[SGW] SGW Gorssel - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: SGW Gorssel - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:47

Springterrein vond ik ook super, leek net of het daar niet geregend had.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:49

Het springterrein was inderdaad super OK dan!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:10

Sjaan schreef:
Het was ook wel de bedoeling om voor de lagere klassen die wal er neer te zetten. Die stond al te wachten langs de kant van het inspring gedeelte.

Dat vind ik erg herkenbaar, van te voren kan je zo'n evenement nog zo goed voorbereiden maar op de dag zelf schiet er gewoon altijd wel iets bij in!

Ik denk alleen dat je er niet te zwaar moet tillen wat hier geschreven wordt, want Gorssel is volgens mij nog altijd een van de populairste wedstrijden, iedereen probeert hem in te plannen want het is een heerlijke cross. Alleen door de val van Ruud kwamen die hindernissen nogal ter sprake hier. Maar ik heb niemand verder iets lelijks over de organisatie horen zeggen met betrekking tot die hindernissen, geen verwijten alleen iets dat is opgevallen en wat mensen jammer vonden! Volgens mij hebben de deelnemers verder genoten!!

En ik ben het helemaal met GvdT eens, ik vind het commentaar van mensen die iets niet zelf gezien hebben, maar wel van horen zeggen hebben en dan gewoon even bijvoorbeeld de starter gaan afzeiken een stuk vervelender, gelukkig werd dat wel door de rest tegengesproken!!

Dus ook al ben ik niet geweest, toch mijn complimenten aan een ieder die hier aan meegwerkt heeft!!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:12

renskek schreef:
Het was ook niet perse op jou bedoeld, sorry als het zo is overgekomen!

Ik heb er een beetje problemen mee als er over zulke kleine dingetjes wordt 'gezeurd' . De organisatie heeft een geweldige wedstrijd neergezet en ik vind het dan niet leuk tegenover hen om hier heel lang over door te gaan.

Oh nee dat snapte ik hoor Haha! Ik vond het voor de rest echt super hoor
Zeker de spring ring ! Want daar zag ik echt tegen op haha, maar was super geregeld.

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:05

Ik vond idd de springring ook super. De bodem was gewoon droog, prima geregeld daar tussen het mais. De dressuurringen waren ook heel goed. Ik was als een van de laatste aan de beurt met dressuur en de bodem was gewoon nog prima, niks mis mee, want ik kan me nog van vorig jaar herinneren dat dat toen ook behoorlijk bagger was, maar nu helemaal niet. Verder super organisatie. Top OK dan!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:24

Trouwens, hoe het geregeld was bij de dressuurringen was ook super. De ringmeester riep je als de gene voor jou in de ring ging, en dan mocht je nog even rijden op dat stuk gras voor de ringen, waar het dan niet druk was met paarden Lachen
Het springparcours en de bodem waren ook top, en de cross was gewoon geweldig!
Het was de eerste keer dat wij naar Gorssel gingen, maar we komen volgend jaar zeker terug!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:36

Hier ook nog een compliment voor de organisatie.
De hoogte van de inspringhindernis was voor het L best te doen, maar ik kan me voorstellen dat mensen in de B het te hoog vonden. Dit is dan ook het enige minpuntje wat ik me kan bedenken!

Verder was de wedstrijd zoals altijd super georganiseerd. Mooie en faire cross met op hindernis 5 een mooi alternatief! Starter van de cross (mevr. van Hulst) zoals altijd heel correct!!
Springen is een zeer positieve verbetering!!! Toppie! (dat je iemand vindt die zo gek is om een gedeelte van het mais daarvoor te kneuzen!!! Echt super!)

Erg fijn is ook de afspuitplaats, maken we altijd dankbaar gebruik van!

Zowiezo is het altijd een compliment waard dat er weer een heleboel mensen klaar staan om een cross te bouwen voor een stel malloten die graag een rondje door het bos rijden!!! HULDE aan alle organisaties... OK dan!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:26

miss_jumpy schreef:
Ik zelf vind het woord commotie hier een beetje overdreven.....

Sorry voor mijn woordkeuze hoor, zo sterk bedoelde ik het ook niet..... Vriendjes zijn?

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:38

Ik snap helemaal wat je bedoelt Sjaan. Zoals ik ook al via de e mail had gemeld vond ik het een prachtige wedstrijd. Ik heb genoten.
Kritiek mag er altijd zijn maar als mensen zich eens meer bewust werden hoe veel werk het is om zo'n wedstrijd te organiseren en hoeveel mensen er vrijwillig de hele dag aan het helpen zijn om ons onze sport te kunnen laten doen dan werd er met veel meer respect over deze mensen gepraat. Ook deze vrijwilligers kunnen eens een foutje maken maar echt niet bewust om jouw dag te verpesten. Daar kun je even van balen maar bedenk je dan snel weer dat deze persoon zijn vrije dag op offert oa voor jou.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:39

