[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 11:30

MizzMontana schreef:
Dat klopt helemaal marije! Het was op 3 augustus ;) Deze paarden gaan alle twee me naar Ermelo, dit was de generale repetitie. Leuk dat je ook mee doet in Ermelo, weet mijn tijd zo niet uit het hoofd maar we zullen elkaar ongetwijfeld tegen komen.
Mooie foto van jou en Edelweiss, fijn dat het concours goed verlopen is op een onweersbui na.

Haha oh wat stom! Ik zit nog met m'n hoofd in juli geloof ik :+ Gezellig dat je er ook bent! Ik kreeg gister de polsbandjes binnen per post. Zal je ff opzoeken op de startlijst :)
Dankje, vond hem zelf ook wel gaaf, heb m maar besteld :) Volgende keer nog even vooruit kijken en dan issie perfect!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 08:52

Ik meld me ook! :o

Ik ben ook druk bezig met mijn 4 jarige. Volgende week gaat ze voor het eerst mee een rondje BB springen op concours. Afgelopen week een eerste puppy crossles met d'r gehad. Ze vond het erg leuk en pakte heel fijn aan.
Dus ik kan eindelijk ook weer crossen geloof ik :D. Andere paard was gewoon te voorzichtig voor het crossen ;).

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 09:47

kimdepim schreef:
Ik meld me ook! :o

Ik ben ook druk bezig met mijn 4 jarige. Volgende week gaat ze voor het eerst mee een rondje BB springen op concours. Afgelopen week een eerste puppy crossles met d'r gehad. Ze vond het erg leuk en pakte heel fijn aan.
Dus ik kan eindelijk ook weer crossen geloof ik :D. Andere paard was gewoon te voorzichtig voor het crossen ;).

He gezellig Kim, welkom! Fijn dat ie van jou het ook goed doet! Heb je hem zelf gefokt? En je andere is de Cantos zeker? Spring je daar ook nog wel mee of vooral dressuur?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:02

Zelf gefokt inderdaad. Ze komt uit de Caritas merrie van mijn vader. Laatste veulen van die merrie.
Sofie (de Cantos inderdaad), is niet zo geschikt voor de cross. Ze vond het geweldig hoor en deed het ook heel goed, maar als ik dan weer in een gewoon springparcours kwam vlogen we weer hoog boven de hindernissen uit. We zijn nu lekker aan het springen en ook dressuur :D. Even een wedstrijd pauze gehad aangezien ik zelf te druk ben met werk) maar ze mag weer mee naar Haulerwijk.
De schimmel vliegt wat minder de lucht in en is wel heel stoer op de sprong. Kijkt vrijwel nergens naar, tot nu toe.

Tiahastrona

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:07

Welkom Kim, Leuke paarden!!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:04

MizzMontana: Dat is helemaal niet verkeerd voor een eerste keer, super!

marije1987: Bij jou ging het dus ook goed, wat fijn! En wat een leuk paard heb je :)

Kimdepim: Ben tijd terug wel eens topics van je Cantos tegen gekomen, vond 'm toen al zo retestoer. Maar idd erg voorzichtig, denk een verstandig besluit dat je niet meer met haar bent gaan crossen.. dan is het wachten tot ze zich een keer overspringt en dat wil je ook niet.
Wel leuk dat je nu een vierjarige hebt die het goed aanpakt!

Ik had een vraag, wil misschien Neede bb opgeven (mits die er klaar voor is start ik, maar afmelden is makkelijker dan te laat opgeven). Maar heb nog geen startkaart en vraag die liever na 1 okt. aan ivm dat het dan goedkoper is. Weet iemand of je bb mag starten zonder startkaart?

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:57

ja BB is in alle disciplines te rijden zonder startkaart.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 07:32

anne3000 schreef:
ja BB is in alle disciplines te rijden zonder startkaart.

Had het inderdaad gevonden, bedankt! :)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:24

@ Tiahastrona: gefeliciteerd!!!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:21

Ja gefeliciteerd Tia!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:03

dank jullie wel :o

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:54

alsnog gefeliciteerd. :) (Hoe weet je op bokt, dat er iemand jarig is :P )

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:30

Dan staat er een cadeau met een strik bij de avatar :)

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 05:57

oke! nog nooit gezien!

