[SGW] Voorbespreking SGW Markelo Snorrewind 1 juni

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Re: Voorbespreking SGW Markelo Snorrewind 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 17:41

Ik mag toch wel gewoon een vraag stellen? Kan me niet voorstellen dat jullie meteen alles wisten.. Maarja ik vraag wel niks meer ik kom dr zelf wel achter.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 18:31

Mette, ik snap dat het zo op je overkomt maar zeker in de eventing is het kennen van de reglementen heel belangrijk. Dus als ik jou was zou ik wel nog even doorlezen, voordat je misschien gediskwalificeerd wordt terwijl je het had kunnen voorkomen. Ook kun je gevaarlijke situaties voorkomen en kan kennis van de reglementen je in sommige gevallen prima helpen moet het even niet lukken.

Even op je vraag terugkomend als er bij een hindernis een alternatief is, mag je kiezen wel sprong je neemt. Bedenk wel dat het alternatief in de meeste gevallen veel meer tijd kost en je dus meestal met meer tijdstrafpunten over de finish. Aangezien jij B ABC start zijn er geloof ik bijna geen alternatieve omdat de B ABC route meestal al verplicht de alternatieven van de B DE en B paarden gaat. Maar dat moet je bij het parcours verkennen maar even kijken.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 18:38

Foei ik start voor mijn plezier een keertje een sgw..... Tuurlijk heb ik het al wel eens doorgelezen maar als er een vraag te binnen schiet kan ik die toch gewoon stellen? Vind het echt heel raar, ik ga in ieder geval met veel plezier naar de cross en ik zie het wel. Veel succes iedereen verder dan maar. :')

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:05

Lijkt me ook niet zo'n punt om hier een dergelijke vraag te stellen.
Soms zijn de reglementen erg uitgebreid en langdradig, dat maakt het moeilijk om dingen te onthouden, helemaal als je nog geen ervaring in de officiële sgw hebt. Daarbij zijn er in veel reglementen ook hiaten of uitzonderingsmogelijkheden, wat de boel niet altijd overzichtelijk maakt.
Hier op dit forum lopen veel ervarings deskundigen rond, kan toch geen kwaad om elkaar te helpen? En als je geen zin hebt om te antwoorden kan je er toch voor kiezen om niet te reageren...

Iedereen in ieder geval veel plezier morgen!!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:20

Nou ik heb er vorig jaar wat meegemaakt die er echt geen kaas van hadden gegeten :n niet eens dat het paard ongetraind wordt meegenomen en dus weigeren voor de meest simpele, ontechnische hindernis; wel dat er vervolgens domweg wordt doorgereden na 20 weigeringen en over de finish gaan. Vervolgens krijgen ze te horen dat ze daarmee een boete riskeren en ineens wordt het secretariaat lastig gevallen.
Maar ook dat iemand bitloos meedeed. Naar mijn idee mocht dat vorig jaar nog niet.
Midden op puntjes afrijden, je eigen lijnen kruisen en vervolgens klagen bij de hindernisscheids, 10 minuten stilstaan bij de insprong van de waterbak en vervolgens klagen dat je er 2 weigeringen voor kreeg, terwijl je ook de inloop had mogen nemen.

Kan wel ff doorgaan hoor, maar voor ik begon met crossen, kende ik de reglementen al wel van voor naar achter. Ook qua optoming

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:59

Dat is een heel ander verhaal. Mette is wel degelijk serieus met de sport bezig, en heeft meerdere trainingen en oefen crossen gereden. Maar kan me goed voorstellen dat ze vragen heeft over haar debuut.
Ik zit zelf in hetzelfde schuitje. Zo kwam ik er laatst in een ander topic achter dat je met je bp het springparcours rijdt omdat de vetcheck daar vrijwel altijd direct na is, en je daarna de cross in gaat. Heb me er nog niet erg in verdiept, maar kan me voorstellen dat dat soort dingen niet zo in het reglement staat.
De eventing is vrij uitgebreid qua reglementen, en ik vind het een hele kluif om alles te onthouden, zeker als zenuwen voor een debuut ook meespelen.
Daarom vind ik het juist handig om op forums als deze te lezen, omdat je daar, soms net even anders verwoord, toch wat meer te weten komt.

Ongetraind en op die manier onvoorbereid een cross starten vind ik echt belachelijk, en bovendien gevaarlijk. Slechte reclame voor de sport.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:52

Mette wanneer ga je parcour verkennen? Ik heb al een aantal seizoenen crossen gereden en neem je graag mee op sleeptouw hoor :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:01

Hierbij een aantal foto's. Staan ook op de facebook. Maar voor diegene die geen fbook hebben :-).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:54

Ziet er in ieder geval heel leuk uit! Paardje is er klaar voor denk ik :)

muts_marijke Ik ga rond 13:00 morgen cross verkennen denk ik!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:22

Mette1998 schreef:
Ik mag toch wel gewoon een vraag stellen? Kan me niet voorstellen dat jullie meteen alles wisten.. Maarja ik vraag wel niks meer ik kom dr zelf wel achter.

