[SGW] SGW Etten-Leur, Verslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: SGW Etten-Leur, Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:12

Jammer Snoekiej!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:18

Met de trainingen heeft ze dit nog nooit gedaan. Ik ga er iig meer op letten dat ik van groepen weg kan rijden etc.

Ai Berdientje, jij hebt ook pech gehad vandaag. Zonde dat je bij hindernis 2 al trammelant had. Doet ie dat vaker? Je had wel onwijze mooie dressuurpunten! Ik heb idd Vorstin afgespoten, ruim na de cross. Ik heb jou denk ik niet bewust gezien, was te druk met Vorstin bezig denk ik!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:22

En hier het tweede (edit: derde inmiddels)verslag Haha!
Gelukkig hoefden wij niet zo vroeg als Snoekiej Knipoog . Ik mocht om 10 voor 12 dressuren. Ging best aardig alleen de jury dacht daar anders over. Ik geloof dat ik iets van 23ste was van de 28 Bloos . We zijn beter gewend.
Springen ging goed tot hindernis 8, toen zag ik mn afstand niet en hield hem te lang bij me waardoor ik een stop kreeg.
Daarna zat ik verder te mutsen en kreeg ik een misafstand in de dubbel die toch al veel te ruim stond voor Legato. 2 stops en een bak met tijdfouten dus. Baalde als een stekker en had een slecht gevoel voor de cross omdat er helemaal geen ritme inzat in het laatste stuk van het springparcours.
In de cross een stop op 2, Legato vond het aantrekkelijker om zijn neus in de bak met wortels te steken dan om erover heen te springen Haha! . 3 goed, en daarna weer een stop op 4 de picknicktafel die had ie niet verwacht zo vlak na het bochtje het bos in. Toen ben ik echt ontzettend boos geworden wat geloof ik wel indruk heeft gemaakt. Op sommige hindernissen moest ie toch nog wel even loeren maar ging toch telkens goed door tot de schaapskooi. Ik had me met verkennen al bedacht dat deze erg ruim stond voor Legato en kwam ook nog eens te rustig in. Daardoor haalde hij de B sprong nog net maar C was niet meer te doen. 2de keer ging het wel goed. Verder foutloos uitgereden en slechts 1 minuut buiten de tijd. Dat viel me dan weer reuze mee met 3 stops. Geen resultaat om over naar huis te schrijven dus maar ik ben er wel tevreden mee. Ik kan goed mijn vinger op de zere plekken leggen en het is dus weer duidelijk waar dat we op moeten gaan trainen.

Verder BW, Scum, Simmie, Hozie?? en Loes nog gesproken en toen ik terugliep naar de trailer hoorde ik de prijsuitreiking in de tent met een bokker op de 1ste plek! (Die hier vast nog zelf verslag komt doen) Gefeliciteerd!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:24

Kijk, dus toch lekker gereden nog Altos Lachen. Je weet nu in elk geval waar je aan kunt werken.

Ben benieuwd naar de bokker op de eerste plek Haha!.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:27

Balen trouwens Snoekiej en Berdien (geen pijn gedaan?) Ach gut

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:29

Jammer van je stops Altos! Maar wel fijn dat je nu weet waar je aan moet werken.

Met het verkennen gisteren vond ik de bosuitsprong toch wel onwijs imposant! Ik was echt heel blij dat ik die niet hoefde te rijden Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:30

Altos, jammer van de dingen die niet lekker gingen.
Maar toch goed dat je er netto een redelijk goed gevoel aan overgehouden hebt!
Volgende cross gaat vast weer veel beter!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:36

een bokker met de eerste plek! gefeliciteerd !
en verder lees ik hier wat mindere verslagen, heb de cross gelopen en hij leek me goed te doen maar dat viel dus tegen, alleen vond ik dat bij dat huisje er een flink gat onder zat en de sprong na de waterbak was wat lastig..
er waren dr veel met stops!
heb ook nog een aantal bokkers op de foto gezet! die komen zsm hier op bokt.. maar mn camera is kapot denk ik ( na het vallen ) en heb maar een paar echt superscherpe foto's van nr 94 kunnen maken. ( die zijn trouwens heel mooi gewroden, stoer paard ook! )

