[SGW] SGW-Wieringerwerf - Wedstrijdverslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneMieKe_89

Re: SGW-Wieringerwerf - Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:50

Mooi dat je debuut zo goed ging Soraya.
Trainingen volgen is wel aan te raden als je vakaer wilt crossen.

ohio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:56

ninatijnger: heb je foto's zondag nummer 26 ?

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:02

Ninatijger heb je ook een foto van mij. Zondag nr. 119 (op het witte hesje staat 19)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:11

zo..ik meld me nu dan ook eindelijk

ik had een minder weekend...dressuur ging slecht door diverse omstandigheden..stond 9de achteraf gehoord

springen ging op zich wel aardig alleen de bochten bij de tent richting hindernis liet ze zich wat naar binnen vallen en liepen we 2 balkjes eruit..

toen naar de cross...ze pakte super aan...lekker gretig naar voren en ze liet zich heel goed sturen in het bochtige werk...tot de laatste hindernis...we kwamen te dicht onder de pakken gras in en klapten tegen de hindernis aan, ze kon haar voorbenen niet meer eroverheen krijgen en toen duikelden we er overheen...
kwamen aan de andere kant op onze rechterzij neer...effe flink paniek bij mij..heb geloof ik het halve terrein bij elkaar gegild.
ze lag op mijn been...dus van ongeveer de helft onder mijn knie en tot de helft van mijn bovenbeen ben ik blauw-rood-paars. mijn ribben zijn gekneusd en mijn schouder is gekneusd.
echt vreselijk balen...bij de laatste hindernis...en ik lag redelijk goed in de wedstrijd...dus extra balen...
maar ja...ik ben net bij de masseur vandaan en hij heeft me goed ingetaped...en ik kan me al redelijk goed bewegen...achteraf heeft het allemaal mee gevallen...

vanavond nog mijn paardje bij de dierenarts volledig door de mangel halen voor de zekerheid en dan moet het weer helemaal goed komen....ze liep vandaag ook alweer te galloperen in de wei dus dat zal ook meevallen.

voor iedereen die goed heeft gereden...en dat zijn er best wat... Go jij! Go jij!
voor iedereen die niet goed heeft gereden of watertrollen heeft geprobeerd te vangen (he gvdt!)..volgende keer weer beter!!

Hopelijk tot gorssel...(denk het niet maar wie weet)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:13

Vervelend Madelene!
Gelukkig dat de pijn al een beetje minder is!
Succes dr mee!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:14

Scum: Gefeliciteerd met je superdebuut!!!!
Bitwise ook gefeliciteerd met je knappe rondje!
Lielle: Gefeliciteerd! Moet een enorme opsteker voor je zijn, die je zeker verdiend hebt.

GvdT: Mooie duik! Ik hoop dat jij en Rabette er niets aan over houden... Ach gut
Ook een Ach gut voor Madelene en SFranken!
SGWukkie: Balen zeg dat het maar niet wil lukken om het vertrouwen terug te krijgen!

Verder ben ik een hoop vergeten... Bloos Ach gut voor degenen waar het niet zo lekker ging. Gefeliciteerd voor degenen die zich in deze moeilijke westrijd staande hebben weten te houden of zelfs nog prijs hadden!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:16

Balen Maddie en al helemaal omdat het op de laatste hindernis gebeurde. Ben je wel gefinished of heb je opgegeven na de val?
Gelukkig houden jullie er allebei weinig meer aan over dan blauwe plekken maar toch,... Geen goed begin van het naseizoen zo Ach gut

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:18

madelene schreef:
voor iedereen die goed heeft gereden...en dat zijn er best wat... Go jij! Go jij!
voor iedereen die niet goed heeft gereden of watertrollen heeft geprobeerd te vangen (he gvdt!)..volgende keer weer beter!!
Hopelijk tot gorssel...(denk het niet maar wie weet)

Ja, misschien vang je volgende keer wel watertrollen. Vork

Jeetje zeg, dat het zo mis ging, en dan nog bij de laatste hindernis ook... Ach gut Veel beterschap voor jouw en je paardje Kusje

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:21

Ik ben benieuwd of iemand een foto heeft gemaakt van de insprong in het water van Robin met Black,L ponys nr. 104.
Dit was zo'n meega sprong ze wilde in 1x de overkant halen volgens mij.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:23

Ibonn schreef:
Balen Maddie en al helemaal omdat het op de laatste hindernis gebeurde. Ben je wel gefinished of heb je opgegeven na de val?
Gelukkig houden jullie er allebei weinig meer aan over dan blauwe plekken maar toch,... Geen goed begin van het naseizoen zo Ach gut

nanea was ook gevallen..en ik had flink pijn in mijn schouder...ik ben niet meer door de finish gegaan...sowieso dacht ik dat als mijn paard ook de grond had gekust dat ik dan niet meer door mocht...toch??

