[SGW] SGW Winterswijk 14/15 maart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

margreet4

Re: SGW Winterswijk 14/15 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 06:21

Hindernis 1 wordt er inderdaad uit gehaald!! De start is 300 m verplaatst

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 06:55

_Sim_ schreef:
Esther91 schreef:
Ja 25 inderdaad Amber_

Wat ik mij nog even afvraag. Ik zag dat de dressuurringen voor morgen enkel bestaan uit lekkers en een paaltje in de hoeken. In het wedstrijdreglement eventing (artikel 313) staat: 'De ring voor de klassen B, L en M paarden en pony's moet minimaal afgezet zijn in de vier hoeken en in het midden van de vier zijden.' Hiermee bedoelen ze toch dat de hoeken gesloten moeten worden met bijvoorbeeld witte hekjes? Of heb ik dat mis?

Dat staat in het regelement inderdaad maar er is bijna geen enkele crossorganisatie die zich daaraan houdt. Het zijn bijna altijd dressuurringen die alleen uit bordjes bestaan.

Hmm, de SGW's die ik tot nu toe heb gereden hielden zich hier wel netjes aan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 07:42

Ben mik wel benieuwd waar jij gereden hebt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 08:54

Ach en als je hem niet tussen de bordjes Kan houden hadden zo'n hoekdingen ook niks uitgemaakt.
Dat bedoel ik overigens niet persoonlijk maar in het algemeen.
Wij hebben gisteren een hele fijne 1e cross gereden zal later een wat uitgebreider verslag doen.

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:39

Gister ook heel fijn gereden in de klasse b cat.de!
Foutloos gesprongen en gecrosst en een 8,5 en 7,7 voor stijl en daarmee een 1e plaats!! Ik heb gefilmd met de gopro dus als hij af is stuur ik jullie een link ;)

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:15

Ik ben ook gister voor de eerste keer bb gestart. Ben echt heel tevreden, vond het mooi opgezet en de mensen waren erg vriendelijk en behulpzaam. Het was nog maar de vierde keer crossen voor mijn paard ze was nog heel groen maar ze heeft alles gesprongen. Sommige hindernissen moest ze wel even goed bekijken voordat ze ging maar dat had ik al verwacht. Heb er echt de rust en tijd voor genomen haar zelfvertrouwen te geven. Ze vond het heel erg gaaf, oortjes constant naar voren. Ik zeg voor herhaling vatbaar. Het is wel verslavend. Veel succes voor de starters van vandaag.

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:42

lientje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:01

sn0esje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:08

Ben net terug van B paarden en ben dik tevreden. Het springen is voor ons nog spannend na een gezamelijke koprol. Op de eerste een balk, de rest foutloos (het verdiende geen schoonheidsprijs := ) Daarna heerlijk gecrosst! Ook hindernis 12/13 rechtdoor kunnen rijden. Wat ik wel jammer vond is dat volgens mijn horloge 2 seconden binnen de tijd was en later op de uitslag 6 seconden te laat. Maar was een mooie cross. Complimenten aan de organisatie en volgend jaar zal ik weer van de partij zijn!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:25

Nou kort dagje :=
Helaas eruit met springen, met inspringen voelde hij al terug houdend. In parcours werd ik zelf ook te afwachtend en 2 weigeringen op 7. (Die trouwens echt fiks stond!) Dus ook zeker eigen schuld. Toen moest ik eruit helaas. ...

Ik had hem na 2 even op de rem gezet want hij dramde zo door! Dat is ook een weigering blijkbaar. Helaas wist ik dat echt niet. Dus ik was ook heel verbaasd en teleurgesteld dat ik de 3de x niet mocht aan rijden op 7.

Al met al een rot dag :P

Ik vond de cross niet moeilijk niet staan. Maar juist mooi als binnenkomer van seizoen. Daarin tegen vond ik spring parcours heftig voor het B :j

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:26

Ik heb lekker gereden. Fijne controle en de bevestiging dat we klaar zijn voor de L. Mooi foutloos gesprongen en foutloos gecrosst precies binnen de tijd met een beetje rustigaan doen op de laatste:p uiteindelijk 6e in de eerste groep:)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:59

Mijn dag ging ook niet helemaal geweldig...
Ze liepen opeens in waardoor ik moest haasten met inspringen; paard recht overeind en een paar weigeringen... Dus helaas al niet lekker het parcours in..
In het parcour 1 balkje en 2 weigeringen op hindernis 7. Parcours stond aardig aan de maat.. Hierdoor dus totaal 16 strafpunten. Wel door naar de cross maar geen winstpunten. Erg balen want de cross was foutloos in 4.19 min. :(
Al met al wel een fijne cross gereden! Alleen jammer dat ik er geen winstpunten voor krijg..
Daarbij had ik speciaal een Helmcamera gekocht... Heeft ie niks opgenomen. :(

Ben trouwens benieuwd naar de fotografen, foto's zijn altijd leuk! :D
Laatst bijgewerkt door Prisjee91 op 15-03-15 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:02

Amber, jammer dat je niet verder bent gekomen dan het springen. Het kan zijn dat het wat hoger stond dan op andere SGW's, maar de bodem bij het springterrein was ook super dus ik ben het met de parcoursbouwer eens dat hij het dan ook op maximale hoogte bouwt.