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:51

Ook bij mij viel het een beetje tegen. Vivre had heel veel energie, dus flink wat bokken geincasseerd bij dressuur. Ze had ook ineens een hekel aan alle schimmels die er rond liepen, en heeft zelfs een keer gericht gemept richting een Boos! En precies met die moest ik tegelijk (naast elkaar) dressuren. Gelukkig was die jury even pauze houden en begon zij later met haar proef. Proef ging een beetje hard met wat bokjes, maar opzich niet ontevreden; 180 pt. Daarna zijn we maar met haar blijven wandelen, aangezien ze van op de trailer staan nog drukker wordt.
Toen springen, redelijk vaak over de losrijhindernis gesprongen aangezien ze daar gelukkig rustig van werd. In het parcours, wou ze voor 1 eigenlijk naar de uitgang, verder ging ze veel te hard en ongecontroleerd, 1 balk op 8.
Daarna de cross, losspringhindernissen gingen goed, trok er goed op aan. Van start, ze ging redelijk weg slingerde wel flink en kwam terug op hindernis 1 maar door kunnen duwen en goed erover. Van 1 naar 2 kwam ze lekker op gang, maar voor 2 kwam ze weer terug ging slingeren en maakte op ut laatste moment een flinke schijnbeweging en toen lag ik ernaast. Ze ging bokkend terug naar de start daar haar weer opgehaald, er terug opgestapt. Overleg gepleegd of ik nog door mocht rijden. Toen nog 3 keer op hindernis 2 aangereden maar ze stopte elke keer heel gemeen, dus lag er paar keer weer bijna af. Dus maar gestopt. Gaan eerst verder werken aan controle en vertrouwen. En hopen dat volgende keer beter gaat!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:54

Oef Vivre, dat was een korte cross voor je Ach gut. Geen pijn gedaan verder?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:57

Jeetje Vivre, wat een beroerde dag zeg!!
Heeft ze eerder zo rot gedaan? Of heb je nog niet zo vaak gecrossd?
In elk geval heel veel succes verder met training en dan volgende keer veel relaxter!

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:05

Vanmiddag de pony al naar huis gegaan, en daarna nog even terug geweest om mijn vriendin te zien crossen!

Eerst dressuur gereden, ging wel normaal, maar het was een beetje te braaf! => 6de plaats samen met Loes_ Joery Knipoog

Daarna gaan springen, inspringen ging wel fijn, een stopje,..
Toen in het parcours ging het helemaal niet! 2x een weigering op 1 en 1 x op 2.. uitgesloten dus! Boos!
Snap echt niet wat ik nu moet doen met mijn pony, thuis en op les en op parcours op mijn oefenpleintjes springt hij alles,
bij het inspringen ook, maar zodra in het parcours blokkeert hij!
En ik wou eens laten zien dat ie vooruit moest en gaf hem een tik op zijn kont, reageert die gewoon niet! Nog een tik, nog niet,
toen heb ik hem nog een gegeven wat resultaat gaf dat mijn zweep doormidden was gebroken!

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:10

Ik zag wel bokkers met goeie dressuurpunten in mijn ring, ben wel benieuwd hoe die verder zijn gegaan.Haha!

Nee heb me geen pijn gedaan.Lachen
Cyrano rende nog richting hindernis 1 toen er iemand ging starten maar hij week gelukkig nog uit en liet zich ook vrij braaf vangen.Lachen
&Cyrano doet dat alleen op buitenrit, als ie in de gaten krijgt waar we heen gaan en hij heeft geen zin.
Maar op cross heeft ie dat nog nooit gedaan.

Balen Vivre, ookal gevallen op 2 net als ik en 2 na mij viel er daar ook al af.
Jammer van je weigeringen Altos,wel fijn dat je zweepje goed effect had en verder fijn hebt gereden!
Wat sneu Marieke, dat is wel heel erg balen.Ach gut misschien een keertje oefenparcours springen ergens?

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:12

Jammer dat er meer een mindere cross hadden. Altos; jammer van je stops maar wel fijn dat je er toch een goed gevoel aan over hebt gehouden! BerdientJ ook voor jou een korte cross, balen zeg! Marieke wat balen zeg, toen tijdens de training in Renswoude deed ie alles zo super! Hoop dat je een oplossing kunt vinden en toch lekker kunt crossen.

Dit was onze eerste officiele cross, heb al wel essen hoek gereden, daar ook wat opstart problemen (1 stop op 2 en 1 op 5). Maar ging verder goed. Met trainen springt ze ook super, stopt eigenlijk nooit en helemaal nooit gemeen, dus had dit ook niet zo verwacht. Heb vorige week nog getraint (onder begeleiding) in Baarle Nassau en daar deed ze ook alles super oa de coffin combinatie achterin op het grasveld. De oefencross in januari in e-l ging ook super, ook nog de rotsensprong gedaan ging super, en toen was het wegrijden ook geen probleem. Maar dat was wel tussen de bomen dus eenmaal weg zag ze de andere paarden niet meer, misschien dat dat scheelde. Verder train ik meestal ook alleen, dus wegrijden van een groep heb ik ook niet vaak kunnen oefen. Maar goed we zijn beide nog jong en onervaren, moeten nog veel leren en nog meer vertrouwen in elkaar krijgen. En daar gaan we de komende tijd op trainen en dan komt het helemaal goed!
Heb me gelukkig niet pijn gedaan, nu wel een beetje spierpijn in mijn linkerarm van het proberen vast te blijven houden (zodat ik haar niet hoefde te gaan vangen, helaas mislukt dus had ik beter niet kunnen doen).

