[SGW] Voorwaarden deelname NK zijn bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Voorwaarden deelname NK zijn bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:41

Paul_H schreef:
't Is inderdaad een typische interpretatie. Wat staat er in artikel 43 van het Wedstrijdreglement (staat in citaatje van Simmie)?

" Na sluitingsdatum blijft het inschrijfgeld te allen tijde verschuldigd "

Dat is normaal, maar over de wachtlijst wordt niet gerept en dat is ook niet logisch als je op de wachtlijst staat dat je, of je al dan niet start, ook moet betalen.

Ze hebben zeker sponsors te weinig, dat ze op deze manier aan de centen moeten komen...............

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:55

Ik had inmiddels het reglement ook al bij de KNHS gezocht en gekeken wat daar stond. Lees ik het goed, dan is het specifiek een probleem voor de combinaties die nog niet het vereiste aantal winstpunten hebben behaald. Die weten immers pas op 21 oktober of ze mogen deelnemen, maar ze moeten wel uiterlijk 14 oktober inschrijven.

Toch moet je de soep niet zo heet eten. Wanneer de KNHS bij controle direct na het weekeinde van 20/21 oktober roept dat combinatie XYZ niet aan de eisen voldoet (niet voldoende winstpunten dit jaar, alleen wedstrijden in het buitenland e.d.), dan vervalt volgens mij daarvan de inschrijving en daarmee de betalingsverplichting. En heeft de vereniging dus geen been om op te staan. Telefoontje naar de KNHS?

Groeten, Paul

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:59

Zou het ook heel vreemd vinden als je op de wachtlijst staat en inschrijfgeld moet betalen..
Ok van te voren betalen en na de wedstrijd als je niet gestart bent terug krijgen kan ik nog van zeggen nouja tot daar aan toe maar zou het echt heel raar vinden als je het niet terugkrijgt!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:59

@ Paul_H
Als het zo is zoals je in de 2e alinea omschrijft, dan hoeft de soep idd niet zo heet gegeten te worden, maar feit blijft dat het nogal kort door de bocht omschreven is. Maar het gaat om de WACHTLIJST niet of je niet aan de wp-verplichting voldoet. Stel iemand is laat met inschrijven, maar voldoet allang aan de wp eis, en komt daardoor op de wachtlijst. Blijkt dat diegene niet kan starten omdat er geen plek vrij komt, moet ie toch betalen. Dat vat ik niet en daarmee is de soep weer wél te heet.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:05

Eens. edit: maar volgens mij heb je toch het recht om te starten wanneer je aan de eisen voldoet (mag de organisatie je niet weigeren)? Dus waarom die wachtlijst? Da's de peper in de soep vind ik.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:10

ik neem aan dat er voor een NK toch geen wachtlijst kan zijn???

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:11

Eventinggek schreef:

Precies, dat vroeg ik me dus ook al af! Er wordt nu naar mijn idee al een flinke selectie gemaakt doordat je 8 winstpunten dit jaar gehaald moet hebben.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:19

Eventinggek schreef:

Precies, daarom schrijf ik "peper in de soep". Los van (@andrea16) hoe streng of niet streng die winstpuntenregeling is.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:44

Lijkt me dat hierover een mailtje naar de KNHS mag.

Ik zie daar ook administratiekosten staan, wel 5 euro, Dat vind ik ook belachelijk. Zoiets hebben ze dit jaar bij de oefencross in Huissen gedaan. Vorig jaar moest die cross afgelast worden wegens slecht weer. Dit jaar hebben ze iedereen x euro aan inschrijfgeld laten betalen + 7,50 (!) aan admie kosten. En in het reglement stond duidelijk dat als de wedstrijd werd afgelast dat je de admie kosten niet terug kreeg.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:25

Ik dacht ook gelezen te hebben dat als je niet via de giro betaald dan 5€ extra moest betalen. dat zie ik nu niet meer staan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:26

GvdT, dat dacht ik ook gezien te hebben, maar nu lees ik hier eerder dat je ook contant op de dag van de wedstrijd gewoon kan betalen... Dat is kennelijk dus op tijd?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:50

hey. ik heb ook wel interresse om te blijven pitten i d buurt afhankelijk wat het kost ?? ik wist nog even niet zeker of ik kon rijden ivm een Fitness finale van mezelf in Aruba, maar deze word uitgesteld naar het voorjaar. Dus is er nog plek ??? wie moet ik persoonlijk mailen ??

