[SGW] Tripalon Laren - 4 & 5 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: Tripalon Laren - 4 & 5 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:22

Doei! Ben er weer.

Dressuur was afgelast Clown Toen maar als 1e de cross in. Ik had rugnummer 1. Ging wel aardig. Hij trekt alleen heel erg naar andere paarden, das een beetje jammer...
Springen was ik foutloos, maar ik sprong als eerste, en toen zeiden ze na de tijd dat het op tijd ging. Fijn als ze daar zo op tijd mee komen Huilen van het lachen
Maargoed nog 9e van de 84 en 5e van mijn groep.

Ik vond het terrein nog goed te doen Ja

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:23

tinkerXXlufX schreef:
ja wat was er precies gebeurt bij de waterbak dan?
heb het niet helemaal meegekregen....

ze ging in volle galop bij de afsprong de waterbak in en paard struikelde dus toen die neerkwam....

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:23

Ze heeft de pechprijs gehad *LOL* En ook nog een normale prijs, omdat je als je de waterbak al in bent, je de punten al krijgt Haha!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:24

Carmen2 schreef:
wy zijn ook niet gestart met de paarden, was te glad!
Ik snap ook niet dat ze het niet helemaal hebben afgelast, natuurlijk wil je dat niet, maar ik vond het wel een beetje kantje boord.!

als je zag hoe sommigen aan t scheuren waren daar in de cross hield ik af en toe mn hart vast Bloos
Laatst bijgewerkt door Ellen__ op 05-10-08 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:29

de cross was nog goed te doen hoor. alleen het dressuur terein was erg slecht, 1 jury zat vast... daardoor ging het niet door.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:01

Ik ben er ook weer en heb inmiddels alles al gepoetst Haha! Ik moest ook als eerst dressuren en met Rowo en Martine de cross in. Van de dressuur was jammer, voor ons balen omdat we ze al los hadden gereden (in de regen). De cross was zeer goed te doen. De hindernissen waren verlaagd en maar een heel paar mindere stukken. Mijn paard ging goed rond, soms vond ze het nog spannend maar ze deed alles. Springen heb ik supersnel gedaan. Uiteindelijk was ik 1e van alles (en mijn groep) Haha! Een mooi bruin hoofdstel gewonne.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:22

Ik ben ook terug.
Het ging (vind ik, met onze ervaring) echt super Haha! , alleen een twijfeltje bij 2 door het wapperende zeil, verder ging ie er tussenuit bij de in-uitjes Clown
Dus alles gesprongen, alleen ipv de dikke boom de dunne.
Parcours wist ik ook niet dat hij op tijd ging, dus ik deed lekker langzaam haha Clown Maargoed, hij had niet zo veel zin om zn benen op te tillen, dus ook 2 balken. Maar was al blij dat ik niet uitgebeld werd zoals in Gorssel Tong uitsteken

Nattigheid viel heel erg mee vond ik, was goed te doen allemaal.
Ik was van plan om lekker rustig aan te doen, maar ik ging best hard volgens mij, ik was ineens bij nummer 23.. was zelf 71.
Heb tussendoor ook niet gestapt eigenlijk, alleen op de verplichte stukken.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:39

Ik ben ook weer thuis. Ik vond het jammer dat de dressuur niet doorging, maar begrijp het wel.
We konden daardoor eerder de rit in, was heel erg leuk. Ging nog wel wat twijfelend bij ons, maar we hebben alles gesprongen en de meeste balken laten liggen. In het parcours had ik een beetje te krap gedraaid naar hindernis 6, en een balk.
Ik heb in elk geval een keileuke dag gehad! Haha!

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:32

Wij hebben ook heerlijk gecrosst vanmiddag! Het weer leek slechter dan dat het eigenlijk was vond ik persoonlijk. Met inrijden was het aardig aan het regenen maar tijdens de cross hadden wij hier weinig last van.

Wel was het her en der wat glibberig Lachen Maar verder goed te doen. Wij waren als laatste groep gestart, blijkt dat wij waarschijnlijk L gesprongen hebben.

Het was mijn 2e cross en ik heb nog een prijs gewonnen ook, volgens mij was ik 10e Lachen

Heel erg tevreden dus!

Zowel cross als springen foutloos, wist alleen niet dat springen optijd was dus ik heb mooi rustig aan gedaan!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:41

Martine__ schreef:
Ze heeft de pechprijs gehad *LOL* En ook nog een normale prijs, omdat je als je de waterbak al in bent, je de punten al krijgt Haha!

Ik ken dat meisje wel Lachen.. Ze hadden onderweg een beetje gekeet met elkaar en zij had beloofd om de afsprong te nemen, alleen ze had de pech dat achter de sprong een dieper gat zat.... Lachen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:45

heb zelf niet gereden, maar ik vond dat de bodem nou niet dat ze het moesten aflasten hoor. Was goed te doen volgens mij! als het nog een hoog springparcour is, dan is het wat anders...

we hoorden idd dat er een gevallen was, zag alleen een paard alleen staan.. gelukkig dat wel goed afgelopen is.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:56

Ik heb ook meegereden. Hoe kan het ook anders Tong uitsteken onze eigen wedstrijd. Was nog 1ste in de L en heb een mooie 300 grams outdoordeken gewonnen!

Er1k: jullie reden met jullie groepje achter ons en ze hebben een aantal hindernissen weer wat verlaagd.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:39

rowo schreef:
Ze nam trouwens de piano hindernis (3 afsprongetjes achter mekaar) in 1x Lips are sealed Tot 2x toe zelfs... Dat moet ze dus nog gaan leren *LOL*

Was jij dat Haha! Toen kwam ik net aan op het terrein volgens mij Ja

Mijn schimmeltje was ook superbraaf!
Stop op 1, omdat de ruiter voor mij ook stil kwam te staan en stopje op de balen kuil, ze verschoot van al dat wit en keerde om Clown
Water ging ze niet door, maar dat geeft niet. Piano hobbelde ze ook zo af Haha! Lovers

Superfijn gereden en onderweg hele stukken fijn kunnen galloperen. Ze was echt superbraaf!

En thuis nog de waterbak kunnen oefenen, want het hele terrein stond 20 cm onder water thuis Nagelbijten / Gniffelen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:41

Carmen2 schreef:
Ik snap ook niet dat ze het niet helemaal hebben afgelast, natuurlijk wil je dat niet, maar ik vond het wel een beetje kantje boord.!

Sorry dat ik het zeg, mar dan ben je ook niks gewend Bloos Ik vond de bodem eigenlijk super naar de omstandigheden. Dat er plassen waren onderweg is niks van te zeggen, t regende immers onwijs. K vond zowel bij tripalon en springen de bodem echt goed hoor. Ik weet niet of je wel eens gecrosst hebt, maar dit was echt hemels!! Je klaagt toch wel errug snel Clown
Ze hebben er alles aan gedaan om het goed te houden.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:58

Bij mij ging het naar omstandigheden ook goed. Baalde er in eerste instantie wel van dat de dressuur was afgelast, want had al een half uur los gereden. Maargoed, de bodem bij de dressuur was er ook niet echt na, dus achteraf had ik er ook wel vrede mee dat de dressuur niet doorging.
Gelukkig konden we eerder dan gepland de tripalon in. Eerste hindernissen gingen niet fijn, meneer wilde niet voorop maar hij moet het toch eens leren. Paar keer flink gesteigerd, maar gelukkig blijven zitten. Laatste hindernissen wel af en toe voorop kunnen rijden en de waterbak ook zo in, dus op zich wel tevreden. Springen wilde ik om te oefenen mooi binnendoor, bleek achteraf dat het op tijd ging. Had ik mooi geluk mee. Was uiteindelijk ook nog 4e, dus al met al wel tevreden.

Terrein vond ik zeker goed te doen. Zoals Mandy ook al zei is het op andere crossterreinen wel eens anders. De organisatie in Laren heeft er alles aan gedaan om het zo goed mogelijk te laten verlopen in mijn ogen!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:01

rowo schreef:
Carmen2 schreef:

Sorry dat ik het zeg, mar dan ben je ook niks gewend Bloos Ik vond de bodem eigenlijk super naar de omstandigheden. Dat er plassen waren onderweg is niks van te zeggen, t regende immers onwijs. K vond zowel bij tripalon en springen de bodem echt goed hoor. Ik weet niet of je wel eens gecrosst hebt, maar dit was echt hemels!! Je klaagt toch wel errug snel Clown
Ze hebben er alles aan gedaan om het goed te houden.

