Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moniek schreef:Over het boekerlo incident,,,jij als eventer gaat toch voor je de baan opgaat de baan bekijken en weet je toch wel wat veilig is of niet?
zoneit laten je tegenstanders die voor jou starten dat wel zien.
floor01 schreef:De grond in Boekelo was niets op aan te merken! Na het ongeval hebben ze de bodem geinspecteerd en daar zijn geen afwijkingen aan bevonden!!!!!
Miky0 schreef:Moniek schreef:Over het boekerlo incident,,,jij als eventer gaat toch voor je de baan opgaat de baan bekijken en weet je toch wel wat veilig is of niet?
zoneit laten je tegenstanders die voor jou starten dat wel zien.
Ja tuurlijk je loopt de cross en bekijkt daarbij de omgeving/sprongen/grond nja alles waar je aan moet denkenfloor01 schreef:De grond in Boekelo was niets op aan te merken! Na het ongeval hebben ze de bodem geinspecteerd en daar zijn geen afwijkingen aan bevonden!!!!!
Na nu hoor je het eens van een ander
AnneMieKe_89 schreef:Nessah, het klopt dat er, helaas, ruiters tussen zitten die onfatsoenlijk met hun paard omgaan in de cross.
Daarom zou de stijlbeoordeling beter voor elkaar moeten zijn. Er zouden mensen moeten zijn, die met verstand kunnen beoordelen. Als die mensen dan zo'n combinatie langs zien komen, moet die gewoon een onvoldoende voor stijl krijgen, mét verstandig commentaar! Zo'n combinatie krijgt dan dus ook geen winstpunten, en kan nog niet promoveren naar de volgende klasse.
Ik zie voornamelijk in de B pony's combinaties rond crossen, met een tempo dat niet verantwoord is. Ze jakkeren dan vaak op de laatste hindernis af of hun leven er van af hangt. Naar mijn mening komt dit door onwetenheid. Mogelijk hebben zij weinig, of geen training gehad. Mogelijk hebben zij ook ouders die geen verstand hebben van paarden en hun er dus niet op kunnen wijzen dat het onverantwoord is. Daarom zouden er dus stijlbeoordelers moeten komen die dat doen in de B.
Nessah, zoals al eerder gezegd is zo'n sprong als jij beschrijft moeilijker voor de ruiter dan voor het paard. Wanneer zij op zo'n sprong af komen, beginnen zij al met inschatten zodra ze de sprong in beeld hebben. Hoe dichterbij ze komen, hoe beter ze kunnen inschatten. De meeste paarden op dat niveau, kunnen zich vervolgens keurig laten zakken. Zo gaat het ongeveer denk ik..
Je kunt dit testen door er zelf eens recht op af te lopen, je ziet dan al dat het achter de sprong dieper is, en hoe dichterbij je komt, hoe beter je de diepte in kan schatten. En houdt er dan rekening mee dat jou oogpunt nog wat lager is dan dat van een paard (behalve als je een pony'tje hebt dan natuurlijk).
Nessah schreef:Bedankt voor je uitlegKlinkt inderdaad logisch..
En inderdaad ze moeten stijlpunten geven, net zoals bij B springen..
Lielle schreef:Nessah, er worden ook stijlpunten gegeven in de sgw, alleen is dat wel voor verbetering vatbaar.
Moniek, ik vind het dus jammer dat je je mening over eventing baseert op een aantal dingen die gewoon niet kloppen (zoals dit diepte voorbeeld weer). Ik snap heel goed dat mensen kiezen om die risico's niet aan te gaan maar ik vind wel dat je goed geinformeerd moet zijn voordat je wat roept. Het ergste voorbeeld vond ik wel van iemand die riep dat de coffin (soort hindernis) wel genoeg aangaf over het gevaarlijke van de sport, omdat daar zoveel doden vallen. Dat is dus je reinste onzin, die hindernis heet zo omdat de greppel in het midden de vorm van een doodskist heeft.
Lielle schreef: