[SGW] Global-e 't Zand (Chaam) 18 & 25 maart. - Verslagen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vera_pino

Re: [SGW] Global-e 't Zand (Chaam) 18 & 25 maart. - Verslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:03

Er is goed gereden door de bokkers zo te zien Haha! iedereen proficiat!
Jitske is wel balen zeg Boos! !

Mijn verslag ook maar dan
B-pony’s dressuur ging goed met losrijden maar toen ging ze in de ring met doorzitten voor de galap lopen klooien met het bit dus daar ging het slecht voor de rest echt super gereden nog 175 punten terwijl ik er normaal veel meer heb ook al loopt ze slecht. Springen was de eerste keer buiten, ze sprong al beter als in wanroij maar sprong elke hindernis alsof het een sloot was. Voor hindernis 8 wilde ze weigeren maar ik stuurde haar terug en gaf been toen kwam ik met mijn knie tegen de paal en had ik een balk. Cross starte wat sloom maar ze sprong alles wel er stond ook op mijn protecol loopt wat traag. Pas op het veld voor de waterbak ging ze echt galoperen. Voor de waterbak stond nummer 59 nog , maar ze liep er gewoon in. We zijn gefinished en het was een hele mooie eerste cross. het was ook de eerste keer dat ze zo alleen weg moest het bos in.

M-pony’s Pino liep gelijk al best goed maar best heet dus toen de proef uit mijn hoofd gereden en dat ging redelijk goed ik heb hem rustig kunnen houden. Springparcours ging super en foutloos. Toen beetje losspringen voor de cross, maar toen ging maartje die voor mij moest tijdens het losspringen over de kop met haar pony en al Verdrietig gelukkig met de pony niks maar hij viel over zijn nek hij had hem wel kunnen breken zij heeft gelukkig alleen haar sleutelbeen waarschijnlijk gebroken maar toen moest ik dus meteen starten zonder los te kunnen springen. Start was wat terughoudend maar eenmaal op weg zat het goede ritme erin alles ging super de surfplank ook maar toen die hagen hij brak uit een langsloper meteen doorgereden naar alternatief de rest weer super gereden water ging wat moeilijk hij stapte de afsprong af en walste over die boomstam maar we moeten daar nog aan werken dat hij door loopt in het water. Ik heb echt super fijn gereden en het was de eerste keer M en hij heeft nooit geweigerd eens moet de eerste keer zijn helaas nu maar herkansing in EL.

al met al een geslaagde dag met super mooi weer.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:38

Toch goed gereden Vera!
Een stopje moet kunnen in een debuut Knipoog
Wil je alleen wat meer leestekens gebruiken in je volgende verslagje? Schijnheilig
Het zijn wel hele lange zinnen nu..

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:46

Wollie en Wuppie, super gereden. Echt een fijne start om meteen te winnen Haha!

Nickeltje: Klinkt als een goede afsluitende B-cross, gefeliciteerd Lachen

Jitske: wat ontzettend balen, vooral omdat je normaal veel hoger springt!

Vera: netjes gereden!

Volgens mij ben ik nu niemand vergeten...

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:51

Wij waren niet zo heel erg bij de tijd,of liever hadden er niet aan gedacht dat de tijd was verzet.
Moest als 1e starten in de B ponys om 8.30uur,zat er om 8.25 op was precies op tijd in de ring.Geweldige voorbereiding maar stond eerste na de dressuur met 199 pnt.,springen ging goed tot de laatste,sprong de 1e v/d dubbel iets te groot in en liet het achterbeen hangen,1 balk.Was de 2e cross v/d pony en zij is nog niet helemaal waterproof.Cross foutloos,toen ik in het water was begon ze heel raar te springen en lag ik er bijna af.Cross foutloos met iets tijdfouten.4e geworden.

M ponys was zelf tevreden over de dressuur maar zoals Jitske al zei een hele vage jury stond 1 na laatste samen met Nicky en die had ook heel netjes gereden.
Springen foutloos,cross super tot net over de bielzen bak daar zag mijn hengst merries lopen in de wei en toen ging die al gillend aan de haal net voor de punt ik denk 2 meter ervoor had ik hem weer onder controle en kon nog net de punt goed aansturen,had iets tijdfouten in de cross,waarschijnlijk het 1e gedeelte iets te rustig gereden.
Doelstelling gehaald moest foutloos rijden en in Etten Leur gaan we Z starten.Ben toch nog van laatste naar de 9 of 10e plaats opgeschoven.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:12

Toch nog mooi opgehaald Breunis! Ik was ook bang dat ik de tijd zou vergeten, dus had het maar als herinnering in mijn telefoon gezet, gelukkig had MJ het er vorige week over!