Om ook nog wat on-topic te zeggen..

Van de week kleine stijltjes gesprongen in de binnenbak. En voor het eerst ook met hem in de buitenbak gesprongen. Er stond een lijntje met in-uitjes en een stijlsprongetje op 2 galopsprongen. Hij had nog nooit in-uitjes gedaan, dus eerst even op de grond gelegd. Hij snapte het heel snel en ging goed over de in-uitjes :D
Nu zo meteen de eerste keer M1 starten :) Heb hard getraind en neem nog steeds elke 2 weken dressuurles. Hij gaat heel erg vooruit :)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:26

__Rianne schreef:
MizzMontana: Dat is helemaal niet verkeerd voor een eerste keer, super!

marije1987: Bij jou ging het dus ook goed, wat fijn! En wat een leuk paard heb je :)

Kimdepim: Ben tijd terug wel eens topics van je Cantos tegen gekomen, vond 'm toen al zo retestoer. Maar idd erg voorzichtig, denk een verstandig besluit dat je niet meer met haar bent gaan crossen.. dan is het wachten tot ze zich een keer overspringt en dat wil je ook niet.
Wel leuk dat je nu een vierjarige hebt die het goed aanpakt!

Ik had een vraag, wil misschien Neede bb opgeven (mits die er klaar voor is start ik, maar afmelden is makkelijker dan te laat opgeven). Maar heb nog geen startkaart en vraag die liever na 1 okt. aan ivm dat het dan goedkoper is. Weet iemand of je bb mag starten zonder startkaart?

Dankje :D

Nog gefelictieerd Tiahastrona! Leuke dag gehad?
@Anne3000: Klinkt als een fijne oefening, super dat ie het zo oppakte! Succes metje M1 debuut!
@Kim: Klinkt goed! Misschien zie ik je wel in Haulerwijk, ik start op de zaterdag met m'n vosje in de M2 :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 05:23

Mag ik mij hier ook melden?

Wij willen ook de eventing gaan starten ergens volgend jaar. Half september staat onze eerste les gepland bij Alice. Spannend! Het is nog even afwachten hoe hij het gaat doen, want hij is licht atactisch. Dit uit zich in een trager rechter achterbeen. Met springen tot nu toe geen probleem, maar hoop dat dit zo blijft bij vaste hindernissen.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 09:08

madelein schreef:

Wij willen ook de eventing gaan starten ergens volgend jaar. Half september staat onze eerste les gepland bij Alice. Spannend! Het is nog even afwachten hoe hij het gaat doen, want hij is licht atactisch. Dit uit zich in een trager rechter achterbeen. Met springen tot nu toe geen probleem, maar hoop dat dit zo blijft bij vaste hindernissen.

Uiteraard, welkom! :) Leuk dat je ook begint met eventing en al les gepland, helemaal goed :D Wel vervelend dat hij licht atactisch is, is dat vanaf de geboorte al zo of heeft hij een ongeluk gehad oid?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 09:15

MizzMontana schreef:
Dan staat er een cadeau met een strik bij de avatar :)

Ben je al bijna klaar voor Ermelo? :D Ik zal vanmiddag nog even een keertje naar de manege denk ik, even nog door de waterbak. Ben wel heel benieuwd hoe ze het doet donderdag en hoe de rest van de 4 jarigen qua niveau al is :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:24

ehm..... na gister begin ik een beetje de kriebels te krijgen, toch best wel spannend hoor!!
Was gister in Ermelo voor de paardendagen en heb daar de parcoursbouwer gesproken, 4 jarigen wordt wel heel mooi, allemaal op het grasveld voor de brug, geen waterbak alleen vaste hindernissen.
5 jarigen eigenlijk precies hetzelfde als vorig jaar, met dikke boom het water in en de grote trakhener. Maar dat komt vast goed als we eenmaal in een goed ritme zitten *D
Ben jij er ook al klaar voor?

