[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:11

Lielle schreef:
persoonlijk vind ik het verschil tussen B en L juist helemaal niet groot, vandaar dat ik een L cross voor een vijfjarige niet als een enorm probleem zie. Het wordt wat anders als je daar heel erg veel voor moet trainen.

Ben het hiermee eens.
Ik heb de B-L overstap met pony bij de paarden ook niet als groots ervaren. En pony is geen topper wbt springen. Heeft alleen lef en weet dat hij 'moet' werken.

Paard evengoed, hoef ik niet veel mee te trainen om hem lekker te hebben lopen. Overvraag hem dus niet in die zin..

Maar laten we overgaan tot het topic wat er voor bedoeld is!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 07:44

Lielle schreef:
Bonny, daar geloof ik helemaal niets van. Een beetje handig paard en ruiter heeft geen twee jaar nodig om L te kunnen crossen, uitgaand van zadelmak maken als ze zo'n beetje drie zijn. Ik rijd nu een vierjarige die echt nog volkomen groen is, en die dit jaar ook zeker geen cross zal lopen. Maar ik zou niet verbaasd zijn als die volgend jaar L zou kunnen crossen (waarmee ik niet zeg dat ik dat ook ga doen).

Daar ben ik het wel mee eens. Mijn merrie was "al" 6 dat ze zadelmak gemaakt werd, op der zevende begonnen en in 1 seizoen had ze de punten voor het M en op haar 8ste mocht ze Z. Ik heb haar nooit 2 weken achter elkaar mee genomen. Mijn paard snapt het spelletje, die vind het een leuk spelletje, zet zich voor 100% in in een cross en is op 2 M crossen en 1 Z cross na nog nooit zonder winstpunten thuis gekomen.

xsannlove

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:11

Hoi hoi, ik twijfel nog tussen sgw norg en gorssel en tussen Lisse en heino :p wat zouden jullie doen, ik ga 7 april meebidt paard voor het eerst starten dus echt heel ervaren is ze nog niet.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:31

Lisse ken ik niet, maar volgens mij is die vergelijkbaar met Heino. Beide boscross. Heino heeft veel op en afsprongen.
Tussen Gorssel en Norg zou ik Gorssel kiezen. Vond Norg vorig jaar wel heel leuk hoor, maar Gorssel is echt veel mooier.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:58

ik heb Markelo Snorrewind toch maar om laten zetten in "zonder dressuur", toen ik las dat de dressuurringen naast de crossbaan liggen. Denk dat B zich daar zo over op gaat winden, dat hij al zijn kruit na een B-proef heeft verschoten. Sinds we zijn begonnen met springen, is dat namelijk voor hem het aller-leukste! Ik had 2x een BB-parcours gestart toen ik in augustus een keer L2 moest rijden in een dressuurring die naast de springring lag. Hij heeft alleen maar lopen klieren dat hij naar de springring wilde ('ik ben een springpaard, get over it...!' :D). Erna liep hij nog twintig minuten na te zweten en te blazen, omdat hij zich zo druk had lopen maken.

Natuurlijk moet hij gewoon luisteren en wil ik hem hier doorheen krijgen. Maar aangezien Snorrewind onze derde cross wordt (na Potdijk en Renswoude, fingers crossed natuurlijk dat we allebei gezond blijven en het ons gegeven is), heb ik liever dat hij nog vol energie is. Het is al spannend genoeg allemaal hè? Ga ik deze zomer nog wel paar keer naar concours om dan naast de springring een dressuurproefje oefenen oid.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:01

gaat overigens steeds beter hoor. eerst kon ik hem ook totaal niet houden bij het losrijden bij het springen, maar inmiddels laat hij zich gewoon netjes rijden en doen we als warming up ook een beetje schouderbinnenwaarts enzo. dus het komt vast wel goed allemaal. het is ook mijn eigen schuld, want ik heb hem lang weg laten denderen met de gedachte: hihi, hij vindt het zo leuk...

was natuurlijk niet zo slim van mij -O-

maar we komen er wel!

was vorig jaar bij de zomerinstructieweek van de KNHS en toen zei de instructrice: "Ik heb nog nooit een paard gezien dat het zo leuk vindt om te springen!" enthousiasme is dus prettig, maar hij kan ook te ver gaan... ;)

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:26

@AntheaV thanks voor de tip! :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:29

Groot gelijk toch dat je lekker voor zonder dressuur kiest! Ik denk dat ik alles zonder dressuur ga rijden waar het kan als ik nog B start met m'n jonkie. Heb d'r echt geen zin in... Start er wel in de gewone dressuurwedstrijden en als we naar het L gaan hoort het er weer bij. :)
Heet jouw paard gewoon B.? Ik zit me dat al een paar keer af te vragen als ik jouw onderschrift lees haha..

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 02:05

Ha Sann,

Nee hoor, zijn naam begint met een B. Ik ben een beetje huiverig voor mijn zichtbaarheid hier. Komt door mijn werk, ik ben journalist en maak wel eens ruzie. En dan niet altijd met de meest lekkere types. Ik ben niet echt bang uitgevallen, maar B. is mijn achilleshiel. Ik vind het prima om zo'n heftig beroep te hebben en van alles naar mijn hoofd geslingerd te krijgen, maar ik ben soms wel bang dat er een wraakpoging komt waar ik het hardst te raken ben; bij mijn paard of hond. Vandaar dat ik ook helemaal niet blij ben dat in Google na alle LinkedIn/Facebook/Twitter/Vermeldingen-dingen ineens oude wedstrijduitslagen opduiken. Of soms al online startlijsten in de zoekresultaten staan zodat ze weten waar en wanneer ik ergens ben. Of dat de lokale concoursfotograaf al foto's online zet, met mijn naam erbij, voor ik er zelf erg in heb. Want ik schrik toch wanneer iemand weer eens boos is omdat ik diegene heb aangepakt in een verhaal, en dan ineens aan telefoon zegt; "Ik zag je van de week lopen met je hond. Guitig beest hoor, daar geef je zeker wel heel veel om?"

