[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:44

Was je jarig Mette? Heb ik even gemist. Alsnog van harte gefeliciteerd *\o/*

Daar heb je goed over nagedacht Madelein. Dat moet zo gaan lukken.
Ik ben vandaag bij de apotheek dezelfde koelelementen gaan kopen als Jan heeft zodat [naam] na de cross de pezen goed kan koelen.

Wauw wat een gave rijlaarzen Rianne! Wel balen dat je moet werken maar ach, ik heb geen vakantiekleurtje want wij zijn niet op vakantie geweest ;) Ik kan best wat hebben maar vandaag heb ik de zon toch echt geprobeerd te mijden.

Aan de dressuur is inderdaad wel wat werk. Hij kan het wel maar, zoals ik al eerder schreef, meneer heeft nogal een karakter en als hij het in de dressuur wat lastig vindt, dan is het geen gemakkelijke. [naam] kan best leuk rijden maar die heeft natuurlijk bij lange na niet de ervaring die Jan heeft dus is het wel heel fijn als hij er dan af en toe eens op stapt.
Zij traint wel heel veel in de dressuur maar zo heeft iedereen wel iets waar net wat harder aan getrokken moet worden.

Ben vandaag de hele middag bezig geweest met alle spullen verzamelen voor [naam]. Die was gisterenavond als een blok in slaap gevallen dus was ik vandaag de pineut. Hoofdstelnummer was spoorloos dus kon een nieuwe gaan halen. Ruitersportwinkel één had er geen, nr. twee gelukkig nog net één. Bij de eerste apotheek hadden ze maar één coolpack dus moest ik ook nog naar nr. 2.

Eventing is zo'n geregel. Er moet enorm veel mee voor het paard maar met zo'n meerdaagse moeten ook de slaapspullen, toiletspullen en kleding mee en dan mogen wij ons nog gelukkig prijzen dat ze in de veewagen kan slapen en eten en drinken voorzien wordt door Jan. [naam] werkt hard voor hem maar ik ben hem ook echt wel dankbaar dat hij haar deze kansen biedt.

Ik heb ze tegen 19.00 uur vanavond uitgezwaaid. Zes paarden mee waaronder Daimler en behalve [naam] nog een meisje om te groomen. Mijn bankrekening heeft ook weer een aanval doorstaan want behalve flink startgeld moet er ook nog eens 80 euro voor de stalling worden afgetikt.

We weten weer waarom we niet op vakantie kunnen :D

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:53

Mette alsnog gefeliciteerd! Ik had je verjaardag ook gemist.

Hier zijn we thuis gebleven vandaag. Ik had ed al ingevlochten en ging hem poetsen, toen ik zag dat z'n linker voorbeen dik was op het pijpbeen... Dus eerst gekoeld maar bleef dik. Knotjes er maar weer uit, en rondje gestapt.
Ben nu trouwens wel blij want het is sinds 10.00 al echt te warm. Volgende keer blijf ik ook thuis bij deze temperaturen!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:38

Mooie foto's Rianne! Jammer Madeleine dat Ed dikke pijpbeen had, het is echt heel warm. Ik heb hier de paarden avond/nacht in de rijbak en overdag gisteren en vandaag binnen. Ze hebben het warm...
Mette nog van harte!
Percy, wat ben je een geweldige moeder, het is inderdaad veel inpak werk.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:33

Mette nog gefeliciteerd!
Rianne, wat een mooie laarzen, zulke wil ik ook wel als de mijne aan vervanging toe zijn :P
Pff wat een geregel Percy, komt idd veel bij kijken zo'n wedstrijd.
Wat balen Madelein, hopelijk knapt z'n been gauw op.

Ik doe dit weekend ook niet veel met de paarden, moet zelf veel werken en vind het ook veel te warm om te rijden. Paarden staan nu ook overdag binnen en gaan 's nachts de weide op. Merk dat ze dat fijner vinden.
Vandaag trouwens m'n crossbeschermers voor Fame binnengekregen, heb voor een mooie prijs 2e hands set van Prolite over kunnen nemen :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:45

Dank Neesa, er zijn er een paar die mij niet zo'n geweldige moeder vinden vanwege dat laatste topic ;)

Wat balen Madelein, hoop dat het allemaal mee gaat vallen. Ed heeft wel een beetje pech de laatste tijd.

[naam] had vandaag dressuur maar ze verstond haar voorlezer verkeerd, beetje balen maar ze is nu 14e van de 35. Morgen zal het wel wat koeler zijn tijdens de cross. Hopen dat ze een stukje kan opkruipen.

Wij hadden een fietstocht van de menclub. 40 km. gefietst, heb het goed volgehouden dus was wel een beetje blij met mezelf. Was een superleuke dag. Nu wel last van zadelpijn.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:34

Mette ik heb je verjaardag ook gemist, maar alsnog van harte gefelictieerd! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad :)

Percy je bent er maar druk mee +:)+
Fanatiek gefietst, knap hoor met dat hete weer.

Madelein: Verstandig, maar de reden is niet leuk :( Hoe is het nu?? Zo k*t dat ie elke keer een been dik heeft..

Loesvan: Hier staan ze idd ook overdag binnen en snachts buiten, vinden ze veel fijner.
Wat fijn dat je nieuwe crossbeschermers hebt en een prolite op de kop heb getikt, geeft altijd een fijn gevoel haha!

Ik heb vandaag concour gehad. B-debuut ohh wat spannend na al die tijd! Maar Twal hielp me super. Sprong erg fijn. Had wel drie balken, omdat ik zelf nog niet durf te wachten en dan ga prutsen. Paar keer te dicht dus sws braaf dat ie gewoon sprong. Op naar de volgende keer.
Dressuur 1e proef ging fijn en tweede proef was die echt op. Toch bij beide goede punten 193 & 196 en nog een derde prijs. Helemaal tevreden dus :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:37

Inderdaad een pechvogel, gewoon af en toe wat onvoorzichtig met zichzelf. Wat dat betreft lijken wij wel op elkaar :D
Been was vandaag nog goed dik, maar slinkt wel na koelen en stappen. Zal wel weer gewoon een kneuzing zijn, maak me er niet zo druk om eigenlijk. Als het dinsdag nog dik is de dierenarts maar bellen.

Balen van caressa! Daarom leer ik altijd de proef uit mijn hoofd, dan heb je de voorlezer puur als back up en ondersteuning, maar weet ik wel wanneer hij echt iets verkeerds zegt of leest. 14 van de 35 vind ik ook nog heel goed trouwens!
Zo zeg 40 km fietsen is niet niks! Pijn al wat minder nu?

@rianne: Wat super zeg!! En wat een mooie punten voor de dressuur! Gefeliciteerd!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:15

Rianne, ja inderdaad. K vind het fijn om met goede beschermers te rijden ook al beginnen we nu net aan de oefencrossen :P Ben zuinig op dr beentjes. Had laatst al de dalmars van mn zus geleend, maar die zaten niet zo heel mooi en de oude van mn vorige paard waren veel te groot, dus ben nu blij met n goede set.

Wat fijn dat je wedstrijd zo goed ging. Dat springen komt vanzelf wel met meer km's. Mooie punten voor de dressuur!

Pff Percy 40 km fietsen met dat weer. Gelukkig was het dus nog goed vol te houden.
En 14e van de 35 is inderdaad nog goed, alleen jammer dat het dan door zo'n foutje komt.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:27

Je hebt gelijk hoor loesvan! Ik heb ook gelijk goede beschermers gekocht toen we maar net begonnen waren met trainen, kan maar 1x fout gaan!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:10

loesvan, gelijk heb je het is zo beschradigd die benen. Hier hebben ze ook 2 nachten buiten gestaan en overdag binnen. Vandaag heb ik ze wel op de wei gezet, ze kunnen in de nacht niet op de wei de wei ligt niet naast de boerderij.
Madelein, fijn dat het afslinkt het been van Ed.
Rianne, netjes gedaan!
Percy, jammer voor Caressa hopen dat de cross goed gaat. Zo fanatiek 40 km fietsen.

Ff de tijd om rond te kijken naar een debut in de wedstrijden. Iedereen om me heen vinden dat we er ruim klaar voor zijn, ik ben die het steeds wat verschuift beetje wedstrijd vrees... Gek genoeg.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:11

Ik zal straks even reageren op iedereen!!

Maar ik was jarig inderdaad haha :) ben nu bij de knhs in ermelo voor de instructieweek tot vrijdag en dan meteen naar schiphol en vliegen naar tunesie dus beetje drukdruk!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:56

Mette, gefeliciteerd. Veel plezier in Ermelo
Rianne, mooie laarzen +:)+ en gave foto's <3 . Dressuren doet ie ook goed.
Percy, goed bezig, alles mooi geregeld en verzameld voor Caressa. Knie het goed gehouden bij het fietsen?
Sanne, Jammer dat been dik is/was. Even rustig aan doen.
Loesvan, mooi aan een set crossbeschermers kunnen komen.
Neesa, gewoon keer gaan starten. Je moet toch ergens beginnen, geeft ook niets als het nog niet helemaal goed gaat, gewoon meters maken.

