[SGW] Voorbespreking SGW Markelo Snorrewind

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Re: Voorbespreking SGW Markelo Snorrewind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:33

Oh ja! Nja, ik vond vorig jaar de trakhener niet zo dik, dus heb het hele alternatief niet gezien :')
Hebben ze die er nu weer liggen dan n0a?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:35

jipje_niekje schreef:
Ik ben gewoon erg benieuwd wat er staat en in welke lijnen :o Mijn stuur moet ik nog wat finetunen, dus ik ben benieuwd naar de dubbels en de lijntjes O:)

Er komt sowieso een drie-sprong in. Dat is elk jaar. :) Bijna helemaal op het einde zit die meestal. 3 dikke bomen, met 1 galopsprong er tussen of een in-uit maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Boom staat er inderdaad nu nog steeds in. Maar dit was wel een foto van vorig jaar, dus zeker weten dat hij mee doet weet ik niet.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:35

ik had m wel bekeken, maar de trakhener is goed te doen hoor! Ik ben dan ook rechtdoor gegaan...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:37

Een In uit is het alleen als je knetter hard er door heen gaat... Zo zag ik iemand 2 jaar geleden er door heen komen en toen hield ik mijn hart vast .:D

Bij mij is het probleem vooral het weggaan van de andere paarden denk ik... Als ze eenmaal gaat dan is het koppie wel om vaak. Moeten de B zonder dressuur crossers nu echt langs het losrijterrein en de ringen zeg maar? Of is het dressuur ergens anders nu?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:40

Ik ging ook veeeeeel te hard in (had ook niet voor niets een 4 voor controle :') ), maar in uitje was voor mij niet te halen. Vond hem wel op een rare afstand staan, want met lopen kon je er geen redelijke afstand tussen krijgen...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:45

Het was geen bonte maar een zwart paard haha. :Y) De afstand vond ik ook raar, was als ik het goed onthouden iets van 6/ 6,5 meter ofzo.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:47

Ja klopt inderdaad. Stond een hele aparte afstand vorig jaar. Haha daarom durfde ik al niet met zekerheid te zeggen of het een in-uit was. :+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:52

6 meter is normaal een galopsprong en dan aanrijden vanuit draf. Maar als je een groot paard hebt en je komt uit galop, dan kan het idd makkelijker als in uitje. Ik had ook een rare sprong op die 2de, maar dacht nog dat ik die zowiezo zou hebben gehad met die afstand.
Voor de pony's kwam daarentegen wel mooi uit, dus hadden ze beter ff iets kunnen verleggen..

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:56

6 meter is ook wel heeeeel erg kort voor 1 galopsprong.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:02

Klopt. Als je vanuit een heeeeel erg rustig draf aan zou rijden, zou het kunnen passen, mits je paard niet groot galoppeert. Desalniettemin hadden ze toen wel ff naar die afstand moeten kijken..

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:04

Die 3 sprong stond er het eerste jaar ook in en toen ben ik uit draf ingekomen :o Met een paard wat erg groot springt en ook nog wel graag vroeg afgaat zag ik het al gebeuren om op in/uit erdoor te gaan, dus toen vanuit een drafje gedaan en flink in de 'ho' positie gezeten. Toen is het goed gegaan, maar het was wel een erg krappe afstand voor (jonge) paarden...

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:07

ik heb echt een hele stomme vraaag, maar moet je met de cross zelf een witte rijbroek aan of maakt het niet uit?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:15

Dan ga ik die ook maar vanuit draf proberen want 6 meter is voor mij uit draf al krap. Aangezien ze gisteren in zoveel mogelijk lijntjes een galopsprong in mindering wilde brengen zal ik met 6 meter enorm moeten oppassen

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:34

leonieswenny schreef:
ik heb echt een hele stomme vraaag, maar moet je met de cross zelf een witte rijbroek aan of maakt het niet uit?

