[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:51

Dat is zeker zo, Simmie. Het paard moet het leuk blijven vinden! Ben bovendien ook behoorlijk zuinig op mijn pfeerd! Jullie ook denk ik.

Mijn voornemen is om komende tijd (waarschijnlijk na terugkomst Thailand) 1 x per week dressuurles, om de week springles en 1 keer per maand crossen oid (winter zal dat lastig zijn). I.v.m. huis en opleiding ga ik dan max 2 keer per maand starten, tenzij er een 'bijzonder' cc is waar ik graag heen wil!
Wil meer aan het springen gaan doen. Z2-niveau (de oefeningen althans) zitten er thuis al heel aardig in, maar springen is nog heel veel winst in te behalen. Wil ergens in 2011 eigenlijk naar het M, dus er moet nog flink wat gebeuren :o .
In het crossseizoen laat ik de dressuurwedstrijden ook links liggen en wil ik 2 crossen p/m rijden of 1 en dan nog 1 á 2 keer springen :j

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:57

Simmie: We hebben dan wel wat punten in het M, maar mijn houding is nog niet goed genoeg om goed langdurig door te zitten zonder mijn paard in de weg te zitten, bovendien is Bam nog scheef vanwege de zadels die scheef bleken te liggen (waardoor ik ook nog eens scheef zat). Ik zou wel verder punten kunnen " sprokkelen " maar ik wil liever eerst die bovenstaande dingen goed voor elkaar hebben voordat we weer fanatiek dressuur gaan starten. Natuurlijk begint het af en toe wel weer te kriebelen ;)

Sim

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:02

Oh, op die manier. Dan snap ik het Evie. Geef je groot gelijk.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:07

Hebben jullie je paard onder een regendeken staan trouwens?
Instructrice had ze gister voor mij opgedaan en heb ze er maar opgelaten (zie buienradar...). Maar het is nog niet erg koud natuurlijk! Blijven wel lekker schoon! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 09:18

Die van mij staat sinds de 28ste onder een regendeken. De dag ervoor gilde hij als een speenvarken toen ik hem wilde buigen, dus hij had hem echt nodig :o Ik ben toen meteen naar de winkel gegaan om er 1 te kopen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:23

Mijn drachtige merrie staat onder dek, die was erg terug gevallen met het slechte weer. Pony staat sinds dinsdag weer onder dek.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:35

Goeiemorgen!

TG staat onder een dun dekkie, is niet zo warm in de stal. Bari heeft wel een warme stal.

Groot gelijk Evie, als je hem thuis voor elkaar hebt komen de punten snel genoeg!
Simmie, het moet inderdaad leuk blijven!
Hihi Noor ochtendhumeur!!

Les begon gister beetje k*t, TG was behoorlijk aan het buffelen. Gelukkig wou mn instructrice wel even voelen, ze heeft er zowat 40 min opgezeten want ze wou het ook wel goed krijgen! Ook 20 min te lang gelest dus ik kon mooi nog voelen want ze had gedaan.

Hopelijk vanavond naar Alice!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:36

Oké, ik stel het eigenlijk altijd zo lang mogelijk uit (vrijheid - blijheid gedachte ;) ), maar het is nu wel erg vies weer. Bij ons op stal is het alleen erg warm, dus moet opletten dat (met name) Jer niet gaat zweten. Dat is ook niks natuurlijk! Jer heeft trouwens een beetje een gay-deken: paars :D . Staat hem wel erg goed :P

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:36

Noor: hier staat Pancho sinds gisteren ook onder een regendeken. De rest gister nog niet omdat ze pas buiten gingen toen het droog was en de temperatuur al weer opliep tot 18 graden. Pancho wel want die is makkelijk verkouden.
Vief: mooie foto's!
Evie: verstandig om eerst even thuis verder te trainen voordat je weer het M binnen rijdt.
Noor&Margreet: ik ben juist enorm wakker 's ochtends en dan dus ook aanwezig. Mijn zusje is dus net als Noor: vooral niets tegen zeggen 's ochtends. Dat botst wel eens behoorlijk. Meestal mijden we elkaar gewoon. Moest wel lachen om jullie berichtjes.

Er is hier vannacht en vanochtend weer ontzettend veel regen gevallen. Alles staat weer onder water. Ik wordt hier echt niet goed van.
Over wedstrijdplanningen gesproken, ik dressuur alleen op wedstrijd met Weltsieger. Maar ik vind het B niet zo veel aan en voor het L1 loopt hij nog niet constant goed genoeg om bovenaan mee te rijden. Ik ga alleen op wedstrijd als ik denk prijs te kunnen rijden. Dus nu weinig wedstrijden. Pancho hoop ik in het voorjaar weer in het Z uit te kunnen brengen. Vivre start ik niet alleen mijn vader en zusje. Nu zit mijn zus in haar coschappen dus weinig tijd en lastig plannen en mijn vader heeft een schouderblessure. Pa staat wel voor Princenhage ingeschreven, maar dat is nog even afwachten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:39

Die van mij staan niet buiten met dit weer, maar ik heb ze s'nahts alweer een zomerdeken opgedaan en was net van plan de tussendekens te pakken. Die zijn waterdicht, dus dan kunnen ze ook lekker buiten staan.

