Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Sim_ schreef:Voor een b cross is echte strakke conditietraining ook nog niet nodig suikermeisje. Gewoon je dressuur en springwerk en een keer per week een lekkere buitenrit volstaat wel hoor.
bianca1980 schreef:Voor mijzelf hoef ik niet echt aan de conditie training te denken, die word al meegenomen zowieso door mijn werk,![]()
voor het paard ga ik nu wel specifieker aan de gang, vooral met gymnastische springtraining ga ik nu beginnen bij mijn nieuwe stalhouder, die heeft haar even gereden en wil vooral de spieren bovenop haar billen sterker maken en de buiging naar links mag meer en ook de kracht op het linker achterbeen. Ook wil ik gaan beginnen met draven op het harde (maar hoe je dat opbouwt kwa tijd daar moet ik nog even voorzichtig naar vragen), door de polder wegen kan dat mooi en voor meer explosieve uithoudingsvermogen en kracht ga ik op de dijk trainen langs het Ysselmeer, dat is dan 10 minuttjes met de trailer, maar kan ik mooi de dijk op en neer galopperen voor kracht en voor conditie kan ik dan een paar kilometer langs de dijk rijden. Ook zou ik daar nu op het strand kunnen wat ik mensen hoor zeggen, dus dan zou ik ook water conditietraining kunnen gaan doen. Dat kan dan wel tot het voorjaar omdat het daarna niet meer toegestaan is.
Misschien een keertje met Alice kijken waar zij zoal haar paarden traint in de polder.
_Noor schreef:Toch ben ik wel benieuwd hoe anderen dit doen, ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
Conditietraining is voor ons wel écht nodig heb ik het afgelopen seizoen wel gemerkt.
In het weekend kan ik wel naar buiten en dan nog maar een 3x3 minuten training in de bak?
_lautje_ schreef:Mede hierom werk ik drie dagen.