Haha! idd helemaal mee eens... ze hebben iig dressuur al afgelast en niet dat ook door laten gaan...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:06

tinkerXXlufX schreef:
ik ben net terug, ik zou eerst in ring 3 schrijven, maar aangezien die niet door ging ben ik bij hindernis 5 gaan zitten.
erg leuk, maar zoooo koud!!
het kan best zijn dat ik heel sociaal tegen iemand ben gaan praten!
is het goed gegaan bij jullie?

Daar heb ik heel enthousiast braaf geroepen tegen mijn hele lieve schimmeltje Haha!
Was met twee KWPN-paarden, nummer 178, alles in het blauw.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:07

Ik vond het terrein ook erg goed te doen ondanks wat stukken waar plassen water stonden. Je hoeft ook niet alles in volle galop te doen, wij hebben het ook mooi rustig aangedaan en de hindernissen waren erg laag, daar konden ze haast achterwaarts nog overheen Clown

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:09

Heeft er iemand toevallig een uitslagenlijst?
Ik ben wel benieuwd waar ik ergens ge"eindigd ben *LOL*

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:48

Ik vond het weer hard mee vallen, de bodem ook. Tuurlijk er zaten wel wat slechte stukken in, maar het had ook flink geregend...
Wij zijn begonnen met zijn vieren, maar de ene ging na hindernis twee op de weg (eerste verplichte stappen stuk) in plaats van stap in galop de weg over (ze kon 'm niet houden....) en wou 'm omtrekken op de weg... gingen dus mooi aan de grond met z'n tweeen. Twee hindernissen later pakte ie t weer aan en zijn wij met zijn drieen verder gegaan. Frusty (ze heeft de cross verder alleen uit gereden, had ook nog prijs...).
Bij ons ging het verder super, de twee bejaarden (15 en 16, normaal vrij dooie zakken allebei knettergek. Hyper! Hyper! Het klopt dus toch, hoe ouder hoe gekker...) En die van Kim, normaal hete bliksem, nou rustig... snapte er helemaal niks van.
Maar goed, springen op tijd, dus ik supersnel binnendoor, 33 seconden, maar helaas 1 balk, was niet hoog genoeg voor mevrouw... Nagelbijten / Gniffelen Toch nog 7e plaats. Weer halster met touw erbij...

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:52

met wie reed je dan linda??

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:02

Gomir, je puppy pakt het dus goed op. Leuk hoor.

avanti2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:03

Wij hebben ook een súperleuke dag gehad!!!! Haha! Haha!

Vanmorgen toen ik opstond dacht ik wel even dat het niet echt wat zou worden, maar het was geweldig!! Jammer, dat de dressuur afgelast moest worden, maar wel begrijpelijk. Het terrein in het bos vond ik errug goed, viel me ontzettend mee, als je bedenkt hoeveel regen er was gevallen vannacht. En mijn paardje pakte het super aan, was voor haar de 1e keer dat ze zoiets meemaakte en ze vond het volgens mij wel héél leuk! Hadden een weigering op 3( Bloos ) die in mijn ogen heel simpel was, maar madame was een beetje bang voor de hindernisrechters achter de hindernis, haha!
Verder alles in 1 keer gesprongen en 1 balkje in het springparcours, ook op de laatste... Ben echt helemaal trots!!
Ik weet alleen niet hoe we geëindigd zijn, want we zitten midden in een verhuizing en ik heb dus niet gewacht... Bloos

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:17

Rowo: de piano bedoel je die in de buitenbak staan? Die zijn ook eigenlijk niet geschikt voor paarden en vooral niet voor de grotere. Ze zijn helaas niet goed geplaatst en de afstand is te kort voor paarden. Het word dus ook niet aangeraden om ze te doen voor ons.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:24

Mijn schimmeltje liep er wel heel simpel af Ja
Maar die sprong ook gewoon heel rustig omlaag, had niet het idee dat het niet paste iig