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:59

bianca1980 schreef:
hey. ik heb ook wel interresse om te blijven pitten i d buurt afhankelijk wat het kost ?? ik wist nog even niet zeker of ik kon rijden ivm een Fitness finale van mezelf in Aruba, maar deze word uitgesteld naar het voorjaar. Dus is er nog plek ??? wie moet ik persoonlijk mailen ??

Mij. Alleen jij of ook voor de groom of iemand anders? Ik lees 't wel. Groeten, Paul

[edit: heb je een pb gestuurd]

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:26

Simmie schreef:
Paul_H schreef:
Op 14 oktober is de sluitingsdatum voor inschrijven. Dit betekent op dit moment dat je niet meer automatisch geplaatst wordt. Mogelijk wordt er een "wachtlijst" aangelegd, voor het geval dat er afmeldingen komen. Je kan dan alsnog geplaatst worden. Het op een wachtlijst geplaatst worden, wil niet zeggen dat je niet hoeft te betalen als je niet mag starten. Zoals ook het vraagprogramma aangeeft, bij inschrijven geldt een betalingsverplichting.

Ieder die zich voor 14 oktober inschrijft en aan de voorwaarden om te mogen starten in zijn of haar klasse voldoet is verzekerd van een startplaats.Inschrijvingen na 14 okt. worden op een wachtlijst geplaatst.

Er is alleen startgeld verplicht bij starten of te laat afmelden dus na 14 oktober.Wanneer je volgens de KNHS niet startgerechtigd bent en niet aan start komt ben je geen startgeld verschuldigd.

De extra adm. kosten ben je alleen verschuldigd wanneer het startgeld niet op 3 november is voldaan.Dus wanneer je afmeld na de sluitingsdatum zorg dan dat de betaling per bank binnen komt.

Ik hoop dat dit de paniek enigzins bij jullie wegneemt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 17:49

paniek is een wat groot woord, maar je bent het neem ik aan wel met me eens dat de formulering op zijn minst onduidelijk is.

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:57

Heb je gelijk in. In het vraagprog. staat het correct ,op de website niet heb gevraagd dat aan te passen.

Ben het ook helemaal met jullie eens dat het van de zotte is dat wanneer je op een wachtlijst staat en niet kunt starten toch moet betalen.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:51

Inderdaad, geen paniek maar toch een gevoel van "wat is dít nou weer". Dank voor de opheldering.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:00

ja idd wat raar

heb je info paul_H over de kosten?
me moeder vindt het namelijk goed dat we daar dan overnachten

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:02

Hè, het begon net zo'n lekker soepje te worden!! Haha!
Maar er is in ieder geval duidelijkheid. Altijd fijn.. Knipoog

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:26

Mij werd het wat te pepperig Knipoog
weten we in ieder geval waar we aan toe zijn

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:06

Ik krijg net overzicht lijsten van deelnemers en zie dat er verschillende bij zijn die of de coupons nog niet hebben opgestuurd of maar 1 coupon hebben gestuurd.Ivm kampioenschappen dienen er 2 coupons te worden ingeleverd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 10:10

en volgens mij hoor ik daarbij, bednek ik nu.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:35

Nou Lielle, dan kun je daar nog mooi wat aan doen voor het 14 oktober is Knipoog!!

Carrie, hoeveel start Robin? Moet even kijken of ik de morgen of middag moet werken, anders wil ik wel komen helpen als het nodig is en anders ga ik als fotograaf in het bos liggen Knipoog

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:37

Lielle schreef:
en volgens mij hoor ik daarbij, bednek ik nu.

Nee hoor je hebt er keurig 2 ingeleverd.

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:38

Carrie, hoeveel start Robin? Moet even kijken of ik de morgen of middag moet werken, anders wil ik wel komen helpen als het nodig is en anders ga ik als fotograaf in het bos liggen Knipoog[/quote]

1,alleen Oscar