Ik ben weer thuissss. Heb veel geleerd, hard gewerkt en een erg leuke tijd gehad. Vorig weekend Ede-Putten, dit weekend naar Aken. Was allemaal erg leuk om te zien en mee te maken. Mochten in Aken overal in en bij. Dus alle beroemde paarden van heel dichtbij gezien. +:)+ Nu weer thuis op de bank, morgen weer naar eigen werk.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:15

Weer bijgelezen :) Ik moest die 40 km. wel volhouden, was verdorie de jongste. Waren er een aantal van in de 70 bij, zelfs een van 80. Was mijn eer te na om te zeuren :D Gelukkig hadden we een lunch, een museumbezoek en een borrel tussendoor, kon ik even bijkomen ;) Mijn man was saved by the bell want die had al snel een lekke band. Sommigen verdachten hem ervan expres de band lek gereden te hebben :)

Wat een nette punten voor de dressuur Rianne, top! Dat springen komt inderdaad vanzelf. Als Daimler een balk pakt is het eigenlijk ook altijd een foutje van [naam].

Hoop dat het inderdaad iets simpels is Madelein, hij moet wel wat zuiniger op zichzelf gaan worden zeg.

Gewoon inschrijven Neesa, komt vast helemaal goed en anders is het een mooi oefenrondje geweest.

Is de instructieweek leuk Mette? Heel veel plezier in Tunesië straks!

Leuk om daar eens bij te zijn Tiahastrona, klinkt wel gaaf.

[naam] had inderdaad beter haar proef uit het hoofd kunnen leren maar de Belgische proeven zijn totaal anders dan de Nederlandse proeven dus dat valt nog niet mee. Zo erg is het niet.
Vandaag was de cross en zijn we gaan kijken. [naam] had een super cross alleen degene voor haar ging veel te langzaam en bleef daarna aanhaken bij haar. Er werd omgeroepen dat ze uit elkaar moesten en daarvoor moest [naam] gas geven. Maar hierdoor was ze veel te snel en ze was even vergeten dat je na de een na laatste hindernis niet meer in draf mag. Leverde haar 4 strafpunten op maar anders was ze die punten ook wel kwijt geweest vanwege de snelheid. Weer een leermoment zullen we maar zeggen. Geen idee wat het met de uitslag gaat doen maar het zal geen invloed hebben op de winstpunten. Daimler pakte het allemaal super aan, was best pittig.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:24

Haha genoeg rust momenten dus percy! Wat zonde van de cross van caressa. Officieel mag je niet achter een ander aan toch? Dat is dan toch aan degene die erachter rijdt om afstand te houden? Wel ongelofelijk balen dat ze daardoor tijdfouten had.

Hier kneuzen we lekker verder. Ed z'n been gaat langzaam beter maar nu lijk ik spit te hebben. Kan alleen maar liggen of lopen, elke beweging verder doet zeer. Zitten is geen optie. Wel gewerkt vandaag, maar je wil niet weten hoe. De familie van m'n patiënten keek ook wel raar, loop als een bejaarde! Morgen maar even kijken of het wel gaat of dat ik me toch ziek moet melden :(.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:26

@thia: wat leuk dat je er zo dicht bij kon komen in Aken! Hoe komt dat zo? Jammer dat ik je gemist heb in ede!

@ neesa: gewoon starten joh! Je hebt niks te verliezen toch? Alleen maar goed voor de ervaring.

@mette: fijne vakantie alvast!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:44

:wave:

