[SGW] Voorbespreking SGW Ermelo 4/5 juli 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Re: Voorbespreking SGW Ermelo 4/5 juli 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:09

Ah super lief zeg Pol! Bedank haar maar!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:41

Wauw, dat gebeurd inderdaad niet snel op een gewoon concours. Vind het altijd zo leuk dat iedereen elkaar spontaan aanspreekt, opeens heb je een gesprek en iedereen wenst je succes!

Ik heb een héle fijne cross gereden, keek alleen een beetje op tegen 13. Maar voor de start besloten dat ik hem zou doen. Hij ging zó goed weg, super fijn tempo en de eerste hindernissen konden we meteen fijn ritme pakken. 13 heel overtuigend op af gereden en ging prima. Laatste hindernissen een beetje moe, maar wel foutloos aan de finish. Super trots op mijn paard!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:49

maximiliano schreef:
Mooi rondje Charelle!

Gefeliciteerd Wicked! Wanneer naar het M?

Voor ons begon alles goed gister. Dressuur fijn, wat spanning door de cross langs de ring maar 187.

Springen heerlijk foutloos.

Cross paar keer gesprongen, trok heerlijk aan dus gestopt wegens de hitte. In gesprek geraakt met Caresje. Daardoor niet opgelet. Iemand kwam naar mij toegefietst dat ik moest starten. 15 sec toen ik aan kwam dus moest gelijk weg. Dat begreep hij niet en in zijn achteruit. Wel gestart. 2 stops op 1. 2 sprong hij wel, stop op 3 en stop op 4. DOMMM van mij 8)7

Iedereen succes vandaag! Hopelijk beter weer dan hier.

Ah, dat was jij :) Caresje had al gezegd dat ze zo'n leuk gesprek met jou had gehad en ze vond het heel rot dat het in de cross mis ging. Is het ook nog een beetje haar schuld :o

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:50

Hoi

Wij zijn ook terug van 2 dagen Ermelo. Gister heeft geert de gekke vos meegehad na 2 jr wedstrijd stop. Dressuur was erg lachwekkend en ging zo ontzettend verschrikkelijk slecht. Een terechte 147 punten. Springen 2 balken en geen paniek dus wij waren blij met ons stuiterballetje. Daarna de cross. Super mooi foutloos gefinished. Wel wat tijd maar dat was de bedoeling. Zijn hc ggestart want ze loopt officieel al M+13. Maar heel tevreden over haar (Ik snap het als jullie onze blijdschap niet snappen ;-) )

Vandaag mocht ik met Zeus. Springen was Ik onzeker dus niet brutaal genoeg gereden en een stop op 4 en een balk op 7.+5 tijd fouten. Domme Ik :D cross vond ik mooi en pittig. Tempo Is ons probleem. Heerlijk foutloos gereden en zelfs de grote trakhener rechtdoor genomen. Zo trots op Zeus. ♡ en maar 20 seconden te langzaam! das heel wat beter als standaard 1.5 minuut te langzaam. Yes happy! En mooie stijlcijfers 7 7 7 8 8 7.5
Über happy hier :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:38

Echt mooie stijlpunten Marijke! Ik ben benieuwd naar de mijne, heb er niet meer op gewacht. Als het goed is heeft een clubgenoot ze meegenomen.

Behalve de trakhener (13) vond ik het eigenlijk niet heel pittig. De picknicktafel was een redelijke hindernis, en de haag net na het viaduct ;-), maar vond ik het wel meevallen.

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:41

Hallo :D

Hier super blij met een tweede prijs in de B, groep 7. Losrijden voor het springen ging lekker, maar in het parcours voelde het rommelig. Ik was m'n teugel kwijt op 3 en Avanti aarzelde veel. Op video zag het er beter uit dan het voelde. Foutloos en binnen de tijd. Toen de cross! Ik had al een paar keer het starten geoefend op het losrijveld, dat ging prima. Echter nadat we voor het echie vertrokken, raakte Avanti een beetje overdonderd door het open veld en alles wat er op stond, dus hij stopte ineens met lopen. Heeft een paar seconden gekost maar heb hem toch direct over H1 kunnen sturen en daarna ging hij als een trein!! Even wat aarzeling naar de onderdoorgang van de brug toe maar daarna ook weer heerlijk dat lijntje pad-veld-pad kunnen rijden. 4 seconden onder de ideale tijd binnen dus geen strafpunten! Stijlpunten waren 7,5 7 8 8 8 8.

Dit was mijn tweede SGW ooit.. Ik heb altijd dressuur gereden, sinds januari pas begonnen met springen en in april eerste crossles gehad. Zo blij dat ik zo'n fijn allround paard heb met super instelling!!

Ik had vandaag ook voor het eerst een GoPro op m'n cap, en de filmpjes zijn goed gelukt ondanks de regen. Als ik ze gemonteerd heb zal ik hier iets uploaden!

Yucca ik heb een foto van de uitslagenlijst, als jij je nummer even geeft kan ik wel kijken?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:46

Goede resultaten hier!

Ik heb gister ook fijn gereden :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:46

Mooie resultaten Marijke en Yucca! Gefeliciteerd.