Ik heb echt gevoel een nutteloos weekend te hebben als ik niet op wedstrijd ben geweest. Gelukkig heb ik genoeg paarden om af te wisselen :P

Wat een schijtweer trouwens.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:40

@ Sussie: vriendje had ook nog wel eens de neiging om 's ochtends erg 'gezellig' te gaan doen en hele verhalen te beppen >;) Inmiddels doet hij het 's ochtends wat rustiger aan met me en laat ik hem het eerste half uur nadat hij thuis komt van werk met rust. :)Werkt goed hahaha.
Ik moet gewoon even rustig wakker worden, heb 's ochtends ook geen auto aan in de radio :o . (Ik ben heel erg).
@ Karen: Stoute TG dus, wel fijn dat je instructrice het op kon lossen!
@ Roos, zullen we weer een keer een buitenrit maken in Spaarnwoude? Of wordt het een meeting bij Simmie op de Veluwe? :P

Edit: die van mij stonden gister op het land, maar Nudine liep vanaf 2 uur langs het hek te ijsberen omdat ze naar binnen wilde :Y)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:43

Mijne staat ook niet buiten met die weer, bij de vorige stal wel maar ze moesten hem dan de wei in trekken.

Noor, mooi akkoordje met je vriend!

PB, ja dat heb ik ook wel maar ja kan T niet elk weekend mee slepen. Bari mag nog 1 of 2 keer mee en dan thuis rustig doorrijden ivm der drachtigheid.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:47

Noor, geen auto aan in de radio?!?! _O-

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:47

Bij ons gaan de dekens er ook weer op, en wsl scheer ik Ojee vrijdag, die heeft al zo'n dikke vacht :oo

Wedstrijden combineren in het crossseizoen vind ik lastig. Ik heb nu drie wedstrijdpaarden dus wb de paarden zou het kunnen, maar qua relatie lukt dat dus niet, en zelf wil ik ook wel eens een rustig(er) weekend. Nu dus vooral even crossen, dan in november zelf met vakantie en daarna ga ik het dressuur en springen weer oppakken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:49

Noor en Margreet: Bij ons is het juist andersom, mijn moeder is juist degene met het ochtendhumeur, ben blij dat moeders meestal kwart over 6 opstaat :Y) .
TG: Fijn dat je instructrice hem even had voorgereden, dat kan soms heel fijn zijn als je er daarna zelf op mag.
Sussie: Als je pa niet kan mag jij misscien wel ;) ?
Noor: ik heb ook "Geen auto aan in de radio" :')

edit: simmie was me voor!
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 08-09-10 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:50

Ik heb trouwens sinds gister bij Sim een ongevoerde regendeken opgedaan. Ik twijfelde wel omdat het idd qua temperatuur nog helemaal niet koud is en als ze gaan zweten onder het dek is dat ook niet goed. Even kijken hoe ze er zo onder staat.
Bij stief nog niet.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:55

Noor is nog niet helemaal wakker! :D
Evie: ik en Vivre zijn niet zo'n goede match. Wel als ik er naast sta en thuis rijden gaat ook nog wel. Maar op concours kan het zo'n draak zijn en dan ontbreekt het mij aan lef om haar daar doorheen te rijden. Mijn zusje heeft er ook een jaar over gedaan om haar gehele trucendoos door te hebben. Vivre kan in volle galop (zonder remmen) in één keer knipperen hondertachtig graden omdraaien en met pech ook nog een paar bokken erbij. Van dat soort grapjes hou ik niet zo. En helaas doet ze dat iedere wedstrijd wel un keer. Zus en pa zijn er ondertussen aan gewend, maar ik vind het niets. Mij ga je dus voorlopig niet zien met Vivre op wedstrijd om te starten, wel als groom.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:56

Simmie schreef:
Noor, geen auto aan in de radio?!?! _O-

:o

Nou, dit zegt genoeg toch?! }:0

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:03

Bandido staat al zo'n 2 weken onder een dunne zomerdeken s'nachts die de stal s'ochtends af deed en hem met een regendeken in de paddock/molen/wei wette en vervolgens weer bloot op stal, gister hadden ze ze voor het eerst overdag met zomerdeken op laten staan. Paarden staan overigens in een kas dus daar is het al wat kouder.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:10

Midnight staat onder een dunne deken 's nachts en als het overdag hard regent staat hij met een regendeken in de wei.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:12

Evie_Bandido schreef:
Paarden staan overigens in een kas dus daar is het al wat kouder.

Oeh, is dat niet eng met storm????

Bij ons staan de paarden in een oude koelcel, zonder koelinstallatie wel te verstaan, maar flink geïsoleerd. Dus 's winters (vrij) warm en zomers koel. Ideaal.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:17

Er staan gelukkig geen bomen om de kas heen, bovendien hangt er een stevige doek boven alle stallen die eventuele glasscherven opvangt mocht er ooit wat gebeuren, ook wordt alles goed in de gaten gehouden door de stalhouders indien er storm is (extra langsgaan s'avonds en dergelijke). Het enige wat vervelend is is dat er bij zware regen water bij de poetsplaatsen komt te staan en in de gangpaden. En s'winters is het behoorlijk koud, de zomer valt wel reuze mee vanwege de doeken en ramen/schuifdeuren die open kunnen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:42

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 11:53

Hihi, die had ik gisteravond al gezien :D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:55

Goeiemorgen!
@Noor: Last van een ochtendhumeurtje? :P
@Simmie: Is inderdaad lastig om een goede planning te maken met dingen die je allemaal wil doen met je paard.
@Karen: Fijn dat je instructrice TG weer voor elkaar heeft gesleuteld en hij daarna fijner liep!

Ik heb de paarden sinds 2 weken onder een dun regendek staan. Anoes heeft een heel dun huidje en met alle regen haar toch maar een dun dekentje op gegooid, Jipje was al wat aan het haren dus die kreeg ook een regendekkie op en hiermee blijft hij lopen totdat ik hem ga scheren.
Nu op school bezig met een opdracht over natuurwetenschap -:) Is weer eens heel wat anders als mijn 'normale' vakken.