Vera_Pino, heb jou zien rijden in de M, jammer dat ie langs die haag schoot. Mag ik een heel klein puntje van opbouwende! kritiek leveren? Het viel mij namelijk op dat je het hele stuk dat ik je gezien heb in de cross, van de picknickplaats tot na de coffin, gewoon rechtop in je zadel zat. Misschien kun je volgende keer proberen om in verlichte zit te rijden en pas een paar sprongen voor de hindernis terug te gaan zitten. Dat is iig een stuk fijner voor de rug van je pony en bovendien kun je dan ook een stuk makkelijker door galopperen!

xXLidewijXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:14

Ik heb gisteren meegereden bij de B - paarden.
Mijn dressuur ging goed (197 punten) en springen foutloos.
In de cross helaas twee langslopers, maar het was mijn eigen schuld, ik had twee keer te 'flauw' aangereden Haha!
Voor de rest een fijne cross gereden, dus ik ben erg tevreden !

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:15

AnneMieKe_89 schreef:
Martine, Marieke en SGWollie, gefeliciteerd!
Ik zag je nog bij de DA Marieke, maar weet niet of je me herkende Clown

Dankjewel! Ik herkende jou wel hoor!! Leuk dat je weer een keer op je oude pony mee kon doen! Rijd je al bij de paarden?

linos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:19

nou hier ook even mijn verslagje: beetje *** gevoel over gehouden aan Chaam... Kingston ging met de dressuur wel heel fijn (217 p) en 3e, tijdens het springen ging het redelijk (voor zn allereerste echte sprinparcour en ook nog buiten) hij wilde wel fijn aanpakken, alleen op de rabobank hindernis was ie me toch nog net te snel af en ging ik rechtdoor. Verder springparcour goed afgemaakt. De cross vond ie alleen nog veel spannender als dat ik verwacht had en dan niet zozeer de hindernissen maar vooral de mensen op het pad en de mensen bij de hindernis...daardoor kwam ie al teveel terug en kan ik hem toch weinig druk geven om hem toch dr over heen te krijgen. Dus beetje parcour met ff kijken dan uiteindleijk wel springen, maar rond hindernis 8 geloof ik had ie dr totaal 4 verzameld...helaas. Nu weer flink gaan oefenen en kilometers gaan maken zodat het crosskwartje hopelijk snel valt.
Nou met sara ging het eigleijk beter, dressuur in de middenmoot, springen was ze wel erg heet en had ze 3 balken (mijn stuurfouten) en de cross pakte ze heel fijn aan tot dat ze bij hindernis 9 dacht ik het smalletje bij de witte berken de mist in ging. Wat er precies gebeurde weet ik niet, te veel naar rechts ofdat ze scheef sprong / niet genoeg dr benen optrok, in ieder geval bleef ze met dr voorbeen achter het hogere gedeelte van de hindernis hangen en hoppa daar lagen we op de grond. Flink stijve rug, maar verder allebei ok. Alleen wel echt de balen in! schijn op een of andere manier toch beetje veel aantrekkingskracht met de grond te hebben Haha! . Saartje gaat nu met zwangerschapsverlof en dan kijken we nadat het veulen is geweest wel weer hoe we het gaan oppakken.

Gelukkig zijn er van de andere bokkers tig betere verhalen! dus op naar Ettenleur! heel veel succes allemaal komend weekend alweer!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:41

SGWuppie schreef:
AnneMieKe_89 schreef:
Martine, Marieke en SGWollie, gefeliciteerd!
Ik zag je nog bij de DA Marieke, maar weet niet of je me herkende Clown

Dankjewel! Ik herkende jou wel hoor!! Leuk dat je weer een keer op je oude pony mee kon doen! Rijd je al bij de paarden?

Ja ik vond het ook wel weer leuk Lachen
Hoop dat ze het nu ook zo goed doet bij mijn broertje, want ze neemt hem nog wel eens in de maling..

