[SGW] SGW Hattem 5/6 oktober - voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Re: SGW Hattem 5/6 oktober - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:01

Twijfel twijfel..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:11

Ik ben blij voor iedereen, maar baal zelf enorm....heb al gemaild naar de organisatie mbt inschrijfgeld.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:29

Ik heb me ook alweer ingeschreven!
Denk net als Annemiek dat alle dressuur ook overnieuw wordt gereden. Wat ook ik aan de ene kant wel jammer vind want ik stond net achter Annemiek op een zesde plek. Maar ik had geen fijne proef dus hopelijk kunnen we nog wat beters neer zetten!

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:46

Fijn dat het door gaat de 13e!!! Nu voor de organisatie alles weer rond zien te krijgen met juryleden en vrijwilligers. Ik ben weer als jury van de partij.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:18

Fijn dat het alsnog door kan gaan! Voor de organisatie wel weer een hele klus om alles netjes en op tijd te regelen, maar alle moeite die tot nu toe is gedaan qua opbouw is in ieder geval niet voor niks geweest.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:56

Wat ik wel bijzonder vind is dat de knhs dispensatie verleent voor drie weekenden achter elkaar mogen starten. nu zou ik dat zelf al nooit doen maar er zijn er zat die daar gretig gebruik van zullen maken.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:00

digo schreef:
Fijn dat het door gaat de 13e!!! Nu voor de organisatie alles weer rond zien te krijgen met juryleden en vrijwilligers. Ik ben weer als jury van de partij.

Had je vrijdag ook gejureerd? Of ben je niet dressuurjury?

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:12

ja vrijdag had ik de M

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:30

Ik ben weer van de partij in de M met de pony! Echt super van de organisatie.

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:49

• Iedere deelnemer die wil starten, dient een mail te sturen naar 13oktober@sgw-hattem.nl
o Is de inschrijving van 6 oktober ongewijzigd, dan volstaat een bevestigingsmail met daarin de klasse, naam ruiter en combinatienummer.
• Reeds betaalde inschrijfgelden blijven van kracht!

Super leuk voor de ruiters die alsnog wel willen starten!
Echter is vind de keuze van reeds betaald inschrijfgeld echt een waardeloos iets! Als je dus niet reageert start je niet en hoef je niet te betalen... En heb je vorige week al dressuur gereden en kun je dit weekend niet ben je gewoon al je inschrijfgeld kwijt.

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:19

Dat staat er toch niet? Als je nu niet kunt starten en je hebt al wel betaald, zou ik gewoon even een mailtje sturen. Ze zeggen volgens mij nu alleen dat 'betaald inschrijfgeld' blijft staan, dus dat je niet nog een keer extra hoeft te betalen (wat uiteraard logisch is). Het is ook wel een beetje raar opgeschreven inderdaad.

Ze krijgen ook weer nieuw geld binnen van nieuwe starters in de L open, dus het lijkt me vreemd als ze niet terugstorten aan ruiters die nu niet kunnen starten - ook degenen die al dressuur hebben gereden. Anders moet je iedereen een rekening sturen, ook diegenen die nog niet betaald hebben, ongeacht of ze wel of niet komen zaterdag, en dat lijkt me ook niet haalbaar.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:57

_Sim_ schreef:
Wat ik wel bijzonder vind is dat de knhs dispensatie verleent voor drie weekenden achter elkaar mogen starten. nu zou ik dat zelf al nooit doen maar er zijn er zat die daar gretig gebruik van zullen maken.

Ik vin dat niet bijzonder van de kNHS maar slim uitgekiend,
Een deelnemer kan nl nu niet afzeggen met de reden 3 weekenden mag niet, dus als je wel afzegt is dat eigen keus en dus ook betalen, zo worden de andere sgw's niet de dupe. ( maar idd, wellicht zullen er ook wel zijn die 3 weekenden rijden.)

Inschrijfgeld van al betalende mensen maar die niet meer kunnen starten worden NA de wedstrijd bekeken of ze terug betaald worden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:01

Slim of uitgekiend, het is wel behoorlijk tegenstrijdig met hun eigen regels. Die regel is er niet voor niets: bescherming van de gezondheid van paarden. Snap niet waarom die regel nu voor deze keer niet nageleefd hoeft te worden. Het is maar basissport en er staat voor niemand van de ruiters veel op het spel als je begrijpt wat ik bedoel. We zijn maar hobby-ruiters. Maar goed, da's mijn mening.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:10

Ach, ik ben zo iemand die nu 3 weken achterlkaar ga. Ik zou eerst vrijdag gaan trainen met Beli, maar moeders had mij nu opgegeven voor Hattem als wijze van training. In de training doet hij alles zo, maar in de wedstrijd loop ik tegen probleempjes als weinig controle aan. Dus nu loopt hij 3 weken achterelkaar in een handgalopje een L cross. Mooi werken aan controle en kan hij veel leren. Hij heeft nu 4 crossjes gelopen en doet alles. Datis het probleem niet, maar de controle tussen de hindernissen en de spanning die hij nog opbouwt op concours moet veel minder worden. Enige dat dan werkt is veel rondjes rijden.
Voor mn punten hoefik het niet te doen en voor de prijzen doe ik het al helemaal niet. En het kan ook best, maar dan moet je wel rustig rijden en het zien als een training.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:31

_Sim_ schreef:
Slim of uitgekiend, het is wel behoorlijk tegenstrijdig met hun eigen regels. Die regel is er niet voor niets: bescherming van de gezondheid van paarden. Snap niet waarom die regel nu voor deze keer niet nageleefd hoeft te worden. Het is maar basissport en er staat voor niemand van de ruiters veel op het spel als je begrijpt wat ik bedoel. We zijn maar hobby-ruiters. Maar goed, da's mijn mening.

dat ben ik helemaal met je eens, maar op deze manier hebben deelnemers dus geen enkele geldige reden om 1 van de andere crossen af te zeggen (en worden die die dus niet benadeeld), doe je dat wel moet je gewoon betalen. Dus dat is een keus die iedereen zelf moet gaan maken hoe vaak je start.

Bij het cancelen van Ermelo vorig jaar werd er geen dispensatie verleend.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:26

Ik heb mijn mail voor bevestiging maar verstuurd. Veel wikken en wegen, maar toch maar starten. Zonder mijn allerbeste groom, want die heeft haar vrijgezellefeest.

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:29

Het is dus ook mogelijk om je alsnog in te schrijven voor het kampioenschap als je niet ingeschreven stond voor afgelopen weekend?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:02

Sambo schreef:
Het is dus ook mogelijk om je alsnog in te schrijven voor het kampioenschap als je niet ingeschreven stond voor afgelopen weekend?

Dat vermoed ik wel.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:53

* De punten van de dressuurproef verreden op vrijdag 5 oktober zullen vervallen.

Aldus de website. Daar staat trouwens ook een voorlopige deelnemers lijst op

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:47

_Sim_ schreef:

Maar ook zonder die regel te overtreden, kun je ieder weekend een 'SGW' rijden hoor _Sim_. Er zijn in deze periode ook zo veel oefencrossen van leuk niveau, dat ik 9 weken achter elkaar weg had gekund zonder in de knoei te komen met regeltjes, en misschien wel vaker, maar ik kijk nooit verder dan 80 km. Dus in die zin is het een beetje een dode letter.
En dat de KNHS regels ombuigt naar eigen inzicht was al wel bekend helaas. Maar in dit geval vind ik het in het voordeel van de deelnemers.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:48

Loetie84 schreef:
Maar ook zonder die regel te overtreden, kun je ieder weekend een 'SGW' rijden hoor _Sim_. Er zijn in deze periode ook zo veel oefencrossen van leuk niveau, dat ik 9 weken achter elkaar weg had gekund zonder in de knoei te komen met regeltjes, en misschien wel vaker, maar ik kijk nooit verder dan 80 km. Dus in die zin is het een beetje een dode letter.

Dat klopt wel maar de echte, en dat bedoel ik niet denigrerend, wedstrijdruiters rijden geen oefencrossen zoals jij die bedoelt. Dat ze de tripalon van Laren en Bussloo enzo gaan rijden.

Citaat:
En dat de KNHS regels ombuigt naar eigen inzicht was al wel bekend helaas. Maar in dit geval vind ik het in het voordeel van de deelnemers.

Maar in een aantal gevallen wel ten nadele van het paard. Drie weken op rij (wedstrijd) crossen vind ik vrij pittig.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:18

Mochten jullie nog mensen kennen die het leuk vinden om te komen helpen zaterdag, de organisatie komt handen te kort.
Kan zelf helaas geen vrij krijgen...

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:25

_Sim_ schreef:
Citaat:

Maar in een aantal gevallen wel ten nadele van het paard. Drie weken op rij (wedstrijd) crossen vind ik vrij pittig.

Evony schreef:
Na overlegt te hebben met Kees gaf hij aan dat inderdaad B/L/M crossen gezien kunnen worden als galoptraining en dus gewoon in het 4 dagen schema passen, 1* en hoger wordt aangeraden om 10 dagen er voor en er na geen conditie werk te doen met het paard als ik het me goed herinner.
.

verschillende mensen in de topic over conditie verbeteren zeggen dat een BLM cross gezien kan worden als conditie training, dan is 3 week achter elkaar crossen helemaal niet zo erg?! :Y)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:30

Mits je het bewust doet is er niets aan de hand, als je paard fit is en lichamelijk ook goed voorbereid is. En om deze mits is deze regel er, er zijn er maar zat die nergens over nadenken en maar wedstrijden afrijden en doordeweeks onvoldoende trainen.

Snap dat ze het nu zo doen met in hun achterhoofd, dat ruiters wel nadenken en het voor eenmalig nou ook geen kwaad kan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:35

Dat bedoel ik nou precies Vera. Jij verwoordt in je eerste alinea precies het hekele punt dat ik bedoel.

Watapatja, dat klopt wel, maar dat is alleen zo als je echt dat vier dagen schema aanhoudt. En ik durf te wedden dat er maar weinig mensen zijn die dat echt heel strak op die manier zo trainen.