[SGW] SGW Bathmen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: SGW Bathmen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:22

Jammer GvdT Ach gut

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:29

Jammer GvdT, vind ik altijd erg eng als ze wegglijden..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:31

Nee hoor, nu kan ik nog een keer extra M starten Bloos
Ze is zo geschrokken op hindernis 4 dat ik het haar niet kwalijk neem. In het springparcours was ze al de beste stukken aan het uitzoeken voor afzet en landing. Ze heeft nu eenmaal bodemvrees en deze bodem deed haar geen goed.

Marieke, ik was ook blij dat ze zelf het besef had om haaks weg te draaien van de trakhener toen ra onder der weggleed. Voor hetzelfde geld klap je finaal op de sprong.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:33

Da's niet misselijk GvdT! Heeft het daar dan toch zo hard geregend gisteren?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:35

GvdT, wat naar zeg, gelukkig is het niet heel erg verkeerd gegaan.

Scum, het begon smorgens met zachtjes maar heel doordringend miezeren en dat is gedurende de dag steeds harder gaan miezeren, niet harde regen dus, maar wel heel doordringend...

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:49

Alle kampioenen en prijswinnaars gefeliciteerd!

Mijn verslag:
Ben er nog steeds een beetje verdrietig om.. Verdrietig
Bathmen was mijn laatste SGW met deze pony, ben dit jaar 18 geworden en we gaan verhuizen, daarom staat ze sinds kort te koop (heb waarschijnlijk al iemand). En ik hoopte zo dat ik mijn laatste SGW goed zou afsluiten. Dat is helaas niet gelukt. Een maand geleden in Lisse ging ik voor het eerst M en dat ging super, dit was dus mijn 2e keer M en tevens laatste keer (met veel pijn en moeite)

Dressuur was ik tevreden: 183 en 188 punten.
Springen ging ook erg lekker, foutloos
Toen de cross, na de eerste weigering op hindernis 9 (voor vele was dat hindernis 7) ging het niet meer lekker. In totaal heb ik 3 weigeringen gehad maar heb gelukkig wel de finish gehaald. Achteraf bleek dat ik hindernis 4 fout heb gesprongen Verward Weet nog steeds niet wat ik fout heb gedaan maar heb er ook niet meer op gewacht (duurde zo lang). Iemand mij toevallig bij die hindernis gezien (nummer 108)?

Ben wel heel trots op mijn pony dat we dit samen hebben bereikt!
Ik zal de SGW's erg missen. Hopelijk krijg ik in de toekomst ooit weer eens de kans om met een paard te starten. Kijk er nu al weer naar uit.. Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:52

NF, wat jammer dat je afsluitende wedstrijd zo voor je gevoel helemaal niet lekker gegaan is...
Tja en grote kans dat je zal vallen op een paard met SGW aanleg als dat gevoel eenmaal in je zit toch?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:54

@ N-F, jou heb ik geloof ik gezien! Was samen met je aan het losspringen in de manege volgens mij!
@ Nickeltje, je hebt geluk gehad Haha!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:12

Mijn verslagje:
Met Violin niet fijn gedressuurd, belabberd gereden in het springen. Met dressuur 177 en 188 punten. Met springen 1 balkje. De cross daarentegen ging helemaal super. Zat echt met een smile op het paard toen ze ontzettend stoer de waterbak insprong. Zonder enige aarzeling of grote sprong ging ze er in. Haha!
Daarna heel snel Sunny opgezadeld en naar de dressuur toe. Het ging echt lekker en ik kreeg 188 en 189 punten. Super tevreden dus. Het springen ging ook super, foutloos. Ik had onwijs veel zin in de cross, maar op hindernis 5 zag Sunny het niet zitten. Ik denk dat het kwam, door de drassige bodem daar. Sunny vertrouwde het gewoon niet. De tweede keer dat ik er op af reed, stopte ze al van tevoren. Ze zag het echt niet zitten!
Zondag na faloop van de wedstrijd heb ik nog even de andere hindernissen gesprongen. Ze liep gelukkig weer als een trein!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:16

Top Renske!!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:19

nou ja niet echt top, maar ben niet meer zo teleurgesteld als eerst!

Nickel: mijn moeder was zaterdag en zondag aan het keuren en ze vertelde jou hele verhaal, en vond het superleuk dat je nu toch naar Hattem kon.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:32

Ben er ook erg blij mee.
Sorry, had mijn Top iets genuanceerder moeten doen. Bedoelde vooral top voor Violin, met Sunny ietsie minder...

irenetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:34

He hallo allemaal,

Bij mij en jupiter ging het gister ook super lekker allemaal. We hebben heerlijk dressuur gereden en stonden na de dressuur vijfde. Met springen had ik helaas op de laatste hindernis een balk. Maar Jupiter was wel vrolijk. Na hindernis een kwam er een vreugde bok. Die energie had hij beter kunnen bewaren voor de laatste hindernis om daar ietsjes hoger te springen. De cross ging echt super. Het ging het zo lekker. Hij pakte iedere hindernis lekker aan en hebben niet overal de makkelijkste weg genomen, dus dat geeft ook weer zelfvertrouwen voor als we ooit naar de L moeten. We kunnen het seizoen dus goed afsluiten. Uiteindelijk hadden we de vijfde prijs en een super mooie dag gehad.