Ik vond het springterrein echt super.. Veel beter dan eerdere jaren.. Over de inspringhindernissen heb ik niks te zeggen. Vond ze goed te doen (persoonlijk).. Vond alleen wel dat er af een toe een flink lang stuk in het cross parcours zat, zonder een hindernis.. Op zich wel fijn om dat het ritme te krijgen.. maar toch, persoonlijk ikzelf vond dat wat minder..
Verder heb ik heerlijk gereden (ondanks dat ik er bij hindernis 6 er al uit moest Boos!).. Mijn complimenten!!!! Lachen

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:40

Ik vond het springterrein ook super! Veel beter dan de afgelope jaren *LOL*.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 09:43

BuenaVista schreef:
Ik vond het springterrein echt super.. Veel beter dan eerdere jaren.. Over de inspringhindernissen heb ik niks te zeggen. Vond ze goed te doen (persoonlijk).. Vond alleen wel dat er af een toe een flink lang stuk in het cross parcours zat, zonder een hindernis.. Op zich wel fijn om dat het ritme te krijgen.. maar toch, persoonlijk ikzelf vond dat wat minder..
Verder heb ik heerlijk gereden (ondanks dat ik er bij hindernis 6 er al uit moest Boos!).. Mijn complimenten!!!! Lachen

Hi hi, zo zie je maar, smaken verschillen.
Ik vind het juist lekker om een paar stukken te hebben waar je even lekker alleen maar galoppeert. Even zelf ontspannen en idd voor je ritme lekker vast te houden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:46

Ook ik vond de wedstrijd super. En over de losrijdhindernissen heb ik niks verkeerds te melden. Op zondag stond die schuine pallisade er ook nog en ondanks dat hij misschien aan de maat stond, was hij prima te rijden. En mijn paard het echt héél weinig ervaring en had er totaal geen moeite mee. En zo hoog was hij niet. Hindernis 1 was al hoger.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:49

sfranken schreef:
Ik snap helemaal wat je bedoelt Sjaan. Zoals ik ook al via de e mail had gemeld vond ik het een prachtige wedstrijd. Ik heb genoten.
Kritiek mag er altijd zijn maar als mensen zich eens meer bewust werden hoe veel werk het is om zo'n wedstrijd te organiseren en hoeveel mensen er vrijwillig de hele dag aan het helpen zijn om ons onze sport te kunnen laten doen dan werd er met veel meer respect over deze mensen gepraat. Ook deze vrijwilligers kunnen eens een foutje maken maar echt niet bewust om jouw dag te verpesten. Daar kun je even van balen maar bedenk je dan snel weer dat deze persoon zijn vrije dag op offert oa voor jou.

Ik ben het helemaal met jou en sjaan eens, veel mensen hebben makkelijk commentaar en geen idee hoeveel werk het vor anderen is. Alleen ik vind niet dat de mensen die hier een keer aangaven dat ze de hindernis wat hoog vonden nou zo aan het zeuren waren. Er was iemand gevallen waarna een aantal andere mensen aangaven dat ze de hindernis ook wat hoog vonden. Dan moet je je als organisatie niet direct teveel aangevallen voelen denk ik, want volgens mij bedoelde niemand het echt direct als kritiek, meer als hoe ze iets ervaren hadden. Daarmee is toch niet gezegd dat ze de organsiatie niet goed vonden?

Mensen moeten ook wel kunnen zeggen wat ze ergens van vinden toch, als het maar op een respectvolle manier gebeurd. Als organisatie kan je soms best nog veel verbeteren maar als je nooit geluiden hoort van deelnemers kan je ook niet verbeteren.

Nou ja, dat is hoe ik dit topic in ieder geval ervaren heb, niet als respectloos of aanvallend maar gewoon als vertellend hoe ze de wedstrijd vonden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 09:57

De uitslagen staan inmiddels online!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:02

Ik doelde niet echt op reacties in dit topic, gewoon in het algemeen. Natuurlijk zal er altijd kritiek zijn en als organisatie is dat ook goed om te horen. Je blijft scherp en je kunt het volgend jaar dan alleen maar beter doen.
Ik stoor me alleen altijd snel aan mensen die heel boos worden op bijv. een hindernisjury. Ik weet ook uit ervaring dat het heel frustrerend is als je naar eigen idee verkeerd beoordeeld wordt. Sinds ik zelf nauw betrokken ben bij de organisatie van onze wedstrijd en dan vooral de vrijwilligers regelen ben ik daar een stuk milder in geworden. Ik weet nu hoeveel moeite je moet doen om deze bij elkaar te krijgen en dat je er dan ook wel eens voor moet kiezen om mensen in te zetten die er niet zo veel verstand van hebben. Toch doen ze het, en vind ik het dan heel vervelend om te horen dat deze mensen afgezeikt worden. Of wel ervaren mensen die een situatie anders beoordelen als de ruiter. Ik zou graag iedereen mee willen geven dat we simpelweg geen wedstrijd kunnen rijden zonder deze mensen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:15

Ik zie nu net dat ik nog 3e ben geworden. En dat ze me die weigering niet hebben aangerekend, waar die mensen voor de hindernis stonden. Misschien dat ze het later er nog over hebben gehad ofzo.

