[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:42

Wanneer stata jouw eerste cross gepland?

Grmpfff affligem is afgelast! Allez LRV iig, dus de OOC zal ook wel afgelast zijn :(

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:25

Heb het ook net gezien, ik had OCC willen rijden -O-

Hopen dan maar dat OCC Gavere zal doorgaan begin april!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:35

Was van plan om niet naar gavere te gaan, bad memories :Y), maar zal dan nu mss toch maar gaan, ik zie nog wel :).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 18:29

De oefencross dit weekend in Nederland.
En de eerste echte van lrv is Haaltert.

Wat jammer dat Affligem is afgelast!! Geen andere optie die je kan rijden?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 08:33

Vandaag cross Heusden! Veel zin in, zeker met het schitterende weer *\o/*

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 20:37

Hoe is de cross in Heusden geweest?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:39

Super, correcte cross binnen tijd,11 sec te vroeg binnen. Hij was wel nog overal rond aan het kijken, maar hij springt alles waar ik hem voor zet. Als kers op de taart hebben we nog een clinic gewonnen volgende week met Karin donckers!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 08:17

Ahh waaw! Super leuk!!
Gefeliciteerd met je clinic en met je goed rondje!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:20

Hier ook blij! Foutloos gereden maar ze was enorm kijkerig tussen de hindernissen dus kwam bijna een minuut buiten tijd :=. Ze stond twee keer stil eigenlijk tussen de hindernissen en heb stukken in draf gedaan om dat grond hier en daar hard lag en khad vanachter toch tapjes gestoken. De eerste twee hindernissen deed ze zeer twijfelachtig (geen crosshindernissen meer gezien sidns begin septeber) maar dan derste van de hindernissen sprong ze vlot :j.

kheb een gopro filmpje, kzal het dan eens posten als ik opgeladen heb. Ik roep er alleen in het begin zo wat belachelijk op :oo :o, verschrikkelijk om mezelf zo bezig te horen :+.

Hoe was het bij jouw in Haaltert?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 19:56

Haaltert is pas volgend weekend.
Ben op de oefencross in Nederland geweest.
Paarden liepen goed. Alle 2, 1 hindernis waar ze totaal niet over wouden, maar gelukkig was het een oefencross en heb ik daarna nog kunnen doordoen tot ze er alle 2 vloeiend overgingen. Was heel leerrijk voor ze. Was ook hun eerste cross"wedstrijd.

Helaas was de bruine bij zijn hindernis niet zo gemakkelijk ( wou steeds naar de paarden in de inrijpiste) en hebben we even moeten vechten. Hierbij heeft hij me een kopstoot gegeven en loop ik nu met een blauw oog+wang... Op het moment zelf werd het even zwart voor mijn ogen

Parcours

kopstoot

Go-pro filmkes, altijd leuk!!
Maar dacht dat je er niet meer mocht mee rijden tijdens de LRV?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:24

Oei, was het zo op het kleine terrein waar al de hindernissen (dicht bij elkaar) staan (heb je filmpjes nog niet kunnen bekijken)? Best moeilijk dan als je een paard hebt die trekt naar de anderen!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:08

Ik kan het 2e filmpje helaas niet zien. Zal even op de laptop moeten kijken... 1e filmpje ziet er goed uit!!

@Prietpraat: de mijne was ook kijkerig tussen de hindernissen door, vooral voor 'overwachte zaken'. Als hij het terrein kan overzien is hij heel relaxed, maar bv wandelaars in een bocht die hij niet op voorhand ziet, verschoot hij van en maakte hij een omwegje van 50m in het veld :) Maar hij laat zich wel direct weer overtuigen en is snel weer vertrokken. Hij heeft weer veel geleerd.

Hij staat nu trouwens wel licht mank op stal -O-
DA gisteren geweest, vermoedelijk lichte kneuzing in zijn rechtervoorvoet. Hij had op die voet een tab verloren, dus waarschijnlijk op een steen ofzo gelopen. Hij reageert niet op het voelen met de tang, dus hij wou het ijzer (nog) niet aftrekken om een blein uit te sluiten. 5 dagen ontstekingsremmer en komend weekend kijken of hij recht is.
Daarmee ga ik de clinic komende zaterdag met mijn andere paard rijden, bijna 2 jaar geleden dat ze gesprongen heeft wegens peesblessure en het krijgen van een veulen, dus ik heb nu al zin en stress tegelijk! Ik ging normaal gezien in april beginnen springen met haar, ze zit nu ruim 3 maanden terug in het werk, maar volgens de DA zal dat maandje verschil geen kwaad kunnen.

Heeft je vriend trouwens nog foto's getrokken van de kleine cross ook? Jij hebt initiatie gereden dacht ik?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:13

Oei jammer! Hopelijk is het beter met de ontstekingremmers. Veel plezier (en succes) alvast met de clinic zaterdag!

Mn vriend heeft enkel de inititie gefotografeerd, in de namiddag is hij naar de motocross geweest van een vriend :).

De mijne stond gewoon stil als ze iets zag :+ maar wel weer meteen vooruit dan (zonder ruzie). Ze was idd het best in de veldjes ook :j

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 13:52

Het was geen klein terrein, alleen het terrein waar ie vervelend deed, lag vlak aan de inrijpiste. Maar ach, weer een leer les

Wat jammer dat ie lichtjes mank staat! Hopelijk werken de ontstekingsremmers!!
Succes met de clinic!

