[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:58

haha inderdaad :D

Weet overigens iemand hoe het M staat in Castenray?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:59

Niet overdreven moeilijk Tientjeh!

Leuke smalle hindernissen in de vorm van een witte champignon, leuke piano met haag er achter en meer leuks!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:01

Ik von de L goed te doen vorig jaar. Dus denk dat ik me daar ook maar aan de M ga wagen dit jaar.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:04

Ga je Markelo als M debuut doen Jantine? Wij gaan waaschijnlijk eind mei naar Tongeren (belgie) dus dan zou je wel mee kunnen. Is een erg leuke cross, veel heuvels dus erg leerzaam voor de paarden!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:05

Ja ik heb Markelo M opgegeven. Of denk je dat dat te vroeg komt?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:07

Ik vond c'ray M in 2007 best dik met een flinke trakehner en een fikse sprong bovenaan een steile heuvel. Had wel het idee dat het daarna wat lichter is geworden.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:11

De trakheners die er vorig jaar instonden waren goed te doen vond ik. Vorig jaar was ook het eerste jaar dat ik er ben geweest, dus ik kan niet echt een oordeel vellen natuurlijk.

Heb eerst Chaam nog L opgegeven, daar ben ik nog nooit eerder geweest.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:15

Lielle schreef:
Ik vond c'ray M in 2007 best dik met een flinke trakehner en een fikse sprong bovenaan een steile heuvel. Had wel het idee dat het daarna wat lichter is geworden.

Dat is ook zeker mijn idee. Die sprong bovenaan de heuvel heb ik nog voor staan slikken. Het Z moest daarna over die smalle waterput....

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:17

Oh dat stukje heb ik inderdaad ook gezien. Volgens mij mocht het L daar dit jaar gewoon langsheen. Maar heb inderdaad een hindernis zien staan met op een kwartslag draaien een flinke waterput!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:18

Ik begreep dat Chaam vol is met 40 op de wachtlijst.. Ben dus dit jaar voor het eerst weer aan het groomen in Etten Leur ipv Chaam :) .. Hopelijk kan ik wel komen kijken in Chaam!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:24

2007 heb ik Mythy voor het eerst Z gestart in C'ray. De hindernis die toen bovenaan de bult stond was idd oneerlijk, gelukkig wordt die nooit meer zo gebouwd. Zeker geen gemakkelijke Z cross maar verder wel mooi. M heb ik er nooit gereden dus daar kan ik niks over zeggen. Denk wel dat je in Markelo gewoon M kan starten hoor Jantine!! Ik hoop er in Markelo ook weer bij te zijn met de jonkies!

WL wanneer heb jij zelf je cross debuut op de planning staan? Groomen is wel leuk, maar zelf rijden is natuurlijk veeeeel leuker!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:29

billy1 schreef:
2007 heb ik Mythy voor het eerst Z gestart in C'ray. De hindernis die toen bovenaan de bult stond was idd oneerlijk, gelukkig wordt die nooit meer zo gebouwd.

Puur uit nieuwsgierigheid en de intresse in hoe een Eventingamazone die op hoog niveau rijdt, met zo'n oneerlijk gebouwde hindernis om gaat? Spring je die wel gewoon (kon me trouwens herinneren dat de landing ook heel mul was), rijd je er om heen (ondanks je minpunt/diskwalificatie) of stop je je cross bij die hindernis?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:29

tientjeh schreef:
Oh dat stukje heb ik inderdaad ook gezien. Volgens mij mocht het L daar dit jaar gewoon langsheen. Maar heb inderdaad een hindernis zien staan met op een kwartslag draaien een flinke waterput!

Volgens mij hebben jullie het over twee verschillende hindernissen. Oxer met schuin erachter op een gebroken lijn van twee :? galopsprongen een waterput (overigens wel altijd afzonderlijk genummerd dus ook met een volte te rijden) en de hoge Bult met bovenaan een hindernis dan 50 mtr naar beneden galopperen en dan idd voor het Z daar een smalle (was een erg leuke hindernis, in 2007 hadden ze jammer gebnoeg een oxer boven aan de bult gezet, gelukkig doen ze dat niet weer want daar kwamen geen fijne sprongen op (volgens de crossbouwrichtlijnen mag je ook geen oxer boven aan een bult of als waterinsprong bouwen)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:37

Simmie schreef:
billy1 schreef:
2007 heb ik Mythy voor het eerst Z gestart in C'ray. De hindernis die toen bovenaan de bult stond was idd oneerlijk, gelukkig wordt die nooit meer zo gebouwd.