Maar de prijs is volgens mij al vervallen of niet? wanneer je hem niet op de dag komt ophalen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:19

Sabine, Sjaan en MJ, ik bedoelde dus ook meer in het algemeen en niet specifieke personen in dit topic.

Een cross bestaat gewoon uit enorm veel werk en we mogen blij zijn dat er ieder jaar weer een hoop malloten zijn die het willen organiseren.
Ik bemerk helaas wel dat de "nieuwe generatie" crossers een stuk minder beleefd zijn tov van de vrijwilligers dan de mensen die al een jaar of 8 crossen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:25

Sabine, dat ben ik 100% met je eens hoor!

Zelfs al worden er fouten gemaakt, ga er dan als ruiter vanuit dat dat een vergissing is, een geen kwade opzet van de hele wereld tegen jou. Dat scheelt al enorm als je die houding aanneemt!
Zo kwam er dus in vlietland een meisje de rekenkamer binnenstormen dat ze een onterechte weigering had aangerekend gekregen en dat geze.ik altijd, gebeurde altijd bij haar, bla bla bla. Stond ze te stampvoeten. Wij allemaal gelijk in de verdediging en ook boos Terwijl als ze gewoon was komen vragen waarom ze die weigering had en had uitgelegd waarom het volgens haar niet terecht was, was het binnen 5 minuten opgelost.
En dat is echt vervelend en een hele verkeerde houding vind ik!

GvdT, ik begrijp ook wat jij bedoelt!

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:26

GvdT schreef:
Een cross bestaat gewoon uit enorm veel werk en we mogen blij zijn dat er ieder jaar weer een hoop malloten zijn die het willen organiseren.
Ik bemerk helaas wel dat de "nieuwe generatie" crossers een stuk minder beleefd zijn tov van de vrijwilligers dan de mensen die al een jaar of 8 crossen.

Niet alleen in de cross hoor Roos, ook met gewone wedstrijden.....(ons eigen CH maar dat heb je zelf ook ervaren)

Weet iemand overigens wat de ideale tijd was in de B. Mikel van 5,2 tijdfouten maar nu weet ik eigenlijk nog steeds niet hoeveel seconde hij over de tijd zat Bloos
Ze rijden nog zonder horloge....

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:27

Ik heb net even een mail gestuurd of het evt. nog mogelijk is mijn prijs op te halen.

Ik ben het met jullie eens dat er steeds meer mensen zijn die zo onsympathiek zijn. Ik had dus ook een weigering omdat er mensen voor mn hindernis stonden. Ik baalde er natuurlijk onwijs van, maar het is dan gebeurd en dat is dan domme pech denk ik dan bij mezelf. Nu zie ik net dat mij die weigering niet is aangerekend. Dus daar ben ik natuurlijk wel blij van.

Rayo, de tijd was 5.52 in de B

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:30

tientjeh, de volgende keer gelijk na de cross even naar het secretariaat om aan te geven dat je een weigering hebt opgelopen omdat je gehinderd werd. Dan kunnen ze dat navragen bij de posters en eventueel ongedaan maken.
want het wordt niet altijd, zoals nu, automatisch gecorrigeerd door de organisatie. Dis is wel erg netjes trouwens!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:32

Ja, ik had er ook eigenlijk wel heen kunnen gaan. Maar ik ben dan ook zo'n type van, nou ja, domme pech.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:01

Ik vond het verder wel top geregeld hoor door de organisatie.. OK dan! Bij de dressuur riepen ze me nog wel netjes om met Mevrouw van beek.. ahah Haha!
springen was ook supper mooie bodem en mooi parcour zeker niet te hoog ofzow.. en daar zeiden ze ook netjes wanneer ik aan de buurt was..
Cross was gewoon supper gaaf echt heel erg mooi ik heb echt genoten.. en de startter was ook aardig. ze zei nog je mag rustig een beetje door het starthok heen rijden. en ik had nog gevraagd of m'n paard een heel klein beetje mocht kijken bij hindernis 1. toen wees ze een plek aan op het gras en zei ze je mag tot aan daar en niet verder.. nou dat is tog duidelijk.. ze begon ook netjes af te tellen..!! was echt supper..
alleen een kleine opmerking, ik vond de inspringhindernis wat hoog.. verder niet negatief bedoeld voor de organisatie, maar als je voor het eerst als B ruitertje je eerste crosje gaat rijden is dat gewoon eng... Clown

verder een supper dag gehad en heb al een foto besteld van de fotograaf bij de waterbak ahah Haha!
als gorssel volgendjaar weer een sgw organiseerd dan ben ik zeker van de partij..!!! Go jij! Go jij!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:19

Sjaan, zie nu pas dat Yvonne de nieuwe eigenaar is van jouw paardje.. Ze deed zondag voor het eerst mee he