Vandaar dat ik ook probeer te voorkomen als mensen google'en op combi: "naam B., Karandasj, paard en wedstrijd", dat ze al snel de link op Bokt kunnen leggen wie ik ben en mee kunnen lezen met mijn hele wedstrijdschema... Of zo gaan herleiden waar hij staat (namelijk: ver weg van dat hippe en heftige stadse leven)

Klinkt spannender dan het doorgaans is trouwens. Onderzoeksjournalistiek betekent vooral veel in archieven naar documenten zoeken en daar dan weer met andere mensen koffie over drinken... ;)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 12:44

Kan ik me wel voorstellen :j
Je springfoto komt me bekend voor, M'heem?

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:04

Haha, ja :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:47

_Sim_ schreef:
Roxxiejj schreef:
En toch kreeg ik op mijn stijlformulier: te laag tempo en een onvoldoende

Dat is dan een vreemde jurering. :j

Dat heb ik ook meerdere keren gehad... Hoogenweg, en Markelo S. Potdijk had ik ook onvoldoende, maar toen was ik het er wel mee eens. Na dat landhek alles in draf gedaan en kwam niet zo lekker mee omdat we niet uit kwamen. Maar te langzaam krijg je dus wel een onvoldoende voor. Persoonlijk vind ik dat een beetje raar, want je bent juist voorzichtig, maargoed. Inmiddels galopperen we lekker door em hebben we dat probleem niet meer.
Maak me nu helemaal niet meer druk over stijlpunten en winstpunten. Kom om plezier te hebben! Winnen doen we toch niet :Y)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:58

Groot gelijk dan inderdaad MissBay!

Ik maak me ook niet zo druk om die stijlpunten.. Is toch een moment opname en met een jong paard ziet het er soms toch anders uit. :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:51

Voor degene die in Duitsland willen starten. Er is een wijziging. Om te mogen starten in de dressuur/springen of sgw moet je nu eenmalig een licentie kopen voor €17,50. Bij de sgw tellen de punten mee zoals in het eventingreglement staat. Opgeven is nog wel via G T

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:19

Oh die is goedkoper geworden dus? Was eerst 30 euro meende ik :j
Ben blij dat ik hem nog niet aangeschaft heb :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:31

30 euro waren de administratiekosten die je aan G T betaalde. Ik neem aan dat die komen te vervallen maar dat weet ik niet. Ga iig een paar keer over de grens springen. Scheelt weer in de startkosten en mag toch doorstarten

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:47

Ik heb inmiddels de beugels twee maten korter, aan m'n springzadel. Probeerde vandaag nog een derde gaatje korter, maar toen kreeg ik direct weer kramp. Was iets te enthousiast :D.

Vind het alleen moeilijk om in verlichte zit te blijven, ga al snel met die (voor mijn gevoel, want vergeleken met jockeys valt het echt wel mee denk ik) korte beugeltjes te veel mee naar voren hellen en krijg die kont moeilijk naar achter als het paard zo beweegt ;). Hoe hebben jullie jezelf dat aangeleerd? Kan er wel lekker licht mee zitten, maar denk dat ik gelanceerd wordt als'ie acuut stopt (wat hij nog wel eens doet wanneer hij iemand in de bosjes ziet staan oid)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 08:22

Schouders wat meer terughouden missbay!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 08:50

Haha dat had ik zondag dus nog Miss Bay! Dat vind ik dus weer het nadeel van korte beugels! Weinig grip!
Of ligt dat aan mij??

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 08:58

Ik heb daar niet echt last van eigenlijk. Houd vooral veel druk op mijn beugels (daarom ga ik ook kapot van de spierpijn in mijn kuiten de volgende dag) en wat sim zegt schouders goed naar achteren. Alhoewel ik eigenlijk geen idee heb hoe het met mijn balans zit als Winch stopt, ze stopt namelijk nooit. Als ze iets eng vind (brievenbussen e.d.) dan gaat ze gewoon wat meer opzij. Ze heeft nog nooit zomaar stilgestaan.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:18

Goed druk op je beugels houden en je schouders wat terug en kont idd naar achteren. Verder door die druk op je beugels je voeten/ benen naar voren houden. Als jij je benen naar achteren gooit en je schouders naar voren lig je er zo naast. Maar als een paard in (volle) galop echt plotseling 180 graden draait lig je er snel af haha. Denk ook een kwestie van veel doen en er handig in worden. Je eigen balans krijgen en gewoon meters maken. :)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:38

Dank! Ik ga het oefenen. Denk dat ik te weinig druk op m'n beugels zet, uit angst voor spierpijn in m'n kuiten. Ik kan inmiddels met 2 gaatjes korter rijden zonder pijn, nu nog in verlichte zit!

Enne Rosa, die van mij stopt doorgaans eigenlijk zelden, maar ik durf het er niet helemaal op te gokken ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:45

Je kuiten kun je trainen door met de bal van je voeten op een traptrede te van staan en dan je hakken uit te drukken een aantal keren achterelkaar. Uiteraard mag je je aan de leuning vasthouden in het begin. :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:49

Sim heb je ook iets om je hamstrings te trainen? :+
Ik verga al 3 dagen van de pijn in mijn hamstrings. (En op nog een aantal plaatsen maar goed :+ )

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:50

even googlen dan vind je zo genoeg oefeningen en kijken wat het beste bij jou past.
Niet te snel/te hard trainen want daar ga je spijt van krijgen.