Mette, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Madelein, tsja wat is niet zo handig. Ik heb SGW Norg zo'n beetje in de achtertuin (we bieden ook stalling aan tijdens de cross), SGW Westerbork op een half uurtje, Nijeberkoop op 3 kwartier, Vinkega op 3 kwartier/uur, Oenkerk op een uur, Hoogenweg op een uur en Heino zit op een uur en 10 minuten (maar daar ben ik al 3 jaren niet meer gestart omdat ze alleen B hebben) en vanaf dan is het allemaal iets verder. Mag eigenlijk niet klagen want ik geef de wedstrijden immers zelf op en weet dan ook dat het wat verder rijden is :+
Mooie foto's Rianne! En mooie laarzen!
Percy, voor Caressa is zo'n crossweekend natuurlijk een kleine vakantie, maar voor jou is het geen vakantie. Het is ook altijd zo'n geregel met de beesten, kan je net zo goed een paar keer een dagje weg. Eigen bed slaapt toch het lekkerst.
Oooh Madelein hoe gaat het nu met het been?
Loesvan Prolites zijn fijn!
Mooie resultaten Rianne!
Veel plezier in Ermelo Mette! En daarna op vakantie :)
Klinkt gaaf Tiahastrona!!
Percy top van weer een foutloze cross! Wat belachelijk eigenlijk, Caressa haar voorganger had gewoon even moeten wachten, of is dat in België ook weer anders?
Aaaaaauw Madelein! Sterkte!

Ik heb vrijdag gesprongen op concours en ben toen geplaatst voor de finale op zaterdag. Je kon €150 winnen, maar er was alleen voor degene die dus eerste was een prijs beschikbaar. Werd ik niet tweede :') . Maar ik had tenminste een netjes gecontroleerd rondje en degene die had gewonnen was één dikke racepartij. Het was een progressief parcours met een joker, een dikke open sloot. Chall heeft hem geloof ik nieteens gezien :+ . Was L gestart omdat het even voor het vertrouwen moest voor zondag bij de SGW in Hoogenweg, maar aangezien ik zaterdagochtend al ziek was opgestaan heb ik dat maar afgemeld.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:26

Percy, balen voor caressa ;(
Sanne, was afgelopen 2 weken bij iemand van NL team, vandaar dat ik overal bij kon :+ Hoop dat been snel weer goed is.
Mirthe, netjes gereden dan toch :j . Wel fijn dat je zoveel crossen in de buurt hebt. Chall gaat lekker

Ik gister naar les geweest, ze was stuk beter te rijden als paar weken terug *\o/*

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:22

Wat super leuk thia!! Zo zie je nog eens wat :)

@mistid: jammer van de prijs maar toch super gereden!

@hier: verga van de pijn in m'n rug nog steeds. Is vannacht helemaal in een kronkel getrokken, zo straks staan de spieren. Heb me net ziek gemeld, balen!! Vanavond gelijk naar een chiropractor/manueel therapeut dus hoop dat hij wat voor me kan betekenen. Tot die tijd maar even plat. Eddy heeft dus even vrij, been is nog iets dik dus komt op zich wel oke uit ;).

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:41

Madelein, wat rot zeg beterschap!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:30

Jullie hebben gelijk, ik ga er voor.

tia, dat klinkt wel erg leuk wat je de afgelopen tijd hebt gezien en mogen mee maken. Top dat ze lekker reed!
Mistid, netjes gedaan. Ja ziek op paard is toch niet zo, goed dat je hebt afgemeld.
percy, jammer voor Caressa.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:05

That's the spirit neesa :)!

Vandaag iets minder stijf gelukkig maar nog wel veel pijn. Straks weer naar de chiropractor. Heb m'n wedstrijd voor as dinsdag maar afgezegd, baal enorm want dat zou ons eerste grote spring concours worden. Maar zit ook nog steeds een harde bult op ed z'n been dus is gewoon niet slim om te gaan springen. Hopelijk kunnen we volgende week zaterdag wel weer!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:02

Wat balen zeg Madelein. Heb ook ooit spit gehad en dat is geen pretje. Kan me voorstellen dat de familie van de patiënten wat gek opkeken van zo'n strompelende verpleegkundige :) Jammer dat je die wedstrijd af hebt moeten zeggen maar inderdaad wel beter ook voor Ed zo.

Jij hebt toch nog aardig wat wedstrijden in de buurt Mistid. Jammer dat je nu net tweede werd. 150 euro is toch een leuk bedrag.

Super Tiahastrona, wat kunnen een paar weken toch opeens schelen :)

Weet niet meer wie vroeg hoe het fietsen met mijn knie ging maar ik moet veel fietsen van de orthopeed. Ben alleen bang dat 40 km. wat erg veel is want het lijkt nu wel of mijn knie een tennisbal heeft ingeslikt.

Voor [naam] is zo'n weekend wel een werkvakantie trouwens :) Ze hadden zeven of acht paarden mee en die moeten allemaal verzorgd worden. Ze waren wel met zijn drieën en er zijn altijd ook nog anderen die bijspringen maar het is toch wel doorwerken.