Wij hadden helaas een mindere dag. Springen wel foutloos maar in de cross begon ze al wat terughoudend en bij de piano blokkeerde ze volledig. Niet verwacht want eigenlijk heeft ze nooit problemen met opsprongen.
Ze glibberde wel wat weg voor de piano omdat het was gaan regenen dus ik denk dat ze onzeker werd.
Ook maar even langere stiften kopen voor de volgende keer
En hopelijk volgende week in Ede meer succes.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:47

Fijn mistid en Renske!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:48

Ohjee Bar! Was toch de laatste keer B vandaag? Hopelijk pakt C in Ede weer fijn aan!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:56

Nee gelukkig ede nog B. Gorssel hebben we L ingeschreven.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:00

Renske gefeliciteerd

bar wat balen. Springen zag er goed uit

ik ben zeer tevreden over mijn debuut. Springen 1 balk omdat mijn teugel door mijn hand gleed. Crossen 2 weigeringen waarvan 1 echt een domme ruiterfout van mij was maar ze pakte fantastisch aan. Nu nog meer een combi worden en ook onder stress onthouden dat alles wat mijn andere paard deed en hoe ik mijn andere paard reed op deze niet van toepassing zijn

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:06

Barbara, wat jammer dat het bij jullie niet ging zoals gehoopt.

Ik heb vandaag zeer tevreden de klasse B afgesloten. Foutloos gesprongen, foutloos gescrosst in 3.25min. Daarmee een eerste prijs in groep 5! In Gorssel gaan we ons L debuut maken.

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:10

Bar, heb jij Gorssel al ingeschreven dan? Stond op mijnknhs dat dat pas vanaf 9-7 kon.. Jammer dat het niet helemaal lukte in de cross!

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:11

Ook hier ging het goed! Foutloos gesprongen en foutloos gecrosst binnen de tijd. We hadden een 9e prijs in groep 6. Over een paar weken in Oenkerk ons L debuut! :)

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:12

Renske, Gorssel is inderdaad al een tijdje open. Ze hebben zich helaas niet aan de inschrijfdatum gehouden die in het vraagprogramma staat... Je kunt dus al opgeven!

sn0esje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:20

Hallo!

Ik ben ook weer thuis van ons cross-debuut. Het spingen 2 balken. Is nog wat onzeker waardoor er soms een rare noodsprong uitkomt. Maar toch door naar de cross. De start bijna gemist doordat ik te druk aan het kletsen was :') Bij H1 nog wat verbaasd over wat we gingen doen maar daarna superbraaf alles gesprongen! Alleen de 2e trakhener was toch wel erg diep. Bij de 3e poging heb ik hem er toch overheen gedrukt en hebben we de cross uitgereden! *\%/* zooo trots!!
Heb alleen niet op de uitslag gewacht. Mijn dochter en oma waren mee en die hadden het al een beetje gehad.

Fijn dat de meesten hier een fijne cross hebben gehad!

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:23

maximiliano schreef:
Mooi rondje Charelle!

Gefeliciteerd Wicked! Wanneer naar het M?

Voor ons begon alles goed gister. Dressuur fijn, wat spanning door de cross langs de ring maar 187.

Springen heerlijk foutloos.

Cross paar keer gesprongen, trok heerlijk aan dus gestopt wegens de hitte. In gesprek geraakt met Caresje. Daardoor niet opgelet. Iemand kwam naar mij toegefietst dat ik moest starten. 15 sec toen ik aan kwam dus moest gelijk weg. Dat begreep hij niet en in zijn achteruit. Wel gestart. 2 stops op 1. 2 sprong hij wel, stop op 3 en stop op 4. DOMMM van mij 8)7

Iedereen succes vandaag! Hopelijk beter weer dan hier.

Is pas zijn derde keer L, ik zou wel willen maar lijkt mij iets te snel! :P

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:46

Weer overwegend goede verslagen. Leuk hoor dames.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:57

Springen helaas een balk op 9 en de cross foutloos en maar 20 sec te langzaam. Vond t erg pittige cross maar alle moeilijke sprong hij met gemak! Mooie stijlpunten alleen geen idee bij welke hindernis, staat 5a en 5b maar 5 was t water haha! Misschien bedoelde ze 6a en b..

sn0esje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:08

Renske_NW heb je misschien mijn uitslag ook op de foto staan? Ik zat ook in groep 7, nr 250.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:31

Hier ook fijn gereden. Springen foutloos en voor het eerst met Bay eens foutloos gecrosst (normaal altijd wel 1, 2 of 3 stops op het water :D , dit is onze 7e cross ). 7 en 8 voor stijl en nog 10e prijs (groep 7). was wel net iets buiten de tijd, maar mag de pret niet drukken! ik heb een topdag, ongeacht hoe Oranje vanavond speelt!

@pol: van jouw verhaal krijg ik het helemaal warm! mijn moeder vindt sgw's ook veel leuker om mee naartoe te gaan dan dressuurwedstrijden, hoewel ze me het liefst Z-dressuur zou zien rijden en het crossen soms bijna niet aan kan zien ;)
Laatst bijgewerkt door MissBay op 05-07-14 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:38

Ja dat tekent idd helemaal de sfeer op een SGW. De allerleukste wedstrijden alhoewel ik als moeder ook altijd helemaal sterf van de zenuwen tijdens de cross ☺️

En missbay top gereden maar dat had ik op FB ook al gezegd
Laatst bijgewerkt door Bar op 05-07-14 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:39

Melanie, je had 8 strafpunten in het springen, tijd v/d cross was 4 min 45 sec dus 24,8 strafpunten en nog 60 strafpunten op de hindernissen. Je stijlpunten waren 23 en 24 punten! Je kwam op een totaal (incl. stijl) van 127,1.

sn0esje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:01

Oh lief van je! dat zijn nog best goede punten voor de stijl *D