[SGW] Sgw ysselsteyn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: Sgw ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:03

Hier ook gedressuurd vandaag. Ze zaten wel op zelfde punten ; 189 en 190 had helaas bij allebei -2 want mijn lieve pap was zenuwachtiger dan ik dus die las te langzaam waardoor ik dus de fout in ging. Die arme man haha toch tevreden met mijn punten.

Wel groot verschil in wijken, bij de ene een 8 en de andere een 5. Oops haha :)

Ik vind het een pittige cross. Nog niet heel veel ervaring in het L en dan is dit wel een serieuze L cross :D

We gaan het zien morgen!! :) zin in!! Nu lekker in hotelletje relaxen!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:58

Dat ben ik met je eens elke je mening over de cross ;) succes morgen

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:23

Cross lijkt mij goed te doen maar er kan vanalles mis gaan als we stuurfoutje maken :P

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 08:57

Iedereen succes vandaag en morgen! Ik zit morgen bij hindernis 4 (houtwal) in de B pony's en hindernis 6 (bankje) bij de B paarden, heb er zin in

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:18

Zat uiteindelijk niet bij het puntje maar bij hindernis 14 M paarden en 15 Z paarden.
Nu vrachtwagen inpakken en paard schoonboenen en vlechten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 18:54

Nou heb foto's voor degene die interesse hebben is B pony/L pony en B paarden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Waterinloop water in en rechterkant over dat mini balkje water uit
Afbeelding
Afbeelding
Er achter waar de pompoenen liggen een kleine afsprong
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:34

Puntentotaal van de jury's was bij mijn man niet groot, 181 en 180 punten. Maar een onderdeel had de ene jury gepunt met een 7 met als commentaar nette overgang, terwijl de jury bij H er een 4 voor gaf omdat hij tegen de hand zou zijn. Wel apart. Maar voor mijn man en ons paard een redelijke score. Helaas twee balken bij het springen. Cross foutloos maar 15 sec buiten de tijd. Mijn man heeft wel fijn kunnen rijden en hij vond het een mooie uitdagende cross.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:55

Dat had ik inderdaad ook Susan, kon me dan wel vinden in de punten van het ene jurylid met het commentaar, of dat nou hoger of lager was dan het andere jurylid, maar het commentaar was gewoon verschillend.. Dat vond ik wel vreemd..

Ik vond de cross prachtig maar zeker uitdagend voor mijn merrie. Ze heeft nog weinig ervaring. Helaas met springen 2 balkjes. In de cross pakte ze fijn aan tot en met hindernis 5, op 6a wat geschrokken van de afstand naar beneden, opnieuw aangereden en top. 7 zag ze wat interessants maar wel erover, en op 8 schrok ze van het gat onder de hindernis voor het M. Daarna goed, 9 ook super, helaas op 10 gestrand. Evengoed een fijn gevoel van wat er goed ging..

hier een filmpje
https://youtu.be/02cyaE_gGYs

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:56

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:02

Hopelijk ook nog iets van mij, al denk ik dat ik je niet meer tegen gekomen ben ;)

even gekeken, daar ben ik idd niet meer gekomen :')

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:59

Klinkt goed Susan, op dat verschil bij die overgang na dan!

Bonny, super dat je dan toch met een fijn gevoel naar huis kan!

Ik heb echt een top dag gehad vandaag in Ysselsteyn! Vrijdagavond al vertrokken en na ellenlange files Fay laten slapen op de plek waar ze geboren is, en waar ze als veulen vandaan gegaan is. Ook haar moeder en halfbroertje daar kunnen bekijken, superleuk!

Vanmorgen was het weer vroeg dag, om zeven uur stonden we in het donker op het wedstrijdterrein! De dressuur ging heel fijn, waar ik normaal tegen de 200 punten voor krijg, kreeg ik nu maar 182 en 184, maargoed, prima. Daarna de cross gelopen, ik vond hem best pittig voor mijn jonge merrie in haar eerste cross seizoen. Maar ik vond het vooral ook een supermooie cross!! En voor een NK mag er natuurlijk ook best wat staan.
Bij het springen zat ik zelf wat te klunzen op de dubbels, dus helaas twee balkjes. Toen de cross, die werd een paar keer uitgesteld omdat het werd stilgelegd. Ook kwamen er steeds mensen terug die ergens halverwege gestrand waren, al met al niet goed voor mijn zenuwen! Maar toen we uiteindelijk van start gingen was het weer echt genieten, wat pakt dat paard toch onwijs fijn aan!! Overal rechtdoor, en foutloos gefinisht. Wel met wat tijdfouten, maar dat worden er al steeds minder. Ik ben dus echt ontzettend tevreden!!

Het was ook echt weer een gezellige dag, veel mensen gesproken!

