor de zekerheid draai ik om te vragen of die correct was...bleek correct dus ik snel door..foutloos...maar dus 27 seconden over de tijd door die extra draai...jammer maar ja niks aan te doen, nu dan 11de ipv 3de.. Maar hij deed het super!! Vooral de waterbak is gaaf!!
Myca
Geplaatst: 29-09-14 17:08
Zonde van je onnodige draai Madelene. Ik kwam zelf ook pas achter een paar regels, doordat ik een keer als hindernis-poster ging vrijwilligen.
Dat soort twijfelgevallen kom je dan wel tegen, dus ik had er ook nog wat van opgestoken. De KNHS heeft een instructiefilmpje online gezet:
Als je eens 10 minuten hebt kan het best zinnig zijn om daar eens naar te kijken.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 29-09-14 17:16
Zit zelf ook regelmatig bij een hindernis dus ken de theorie. Vind het een goed en duidelijk filmpje wat erg kan helpen bij de instructie aan hinderniscontroleurs. Ook ruiters kunnen er veel baat bij hebben trouwens
Ik kan me inderdaad best voorstellen dat je twijfelt als je er een hindernisbordje af rijdt. Maar als je het filmpje gezien hebt, weet je in ieder geval dat je hiervoor geen rondje hoeft te rijden om hem opnieuw aan te springen.
Heb ook gister bij Outdoor Brabant als hindernis controleur gezeten, filmpje legt de basis wel goed uit vind ik!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 29-09-14 17:29
Heb tijdens een internationale wedstrijd bij een smalle hindernis gezeten. Heb heeeeel vaak het rode vlaggetje weer terug moeten doen. Maar allemaal goed gepasseerd, op een paar weigeringen na.
Vanochtend weer getraind in Lelystad! Ging top! Totdat we een haag gingen springen met daarvoor een greppel. Ze ging niet goed af, krabbelde wat in de lucht en ineens hingen we op de hindernis en ik om de nek. Gelukkig nix kapot aan paard of mij. Iets lager haagje die er aan vast zit gesprongen om het wel goed af te sluiten.
Verder zijn we ook voor het eerst het water echt ingesprongen over een boomstam. Eerste keer twijfelde ze een beetje maar sprong alsnog en daarna gewoon als een volleerd paard haha. Heerlijk dier!! Op naar Hattem!
Ik heb ook in Ysselsteyn gereden, was mijn eerste cross en ben echt trots! Dressuur is niet ons sterkte punt en ging naar mijn gevoel ook niet helemaal lekker. Zat er al balend op maar toch alle figuren netjes proberen te rijden wat goed was voor 185 punten. Was opeens heel snel aan de beurt met het springen, een snel foutloos rondje. Na het springen een hartslag van 52 daarna mochten we de cross in. (Ik reed in het blauw en was erg fanatiek dus misschien heb je me gezien!) We gingen lekker van start en ze deed het super tot de dubbelsprong daar hadden we 1 weigering maar verder binnen de ideale tijd de cross met dus 1 weigering uitgereden. Daarna een hartslag van 64? Dit was allemaal goed voor een 16de plek van de 31 (ring 2 D-B) Super trots
Nou daar was ik ook wel erg blij om! Daarna sprong ze ook weer fantastisch dus gelukkig is ze er niet van geschrokken !
Goeie berichten dus mooi! Wat een tof jasmijnz! Meteen een winstpunt te pakken! Gefeliciteerd! En een hartslag van 64 is prima hoor! Als je het vaker gaat doen kan het zijn dat het steeds lager wordt, mijn paard weet wat er komt en wanneer het afgelopen is en dus weer in rust modus gaat met een hartslag van 45
Ai Elke! Das schrikken! Gelukkig niks aan de hand, lekker weer van start in Hattem. Klinkt goed Joki en Jasmijnz! Hier ook fijn gereden in Ysselsteyn. 200 dressuur, balkje in het springen en foutloos met een paar seconde buiten de tijd over finish in de cross. Hij ging weer een partijtje lekker:) op naar volgende week Hattem, whoehoe!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 05-10-14 18:04
Hartslag van 45 is echt laag! Chap zit meestal rond de 60, voor en na de start.
Wij zijn ook tevreden, mijn man heeft het goede knopje weer gevonden en eindelijk weer een wp gereden . Vooral over de cross was hij erg tevreden want wat was de L cross pittig! Mijn man zei nog dat hij de M er veel makkelijker uit vond zien. Heb ook veel mensen brokken zien maken vooral bij het springen.
_Elke
Geplaatst: 05-10-14 19:11
SusanH schreef:
Hartslag van 45 is echt laag! Chap zit meestal rond de 60, voor en na de start.
Ooh haha ja dat maffe paard van mij gaat altijd meteen weer staan suffen De eerste paar keren had ze ook wel hoger hoor! Zelfs een keer 72 ofzo.
Mochten jullie het leuk vinden; ik heb foto's van de hindernissen staan in de voorbespreking van Hattem 2014
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 10-10-14 15:10
Kan misschien nog een oefencross rijden dit najaar, zag op de Bokt Markt dat Stal Jacobs uit Voorthuizen 24 en 25 oktober een cross organiseert. Misschien voor anderen hier ook nog leuk: http://www.staljacobs.nl/oefencross/. Denk dat ik me opgeef voor de 80 cm. Kan de 19e nog een lesje meepakken dus dat komt mooi uit dan.
Joki
Geplaatst: 10-10-14 19:39
Susan leuk elke gefeliciteerd
ik ga morgen naar Hattem. Net verkend en ben benieuwd hoe het morgen gaat