Wat je zelf wil

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:42

Roxxiejj schreef:
6 meter is normaal een galopsprong en dan aanrijden vanuit draf. Maar als je een groot paard hebt en je komt uit galop, dan kan het idd makkelijker als in uitje. Ik had ook een rare sprong op die 2de, maar dacht nog dat ik die zowiezo zou hebben gehad met die afstand.
Voor de pony's kwam daarentegen wel mooi uit, dus hadden ze beter ff iets kunnen verleggen..

Vandaar dat ik daar zo lekker door heen kwam dan waarschijnlijk :P Hahaha vond dat met lopen wel een lastige, maar ging er zo fijn door heen!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:57

Leonie: Je moet je mooiste outfit/setje uit de kast halen hoor :D een saaie outfit is not done (haha :P )

Als ik dat zo hoor wordt het met mijn mega paard ook een in uitje :=

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:01

Uk maakt makkelijk een klein galopsprongetje op een 6 meter afstand. En dan in een gewoon galopje aankomen.

Zo stond er in Markelo potdijk een dubbel van huisjes op 8,5 meter. Ook een afstand van niets. Daar maakte hij er rustig 2.

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:53

Wo ik word echt zenuwachtig door te lezen over rare afstanden, greppel, water tussen bomen, driesprong ... :')

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:56

Joh, valt wel mee. Die driesprong was best laag dus ik zou me daar echt geen zorgen over maken hoor... Overigens leer ik tijdens de lessen ook om geen afstanden te rijden om het paard makkelijker te maken en mee te laten denken. Zo'n driesprong is daar dan prima voor ;) Worden ze handig van! Natuurlijk moet je wel nadenken over hoe je de hindernis aanrijdt, maar je komt er heus wel door heen hoor!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:06

Loetie dat ben ik op zich met je eens maar normaal staat een dubbel of driesprong wel passend of in elk geval zodanig dat als je goed bij de eerste komt je passend bij de laatste komt. In vlietland stond de dubbel vorig jaar ook op 6 meter maar ik had als snel ontdekt dat als je hem schuin aanreed (de eerste dus uiterst links, tweede uiterst rechts) dat het dan wel passend werd. alleen een dergelijke truc werkt op een driesprong niet heel handig want dan moet er een gebroken lijn in
Laatst bijgewerkt door Joki op 07-05-13 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:13

vind dat wel raar van die korte kromme afstanden in een dubbel in een cross. Je verwacht dat het dan juist wat ruimer staat..

Weten jullie of er op de website van snorrewind ook nog foto's komen en een overzicht net zoals alle andere crossen hebben? Vind het raar dat er nog niks staat

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:20

Nee hebben ze niet. Tenminste vorig jaar niet. Op youtube staan wel een aantal filmpjes van de cross.
Het is geen hele ingewikkelde cross, route wijst zich vanzelf en de hindernissen zijn voornamelijk natuurhindernissen. Zal ze als tip geven volgend jaar een overzicht te maken met hindernissen. Op dit moment staat er ook nog niet zoveel, alleen de vaste hindernissen en een aantal losse. Meeste wordt vrijdag of zaterdag pas geplaatst.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:23

Ik denk niet dat ze een overzicht gaan maken eigenlijk, dat was andere jaren ook niet.

Heb wel gezien dat het stropaard er weer in komt. Eerste hindernis is een boomstam, tweede een dakje, daarna een hindernis met zakken langs de randen (beetje moeilijk uit te leggen) en daarna komt het stropaard. Verder heb ik het niet gezien. De ophaalbrug op de foto van noa zit er dit jaar niet in ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:37

Pffff dat stropaard heb ik nog nachtmerries van!! Op 300 meter al in de ankers voor dat ding! Hahaha...

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:44

hahaha mijn paard wou ook niet richting dat stro paard!! maar geen wijgering gelukkig.
Ben vorig jaar ook rechtdoor gegaan over de trakhener. Wist toen nog niet eens wat een trakhener was. Dat heb ik pas geleerd in de voorbespreking van Potdijk 2013 geloof ik :P