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 16:28

Uit de regelementen (mbt uitsluiting na val)

Voor alle klassen geldt, dat bij een val van het paard tengevolge van het springen
van een hindernis of een poging daartoe, tijdens de cross-country uitsluiting volgt.
Bij een tweede val van een ruiter tengevolge van het springen van een hindernis of
een poging daartoe, volgt eveneens uitsluiting.
2. De ruiter dient na een uitsluiting als genoemd onder lid 1 op eigen initiatief de wedstrijd
onmiddellijk te beëindigen en zich te voet of te paard zo spoedig mogelijk bij
Disciplinereglement Eventing
versie 2007-1
de Wedstrijddierenarts te melden voor een veterinaire controle. Indien hij dat niet
doet en het zonder enige twijfel onherroepelijk vaststaat dat hij om deze reden
moet worden uitgesloten, dient de combinatie zo snel mogelijk te worden gestopt
en moet rapport worden uitgebracht aan de Federatievertegenwoordiger.
3. Na een val in de cross-country, anders dan ten gevolge van het springen van een
hindernis, is het niet nodig het parcours op de plaats van de val te hervatten, mits
de hindernis reglementair is overwonnen.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:31

@ Simmie, dit betreft alleen de val van de ruiter, of niet? Ik meen dat als schouder en bil de grond raken, de combinatie uitgesloten wordt.

@ MAddie: Dat is dan idd een flinke klapper geweest. Het zit jullie ook niet echt mee dit seizoen.

Misschien moeten we hier bij Bokt een keertje een valtraining regelen, er zijn meer ruiters die nog wat tips kunnen gebruiken Extreme duivel

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 16:36

Ibonn schreef:
@ Simmie, dit betreft alleen de val van de ruiter, of niet? Ik meen dat als schouder en bil de grond raken, de combinatie uitgesloten wordt.

Nee, lees de eerste zin maar eens. Maar wat jij zegt over schouder en heup, daar staat mij ook iets van bij. Ik denk dat dat nog uit de oude regelementen komt. Ivm de verhoogde veiligheid etc, denk ik dat dat veranderd is en een val van paard nu zowiezo uitsluiting tot gevolg heeft.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:37

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 16:41

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:48

Yolien schreef:
Thuiswedstrijden zijn altijd lastig, Patsmu heeft nog nooit geluk gehad (fout gereden etc...), tot vorig jaar toen won ze de LK met Merato

Ben ik het mee eens Bloos , W'werf is voor mij ook min of meer thuiswedstrijd.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:54

Ik las de eerste zin "val van paard' anders als jij Haha! maar snap het nu. Vind het ook beter dat alle manieren van vallen nu als val gelden, dit beschermt de paarden beter.

Ben het niet eens met de stelling over thuiswedstrijden, ben 2 jaar geleden Limburgs Kampioen geworden in Ysselsteyn, onze thuisbasis. Juist hier rijden gaf me vertrouwen genoeg om de tijd te halen en ja, alle juryleden in de regio kennen me dus de dressuurpunten vallen ook altijd mee Extreme duivel
Vorig jaar in Castenray tijdens de LK liet ik me helaas wel de kop gek maken toen ik aan kop stond na dressuur en springen. Iets te gek naar hindernis 3 en een weigering en val maakten een einde aan de droom op de 2e Limburgse titel Huilen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:58

Mijn site is weer geupdate. Mis je je zelf er nog tussen?
Zeg het even, dan kijk ik of ik nog een foto heb van je!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:15

Heb je een foto van mij. nr.119, staat 19 op het witte hesje.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:24

Mijn uitslag klopt niet, had 8 strafpunten in het springen....

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:50

@NinaTijger: kwas nr. 39 op zaterdag, (had al een mooie waterfoto gekocht maar er was nog eentje geloof ik?)

@SS: scheelt het veel?? Anders even werk van maken...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:56

Je kan er nu geen werk meer van maken. Je hebt een half uur na het ophangen van de lijsten de tijd om protest aan te tekenen. Doe je dit niet is het pech hebben.
Is vorig jaar ook al eens een discussie over geweest bij een andere wedstrijd.

ohio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:09

joscaa: heb je een foto van mij? zondag nummer 26 ?

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:16

Scum: gefeliciteerd Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! OK dan! Go jij! Go jij! super debuut hoor! Ook de andere prijswnnaars en tevreden mensen OK dan!
Maddy en GvdT balen zeg... het zit in een klein hoekje he......
Verder wil ik iedereen bedanken voor de lieve mailtjes, Pb's en telefoontje. Doet me (weer) goed om te zien hoe behulpzaam en betrokken iedereen is op een SGW.
Tenda liep zaterdagavond al weer vrolijk aan de longe. Zondag gelongeerd en gisteren is mijn zus ermee naar het bos geweest. Ze is nog niet stijf geweest en heeft geen schammetje op haar lijf. (had een zacht kussen om op te vallen Haha! ) Ze wordt nu afgetraind en krijgt dan een rustperiode.
Ik krijg morgen een CT scan omdat er stukjes bot in het gewricht zitten en hoor dan donderdag wat ze daarmee doen...
nogmaals allemaal bedankt!

grtzz Sabine Blauw oog