Alle complimenten aan de organisatie. Fijne wedstrijd, ik kom graag terug. Hier en daar nog wat foutjes, maar dat is logisch als je zo een groot evenement voor eerste keer organiseert. Mooi mee nemen als leerpunten voor de volgende keer.

Wij hebben heerlijk gereden. Dressuur 191, foutloos gesprongen en gecrosst. Goed voor een 5e plek.
Laatst bijgewerkt door Esther91 op 15-03-15 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:12

Ja is ook zeker :j! Bodem was top!
Ik vond alleen weinig verschil in B en L haha

Maar weer wat geleerd, ik wist niet dat je niet tussen hindernissen in stil mocht staan ter correctie! Dat neem ik mee :D

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:31

Hele fijne dag gehad! Ik vond het goed georganiseerd.
Wij hadden 1 balk op hindernis 4 , te scherp aangereden waardoor ze helaas een balk tikte,een foutloze cross. Wel vond ik dat sommige stukken in de cross erg glad waren en die heb ik ook uit draf gedaan.
Mooie eerste wedstrijd :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:32

Gefeliciteerd met die gene die prijs hebben! Jammer voor die gene waarbij het wat minder ging.
Volgens mij heb ik je gezien Amber. Was jij met een bonte pony? Je mag in geen een spring parcours stil staan of achteruit gaan. Dat geld allemaal als weigering.

Ik ben ook weer thuis. Wat een wereld reis haha Was toch wel echt een heel eind voor mij.

Springen ging nogal hard.. Ik vond het juist heel laag staan.. maar komt misschien omdat ik L gewend ben. Doordat het een beetje laag was werd mijn merrie en een beetje vrolijk van dus ik denk dat we de snelste tijd hadden hihi Verder prima foutloos.

De cross vond ik erg vriendelijk staan. Echt een inkomer. Ook wel erg blij dat de eerste hindernis eruit is gehaald. jeetje wat een drek!
Ze huppelde overal prima overheen. Mijn doel was de finish halen in een normaal tempo. (Vorig jaar kregen we steeds tijd fouten omdat we te snel waren) We hadden alleen helaas een weigering op 12. Eigenlijk onnodig. Ik was er te weinig bij met mijn been. Best wel jammer want qua tijd zaten we heel goed. Nu dus iets over tijd.

les voor de volgende keer dus dat je pas mag denken dat je er bent als je ook daadwerkelijk over de finish bent!! :D

Ik vond het mooi dichtbij elkaar allemaal , prima organisatie. Top bodem met springen. Cross bodem sommige plekken beetje knollenveld maar dat heb je overal wel. Leuke inkomer dus! Al met al dik tevreden!

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:36

hee @_Elke

Jij starten iets naar mij! herkende je prachtige schimmel van de foto's via Bokt hihi

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:39

JNY024 schreef:
hee @_Elke

Jij starten iets naar mij! herkende je prachtige schimmel van de foto's via Bokt hihi

hihi wat leuk! Welk nummer was jij dan??

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:39

70 :) Ook een schimmel. Wij crossen in het Blauw

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:09

Goed bezig allemaal!
Wij hebben ook een leuke dag gehad. Ik vond het ook een pittig parcours. Aan de maat en niet de meest eenvoudige lijnen. Ik heb een volte gereden. Was hindernis 8 al voorbij toen ik dacht aih die moet ik hebben. Haha cross ging als een speer wat een super gevoel!
Ik hoorde dat ik ook nog 9e was. Heel lief van marloes!

Ik vond het super georganiseerd echt top!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 19:41

Bedankt voor alle complimenten!
Hopelijk zien we jullie volgend jaar weer terug.

Ellen we moeten maar weer een keer samen lessen, dan heb ik nog een cadeautje voor je :P

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:41

JNY024 schreef:
70 :) Ook een schimmel. Wij crossen in het Blauw

Ja ik heb jou gezien!! Ik hield jou steeds in de gaten want jij was precies vijf voor mij en dan ging ik bv los rijden hihi mooie schimmel!!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:58

Wat een leuke wedstrijd zeg! Spring parcours op een top bodem, cross netjes en goed aangepast naar de weersomstandigheden. Dikke duim voor de organisatie! Wij komen volgend jaar zeker weer.

Vriendje had een prima dressuur proef met 184 punten. Springen 2 balken (andor sprong beetje lauw) en in de cross heel mooi foutloos. Puntjes voor de M hebben ze nu binnen. Wel iets tijdfouten in de cross maar dat vinden we niet zo erg in de eerste cross van het jaar. Al met al een leuke dag gehad!

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:03

Doen we marloes!

Beetje rare vraag maar bij de laatste hindernis stond een wat oudere man voor de hobby foto's te maken. Ik kon ze vinden op flicker maar ik weet zijn naam niet meer. Iets met wim ros of cross weet iemand wat ik bedoel en waar ik ze kan vinden?

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:07

@_Elke , dankjewel! Ja dat deed ik ook met starters voor mij. Heel handig.

Als iemand namen van fotografen weet hoor ik het graag! Stonden genoeg fotografen erg leuk!