[naam] was nog meer een pechvogel dan die vier strafpunten. Ergens in het parcours was Daimler scheef gegaan waardoor ze per ongeluk het alternatief en de gewone hindernis had gesprongen. Jan dacht dat het alternatief eigenlijk de hindernis van een klasse lager was en dan schijnt het te mogen maar toen de uitslag in de avond kwam bleek ze uitgesloten. Iemand had het gefilmd en het klopte inderdaad. Volgens Jan overkomt iedereen zoiets wel eens een keer, hem ook nog weleens, en hij vond dat ze verder toch een super cross gereden had dus dat bood wel weer troost.

Enige is dat ze wel die 4 winstpunten moet zien te halen om het nk mee te mogen doen dus we hebben gauw nog voor Nokere ingeschreven. Schijnt een hele populaire wedstrijd te zijn dus was er maar weinig kans dat ze mee zou kunnen doen maar ze staat op de startlijst *\o/*

Hopen dat Nokere en Merksplas nu goed gaan.

Wij komen trouwens ook naar Lisse :) Niet met Daimler uiteraard maar met Shetan. Die mag vanaf augustus een B-cross lopen dus dat komt goed uit. A.s. zaterdag heeft hij zijn eerste springwedstrijd in Nederland.
Gisteravond even gaan oefenen in Zundert met de lange slungel.
Afbeelding

[naam] gaat volgende week de Pfe's uitproberen. Alleventing.com heeft een testset. Dat is wel fijn want de beschermers zijn een beetje duur om zomaar te kopen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:16

Nou ik had een heel verhaal geschreven alles weg :(

Mooie foto percy en super leuk dat jullie naar Lisse komen! Rijdt cares ook zaterdag?
Wat balen van die verkeerde hindernis, maar zal d'r niet nog eens overkomen vermoed ik!
Dat je knie nu zo dik is lijkt idd een teken dat je teveel hebt gedaan ;).

Hier kan ik inmiddels weer een beetje bewegen maar zitten en staan is nog steeds niet te doen. Ga morgen wel weer werken, op halve kracht. Rijden mag ik voorlopig nog niet, maar kan ook nog niet. Ed blijft een dikke plek onder z'n knie houden. Het was vandaag ook ineens weer warm, de hele pees ook. M'n staleigenaar maakt zich wel zorgen. Maandag de dierenarts bellen om een scan van de pezen te laten maken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:45

Dat is echt vervelend Madelein. Hoop dat het met Ed meevalt. Ik vind het voor jou ook heel rot dat je zo'n pijn hebt. Dit is al de tweede scan in korte tijd toch? Hopelijk valt het gewoon mee.

Ach ja, die hindernis, leermoment zullen we maar zeggen :D

Mijn knie is zo dik dat ik er nu opmerkingen over krijg als ik een korte broek draag. Het is niet anders, beter ik dan een van de paarden ;)

Vandaag had Daimler zijn dag absoluut niet. [naam] had Shetan en Daimler mee voor een springwedstrijd. Shetan was superbraaf op vreemd terrein. Hij pakte een balkje mee in het parcours in de B maar dat is niet gek voor zo'n jonkie.

Daimler pakte twee balken en dat is voor hem heel ongebruikelijk. Misschien was hij moe of had hij moeite om zijn trailer te delen. Geen idee, bij het losrijden liep hij al niet lekker. Even deze week pas op de plaats maken met hem alhoewel hij wel naar Jan toe gaat en komend weekend weer M SGW moet starten.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:43

Hier krabbelt de ziekenboeg weer een beetje op. Ik heb gister en vandaag gewerkt, wel op halve kracht zodat ik niet te veel hoef te staan of te tillen.
Ed z'n been lijkt vandaag dunner en minder warm. Heb hem even losgegooid in de longeercirkel en hij ging helemaal uit z'n plaat. Gigantisch strekken in de draf, maffe bewegingen. Lijkt dus weinig aan de hand zo op het eerste oog. Morgen longeer ik hem nog een keer en kijk ik voor ik naar m'n werk ga of het dik geworden is. Zo niet gaat ie weer aan de bak! Jeeeejj!!

Netjes hoor van Shetan!
Wat raar van Daimler. Nou doen jullie volgens mij wel vrij veel met hem of niet? Misschien dat het tussen z'n oren even teveel wordt?

Haha beter jij een dikke knie ja, zou ik ook zo kunnen zeggen :D