Bijna mocht ik weer de cross niet in.
In het springparcours liet ik Sims in de steek op hindernis 2 door haar aan haar lot over te laten. Ze stopte en er viel een balk. Nadat de parcourshulpen de balk weer terug hadden gelegd galoppeerde ik opnieuw aan en sprong. Op 2 galopsprongen voor de hindernis hoorde ik de jury omroepen dat de grondbalk voor hindernis 2 nog scheef lag en rechtgelegd moest worden (ze schijnen ook gebeld te hebben, maar ikke niets gehoord
) Afijn, met de scheefheid van de grondbalk viel het wel mee en ik wilde Sims niet ineens wegdraaien of op de rem zetten, dus ben ik doorgereden. Nog 1 balkje op diezelfde hindernis, maar na een "Rijden Simone!!" van Lielle het parcours verder uitgereden. Eenmaal door de finish en ik blij dat ik de cross in mocht riep de jury dat ik me even moest melden. "Helaas, moeten we je uitsluiten, want je bent na je stop doorgereden terwijl we gebeld hadden". Ik zeg oprecht verbaasd omdat ik die bel niet had gehoord "nee he, dat meent u niet. Ik rijd HC vandaag, mag ik toch starten?" Na even dubben mocht dat omdat ik dus toch niet voor punten reed. Godzijdank wat een mazzel! Anders had mijn vertrouwen echt een dikke deuk gehad.
Na keuring van de DA (hartslag 64) er weer op en toen sloegen opeens de zenuwen toe. Heel raar, maar ik werd even een moment bloedzenuwachtig. Gelukkig had ik met losspringen voor de cross de mental support van Lielle nog even.
Aftelling begon en we mochten van start! Ik had me voorgenomen om lekker aanvallend te rijden en dat is me ook gelukt! 1 ging erg fijn, 2 keek ze wat op maar kon ik haar mooi doordrukken, 3 goed, 4 iets dicht maar door evenals de rest die volgden; Sim wist nog precies wat crossen is. Bij de veekraal had ik een wat mindere afstand op de eerste waardoor we voor mijn gevoel niet helemaal netjes door het lijntje, maar volgens anderen viel dat wel mee.
Steil voor het water simpel, toch het water ingelopen omdat de lijn voor het inspringen kiele kiele was. Uitkijktoren, stro en het wapen en toen was ik er al weer in een tijd van 4.40 (opt. tijd 5 min.) Cross ging simpel, snel en foutloos! Heerlijk, dat had ik even nodig.