Puur uit nieuwsgierigheid en de intresse in hoe een Eventingamazone die op hoog niveau rijdt, met zo'n oneerlijk gebouwde hindernis om gaat? Spring je die wel gewoon (kon me trouwens herinneren dat de landing ook heel mul was), rijd je er om heen (ondanks je minpunt/diskwalificatie) of stop je je cross bij die hindernis?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik toen die hindernis ook wat heb onderschat. :o Boven aan de bult stond dus een oxer (dit was tijdens het verkennen niet te zien omdat het toen op M hoogte, dus stijl, stond)
Doordat Myt nog heel onervaren was (hij liep net een jaartje crossen) sprong hij de oxer zoals je een oxer hoort te springen, hierdoor landen we veel te ver en maakte ik er een koprol vanaf. Myt is naar beneden gerend en ik gerold ;) Onderaan de bult er weer opgeklommen en verder gereden. Achteraf is er veel over die hindernis gepraat en toen ik de crossbouwcusus deed is er ook duidelijk aangegeven dat zoiets er eigenlijk niet had mogen staan. Omdat een oxer een heel andere soort sprong van een paard vraagt dan een hindernis die op een bult staat. Op de bult moeten paarden zich naar beneden kunnen laten zakken, dat kan met een oxer niet.

Wanneer ik nu weer zon hindernis tegen zou komen met verkennen, zou ik naar de bouwer of TA gaan en om uitleg vragen. Wanneer ze dan iks veranderen en ik het onverantwoord vind zal ik de hindernis niet aanrijden, maar er idd langs gaan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:40

Dank voor je antwoord Dorien. Ik denk dat men van de crossbouwcursus een hoop kan leren.
Stond er bij de hindernis niet aangegeven dat het een oxer werd voor het Z? Niet best dan...
Was Myts vertrouwen niet gedeukt?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 01:06

Goede nacht!

Wat zijn julie hard gegaan zeg!
Jantien wel fijn dat je uk houd tis een leuk paard en crosst super!! hoop je dit jaar weer een x tegen te komen :)
Kwa rijbroeken ben ik ook erg fan van euro-star :) Zoek allen nog een creme wedstrijd broek met lere zit vlak!

Ik ga snel slapen, morgen halve dag werken dan naar stal en dan naar jumping amsterdam!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 08:56

Goede morgen :z

Tis rustig.....

Zo ga richting werk :wave:

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 09:26

Goeiemorgen!
@Jantine: Komt vast helemaal goed met jou en Uk in het M. Het L zijn jullie ook als een speer doorgegaan ;)
@Billy: Wat lief van je vriendje dat je een airjacket gekregen hebt! Hij is dus inderdaad wel zuinig op je :P

Vandaag een half dagje stage en dan heb ik weekend. Vanmiddag nog wel naar mijn werk, maar dat is ook wel weer gezellig. Vanavond even Jipje en de schimmel rijden en dan morgen met Jipje weer proberen een parcourtje te springen ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 09:43

Wauw Billy, dat is wel een erg gaaf cadeau!
En ik ben ook van mening dat je een hele boel van de crossbouwers kunt leren, wij hadden iemand op stal die de cursus niet had voltooid ivm allemaal privé-omstandigheden, maar die heeft mij wel een aantal best nuttige dingen verteld.

Jantine, ik geloof ook wel dat dat wel goed komt!
Crossen in België lijkt me ook vet.

Ik zit al op school, mijn toets begint pas om half 11, maar mijn zusje moest al om half 9 en we zijn allebeide om half 12 klaar.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 09:45

Simmie schreef:
tientjeh schreef:
Sim, dat snap ik! Zou jammer zijn van mijn cross seizoen. haha

Inderdaad. Als je dan toch een keer zwanger moet gaan zijn moet je het wel zo plannen dat het zo min mogelijk van invloed is op je cross-seizoen! :D