Heb je je go pro filmke al? Ben wel benieuwd!
Weet je of bij de lrv ook nog gewoon met go pro mag gereden worden?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:12

Kzal vaanvdon de linkposten hier, staat ook op mn fb maar ik heb jullei wss niet staan.

Ik heb er geen idee van of het mag in de lrv of niet? Kweet dat het in de UK niet mag, maar niet omwile van veiligheidsredenen. Benieuwd wrm het niet in LRV zou mogen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 14:16

zag laatste een meisje dat het speciaal dit jaar had gekocht, maar omdat de lrv de FEI regels zou willen volgen, mag het niet.
Want FEI zou het vanaf dit jaar in het reglement gezet hebben omdat ze de beelden bv van grote wedstrijden niet willen verspreiden door een GO-PRO
Maar weet het niet zeker

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:23

Ja grote :+ niet van lrv toc ;)? ZOu echt onozel zijn, Gopro boycotten :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 15:26

Ik weet het niet daarom dat ik het vraag. Ik vond het ook gek, maar het meisje was er vast van overtuigd da het niet meer op de lrv mag.
Stond in 1 of andere nieuwsbrief

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:06

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 23:26

Leuk filmke! Goede kwaliteit ook! Heb je pas een nieuwe?
In het begin kijkt ze nog zo erg, maar naar het einde toe gaat ze lekker!!

Wanneer is je volgende?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:29

6 april Gavere.

Tis de gopro van vriendje tis idd de nieuwe :J

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 23:34

Ja dat merk je wel in kwaliteit. Die gopro waar ik mee rij is al een oudere, vind deze echt mooi van kwaliteit

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:05

Hoe was de stage Antonius?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:18

Leuk om eindelijk na bijna 2 jaar nog eens met mijn merrietje te springen die geblesseerd was!! Ze was nog niets vergeten!
Het was op zich wel leerzaam, alleen was Fiona al wat te gevorderd voor de oefeningen. Logisch ook natuurlijk, de clinic was op niveau kleine cross (80) en Fiona liep M voor haar blessure, dus hier kan Karin uiteraard niets aan doen. Met mijn jong paard zou het interessanter geweest zijn, het was vooral oefenen op wat moeilijkere lijnen, dus voor mijn 4-jaar die nog zwalpt had het goed geweest.
Maar ja, toch heel blij dat ik het heb kunnen meevolgen, ik ga de oefeningen die we moesten doen in ieder geval ook eens met de jonge proberen.

Ben nu wel heel erg aan het twijfelen wat ik met Fiona ga starten en wanneer... Ze zit nu sinds november terug in het werk, we rijden nu kleine 3 kwartier per training, 3 à 4 keer per week en afgelopen zaterdag dus 1e keer springen. Tijdens de les was ze heel enthousiast en gretig, nadien stond ze te geeuwen op de wei, dus ze was echt wel moe. Teken toch dat ze conditioneel nog niet op niveau van vroeger is. Veel springtraining wil ik niet doen om risico op nieuwe peesblessure zoveel als mogelijk te vermijden, dus we moeten het wel van dressuurtraining en wandelen hebben.
Genk wil ik sowieso rijden met haar, maar zou ze vroeger ook al eens willen testen, vooral conditioneel dan, maar er is bij mijn weten in juni geen wedstrijd, in mei enkel Tongeren en Mont-le Soie, maar Tongeren met de heuvels lijkt mij niet de beste keuze, Mont-le Soie vind ik wel heel ver voor 1 paard en mijn jonge zal dan even rusten op de wei. Dan komen we al in april en Zwijnaarde vind ik op zich de beste keuze om bijvoorbeeld eens 80 te doen, maar dat is al over 6 weken en dat is misschien dan weer wat vroeg... Iemand raad?

Wat rij jij in Gavere? Ik vond trouwens dat het qua aanmoediging nog mee viel hoor! Er is een reden dat ik niet met een helmcamera rij, zou mezelf niet willen horen :+
Ik ga normaal gezien met de jonge 80 rijden, moet me wel nog inschrijven. Hij is trouwens weer helemaal rad. Gisteren even aan de hand gestapt en gedraafd en nadien maar op de wei gelaten.

@ Daaphh: hoe ging Haaltert? Heb gisteren van iemand gehoord dat het vrij hard lag met veel putten?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 16:16

Welk niveau wil je starten met je paard Antonius?

Haaltert was inderdaad van de ondergrond zeer teleurstellend... We moesten een lang stuk galopperen over kei harde weg, met veel stenen. Vond dat ze daar zeker iets aan konden doen.
Helaas voor ons, is dus 1 paard midden in de cross op 3 poten gaan staan... Wou hem net terug nemen in Draf en op dat moment op 3 poten. was het van daarvoor al of net iets te laat terug genomen geen idee.

De baby's gingen wel vrij goed. Blits voor het eerst zijn cross foutloos gelopen (was ook de 1ste lrv voor hem) en Castor in het begin niet van de paarden groep weg te krijgen. Maar eens ie vertrokken was, liep hij wel leuk. Springparcours bij beide niet zo goed. Castor omdat hij weer niet weg wou van het inspringterrein ( dus daar naar toe trok) en blits was niet goed gereden van mij. Dressuur net weer hetzelfde probleem met castor, steeds naar de paarden toetrekken. En Blits was een beetje te heet.
Iemand enig idee wat ik met castor kan aanvangen? Hij gaat echt gewoon omhoog staan en dan vertrekt ie...