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:45

Je mag op één dag als combinatie maar 1 wedstrijd rijden mits je ook een finale van een ander eveement rijdt op dezelfde dag.Dit waren 2 verschillende dagen en ook 2 verschillende wedstrijden(2 vraagprog) dus ze kunnen er nooit een probleem van maken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:47

@ GvdT: balen van je stops... maar goed dat je dan gestopt bent... Zaterdag was het in de cross al hier en daar slecht. Maar toen was het super weer!

@ renske: super van Violin. Ik heb je gezien op de 1 na laatste en laatste hindernis, zag er goed uit! Balen van Sunny, volgende keer beter. Heb je nog een SGW dit jaar?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:52

Renske: ik heb je gezien met sunny. Je kwam net terug stappen uit de cross samen met Emmy Bijsterveld, als ik het goed heb. Heb nog een foto van jullie gemaakt, maar hij is erg donker geworden. Ik liep net bij hindernis 2 van de B en L

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:12

Tientjeh: Toen zag ik er waarschijnlijk niet zo vrolijk uit Tong uitsteken

Rowo, ja gelukkig wel Lachen Volgende week Barchem met Violin en als het trainen volgende week goed gaat naar Hattem met Sunny. Wilde me eerst afmelden, maar de training van gister heeft me goed gedaan Lachen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:14

haha je kwam net dat paadje doorlopen en was druk in gesprek met Emmy, ik liep daar net de cross met mn zusje. Dus ik denk, zeg maar even niets, want hoorde net dat je de cross uit moest.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:19

Volgens mij zijn de meeste bokkers nog wel tevreden over het algemeen of niet?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:50

Hoi Renske, je moeder vertelde me al dat jij ook bij 5 eruit ging. Kom er nu achter nu je schrijft dat je moeder de DA was.
Andere jaren zijn daar nooit echt problemen geweest, maar de bodem was er niet best. Mijn paard lande bij 4 ver na het hellinkje (springt het liefst over alles heen wat een vreemde kleur heeft Slapen ), om vervolgens in de koeienstront weg te glijden. Met mijn derde volte wilde ze amper meer galopperen. Ik zag meerdere ervaren combinaties daar kompleet afslaan.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:54

nee, ik had er ook geen moeilijkheden op verwacht. gewoon lekker naar voren rijden en koppie iets omhoog houden. Emmy had gezien hoe ik hem aanreed en alles klopte, behalve dan dat het paard niet afging.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:02

Volgens mij heb ik je nog zien trainen, wij waren met de vrachtwagen in de cross terecht gekomen. Man had een afslag gemist, die wilde snel naar huis om Gooische vrouwen te kijken. Niet dus Clown

Ik voelde mijn paard ook echt wegzakken, ze liep mooi bij, maar kon dus ook niet weg komen. Daarna hoorde ik dat de starter voor mij vast was komen te zitten op de trakhener en afzet en landing had omgeploegd om erover/eraf te komen.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:04

Wij hebben ook nog even bij de trakhener gekeken en er zaten inderdaad sporen IN de sloot en voor de afzetbalk zat een flink gat.

Dennis_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:06

Ik ben net terug van bathmen.
Wij zijn nog wezen stappen,was erg gezellig.

Mijn verslagje..
zaterdag middag waren we aangekomen op de manege van bathmen wat ook ons slaap adres was in de vib ruimten.
We zijn gelijk de cross gaan verkennen.Het was een leuk afwisselend parcours.
Zondag 21e na een koude nacht gingen we nog maar eens lopen we hadden tijd genoeg.
Ik hoefde pas om 12:48 te dress hij liep best lekker beter dan op texel,maar de jury dacht daar anders over en gaf mij maar 163 punten.14:22 springen ging super alleen 1 balkje.
14:52 de Cross.
klasse L start Nr 142
eindelijk ik mocht van start..
Lars stond al te koken in de start box.ik ging goed van start foutloos op 1,2,3.
Ja je zal wel denken wat bij 4.
Onderweg van 2 naar 3 raakten mijn linker voet uit ,mijn stijgbeugel er zat aardig wat modder op gekleefd.dus hindernis 3 sprong ik zo maar.Halferwegen naar 4 kreeg ik mijn stijgbeugel weer te pakken.
Maar was daar door wel wat uit concentratie en sprong hindernis 4 fout.
Aan de rechter kant van de rode vlag.
Maar ik had het toen nog niet door en reed gewoon naar 5 in de gebrokelijn..

Lars sprong alles super,alleen ging ik wat te hard de afsprong op en af.
Bij de finish aan gekomen dacht ik nog zodat ging lekker en foutloos en binnen de tijd.
Tot de andere texelaars vertelden dat ik gediskwalificeerd was wegens een fout parcours.
Ja dat was echt een domper.Ik kon het ook niet geloven.En begon enorm te twijfelen hoe waarom en zo iets kon gebeuren.Ben gelijk na het afzadel gaan kijken naar hindernis 4 hoe stom ik die genomen had.(kwam gvdt nog tegen) En ja je kan je er alleen maar bij neer leggen een stomme fout wat je geen 2x doet hoop ik.
Aan gekomen in de manege hingen de uitslagen er al.
ik had gewoon 3e gestaan maar ja als als..

IK ben vandaag even goed tevreden naar huis gegaan en heb gewoon super gecrosst.
Op naar 2008 een nieuw cross seizoen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:16

breunis schreef:
Je mag op één dag als combinatie maar 1 wedstrijd rijden mits je ook een finale van een ander eveement rijdt op dezelfde dag.

Dat hoop ik toch niet Clown Haha!

Jammer Dennis!