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:17

@ Berdien: Jammer van je val!
@ Vivre: Wel vervelend dat je gevallen bent!!

@ Berdien: we zijn nu op zoek naar een andere pony,
aangezien deze echt veel tijd nodig heeft om zijn vertrouwen overal in te krijgen,
waarschijnlijk duurt dat nog wel even.
Hij heeft nergens vertrouwen in in het parcours, dan blokkeert hij gewoon!
Ook op oefenparcours!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:23

Hmm, geen al te beste verslagen tot nu toe! Jammer hoor! Maar goed door blijven trainen zou ik zeggen en even goed nadenken wat er nu precies fout gaat, hoe dat komt en wat je kunt oefenen om dat volgende keer te voorkomen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:28

De resultaten zijn inderdaad nog niet zo best tot nu toe!
Wat jammer ook Marieke & Vivre Ach gut

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:46

Vivre, dan heb ik jouw paard nog los zien lopen, en ik hoorde dat je van start ging. Jammer van de tot nu toe wat tegenvallende resultaten, het weer was iig wel prachtig Ja

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:49

De goede resultaten komen vast nog, die moesten allemaal wachten tot de prijsuitrijking Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:51

Ah, dus het ging of heel slecht of gelijk zo goed dat het de moeite waard was om de prijsuitreiking af te wachten Haha! Haha!.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:10

Tot op heden niet echt goede verslagen gelezen. Een Ach gut voor iedereen die er 1 kan gebruiken, kop op en volgende keer beter.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:11

ik heb in het uurtje dat ik er was ook heel wat fouten gehoord idd, jammer. Maar de bokker bij wie ik even kwam kijken heeft top gereden Ja

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 19:26

Bijna mocht ik weer de cross niet in. Bloos Hamer

In het springparcours liet ik Sims in de steek op hindernis 2 door haar aan haar lot over te laten. Ze stopte en er viel een balk. Nadat de parcourshulpen de balk weer terug hadden gelegd galoppeerde ik opnieuw aan en sprong. Op 2 galopsprongen voor de hindernis hoorde ik de jury omroepen dat de grondbalk voor hindernis 2 nog scheef lag en rechtgelegd moest worden (ze schijnen ook gebeld te hebben, maar ikke niets gehoord Koe ) Afijn, met de scheefheid van de grondbalk viel het wel mee en ik wilde Sims niet ineens wegdraaien of op de rem zetten, dus ben ik doorgereden. Nog 1 balkje op diezelfde hindernis, maar na een "Rijden Simone!!" van Lielle het parcours verder uitgereden. Eenmaal door de finish en ik blij dat ik de cross in mocht riep de jury dat ik me even moest melden. "Helaas, moeten we je uitsluiten, want je bent na je stop doorgereden terwijl we gebeld hadden". Ik zeg oprecht verbaasd omdat ik die bel niet had gehoord "nee he, dat meent u niet. Ik rijd HC vandaag, mag ik toch starten?" Na even dubben mocht dat omdat ik dus toch niet voor punten reed. Godzijdank wat een mazzel! Anders had mijn vertrouwen echt een dikke deuk gehad.

Na keuring van de DA (hartslag 64) er weer op en toen sloegen opeens de zenuwen toe. Heel raar, maar ik werd even een moment bloedzenuwachtig. Gelukkig had ik met losspringen voor de cross de mental support van Lielle nog even.

Aftelling begon en we mochten van start! Ik had me voorgenomen om lekker aanvallend te rijden en dat is me ook gelukt! 1 ging erg fijn, 2 keek ze wat op maar kon ik haar mooi doordrukken, 3 goed, 4 iets dicht maar door evenals de rest die volgden; Sim wist nog precies wat crossen is. Bij de veekraal had ik een wat mindere afstand op de eerste waardoor we voor mijn gevoel niet helemaal netjes door het lijntje, maar volgens anderen viel dat wel mee.
Steil voor het water simpel, toch het water ingelopen omdat de lijn voor het inspringen kiele kiele was. Uitkijktoren, stro en het wapen en toen was ik er al weer in een tijd van 4.40 (opt. tijd 5 min.) Cross ging simpel, snel en foutloos! Heerlijk, dat had ik even nodig.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:28

Oef, dat was lastig met het springparcours Scheve mond

Fijn dat je toch van start mocht Lachen. Uiteindelijk prima parcours gereden dus Lachen.

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:31

Hallo iedereen.

Ik heb vandaag meegeholpen en ik zat samen met een vriendin bij hindernis 6 - landhek vanaf 13 uur. Ik wilde even melden dat ik iedereen super vond springen en dat ik een super leuke dag heb gehad!

Bedankt!