[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Freggle_Edge

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:38

Puzzelen, goed idee! Heb er nog een paar liggen die zoonlief en ik nog niet gemaakt hebben, leuk!

Wat die raskatten prijzen betreft, ik krijg nog wel eens mailtjes zonder aanhef of wat dan ook. Dan staat er bv: Ik zie dat u een nestje heeft, wat kost een kitten?

Ik kan daar zo pielig om worden. Ze krijgen dan altijd terug: Ze zijn al verkocht. En meer niet.
Logisch dat mensen naar de prijs vragen, want ze zijn gewoon duur, dat weet ik zelf ook wel. Maar als even netjes een aanhef en een normale mail opstellen teveel moeite is, dan voelt dat bij voorbaat al niet goed. Dan zoeken ze maar mooi op marktplaats verder. (Waar je mijn kittens dan ook niet zult vinden)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:40

Zo, ik ben total-loss en doodop :O Eerst 20km geschaatst en 1x giga gevallen op mijn knie.... Kon amper lopen, dus ben toen nog 2 uur wezen wandelen. Man, man, man... Het ijs was slecht op 2/3 van de route!

Wat goed van m.s.! Margreet, lekker een luierdagje dus ;)
Suikermeisje, Balen van Dakar!
Bianca heeft haar Z debuut...
Eef is schaatsen met haar oppaskindjes!
Lelie, ik zou niet weten waar ik moest beginnen met die puzzel :oo

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:52

Dan is de verdeling zo dus goed Mootje: ik aan de puzzel en jij op het ijs. Mens, ik moet er niet aan denken om 20 km te moeten schaatsen.
Ik vond het wortels halen al erg genoeg. Ik ben gewoon bevroren van dat eventjes buiten zijn. Bleh.
Het is balen dat het straks weer een natte rotzooi wordt, maar oh, wat zal ik blij zijn als het wat warmer is..........

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:52

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:57

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:21

Middag/Avond!!

Maar even 10 pagina's bijlezen!

Urban is zeer zuinig op zijn deken. Na 3 jaar een nieuwe gekocht, maar oude is nog niet kapot en heel goed bruikbaar!
Mootje: Goed hoor 20 km schaatsen!
Lau: dat is snel dat de vos weg is!
Evony: Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
Texelse: Top!!!
Anne: Goedzo!
Sannn: Super zeg, L2!!
Mootje schreef:

:oo :wow:

Vorige week helaas voor mij net geen winstpunt, 179 punten. Zit zo dicht bij me doel, L1 starten maar elke x net niet. En helaas vandaag dressuurwedstrijd in soest afgelast! En heb er nog maar 1 staan, dus hard op zoek naar nog 1 wedstrijdje erbij. Maar vandaag dus naar de manege gegaan, liep heerlijk, echt me hand opzoeken <3 Donderdag helaas geen springles gehad, informatieavond van school.......
Verder was paardje zo gek als een deur gister want komt niet in de wei nu er sneeuw ligt, maar dacht ach half uurtje kan wel, dus die ging te keer _O-
Maar nu weer gauw binnen zetten.
Nog geshopt in Nieuwegein, 2 nieuwe broeken, allemaal kapot. En zelf gekocht nieuwe wedstrijd broek met bijpassend dekje in sand kleur, helemaal in love ermee! :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:33

@ mootje dat is hier vlakbij ook een keer gebeurd. Paard werd gebracht naar de manege. Sprong uit de trailer wat de bestuurder niet door had. Paard wordt aangereden en op slag dood. Amazone komt later achter de trailer aan en ziet mensen bij elkaar staan en paard op de grond. Toen kwam zij erachter dat het haar paard was..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:53

jeutje das ook erg!

T valt mee met dakar gelukkig, z'n zool is gevoelig door de kou, dus z'n hoeven maar goed teren en laurierzalf erop :) maarja kan nu dus helemaal niet meer rijden dan langs de weg.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:00

Jeetje wat verschrikkelijk!!

Ik Ben net als Mo helemaal verrot. Hebben de 25km volbracht. Miek op haar kunstschaatsen! Moeders, ik en mieks vader zijn vervolgens weer terug geschaatst. Miek is opgehaald door mn vader. Hebben in totaal dus 50km geschaatst en de laatste km was niet lekker meer. Maar verder was het fantastisch!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:02

_O_ Respect Lau.... Maar goed dat ik niet met jullie ben meegeweest, want dat had ik echt niet gered!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:04

Die 25 wel hoor mo! Zijn heel rustig aangegaan omdat miek niet zo hard kon en hebben nog een pitstop gemaakt. Heenweg hebben we 2,5uur over gedaan en terug 5kwartier.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:07

Ja, die 25 wel :j Ik heb nu 2 uur en 10 minuten over 20km gedaan... Af en toe schaatste je gewoon op bevroren sneeuw. Miek had het warm zag ik, want haar ventilatie van haar broek stond open :=
Hier gingen gewoon kinderen van een jaar of 8 op hockeyschaatsen mij voorbij en hebben de hele toertocht geschaatst!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:09