Ben wel begonnen bij de paarden, had eigenlijk vorig jaar al met Estelle moeten beginnen, waar Michael nu op rijdt Tong uitsteken
Maar dat werkte niet helemaal met mij.
Heb nu sinds september een paard waar het wel mee klikt.
Eerste crosstraining pas gehad, dus we zien wel!
Misschien vrouwenpolder oefencross ofzo.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:43

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:03

Breunis, netjes resultaat hoor.
Die jonge is echt een leuke pony trouwens!

Lidewij, als je zelf maar tevreden bent!
Linos, wel een pechdag zeg..
Marloes, leuke foto!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:26

Gefeliciteerd allemaal, klinkt erg goed! Wel balen voor degene waarbij het wat minder ging...

Ik heb even een topic bij HAW geopend met wat van mijn foto's: viewtopic.php?f=10&t=746816

Ben wel heel benieuwd naar de foto's van evenementenfoto.com, nog even wachten tot morgen!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:02

Gefeliciteerd Nickeltje Haha!!
Netjes gereden hoor Vera Lachen!
Super zeg Breunis *LOL*
Als je zelf maar tevreden bent he Lidewij Lachen, toch netjes gereden!!
Wat balen Linos!!
Leuke foto, Marloes!! Ik heb een foto genomen bij de fotograaf in de tent, van de bosuitsprong!!
Leuke foto's Martine *LOL*!

NicoleRomeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:59

Nou hier ook maar mijn verslag:

Eerst de dressuur: met Romeo in de Z, eerste keer nieuwe proef. Gelukkig proef niet vergeten (waar ik o zo bang voor was), maar veelste kort losgereden. Pony zat nog helemaal vast op links:( Stond na de dressuur toch nog 4e (van de 6), maar i in ieder geval niet laatste:P
Met de andere: Tijdens losrijden liep ze hardstikke goed, mooi aan de teugel, lekker rustig (echt heel goed voor haar doen!). Toen moest ik de proef in, had er te lang op gezeten en de pony begon ongeduldig te worden en wou niet meer zo lopen als ik dat wou. Toch liep ze nog wel een beetje. Ik weet niet meer hoeveelste ik stond, maar in ieder geval neit onderaan!

Toen springen:
Romeo: 4 balken en 1 tijdfouten:(
Charon: 1 stop en 12 (volgens mij) tijdfouten
Als laatste de cross:
Met Romeo was ik wel foutloos, maar hij liep niet fijn! moet weer even wennen aan het crossen! en ik had nog 4,4 strafpunten voor de tijd, maar meestal heb ik er ong. 6,4
Daarna op Charon: ze liep super fijn! had nog wel 1 stop op de bijenkorf, maar dat was mijn eigen schuld. Met haar was ik bijna nog te SNEL, moest haar op het laatste pad helemaal inhouden, anders was ik iets van 20 sec. te snel! Maar was echt super tevreden over haar, omdat ze vorig jaar in Chaam was uitgebeld, en daarna had ik geen crossen meer gereden met haar (geen tijd en daarna was ze kreupel)!

Nou dit was het wel!
Oja, ik was met Romeo laatste:S en met Charon 11e (precies 100,00 strafpunten:P)

Weet iemand nog wat sites waar je foto's van de cross kunt vinden?
Hier staan er in ieder geval al wat op (alleen de L en M pony's nog niet):
www.evenementenfoto.com

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:06

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:11

[quote="AnneMieKe_89"]Breunis, netjes resultaat hoor.

Welke bedoel je die zwarte in de B of die bruine in de M?
De zwarte,Black Dancer is al 7 maar heeft nog weinig gedaan.Die moet nu dus flink aan de bak.Die bruine,Knock Out wordt nu 6 en is dus jonger maar al veel verder.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:18

Is die zwarte een hengstje? Want ik zag een supermooi zwart beestje bij de vrachtwagens staan, echt Kwijl

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:03

breunis schreef:
AnneMieKe_89 schreef:
Breunis, netjes resultaat hoor.

Welke bedoel je die zwarte in de B of die bruine in de M?
De zwarte,Black Dancer is al 7 maar heeft nog weinig gedaan.Die moet nu dus flink aan de bak.Die bruine,Knock Out wordt nu 6 en is dus jonger maar al veel verder.