Het is niet om je aan te vallen... maar omdat je zoveel vragen hebt is het een goede tip. En ja, voor ik mijn eerste cross startte heeft m'n moeder het disciplinereglement onder m'n neus gedrukt en die heb ik van voor tot achter 3x doorgelezen. Moet er niet aan denken dat ik anderen hinder in de cross omdat ik bijvoorbeeld niet weet dat je degene die je achterop komt voorbij moet laten gaan, en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. Mijn crossmaatje heeft het reglement nog nooit ingezien en heeft geen flauw idee wanneer ze geen winstpunten heeft, terwijl ze al 3 jaar crosst. En als de cross zou worden stilgelegd heeft ze ook geen idee wat ze zou moeten doen. Dat soort dingen, daar stoor ik me aan. Elke deelnemer aan KNHS wedstrijden wordt ook geacht het reglement van de betreffende discipline te 'kennen'. Staat ook in de reglementen, maar dan in het Algemeen Wedstrijdreglement. Ik ben bereid iedereen te helpen en dit was dan ook een goedbedoelde tip...

Een alternatief staat overigens aangegeven doordat er zwarte strepen op de vlaggen staan. Niet iedere hindernis heeft (als vanzelfsprekend) een alternatief.

Hier hebben we zin in morgen! Crossmaatje kreeg vandaag telefoon dat ze ook nog mocht starten (gelukkig ook zonder dressuur). Vanochtend al samen een relaxed buitenritje gemaakt met wat crosshindernisjes erin (en een ijsstop, dat moet wel met dit weer ;) ) en zo de spullen klaarleggen. Om 6 uur vertrek en vanavond een feestje, ik heb alvast wat blikjes energydrank ingeslagen. Gelukkig hoef ik nu ook niet met de auto en trailer te rijden dus kan onderweg mooi wakkerworden.

Nogmaals, mijn tip wbt het doorlezen van het disciplinereglement was echt geen aanval. Zou alleen jammer zijn als je

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:39

Heeft iemand al verkend? :)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:04

Jaaaaa. Bodem is top! En er staat een zeer mooi rondje:) alleen van 16 naar 17 vond ik een bedenkelijke doorgang. Ik heb er iig heel veel zin in!

Was er nog nooit geweest en las dat het niet zo een goede cross is voor als je net begint, ja...daar kan ik me wel in vinden :o maarja, voor diegene die richting de L willen trainen is het dan weer wel een heel mooi rondje! :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:26

Oei haha oke!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:35

Ik heb 'm ook gelopen. Mooi, aangekleden cross met de nodige uitdagingen. Voor mijn paard z'n tweede cross dus ik kijk morgen wel hoe die aanpakt en of ik dan alternatief doe of niet. Vertrouwen is het belangrijkste, dus ga niet teveel risico's nemen.
Heb er zin in!

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:54

Ik ben benieuwd, ga vanavond rond een uur of 8 even lopen,
nog meer die rond 8 uur gaan?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:59

Ik wou ook vanavond gaan maar papa heeft niks met paarden en mama is weg dus dan maar morgen hihi.
Meer foto's zijn welkom :)

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:00

Ik ga hem morgen lopen! Ben net een uurtje klaar met werken! Zo de stallen doen! Auto voltanken, spullen inpakken en vanavond joelle vlechten! Ben benieuwd! Foto's zien er mooi uit :D Hopen dat het net zulk lekker weer is als vandaag :D
(iets minder warm :P ) Fijn dat de bodem goed is!!

blondy_m83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:20

Vanavond na werk ook de cross gelopen.. 3e sgw voor mijn paard, dus ben benieuwd hoe ze gaat aanpakken! Enige twijfelpunten zijn het puntje voor de opsprong, en de water insprong.. Ik ben nr 100, dus met dressuur.. ONWIJS VEEL ZIN IN MORGEN!!

Muts-Marijke > heb je al gelopen?? En hoe is het gegaan in Maarsbergen met Geert?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:29

Hee weet iemand die de cross al heeft gelopen of er ook de mogelijkheid is om het water in te lopen ipv springen? En waar zit de waterbak in de cross.. begin, eind of midden? :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:35

Waterbak zit iets over de helft, meer naar het eind toe. Is gewoon een inloop dus je hoeft er niet in te springen.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 20:37

Heeft iemand foto's gemaakt van de cross?

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:38

Waterbak zit in ieder geval in de tweede helft van de cross, ik geloof 15 van de 21 ofzo. Bij de paarden mag je kiezen tussen insprong en inloop :)

Een stuk hierboven zijn al wat foto's geplaatst, op facebook staan ze ook
Laatst bijgewerkt door marijkiiii op 31-05-14 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

blondy_m83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:39

Voor degene die met dressuur rijden > morgen proef 4, toch?

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:43

Nee, proef 5 ;)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 20:44

Die foto's heb ik al gezien. Maar is veelal B paarden en niet erg duidelijk welke ik nu moet springen. Maar ik zie het morgen wel, tenzij iemand nu wat heeft?