[SGW] Verslagen SGW Maarsbergen (28/29 juni en OEFENCROSS)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Verslagen SGW Maarsbergen (28 en 29 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:58

Nee, hoefde ook niet meer, dat draven.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:04

Raar vind ik dat. Ik heb liever dat ik alles (zadel en beenbeschermers) er af moet trekken en heen en terug draven.
Alleen maar hartslag meten vind ik na een cross niet afdoende.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:06

Ik wilde ook gaan draven en die DA zat me heel raar aan te kijken. *LOL*

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:16

Nou, ik zie het steeds vaker en ik kan me er wel iets bij voorstellen. Als het paard de cross al helemaal heeft uitgelopen en daarna kreupel blijkt te zijn heeft het ook weinig nut om hem af te keuren en daarmee uit te sluiten. Het kwaad is al geschied.
Dan kun je beter het systeem volgen van de internationale: tijdens de cross eruit halen. Een gele kaart als je ziet dat het niet zo fijn gaat. En een rode als je NU moet stoppen.

En mocht ik zelf twijfels hebben over hoe mijn paard loop, dan vraag ik wel ter plekke of ze ernaar willen kijken. Net zoals ik dat gisteren ook gedaan heb.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:23

Daar kun je idd over discussieren of het nut heeft om iemand na de cross nog uit te sluiten. Dan dient het hooguit nog als waarschuwing voor de ruiter en niet echt meer ter bescherming van het paard...

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:31

zo alles bijgelezen en goede en mindere resultaten gezien!

Ik was ook weer helemaal gelukkig na het fiasco van vorig jaar zijn we weer helemaal op de goede weg!

De dressuur ging lekker was alleen niet tevreden over de overgangen, gaan thuis zo goed en nu iedere keer iets verzet maar goed voor de rest super en stond 2e met 207 punten.
Springen stond errug laag maar ging ook lekker, foutloos en de complimenten van de jury Haha! was echt grappig ik kwam de losspringring in en toen begonnnen ze in die jury wagen te smiespelen en toen was ik klaar en riep ze om foutloos en heel vriendelijk gereden Knipoog

Naar de dierenarts hartslag van 60 dus goed, toen benen afgespoten natte springschoenen aan en gaan met de banaan!
Starter was net als vele andere errug te spreken over mijn pony Vingers aflikken heb zaterdag wel tig keer gehoord wat heb je een bloedmooie pony Bloos en toen mocht hij eindelijk van start 1 was simpel en 2 ging ook super de lavendelbak hadden ze tov van vorig jaar flink verlaagd en die ging ook super bbq aangeraakt maar goed erover en soepeltjes naar het water toe ook door dat watertje achter gereden en weer verder gereden. Nog een keer water en dit was voor de eerste keer weer in een wedstrijd afsprong en dat ging zo goed dat ik zoo blij was dat ik nog maar 2 passen had om teugels bij elkaar te rapen en goed te springen dat hij stopte en opnieuw zonder problemen was nog wat huiverig voor die bak met water in het bos maar daar zag hij het water pas in de landing schrok hij van Vork rekte en kwam toen nog met zijn achtervoeten erin maar goed, en de rest van de cross ging ook lekker...

Jammer van die stop (maar dat was een samenkomst van omstandigheden niemands schuld) want zonder had ik 2e geweest maar wel super gevoel alles wat vorig jaar problemen gaf was nu een eitje en uiteindelijk een 5e plaats!

mag nu alleen van Jan en mams niet meer zo blij zijn als hij het water ingaat, ik stop dan met rijden en tja dat moet niet gebeuren Bloos

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:32

Maar soms heeft een ruiter het niet in de gaten dat er iets mis was. Dan heeft een waarschuwing ook niet zoveel nut. Ik kan me werkelijk niet voorstellen wie er zo idioot is om bewust door te rijden met een paard dat niet goed meer aanvoelt.
Je kunt beter voorkomen dat een paard verkeerd de cross uitkomt door hem er tijdig uit te halen.

Dus ik heb zeker niks tegen een keuring na de cross. Ik vraag zelf ook altijd na wat zijn hartslag en ademhaling zijn. Zodat ik kan vergelijken met andere keren. Alleen kan ik me wel voorstellen dat het steeds minder gebeurt.
Daarentegen zie je wel steeds vaker dopingcontroles.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:34

vera; ik kan me wel voorstellen dat je toen blij was Knipoog
Nog gefeliciteerd!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:39

dank je scum was in vlietland ook al maar daar stond geen hindernis Knipoog
jij ook gefeliciteerd maar dat gaat ook als een trein!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:53

kimdepim schreef:
Jitske: Als hij echt niet zou willen of het zou niet vertrouwd zijn om door tegaan was ik wel gestopt. Dat was niet het geval, dus dan ga ik gewoon door Lachen.
Op dat punt verschil ik met je van mening. 3 weigeringen op dezelfde hindernis of 4 in totaal dan ben je gewoon uitgesloten, zo zijn de regels, en dan moet je de cross verlaten, of hij nou fijn aanvoelt of niet.. Je hebt best een kans dat je een waarschuwingsbrief van de knhs thuis krijgt.

Scum (en nog iemand): was niet m'n debuut hoor (en ook niet m'n 1e wp), was alweer de 3e cross Knipoog. Maar was zeker erg blij met Velvet, ze sprong nu alweer met veel meer vertrouwen dan in Vlietland en dat is op dit moment gewoon het belangrijkst. Lachen Vond die weigering dan ook helemaal niet erg, liever zo dat ze na die weigering met vertrouwen en rustig afsprong dan dat ze ineens springt en d'r rug wegdrukt en een noodsprong maakt.

Ben verder het meeste alweer vergeten. Bloos

Vera was iig tevreden Lachen
Dienke wist hoe het kwam dat Remember zo vervelend was, wel fijn als je iig weet waar het aan ligt/lag.
Ruud was ook tevreden, ondanks de weigeringen,
Jolien had geen goede dressuurproef maar punten die toch nog meevielen
uhmm, even denken
Talida: dat was ik idd, herkende zowel Tal als jou Tong uitsteken
En voor Bianca nog een dikke knuffel Ach gut, balen dat het weer niet ging in het springparcours. Maandje rust klinkt inderdaad wel verstandig en daarna weer oppakken en goed met het springen aan het werk gaan. (al ken ik je paardje natuurlijk niet, dat kun je zelf het best beoordelen)

De rest weet ik echt niet meer. Clown

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:01

Ik was het er niet mee eens dat het m'n 3e weigering op dezelfde hindernis was Knipoog.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:05

Tja, dat soort dingen zul je altijd wel houden.. Maarja, als de hindernisjury zegt dat je 3 weigeringen hebt en bent uitgesloten dan ben je uitgesloten naar mijn mening. Nagelbijten / Gniffelen

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:13

Ik heb vorig jaar ook een brief thuis gekregen dat ik was doorgereden na 4 weigeringen maar had er 3 maarja die brief is voor een jaar.. maar je weer een overtreding dan ben je de pineut.. zou dus wel uitkijken daarmee

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:18

Het is niet alleen dat jij de pineut bent. Als je gewoon doorrijd, dan is er een grote kans dat je degene die na jou komt hindert. En ik kan je vertellen dat dat geen pretje voor diegene is.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:21

Ik had Rabette meteen na de cross aangeboden, alleen langs de springbak en door de losrijbak gestapt en ze had een hartslag van 68.
Moest ik na 10 min evengoed terug komen voor de keuring, verwachtte dus ook dat ik toen wel moest draven.

Vera goed gedaan, alleen vond ik je wel een hele grote mond tegen je moeder hebben bij de trailers Als ik zo zou doen ging mijn paard de trailer op en kwam er pas op stal weer af....

Doorrijden vind ik in de B niet onoverkomelijk, maar als ik hindernis jury ben laat ik ze wel altijd wachten bij die hindernis tot de ruiter na hun gepasseerd is. Geef het ook wel eens als tip aan mensen die al 2 weigeringen hebben en waarvan je ziet dat het paard het niet durft en even door een soortgenoot geholpen moet worden (w'werf het greppeltje)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:24

Waarom moest je dan terugkomen GvdT? 68 is toch goed?

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:26

Hele mooie dagen voor de een, wat mindere voor anderen.

gefeliciteerd prijswinnaars!!

Voor mij gister ook een mindere dag, mn paard kwam kreupel uit zn stal. na even flink gebaald te hebben toch naar maarsbergen gegaan, en daar maar foto's gaan maken Lachen

dit is de link naar het album, er zitten mooie en minder mooie foto's tussen:

http://www.mijnalbum.nl/Album=XUGT4HDQ

Scum:
Afbeelding

Amber:
Afbeelding

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:28

Jitske volgens mij sta jij er ook op Lachen In welke kleur was je?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:31

TeeGee schreef:
Waarom moest je dan terugkomen GvdT? 68 is toch goed?

Ik denk omdat ik meteen (max een minuut na de finish) kwam. Hij was zeker bang dat ik der niet voldoende zou afstappen, anders weet ik het ook niet.

Ik kreeg nog bijna een klap van een ander paard ook, was best druk op dat kleine stukje dus ik had ook zoiets Slapen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:33

Leuke foto's Irene, zag mezelf er ook tussen staan Lachen
*edit* ja, sta er idd ook op, bordeauxrood met heel lichtgelig (shirt en rand dekje + oornetje)

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:40

ahja! het was leuk je te zien crossen!
je kwam voorbij en daarna hoorde ik je naam haha Lachen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:49

Wat zit je op die foto raar op je paard Scum! Wat ben je aan het zoeken? Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:53

Even denken. Dat is toch waar je de waterbak uit komt?
Daar had ik gedraafd en dan ging het bergop eruit. Ik moest hem even flink aansporen daar om te vertellen dat we nu weer verder gingen.

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:48

Simmie schreef:
Wat zit je op die foto raar op je paard Scum! Wat ben je aan het zoeken? Haha!

Het lijkt er meer op dat ze de cross niet spannend genoeg vond en maar een dutje is gaan doen.. Knipoog

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:01

Ben benieuwd wanneer de uitslagen op internet komen, wij hebben nml. niet gewacht, dus hebben we geen idee welke tijd ze hebben gereden....(en waar ie in het klassement is geeindigd)