Welkom Madelein :wave: Ik ben benieuwd naar foto's van jou en je paard.
Wat zegt de dierenarts van je paard, kan hij gewoon in de sport lopen hiermee?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 10:00

MizzMontana schreef:
ehm..... na gister begin ik een beetje de kriebels te krijgen, toch best wel spannend hoor!!
Was gister in Ermelo voor de paardendagen en heb daar de parcoursbouwer gesproken, 4 jarigen wordt wel heel mooi, allemaal op het grasveld voor de brug, geen waterbak alleen vaste hindernissen.
5 jarigen eigenlijk precies hetzelfde als vorig jaar, met dikke boom het water in en de grote trakhener. Maar dat komt vast goed als we eenmaal in een goed ritme zitten *D
Ben jij er ook al klaar voor?

Welkom Madelein :wave: Ik ben benieuwd naar foto's van jou en je paard.
Wat zegt de dierenarts van je paard, kan hij gewoon in de sport lopen hiermee?

Haha dat heb ik ook, zag een foto van vorig jaar in de IDS en dacht ooeeeeh! :D
Ah jammer van de waterbak, dan hoef ik die niet te oefenen :P
Ik heb geprobeerd haar dressuurmatig nog wat beter te krijgen(reed tot nu toe nogal relaxt met dr haha, gewoon neusje in de lucht en gaan), paar keer nu met slof gereden, heel lichtjes erbij omdat haar de juiste houding bij te brengen. Dat gaat heel goed, maar geen idee hoe ze daar in Ermelo over denkt haha. Zal vanmiddag nog een paar sprongetjes maken en dan zie ik wel hoe het donderdag gaat :D Moet haar nog even netjes de beentje scheren en natuurlijk donderdag vlechten. Heb haar nog nooit vlechtjes in gehad haha, ben benieuwd hoe dat staat :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:30

marije1987 en MizzMontana wat leuk dat jullie meedoen in ermelo met de 4/5 jarigen :)

Vriendin kwam laatst even langs om paard te kijken en had ook de camera meegenomen. Hij snapte er niks van en wilde totaal niet stilstaan :+ Maar toch zijn er nog wat mooie plaatjes uitgekomen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ondanks zijn stoere uiterlijk heeft ie toch echt wel een puppyface :D
Afbeelding

Gisteren een fijne les gehad en voor het eerst sinds die bij mij is wat sprongetjes gemaakt, deed die braaf. Binnenkort maar eens meenemen naar boekelo om te gaan trainen.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:45

Mooie foto's en mooi paard Rianne! :D Grappig dat hij een donker vlekje op z'n bil heeft, m'n Edelweiss heeft dat ook!

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:13

Veel plezier allemaal in Ermelo! Mijn vriend was daar van maandag t/m woensdag de Hoefsmid. Helaas kon ik dit jaar niet mee, omdat het lesgeven gewoon door gaat natuurlijk :).

Mooie foto's! leuk.

Vandaag parcoursje gesprongen. Ging heel goed!! echt heel blij mee. Is fijn te rijden, dus makkelijk voor een goede afzet. De meeste hindernissen waren nog niet bekent voor hem. Maar was geen probleem. De eerste oxer kijk hij een beetje op en kwam terug, maar sprong er gewoon wat hoger over heen :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:42

marije1987 schreef:
madelein schreef:

Uiteraard, welkom! :) Leuk dat je ook begint met eventing en al les gepland, helemaal goed :D Wel vervelend dat hij licht atactisch is, is dat vanaf de geboorte al zo of heeft hij een ongeluk gehad oid?

Waarschijnlijk aangeboren of te snel gegroeid. Hij heeft nooit iets van een nare val gemaakt voor zover ik weet.
Op zich merk ik er weinig van hoor, dus het hoeft ook geen consequenties voor de sport te hebben. Alleen zijn we soms wat langer op dingen aan het trainen. Met name de galop is erg moeilijk voor hem. Maar na veeeeeeul training begint dit nu eindelijk wat te worden :).

Wat voor wedstrijd is dat in ermelo waar jullie het over hebben? Oefencross of voor het echie?
Misschien dat ik mee ga doen met de oefen cross in Lisse eind september, en dan de BB. Maar ben aan het uitzoeken of je voor een oefencross ook punten in het springen gehaald moet hebben. Weet iemand hier dat?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:53

marije1987: Ja grappig he! Mijn pony had ook een vrij grote pigment vlek op z'n kont.. trek dat denk ik aan ozo :+

madelein: oefencross kun je gewoon starten ook zonder winstpunten in het springen voor zover ik weet. :)