:D Wel prioriteiten blijven stellen natuurlijk

@ Jantine: als ik het zo lees, ben je inderdaad nog niet klaar met je paardje! In ieder geval veel succes komend seizoen.
Ik heb mijn merrie ook een tijdje te koop gehad (uiteindelijk dus ook gehouden) en toen was ik ook echt een wrak, niet normaal. Die mensen waren er nog niets eens om te kijken en ik was al drie pakjes kleenex verder ;)
@ Billy: dat zijn nog eens cadeau's!
@ J_N: succes op stage
@ Corien: veel plezier op Jumping! ik heb al zin in morgen :9

Gisteren waren we lekker uiteten voor moeders verjaardag en heeft Jer dus lekker in de paddock gestaan en verder niks. Vanmorgen staat ie weer in de paddock en dan vanmiddag gaan we maar weer eens lessen (volgende week kringkampioenschappen), dat is alweer een tijdje geleden door al die vorst.
Eerst maar eens aan het werk (en ondertussen Jumping volgen).
:wave:

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:52

Hoi,

Jeetje wat gaan jullie weer hard. Bijna niet bij te houden.
Snel even wat bijgelezen.
@tientjeh: jammer dat de verkoop niet doorgaat maar uit kopers oogpunt wel begrijpelijk. Ik had het zelf ook niet gedaan. Maar lekker verder rijden met UK.
@billy: wat een gaaf cadeau zeg..
@mistid succes met de toets.
@ de rest werk ze en leer ze op school..

Ik ga zo maar weer naar de paarden. Ga strax maar weer een poging doen om te longeren. Is mij al die tijd nog niet gelukt omdat de bodem niet goed was.
Vanmiddag even naar fysio.
Paarden zijn van de week wel voor het eerst in de nieuwe trailer geweest. De ruin liep er zo op want die had het geloof ik niet echt door. De merrie liep er op maar schrok nogal van het zijraam. Zij kroop zowat in de ruin waardoor zij weer een knauw van hem kreeg. Later bedacht ik mij dat zij alleen vrachtwagen is gewend en een trailer met een middenraam. Paarden waren heerlijk rustig onderweg dus het was een goede beslissing..

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:19

Simmie schreef:
Dank voor je antwoord Dorien. Ik denk dat men van de crossbouwcursus een hoop kan leren.
Stond er bij de hindernis niet aangegeven dat het een oxer werd voor het Z? Niet best dan...
Was Myts vertrouwen niet gedeukt?

Dat was vast wel aangegeven maar dan nog is het veel moeilijker inschatten. Gelukkig had Myt er niks aan over gehouden en sporg hij weer vrolijk verder ;)

Sinds deze week is hier de bak weer goed! Alleen jammer dat ik afgelopen dinsdag alle paarden heb laten behandelen door de osteopaat en ze nu dus allemaal verplicht een weekje rust hebben......... Ik verveel me daarom ook stierlijk!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:58

Goeiemorgen!
Interessante verhalen komen hier voorbij :)

Ik ga gauw naar stal! Daarna nog even de stad in en naar de kapper. Ik was gisteren zo laat dat ik alleen maar geknipt kon worden, dus vandaag kom ik terug om het te verven :D

Veel plezier vanavond op JA Corien!
Nog gefeliciteerd met je moeders verjaardag Noor!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:07

Goeiemiddag :)

@ Snoekiej: Maak je even een foto van het eind resultaat ;) ?

Ik heb lekker een relax dagje vandaag. Lekker wat op de bank filmpjes kijken enzo :D. Mag wel even van mezelf na de tentamen week vol stress.
Zal straks nog even een buitenritje met Sofie maken. Vind het alleen vies fris buiten :=.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:15

Corrien: veel plezier op JA!
Snoekiej: ben benieuwd naar het eindresultaat. Wel laten zien he!
Caroline: succes met longeren.
Kim: ff lekker uitrusten na een stressie week vol tentamens. Veel plezier op de buitenrit.

Ik ga zo ook rijden. Gisteren een proef gereden om te kijken hoe dat gaat. Een B proefje viel toch nog wel tegen met een paard dat overal spoken zag en zich enorm sterk maakte. Heb hem er doorheen gestuurd. Volgens ma zaten er 3 hele goede dingen in: middendraf tweede keer, halsstrekken en halthouden aan het einde. Net geen winstpunt volgens haar. Daar teken ik voor als ik hem de eerste keer start. Ga voor mezelf voor de proef rondsturen. Achjah het blijft het projectje. Gaat nog veel tijd en geduld inzitten maar dan heb je hopelijk ook wat. Startkaart is in ieder geval vandaag aangevraagd.