Hulene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:14

Hier vandaag ook echt genoten! Na gister een beetje Eem kater over gehouden te hebben na een voor onsindere dressuurscore, vandaag vol goede moed (en zenuwen!) gestart.Vond de cross goed toedoen, maar zou wel invloed hebben op de score had ik van tevoren gedacht. Springen ging heel fijn en foutloos. Bij de cross vertrok ie als een speer en dat hield ie vol! Bij de kippenbult werden we stil gelegd omdat m'n voorganger daar eraf was gevallen. Gelukkig niet al te ernstig, maar toch een hersenschudding vertelde ze later. Daarna weer begonnen en net zo makkelijk verder. Waterinsprong ging ie wel wat vreemd af maar ging goed. Rest super fijn uitgereden. Door de stop bij de bult wist ik nietsvermoedende van m'n crosstijd maar had goed doorgereden. Uiteindelijk gelukkig foutloos binnen de tijd en reservekampioen!!! Ook ons team van Brabant had super gescoord dus daarmee kampioen geworden!! Weekend kan dus niet meer stuk

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:59

Super goed Martine, welk startnummer had je?
Gefeliciteerd Hulene!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:01

Hulene, wat gaaf!! Gefeliciteerd!

Bonny, ik was nummer 153

Hier mijn Gopro filmpje van onze rit!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:12

Wat een kei goede berichten hier!! Ook al red je het misschien niet tot de finish, als je maar tevreden bent!!

Ik heb ff lui gekopieerd van fb hihi ik ben echt zo tevreden, trots als een pauw! :D

Waaauuuwww we zijn weer thuis!!! Dikke sikke ervaring rijker!!! Geen illusie armer want die had toch ik niet whehe wat een toffe maar echt pittige cross vandaag op het NK!! Springen ging top helaas een balkje. De cross, we begonnen sterk tot hindernis 10. De haag met de greppel ervoor. Tante Cor moest de greppel even beter bekijken. Die stond ook echt wel hoog. Daarna door naar de dubbele afsprong. Daar schrok ze wel ff van dus helaas ook een weigering. Op naar de waterbak! De insprong deed ze gewoon zonder twijfel!! Jeetje dat is denk ik wel de grootste overwinning van de dag en wat ben ik daar blij mee, dat bied namelijk zo veel vertrouwen voor de toekomst. Ik heb echt geweldige dagen gehad en optimaal genoten en gepresteerd naar ons kunnen! Ons eerste NK en we hebben de finish gehaald.. Ik barst gewoon van trots!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:28

Wauw wat heeft die een go Martine, lijkt of je erg hard gaat!

Knappe schimmel heb je elke, grappig dat ik naast je stond

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:29

Best wel toevallig ja hihi vos met roze stond trouwens ook gaaf!!

leentje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 08:00

Ik mag vandaag in de B paarden starten! 12.42 uur dressuur en 16.28 springen/16.48 cross, startnummer 369! Ben benieuwd..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 08:21

Succes leentje! Er staat een super mooie cross

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 08:29

ik ook een super dag! vrijdag dressuur redelijk goed, maar 16 puntenverschil vond ik toch wel veel. 184 en 200.
foutloos gesprongen en foutloos gecrossd, maar wel 26 sec over de tijd. ik had mijn klok niet goed kunnen starten, en onderweg kan ik niet rekenen 8)7 voor mijn gevoel hard gereden, maar omdat ik weet dat hij vreselijk hard kan gaan, waarschijnlijk wat ingehouden om niet te hard te gaan...ben ik dan te langzaam..hahahaaaaa...ach ja..hij heeft heerlijik gesprongen, en strafpunten voor tijdsoverschrijdeng kan ik beter mee leven dan strafpunten voor een weigering.

martine, blij voor je! na al dat geharrewar over wel of niet starten, super!!

elke...ook goed!!

zoveel goede berichten hier! fijn om te horen, en voor diegene die vandaag nog moeten starten veel succes!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 08:34

Wij gaan ook zo die kant op. Moet om 16.26 en 16.46 geloof ik. Nummer 368. Paard is helemaal schoon en in de knotten :)

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 08:41

Wij ook onderweg en heel veel zin in. Startnummer 302. Foto's welkom!! Iedereen veel plezier.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:12

Succes allemaal!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:28

Martine ben wel benieuwd wat jouw tijd was, mijn man zat ongeveer op hetzelfde schema zagen we toen we net jouw filmpje keken. Ziet eruit als een fijn rondje!

Jammer Bonny, maar er stond ook zeker wat. Hindernis 10 was de haag met greppel, ik zou er zelf niet overheen durven, brrr.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:36

Heel veel succes voor iedereen die vandaag mogen!!!

Ik geniet lekker na van onze rit :)