In dat geval, de oudste Clown
Bedoel die, die je in de B reed.
Knock Out heb ik natuurlijk wel vaker gezien, maar die is ook leuk Knipoog

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:22

Hier mijn verslagje nog van onze 1ste SGW:

Dressuurproef ging voor m'n gevoel redelijk en had 191 punten Lachen
Hij mocht de wagen weer op en stond een beetje suf van, dat was het dan weer voor vandaag, hahaha!

Toen hij weer van de wagen af werd gehaald had-ie zoiets van ''Eh, wat moet dit voorstellen?''
Hij was een beetje heet met losspringen, maar het parcour met 1 balkje rondgesprongen, ook wel OK Lachen

Toen de cross in, ik galopeerde hem aan en hij had zoiets van jee ik heb het goed gedaan dus ik mag me nog even uitleven, maar daar stond hindernis 1 het vertrek... sprong-ie, hindernis 2 veldzicht ook, 3 de laars te korte bocht genomen een weigering 2de keer aanrijden wel. 4de de zaag genomen, houtstapel genomen, bijenstal genomen, zitbank weigerde hij denk ik omdat we een soort bult opmoesten waar de hindernis op stond en je niet kon zien hoe het verder liep, iets waar de ervaring en het vertrouwen dan nog even tekort schiet, 2de keer aanrijden sprong hij wel, coffin genomen, de berken genomen en toen naar de waterbak waar iemand stond te weigeren en Go ook ziets had van ja hoi!
Dat was onze 3de weigering waar ik helemaal niet op aan het letten was, dus het ooievaarsnest ook gesprongen, gelukkig riep een medewerker dat ik er 3 had geweigerd en of ik zonder verder te springen naar de finish wilde rijden.
Jammer, want daarna hadden we nog 3 sprongen te gaan die zeker goed te doen waren, de laatste en piramide!
Maar ik ben zeker niet ontevreden voor een 1ste keer Lachen

Hier nog een fotootje van ons op hindernis 1:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elegant op 27-03-07 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:30

Jen_Elegance, dan heeft die medewerker een fout gemaakt want als je 3 weigeringen hebt op 1 hindernis lig je er uit, of als je 4 weigeringen in totaal (op verschillende hindernissen) hebt!

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:39

Oh dat is wel stom zeg! Dat had ik zelf ook moeten weten!
Aangezien ik er helemaal niet op lette heb ik het voor waar aangenomen.
Het zou wel kunnen zijn dat ze de waterbak misschien als 3 in 1 hebben gerekend want daar hebben we wel even staan tutten!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:44

dat zal wel zoiets zijn, want een medewerker mag ook niet jou stoppen op basis van totaal aantal weigeringen in de cross, dat mag alleen centraal worden bepaald. Wel balen Verdrietig

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:31

*proest Car..De tijd vergeten...
Mooi dat Knock zo goed ging, en met Black komen we er ook wel..
@ Wuppie: zwarte is een merrie.. De bruine van Robin is een hengstje, das ook wel een ongelooflijk lekker beest Ja!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:36

Zonde Jen_Elegance..
Wel leuke foto!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:45

Hallo allemaal,

Mijn verslagje:

Half 9 vertrokken, ruim op tijd aangekomen. Mooi terrein, lekker zonnetje. Iets te kort losgereden voor de dressuur want het liep in, ik starte een kwartier voor mijn starttijd. Ik steeg op voor het losrijden en hij galoppeerde gelijk aan zo van OLE! Daar gaan we, hihi! Dressuur 190 punten. Is en blijft mijn minste kant! (zijn wel veel punten maar de rest had nog veeeeel hoger in mijn ring)

Foutloos gesprongen, foutloos gecrosst, 7 gemiddeld voor stijl, en helaas 2,4 seconden te laat gefinished. Waar mijn paardje normaal niet te houden is was hij iets terug. Wat bleek achteraf: hij moest erg nodig plassen, terwijl ik al tientallen rondjes gelopen had om hem maar te laten plassen, maar hij maakte echt geen aanstalten hiertoe. Jammer, maar niks aan te doen. Verder alles goed, perfecte cross gereden, zeker weer voor het eerst dit jaar! Eindstand: 7e plek! En natuurlijk 2 winstpunten!