Ja die bevroren sneeuw hadden wij soms ook iets.
We hadden het allemaal warm! Allemaal rode koppen :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:26

Ik heb nu nog een rood hoofd :+
Ik had mijn ventilatie-openingen van mijn jas ook vol open staan... Op het laatste stuk ben ik van koek & zopie naar koek en zopie gereden :=

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:28

Pfff wat zullen jullie het morgen voelen..respect voor de afstanden

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:30

Mijn vader belde me tijdens het schaatsen, om te vragen of ik morgen mee wilde voor een tochtje, maar ik denk dat ik het af laat weten O:)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:33

Mootje gefeliciteerd :# :#

De rest ga ik morgen even bijlezen.. :evaw:

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:33

Hoi hoi

@ Sannn super dat je naar de L2 mag! Gefeliciteerd!! Knap hoor!
@ Texelse waardeloos met iemand die naast je ligt te snurken! Gelukkig snurken wij allebei niet :D
@ Marjolein van harte gefeliciteerd! Dat je maar een mooie oude doos mag worden :P Balen dat het ijs zo slecht was en je zo hard bent gevallen!
@ Bianca wauw je Z debuut! Super hoor!!
@ E_B gezellig dagje dus.
@ Suikermeisje jij klinkt niet heel blij over je vriend. Balen voor je! :(:)
@ Caro doe jij niks aan die einshuss? Is een stuk goedkoper iig.. ik heb de rekening voor Zeus gekregen van 6 januari, ook einshuss.. Joepie weer € 186.00
@ Suikermeisje, als je de zweer er gauw uit wil hebben moet je wat lijnzaad koken, onder de hoef doen bandage erom heen en 1 nacht laten zitten. Trekt de zweer er super snel uit :)
Jemig wat een nieuws dat dat paard uit de trailer is gesprongen! Onvoorstelbaar!!!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:41

@ MM nee op het moment niet. Ik was vandaag op stal. Paard had geen koorts en smeer het in met klei. Was erg vrolijk en niet kreupel. Verder loopt zij de hele dag buiten. Geen idee hoelang zij dit al heeft want mijn ouders valt niks op zolang er geen bloed uit een paard gutst of paard letterlijk op 3 benen loopt. Mijn oude merrie heeft het ook een paar keer gehad en bijna altijd met de feestdagen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:43

Dat jonge paard had ook snel einschuss, heb ik ook nooit een DA voor gebeld....
Marijke, dat foefje kende ik nog niet, gelukkig nooit een hoefzweer gehad bij mijn beesten!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:46

caro29 schreef:
Geen idee hoelang zij dit al heeft want mijn ouders valt niks op zolang er geen bloed uit een paard gutst of paard letterlijk op 3 benen loopt.

Dit herken ik :roll: . Ik zag vaak al op 100 meter afstand dat er een pony niet goed was en dan had mijn vader niks gezien die dag (of de dagen er voor).

Wat een schaatsverhalen. Was dat de Molentocht? Zag hem net op TV langskomen.

M'n puzzel-lamp heeft het begeven :Y) . Zit nu met een led-lampje te puzzelen B-) .

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:47

Wij gebruiken dat foefje best weleens. Je kunt het ook preventief elke maand doen, trekt alle kneuzingen en zweren eruit :) Maar je mag het niet langer of vaker dan 1 x per maand per hoef doen.

Maar met de meeste ''probleempjes'' zeg ik vaak niks omdat je dan weer half bokt over je heen krijgt met verwijten of ander gedram :)

@ Caro ik dacht altijd dat je met einshuss snel moest handelen omdat het naar binnen kon slaan?

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:53

voor iedereen die zover geschaatst heeft +:)+ _/-\o_

mootje gefeliciteeerd *\o/*

voor de rest is me weinig bij gebleven :o vanmorgen paardjes getraind en vanmiddag ff wezen kijken op de Groninger kampioenschappen :D vriendin is 3e geworden in het L2 B-) de kampioen had 1 punt meer, en de 2e plaats had gelijk aantal punten maar door execo dus lag dicht bij elkaar :)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:19

Klei heb ik altijd staan voor het geval dat er eens iets is. Edge zat eerst altijd onder de plekken maar dat valt het laatste jaar gelukkig mee. Lijnzaad om een ontsteking eruit te trekken ken ik niet, maar ik onthou de tip, je weet nooit wanneer het van pas komt!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:25

Ik sluit mij even aan bij MM. Dat foefje wist ik ook nog niet! Handig!
Mootje gefeliciteerd!!

Wij hebben vandaag weer zo'n 25 km geschaatst. Waren naar de weerribben, maar was niet voor herhaling vatbaar. Wat een slecht ijs. En het was zo druk, was gewoon fileschaatsen. Misschien morgen nog een stukje elfstedentoch doen en dan is het waarschijnlijk gebeurd met het ijs...