Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Sim_ schreef:Wat ik wel bijzonder vind is dat de knhs dispensatie verleent voor drie weekenden achter elkaar mogen starten. nu zou ik dat zelf al nooit doen maar er zijn er zat die daar gretig gebruik van zullen maken.
_Sim_ schreef:Slim of uitgekiend, het is wel behoorlijk tegenstrijdig met hun eigen regels. Die regel is er niet voor niets: bescherming van de gezondheid van paarden. Snap niet waarom die regel nu voor deze keer niet nageleefd hoeft te worden. Het is maar basissport en er staat voor niemand van de ruiters veel op het spel als je begrijpt wat ik bedoel. We zijn maar hobby-ruiters. Maar goed, da's mijn mening.
_Sim_ schreef:Slim of uitgekiend, het is wel behoorlijk tegenstrijdig met hun eigen regels. Die regel is er niet voor niets: bescherming van de gezondheid van paarden. Snap niet waarom die regel nu voor deze keer niet nageleefd hoeft te worden. Het is maar basissport en er staat voor niemand van de ruiters veel op het spel als je begrijpt wat ik bedoel. We zijn maar hobby-ruiters. Maar goed, da's mijn mening.
Loetie84 schreef:Maar ook zonder die regel te overtreden, kun je ieder weekend een 'SGW' rijden hoor _Sim_. Er zijn in deze periode ook zo veel oefencrossen van leuk niveau, dat ik 9 weken achter elkaar weg had gekund zonder in de knoei te komen met regeltjes, en misschien wel vaker, maar ik kijk nooit verder dan 80 km. Dus in die zin is het een beetje een dode letter.
Citaat:En dat de KNHS regels ombuigt naar eigen inzicht was al wel bekend helaas. Maar in dit geval vind ik het in het voordeel van de deelnemers.
_Sim_ schreef:Citaat:En dat de KNHS regels ombuigt naar eigen inzicht was al wel bekend helaas. Maar in dit geval vind ik het in het voordeel van de deelnemers.
Maar in een aantal gevallen wel ten nadele van het paard. Drie weken op rij (wedstrijd) crossen vind ik vrij pittig.
Evony schreef:Na overlegt te hebben met Kees gaf hij aan dat inderdaad B/L/M crossen gezien kunnen worden als galoptraining en dus gewoon in het 4 dagen schema passen, 1* en hoger wordt aangeraden om 10 dagen er voor en er na geen conditie werk te doen met het paard als ik het me goed herinner.
.